Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 1107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Kuzu schreef:
28-10-2025 18:14
En bij raar sexueel gedrag van haar kant had hij juist zijn vaderlijke rol ter harte moeten nemen en een vaderlijk gesprek moeten voeren dat dat geen normaal gedrag is.
Ziek, heel ziek.
Ik werd ook wel echt onpasselijk op een gegeven moment, tijdens het volgen van de rechtzaak vandaag. Het is op zoveel fronten zó fout. Ook van die moeder, die klinkt ook niet al te stabiel. Arm meisje.
Ik weet niet of het hier al gezegd/gevraagd is.. heb niet alles gelezen…

Maar zou die moeder niet ook gewoon vervolgd of in ieder geval onderzocht moeten worden? Ik praat wat Marco heeft gedaan echt niet goed en daar vind ik ook wat van, maar zo ga je toch niet met je kind om? Is toch gewoon een soort van verwaarlozing of hoe je het ook wilt noemen.
Ik ben zo benieuwd of Leontine nog achter hem staat nu ze alle details en ook het telefoongesprek heeft gehoord/ kunnen horen.
Heel apart dat hij denkt dat 'zij zijn een aparte familie' hem vrijpleit. Al was het het idee van de moeder (ik zeg niet dat dat zo is maar stel dat) dan nog moet hij het niet doen. Kom op zeg.
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 17:13
Ik had veel minder verwacht gezien alle dingen die meegenomen worden in zijn voordeel. Ik dacht die komt er met een werkstrafje en een voorwaardelijke twee maanden straf vanaf of iets dergelijks. Natuurlijk is het altijd te kort. En in het gros van de gevallen zijn wij vrouwen de dupe van deze zaken. Ja ik weet, ook mannen worden seksueel misbruikt, maar veel vaker vrouwen. En dan maar bewijzen dat het echt tegen je zin was, dat je echt niet wilde. Door het slijk gehaald worden omdat je toch eigenlijk best wel een slet bent. Het is nooit genoeg. Maar als hij daadwerkelijk deze straf gaat krijgen dan is het echt exit Marco voor altijd. Dan heeft hij alles verspeeld.

Straffen in NL zijn altijd 'te' mild. Ok, in de US weer te hoog. Hier krijg je twee jaar cel waarvan de helft voorwaardelijk als je onder invloed van drugs een kind van 14 doodrijdt na meerdere rijontzeggingen.... (vorige maand een zaak) En daar gaat nog een derde vanaf. Dus een jaar cel waar nog een derde vanaf gaat... In die zin is 5 maanden best veel. Of die jaar cel van die vrouw die dat kind doodreed heel weinig.
Die regel is al in 2021 afgeschaft.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vrijlating

En Nederland straft strenger dan gemiddeld in Europa. Saskia Belleman heeft dat al vaak gezegd maar hierbij de uitleg.
https://npokennis.nl/story/725/hoe-stre ... -nederland
poesminoes wijzigde dit bericht op 28-10-2025 18:37
6.66% gewijzigd
Wel shocking - en ik ga alleen af op alles wat hij vandaag zélf zei - dat hij zo weinig normbesef heeft over wat niet kan in de omgang met een ook nog eens getraumatiseerd kind. In alles legt hij de schuld bij haar moeder, het meisje zelf en ws. straks misschien ook nog het gebrek aan seks met Leontien met zijn 'verdrietholletje' en 'intimiteitsvacuüm'. Eerlijk gezegd is er verder zowat niet eens 'bewijs' nodig met de uitspraken die hij vandaag toch echt zélf deed als het om zijn eigen aandeel gaat. Over haar borsten, de aanrakingen, over alles wat 'erop en eraan' zat, naar boven gaan terwijl ze volgens haar moeder naakt was. Dit alles zegt meer dan genoeg over hoe hij er zelf in staat en dus geen enkele rem of grens heeft. Intens triest dat dit voor veel mannen nog altijd zo werkt, dit victimblamen en dat er nog mensen, ook vrouwen, zijn die het nog voor zoete koek slikken ook.
NM1717 schreef:
28-10-2025 18:32

Maar zou die moeder niet ook gewoon vervolgd of in ieder geval onderzocht moeten worden? Ik praat wat Marco heeft gedaan echt niet goed en daar vind ik ook wat van, maar zo ga je toch niet met je kind om? Is toch gewoon een soort van verwaarlozing of hoe je het ook wilt noemen.
Ik zei het al eerder, maar je moet niet vergeten dat dit het verhaal van Marco is. Dat er een losse(re) seksuele moraal was, wordt ook door getuigen bevestigd en ook door OM niet ontkend, maar dat het zo erg is als Marco nu zegt, dat staat niet vast ofzo. Bovendien weten we uberhaupt ook niet wat er achter de schermen is gebeurd (aan bijvoorbeeld hulpverlening).
mienbillekesjeuken schreef:
28-10-2025 18:35
Wel shocking - en ik ga alleen af op alles wat hij vandaag zélf zei - dat hij zo weinig normbesef heeft over wat niet kan in de omgang met een ook nog eens getraumatiseerd kind. In alles legt hij de schuld bij haar moeder, het meisje zelf en ws. straks misschien ook nog het gebrek aan seks met Leontien met zijn 'verdrietholletje' en 'intimiteitsvacuüm'. Eerlijk gezegd is er verder zowat niet eens 'bewijs' nodig met de uitspraken die hij vandaag toch echt zélf deed als het om zijn eigen aandeel gaat. Over haar borsten, de aanrakingen, over alles wat 'erop en eraan' zat, naar boven gaan terwijl ze volgens haar moeder naakt was. Dit alles zegt meer dan genoeg over hoe hij er zelf in staat en dus geen enkele rem of grens heeft. Intens triest dat dit voor veel mannen nog altijd zo werkt, dit victimblamen en dat er nog mensen, ook vrouwen, zijn die het nog voor zoete koek slikken ook.
Je kan in de rechtbank niet klagen over "gebrek aan seks met je vrouw" als iedereen intussen al jaren weet dat je vreemdging als de raven.
En het is al helemaal waardeloos als excuus om aan een kind te zitten / een kind te knuffelen of hoe je het dan ook zelf omschrijft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
meisje85 schreef:
28-10-2025 18:36
Ik zei het al eerder, maar je moet niet vergeten dat dit het verhaal van Marco is. Dat er een losse(re) seksuele moraal was, wordt ook door getuigen bevestigd en ook door OM niet ontkend, maar dat het zo erg is als Marco nu zegt, dat staat niet vast ofzo. Bovendien weten we uberhaupt ook niet wat er achter de schermen is gebeurd (aan bijvoorbeeld hulpverlening).
Dat begrijp ik! Ik heb het een beetje als aanname neergezet, zo bedoelde ik het niet. Ik heb het de hele dag met mn bek vol tanden zitten volgen.. viel van de ene verbazing in de andere.
Kuzu schreef:
28-10-2025 18:14
Hij heeft toch zelf ook kinderen?
Ik denk niet dat hij het leuk had gevonden als een volwassen man zich over zijn tienerdochter had 'ontfermd' op deze manier.
Als er een te losse sexuele moraal in dat gezin was had hij ergens aan de bel moeten trekken.
Juist dit soort mannen zijn walgelijk, nog even extra misbruik maken van een kind wat blijkbaar toch al niet al te veilig en stabiel opgroeit.
Walgelijk.

En bij raar sexueel gedrag van haar kant had hij juist zijn vaderlijke rol ter harte moeten nemen en een vaderlijk gesprek moeten voeren dat dat geen normaal gedrag is.
Ziek, heel ziek.
Dat ook ja. Maar hij vond die aandacht wel fijn. Dat ze hem cadeautjes stuurde. Maar hey dat doen fans nou eenmaal.
Ik zit nu even die reacties op de Marco B posts van de telegraaf facebook te lezen. Daar valt je bek ook van open. Zelfs mensen die het meisje uitdagend goor sletje noemen ed. Het intelligentie niveau daar is niet al te hoog. Uiteraard als het niet om Marco ging maar om een licht getinte Nederlander hadden ze hem hoogstpersoonlijk zelf opgehangen. Maar nu gaat het om een Nederlandse volksheld en dan zijn de regels helemaal anders uiteraard. Moet echt op mijn handen zitten niet te reageren.
Wat ik ook bizar vind, destijds ook bij Thijs Rômer, dat ze thuis een dochter in dezelfde leeftijd hadden. Ook al 'is het een verknipt gezin', je laat toch geen enkele volwassen kerel zó met je dochter omgaan? Al helemaal niet als je ook een soort vaderrol vervult.

(En als ex-vrouw zou ik het contact met eigen dochter toch enigszins met argusogen bekijken)
De pers sabelt hem overal genadeloos neer.

Zijn snikken en weet ik wat meer: averechts gewerkt.
Geen bijzonderheden
mienbillekesjeuken schreef:
28-10-2025 18:35
Nou inderdaad, ik had het eerder niet echt gevolgd rondom MB maar alleen al zijn kant van het verhaal vind ik allesbehalve voor hem pleiten. Tekenend hoe hij zichzelf wegzet als een slachtoffer die niet voor zijn eigen acties instaat, geen enkele verantwoording neemt om gepaste afstand van het slachtoffer te nemen en de schuld eenzijdig bij anderen neerlegt. Het overkwam hem allemaal maar als volwassen man.
.
Waitingforthenight schreef:
28-10-2025 14:57
Ja hij heeft al toegegeven dat hij seks met de moeder heeft gehad, zij beweert over een lange periode (uit mijn hoofd tien jaar), hij zegt dat dat niet klopt. Dat hij seks met haar had, is dus wel bevestigd.
Ik kan dat nergens terugvinden
Noëlle_ismijnnaam schreef:
28-10-2025 15:56
Nee, wat denk je van zijn kinderen en zijn moeder?
Het gaat hier om een misbruikzaak. Slachtoffer is het meisje.
Dat het k*t is voor Marco' s gezin is iets heel anders.
Wadapatja schreef:
Ik ben zo benieuwd of Leontine nog achter hem staat nu ze alle details en ook het telefoongesprek heeft gehoord/ kunnen horen.
Volgens Boulevard had ze een post van Jada gerepost.
lila01 schreef:
28-10-2025 19:22
Het gaat hier om een misbruikzaak. Slachtoffer is het meisje.
Dat het k*t is voor Marco' s gezin is iets heel anders.
Oke want? Verklaar je nader?
Iemand nog Eva gezien? Met de advocate die uitlegde dat iets niet ontkennen dan juist wel erkennen nog steeds niet een bekentenis is? Zij was duidelijk op de hand van het meisje maar noemde het desalniettemin ‘geen sterke zaak’. Omdat er dus harder bewijs nodig is. Wat blijkbaar verder niet is ingebracht omdat donderdag Marco’s advocaten het woord krijgen.

En daarna een hoger beroep?
28-10-2025 19:26
Oke want? Verklaar je nader?
Want dat doet niet ter zake, die zijn geen partij.
NM1717 schreef:

Die moeder staat niet terecht. Bovendien is niet bewezen dat alles wat Marco zegt klopt.
Star⁴ schreef:
28-10-2025 19:29
Want dat doet niet ter zake, die zijn geen partij.
Natuurlijk doet het wel ter zake hoe het voor zijn kinderen en moeder is. Hoe kom je erbij dat dat niet zo zou zijn...
Ik kreeg altijd de rillingen als ik zag hoe vrijpostig Marco met die jonge meiden bij The Voice omging. En dan die beroemde barbecues bij hem thuis. Op 1 van de filmpjes zoent hij Maan op de mond.
Ik begon daarom nogal vooringenomen te kijken naar de zitting van vandaag.

Dat hij steeds met zijn vingers naar het gezin van het meisje wees in zijn verklaringen vond ik niet in zijn voordeel pleiten. Het kwam een beetje over als 'ze liepen daar allemaal bloot rond', daar kon ik niets aan doen enzenz.

Ern volwassen kerel gaat geen lingerie kopen met een jong meisje en stuurt haar geen appjes over vrijpartijen etc.
28-10-2025 19:37
Natuurlijk doet het wel ter zake hoe het voor zijn kinderen en moeder is. Hoe kom je erbij dat dat niet zo zou zijn...
Dat zeg ik, je kan lezen toch?
28-10-2025 19:37
Star heeft gelijk. Zij zijn geen partij in deze strafzaak.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven