Entertainment alle pijlers

Proef Eenzaamheid

23-10-2019 22:34 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zapte er toevallig langs. Wie kijkt er ook?

Ik zou de Annik best een schop onder haar kont willen geven.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik denk dat dit programma wel kan helpen in de zin van dat eenzame mensen zich erin herkennen en dus niet de enige zijn en wellicht door het programma toch weer iets gaan ondernemen. En voor de mensen die eigenlijk geen idee hebben wat meer inzicht te geven. Ik wist wel dat er veel eenzame mensen zijn maar dat 39% zich (wel eens) eenzaam voelt. Dat had ik niet verwacht. Dat is bijna de helft en zou betekenen dat je altijd wel iemand tegen komt op straat die zich ook eenzaam voelt ook al lijkt het wellicht niet zo.

Ben benieuwd naar de andere 5 verhalen...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-10-2019 20:37
Het wil maar niet tot je doordringen dat de EO dit programma niet heeft gemaakt om zichzelf op de borst te kloppen, maar om de kijker een beetje inzicht te geven in het leven van iemand die door en door eenzaam is. Je zit echt in de SBS6 modus en dat is jammer.
Nee. Jij snapt het gewoon niet. De EO maakt dit ook gewoon voor de kijkcijfers, net als iedere omroep. Het is gewoon een experimentje met het op dit moment populaire thema eenzaamheid. Als ze echt inzicht hadden willen geven, hadden ze wel een documentaire gemaakt.

Maar blijf vooral geloven dat de eenzaamheid van dat meisje nu is opgelost. Naïviteit kan soms heel handig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Over een half jaar verschijnt er wel ergens een artikel hoe dit echt gelopen is. En dat het niets heeft geholpen tegen eenzaamheid.
bethweeter schreef:
24-10-2019 21:47
Nee. Jij snapt het gewoon niet. De EO maakt dit ook gewoon voor de kijkcijfers, net als iedere omroep. Het is gewoon een experimentje met het op dit moment populaire thema eenzaamheid. Als ze echt inzicht hadden willen geven, hadden ze wel een documentaire gemaakt.

Maar blijf vooral geloven dat de eenzaamheid van dat meisje nu is opgelost. Naïviteit kan soms heel handig zijn.
Deze reeks is een gevolg van een liveavond over eenzaamheid, waar niet alleen van alles besproken werd over eenzaamheid, maar waar je ook naartoe kon bellen met ideeën over wat je aan eenzaamheid kunt doen.

Alleen de EO houdt zich bezig met dit onderwerp, want alles bij elkaar valt er niets aan te verdienen aan mensen die niet succesvol zijn, zowel sociaal als maatschappelijk.
Ze hebben ook niet de intentie om zieltjes te winnen, maar zien dit als een groot en steeds groter wordend maatschappelijk probleem en proberen daar, op hun manier, iets aan te doen.
Ik zeg, spreek er schande van, want het gaat ze alleen maar om hun eigen populariteit en kijkcijfers, toch?

Dit dikgedrukte heb ik verkeerd, heel erg zelfs. Het is een actie van de gehele publieke omroep om dit grote maatschappelijke probleem aan de kaak te stellen.

https://pers.npo.nl/eenzaamheid-krijgt- ... t-bij-npo/
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 24-10-2019 22:19
9.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De EO is niet heiliger dan andere publieke omroepen.
Kijkcijfers zijn van belang.
Dit soort programma's scoort meestal behoorlijk.
Daarmee kan heus de intentie wel goed zijn, maar of de uitwerking nou zo succesvol gaat zijn?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er nog iemand?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb gekeken en ben vreselijk afgeknapt op mevrouw de coach.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-10-2019 23:14
Ik heb gekeken en ben vreselijk afgeknapt op mevrouw de coach.
Ja, ik vond haar ook niet echt prettig. Geen idee waar dat aan lag
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
30-10-2019 23:15
Ja, ik vond haar ook niet echt prettig. Geen idee waar dat aan lag
Tijdens die ontmoeting dreef ze die vrouw alleen maar verder de eenzaamheid in door dringend te vragen waarom ze niet dit en niet dat. Die vrouw riep haar ook tot de orde, die kracht heeft ze duidelijk nog wel.
Ze is coach nota bene en heeft geen flauw vermoeden wat er in een mens omgaat en hoe zij daarop moet reageren. Ze was alleen maar druk met zichzelf. Ook tijdens die dagen alleen in dat huis liet zij met ferme bewoording haar onbegrip blijken en alles vanuit het grote ik-gerichte.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-10-2019 23:21
Tijdens die ontmoeting dreef ze die vrouw alleen maar verder de eenzaamheid in door dringend te vragen waarom ze niet dit en niet dat. Die vrouw riep haar ook tot de orde, die kracht heeft ze duidelijk nog wel.
Ze is coach nota bene en heeft geen flauw vermoeden wat er in een mens omgaat en hoe zij daarop moet reageren. Ze was alleen maar druk met zichzelf. Ook tijdens die dagen alleen in dat huis liet zij met ferme bewoording haar onbegrip blijken en alles vanuit het grote ik-gerichte.
Ja idd
Vond het ook knap van Monique dat ze haar tot de orde riep.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Gisteren dit programma gezien omdat ik benieuwd was naar hoe iemand eenzaamheid ervaart en hoe het kan ontstaan. Ik had sterk de indruk dat de mevrouw die eenzaam is, vooral depressief is. Volgens mij is haar eenzaamheid volledig het gevolg van die -mogelijk- depressie. Ik kon me wel vinden in degene die haar leven ging nadoen, de coach: wat moet het veel vragen oproepen! Waarom blij je in vredesnaam 15u voor de tv zitten? Waarom ga je niet op zoek naar een cursus, een boekenclub, een vrijwilligerstaak?

Ze reageerde inderdaad gepikeerd toen de coach haar vertelde hoe ze de week ervaren had en welke vragen het opriep. Dat vond ik dan weer behoorlijk kattig en onvriendelijk.... je zit toch in een situatie waar je graag uit wilt? Dus vragen kun je verwachten.

Nee, ze heeft geen sympathie gewekt bij mij, en ik vraag me ook af of het programma deze vrouw nu echt heeft kunnen helpen. Ik hoorde geen tips.
Ik heb het gisteren gezien en ik dacht vaak "Ben jij wel echt een coach?!".
En ik had bij die vrouw van gisteren ook meer het gevoel dat ze heel erg met zichzelf in de knoop zit door alles wat ze heeft meegemaakt. En zich daardoor dus ook eenzaam is gaan voelen. Ik denk dat ze echt veel zou kunnen hebben aan gewoon een luisterend oor, ze fleurde echt helemaal op, op dat strand. En ja alleen doe je dat soort dingen minder. Maar ik herken wel wat ze zei: Dat je door die dingen alleen te doen wel vaak op de feiten wordt gedrukt en je eenzamer kan voelen als je iedereen plezier ziet hebben met elkaar.
esther766 schreef:
31-10-2019 10:40
Ik kon me wel vinden in degene die haar leven ging nadoen, de coach: wat moet het veel vragen oproepen! Waarom blij je in vredesnaam 15u voor de tv zitten? Waarom ga je niet op zoek naar een cursus, een boekenclub, een vrijwilligerstaak?

Ze reageerde inderdaad gepikeerd toen de coach haar vertelde hoe ze de week ervaren had en welke vragen het opriep. Dat vond ik dan weer behoorlijk kattig en onvriendelijk.... je zit toch in een situatie waar je graag uit wilt? Dus vragen kun je verwachten.
Helemaal mee eens. Ik vond Monique in dat gesprek echt heel onsympathiek overkomen.
Ik snap heel goed de vragen die Leontien zichzelf stelde, maar tegenover Monique moest ze op eieren lopen want die ging gelijk in de verdediging.
Alle reacties Link kopieren
esther766 schreef:
31-10-2019 10:40
Gisteren dit programma gezien omdat ik benieuwd was naar hoe iemand eenzaamheid ervaart en hoe het kan ontstaan. Ik had sterk de indruk dat de mevrouw die eenzaam is, vooral depressief is. Volgens mij is haar eenzaamheid volledig het gevolg van die -mogelijk- depressie. Ik kon me wel vinden in degene die haar leven ging nadoen, de coach: wat moet het veel vragen oproepen! Waarom blij je in vredesnaam 15u voor de tv zitten? Waarom ga je niet op zoek naar een cursus, een boekenclub, een vrijwilligerstaak?

Ze reageerde inderdaad gepikeerd toen de coach haar vertelde hoe ze de week ervaren had en welke vragen het opriep. Dat vond ik dan weer behoorlijk kattig en onvriendelijk.... je zit toch in een situatie waar je graag uit wilt? Dus vragen kun je verwachten.

Nee, ze heeft geen sympathie gewekt bij mij, en ik vraag me ook af of het programma deze vrouw nu echt heeft kunnen helpen. Ik hoorde geen tips.
Zo ervaarde ik ook deze vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Heftige aflevering vanavond
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ga straks of morgen even terug kijken.

Wat erg voor die man om zijn vrouw zo te zien aftakelen. Dan snap ik dat je in een zwart gat valt als je je vrouw waar je zo van houd, in principe kwijt bent geraakt. Dementie is echt een rot ziekte.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
06-11-2019 22:59
Ga straks of morgen even terug kijken.

Wat erg voor die man om zijn vrouw zo te zien aftakelen. Dan snap ik dat je in een zwart gat valt als je je vrouw waar je zo van houd, in principe kwijt bent geraakt. Dementie is echt een rot ziekte.
Erg hè :|
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geloof ik de enige die nog kijkt?

De 'eenzame' vrouw zit nog zo diep in haar rouwproces. Heel triest
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
13-11-2019 22:46
Ik ben geloof ik de enige die nog kijkt?

De 'eenzame' vrouw zit nog zo diep in haar rouwproces. Heel triest
Nee hoor ik kijk ook nog maar meestal een dag later. Heb dus nog niet de aflevering van deze week gezien.
Best herkenbare aflevering dit. Vond het zo leuk dat er nu een vriendschap aan het ontstaan is.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-11-2019 18:56
Best herkenbare aflevering dit. Vond het zo leuk dat er nu een vriendschap aan het ontstaan is.
Ja, ze deden echt leuke dingen saampjes
De drempel was voor Klaske gewoon te hoog, ze had een duwtje n nodig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die meneer hoeft niet eenzaam te zijn, maar heeft voor zichzelf bepaald dat hij niet meer mag genieten van het leven, niet meer naar verjaardagen en feestjes mag, omdat zijn vrouw in verzorgingstehuis zit, ja...daar kan je niet tegenop! Hij zal echt begeleiding moeten krijgen om hier mee om te kunnen gaan. Mijn schoonvader kwam wel bij ons langs op verjaardagen (schoonmoeder in zelfde situatie), alleen of samen met de rolstoeltaxi een uurtje. We gingen dan om de beurt even bij haar zitten en helpen met wat drinken oid. Hij kwam ook een dagje naar ons vakantieadres als dat in een dag te rijden was, of ging alleen mee naar eindmusical van de kleinkinderen. Als je overal nee op zegt, vragen mensen je ook niet meer. Hij had omdat er met mijn schoonmoeder niet meer te praten was, ook een groep van mede-partners, die vaak op dezelfde tijd aanwezig waren en met elkaar koffie dronken en verhalen uitwisselden (soort lotgenoten dus). Waardoor hij niet alleen met mijn schoonmoeder op een kamertje zat.

De laatste vrouw, leek mijn zo'n lief mens toe, maar die zat gewoon heeeel diep in een rouwproces. Ik denk dat iedereen zich dan eenzaam zal voelen. Hopelijk klimt ze met hulp nu uit een dal!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden de 'vrienden' van Linda zich nu voelen?
Toch erg dat iedereen haar heeft laten vallen. Zelfs haar 'beste' vriendin
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ben het nu aan het kijken en geen idee wat ik moet denken van Kimberly. Zoveel koffers en tassen mee en zelfs een karaoke set. Leuk voor de buren.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-11-2019 00:43
Ben het nu aan het kijken en geen idee wat ik moet denken van Kimberly. Zoveel koffers en tassen mee en zelfs een karaoke set. Leuk voor de buren.
Kimberly lijkt mij ook een type met issues
Altijd onder de mensen willen zijn, het niet vol kunnen houden
Wel leuk dat ze een vriendschap hebben opgebouwd
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven