Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 551 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Courage schreef:
28-10-2025 12:46
Ik zie een toxische relatie tussen de moeder van het slachtoffer en Borsato. Met als enige slachtoffer de dochter. Wat een verknipt gezin. En Borsato die zich door seks heeft laten leiden en wellicht het gemak van iemand die zijn fanclub leidt.
Dat deel ik met je. Wat ik er zo van gehoord heb, en ik moet bijlezen en heb het nieuws vandaag niet kunnen volgen vanuit hier, was er een vreemde sfeer met een seksuele lading binnen het gezin. Een moeder die als fan ook (vrijwillig) seks had met Borsato maakt het er ook niet beter op en de berichten die door Borsato naar aangeefster zijn gestuurd over een vrij partij evenmin. Vreemd allemaal. Überhaupt dat je je als artiest hiermee in laat vind ik vreemd en vragen om moeilijkheden.

Dat je niet zou beseffen dat iets wel of niet onder ontuchtige handelingen zou kunnen vallen vind ik ook vreemd. Hiermee doet hij voorkomen alsof hij aardig en vriendelijk was zonder bij bedoelingen terwijl een hand tussen de benen/schaamstreek natuurlijk iets heel anders is als dat heeft plaatsgevonden. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar dat er gekke dingen hebben plaatsgevonden daar in dat gezin is voor mij wel evident.

Vind het overigens wel sneu voor Leontine en de kinderen om niet alleen te horen waarvan pa verdacht wordt, maar ook dat hij zijn vrouw/hun moeder (weer) eens ontrouw is geweest en dit weer in de pers komt. Bah!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Risiebisi schreef:
28-10-2025 21:20
Hij komt over als een hele simpele ziel.
Het is mij ook totaal onduidelijk waarom hij zo blij is om eindelijk te kunnen verklaren. En dat hij zo enorm uitgebreid verklaart.

Een boudoirshoot waar hij fotografeert?
Ik kan niet zoenen alleen aan je kont zitten?
Een goede vrijpartij werkt het beste?
viamia schreef:
28-10-2025 18:32
Ik werd ook wel echt onpasselijk op een gegeven moment, tijdens het volgen van de rechtzaak vandaag. Het is op zoveel fronten zó fout. Ook van die moeder, die klinkt ook niet al te stabiel. Arm meisje.
Die moeder komt inderdaad heel vreemd over. Prima dat er in het gezin vrij(er) over seks wordt gesproken (mijn ouders waren daar preutser in) maar dit nam, zo lezende, wat vreemde vormen aan. Overigens heeft ze ook nog altijd breed uitgemeten op haar LinkedIn staan dat ze teksten schreef/schrijft voor Borsato waardoor ze heel makkelijk te vinden is voor mensen die een beetje hun best doen. Ook dat vind ik heel apart gelet op de publiciteit in deze zaak. Santegoeds heeft daar ook wel eens wat over gezegd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
29-10-2025 06:07
Die moeder komt inderdaad heel vreemd over. Prima dat er in het gezin vrij(er) over seks wordt gesproken (mijn ouders waren daar preutser in) maar dit nam, zo lezende, wat vreemde vormen aan. Overigens heeft ze ook nog altijd breed uitgemeten op haar LinkedIn staan dat ze teksten schreef/schrijft voor Borsato waardoor ze heel makkelijk te vinden is voor mensen die een beetje hun best doen. Ook dat vind ik heel apart gelet op de publiciteit in deze zaak. Santegoeds heeft daar ook wel eens wat over gezegd.
Dochter was toch ook op Instagram te vinden, waar men er achter kwam dat ze een zoontje heeft? Vernoemd naar de zoon van Borsato?
Ik ben echt verbijsterd.

Wat een smerige vent en wat een ongelofelijke enge, walgelijke moeder.

Ik heb medelijden met het meisje/jonge vrouw.

Ik dacht dat er een soort van genuanceerd verhaal zou komen. Een ontkenning van hem dat hij niks bedoelde met over haar billen strelen etc en dat zij dat verkeerd interpreteerde.

Maar wat een beerput wordt er open getrokken!

Ik heb Borsato altijd ordinair gevonden, maar hoe het er in dat gezin aan toe ging gaat veel verder dan ordinair zijn.
Ordinair vind ik seksgrappen, een klap op de billen etc.

Het verbaast me dat die moeder (of haar dochter in ieder geval steunde) aangifte heeft gedaan. Ik zou als ik die moeder was niet hebben gewild dat er ook maar iets naar buiten was gekomen van de manier hoe ik mijn gezinsleven leef. Een indicator dat zij haar wijze van leven waarschijnlijk een variant van normaal vindt. Het misbruik van Borsato, dát kan dan weer niet.
Hier kom ik nog op terug
Assiral: klopt en als je het een mooie naam vindt, vind ik het een bijzondere keus in het licht van de voorgeschiedenis met Borsato.

Kinsqueen: Eens. Toen ik gisterenavond wat rechtbank fragmenten zag en Saskia’s Belleman’s verslag las werd ik er een beetje misselijk van. Op een gegeven moment ook mee gestopt. Ik ben zelf moeder van een dochter en kan mij er geen voorstelling bij maken. Brrr…
Gisteren zag ik via mijn dochter ook een filmpje van de ex van de zoon van MB. Dat ze de vrouw en dochter goed kende want die waren echt heel vaak bij hen / bij optredens / tv/opnames. Zij zei dat ze best een tijdje had meegelopen in het gezin en dat die twee echt soort van gestoord waren. En dat bij haar de rode vlaggen van verre al die jaren mbt hen aanwezig waren.
Toch echt heel heftig dat MB zich dan niet van hen heeft gedistantieerd.. toch iets met minder slim en /of makkelijke seks wellicht.
mienbillekesjeuken schreef:
28-10-2025 19:28
Iemand nog Eva gezien? Met de advocate die uitlegde dat iets niet ontkennen dan juist wel erkennen nog steeds niet een bekentenis is? Zij was duidelijk op de hand van het meisje maar noemde het desalniettemin ‘geen sterke zaak’. Omdat er dus harder bewijs nodig is. Wat blijkbaar verder niet is ingebracht omdat donderdag Marco’s advocaten het woord krijgen.

En daarna een hoger beroep?

Ik vond de opmerking van 'moreel verwerpelijk wat er vandaag besproken is voor de rechter, maar vanuit het strafrecht bezien mis ik steunbewijs' een zinnige.

Ik heb een laatst het nieuwste boek van Judith Herman gelezen: 'Waarheid, eerherstel en gerechtigheid'. Dat boek gaat over dergelijke delicten, hoe de samenleving en het strafrecht niet is ingericht op dit soort zaken. Dat er ook andere manieren nodig zijn dan enkel het strafrecht, omdat die vaak niet de erkenning, genoegdoening en bescherming van de maatschappij biedt waar nood aan is.

Het is zo niet ok wat er met die meid van 15 jaar destijds is gebeurd. En toch kan het zijn dat er geen veroordeling volgt, bij gebrek aan (steun)bewijs.
Assiral schreef:
29-10-2025 06:45
Dochter was toch ook op Instagram te vinden, waar men er achter kwam dat ze een zoontje heeft? Vernoemd naar de zoon van Borsato?
Dat zou heel goed kunnen. Ze is aan hem gehecht geraakt he. Wilde ook niet dat hij naar de gevangenis ging. Wil hem niet kwijt als 'Peet allesie'. Maar is haar vader aan zelfdoding verloren in 2013, er was iets met haar broertje. Dit alles met Marco B. vond plaats niet lang na vaders zelfdoding vanaf 2014 . Ehm... Zou het kind iets van een Stockholm syndroompje kunnen hebben opgelopen naar Marco? Haar hele kindertijd en jeugd is vergald door volwassenen en ze heeft een niet normale kijk naar de wereld gekregen.
Dat Leontien en de kinderen nog zo achter hem staan vind ik knap en verbaasd me. Is het damagecontrol of voelen ze het echt zo? Marco ging wel heel ver in dat gezin bijstaan als Leontien aangaf van ‘Ga je daar nou weer heen’? Dan ging hij dus over een grens van Leontien heen. En voor de ogen van dochter Jada een 20 jarige op schoot nemen? Ik kan me voorstellen dat die Jada zich daar niet prettig mee voelt. Marco schildert het gezin nu heel negatief af maar zelf is hij ook niet bepaald zuiver; keer op keer vreemdgaan om ‘uit een intimiteitsvacuum’ te komen. Ja ja :nope:

Als je hoort dat er boven een jong meisje naakt in bed ligt dan ga je daar niet heen.
Bah, net zo erg als viespeuk Thijs Römer.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Serieus: zou het kunnen dat Marco gewoon niet zo slim is? Dat je hem overschat omdat ie verbaal best vaardig is?
smorre schreef:
29-10-2025 08:08
Serieus: zou het kunnen dat Marco gewoon niet zo slim is? Dat je hem overschat omdat ie verbaal best vaardig is?

Kan best, maar ik denk dat ook on-slimme mannen nog steeds precies weten wat je wel en niet kunt doen met minderjarige kinderen.
Hij is misschien niet het scherpste mesje in de bestekla, maar hij is ook niet zwakzinnig, lijkt me.
smorre schreef:
Ik denk van niet. Ik denk dat zijn advocaten team hem bewust zo 'dommig' neerzet. Wel dingen toegeven die net niet strafbaar zijn, maar niet datgene wat wel strafbaar is. Kijk alles ontkennen had natuurlijk nooit gewerkt. Ik denk echt dat het een tactiek is. Reken maar dat hij uren en uren heeft getrained met die advocaten. "Ja ik zie nu ook wel dat het een beetje dom was en dat ik er uit had moeten stappen, maar dat kon en mocht ik niet van die moeder" zoiets. En daar gaan ze donderdag mee verder.. "Marco is psychisch niet helemaal ontwikkeld en dus had hij echt niet kunnen weten wat zijn gedrag met dat meisje deed. Daar gaan ze het op gooien. Hij snapt het nu terugkijkend wel, maar oh jee, wat gaat hij al 6 jaar door een hel in zijn 'verdrietholletje'. Hij wist het echt echt niet."

Hij kon echt aan alles niets doen. Niet aan die relatie met die moeder, niet aan die situatie in dat gezin, niet aan het feit dat hij haar wel degelijk heeft betast, niet aan het feit dat hij lingerie met haar ging kopen, niet aan het feit dat hij de boudoir fotoshoot heeft gedaan (dus gewoon erotische foto's van een minderjarige heeft gemaakt), niet aan de overduidelijk grensoverschrijdende appjes die hij heeft gestuurd, niet aan het feit dat hij gewoon naar boven is gelopen ondanks het feit dat moeder zei dat dochter naakt in bed lag (welke man gaat dan naar boven en zegt niet even 'he doe even wat aan Truus anders kom ik niet binnen'), niet aan het feit dat hij haar appt dat een goede vrijpartij of masturbatie het beste slaapmiddel is, niet aan het feit dat hij haar zegt dat ze enorm mooie billen heeft, niet aan het feit dat hij opmerkingen maakte over haar borsten. Niet aan het feit dat hij haar schreef dat hij een keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen die dag maar wel aan haar billen kon zitten, niet aan het feit dat hij een natte droom kreeg van die dochter en het zelf nodig vond om dit uitgebreid met de moeder te bespreken en naar een Psycholoog te gaan daarvoor. Oh en hij kon er ook niets aan doen dat hij per ongeluk op 'delete' heeft gedrukt op het bericht van moeder met de sexgeluiden van haar dochter. Want daar is geen bewijs van dat dat ooit is gebeurd. Hij zegt het alleen maar, maar dat hele bericht heeft hij verwijderd... per ongeluk.

Hij kon er echt allemaal niets aan doen en had echt niet geweten dat het meisje van 15 dit anders op zou kunnen vatten. Schiet mij maar lek. Maar ik verbaas me na bovenstaand er echt over dat hij überhaupt nog zelfstandig naar de WC mag. Die vent wist overduidelijk waar hij mee bezig was. Hij was voor de Soundmix show dan wel gewoon pizzabakker bij een Italiaan in Alkmaar waar wij vroeger vaak kwamen, maar dat maakt hem echt geen imbeciel.
buzziebee wijzigde dit bericht op 29-10-2025 08:39
7.41% gewijzigd
Helemaal eens, BuzzieBee.
Ik zou Marco Borsato niet willen vergelijken met Thijs Römer. Waar laatstgenoemde actief slachtoffers zocht, werd dit meisje hem min of meer door de omstandigheden binnen het gezin (mede door de handelswijze van moeder en de seksuele moraal) “aangeboden” voor mijn gevoel: de grenzen waren vervaagd, Marco dit maar gebeuren en gaf er mogelijk zelf ook aan toe. Dat maakt niet dat als het heeft plaatsgevonden het nog steeds valt onder ontuchtige handelingen en Marco zich van dit gezin had moeten en kunnen distantiëren. Zeker gelet op de leeftijd van aangeefster en haar kwetsbare positie.

Ook eens met jou BuzzieBee.
baggal wijzigde dit bericht op 29-10-2025 08:30
2.45% gewijzigd
Hm klinkt aannemelijk Buzziebee. Helemaal met zijn advocaten. Ben benieuwd hoe het donderdag verder gaat.
Het is heel simpel: hoe meer Marco die familie wegzet als compleet gestoord (en ja, er zijn meer mensen die zeggen dat er een losse seksuele moraal was, ook het OM, maar alle extremiteiten die werden genoemd, komen uit zijn mond), hoe ongeloofwaardiger zijn verhaal wordt dat hij zich er niet aan onttrok. Als het er echt zo dik bovenop lag als hij stelt, dan was eruit stappen juist makkelijker dan als het twijfelachtige situaties waren die misschien ergens een unheimisch gevoel geven, maar waar je niet helemaal de vinger achter krijgt. En ook: als het echt zo ernstig was als hij stelt en hij zich echt zo'n zorgen maakte om het meisje, dan had hij een zorgmelding kunnen doen. Nu deed hij in het beste geval niks en in het slechtste geval maakte hij er misbruik van.
SweetFirefly schreef:
29-10-2025 08:02

Als je hoort dat er boven een jong meisje naakt in bed ligt dan ga je daar niet heen.

En eens met dit. Dan wacht je tot het kind aangekleed is. Dat is wat ieder normaal mens zou doen. Al was het maar om enige schijn van misbruik te voorkomen…
meisje85 schreef:
29-10-2025 08:33
Het is heel simpel: hoe meer Marco die familie wegzet als compleet gestoord (en ja, er zijn meer mensen die zeggen dat er een losse seksuele moraal was, ook het OM, maar alle extremiteiten die werden genoemd, komen uit zijn mond), hoe ongeloofwaardiger zijn verhaal wordt dat hij zich er niet aan onttrok. Als het er echt zo dik bovenop lag als hij stelt, dan was eruit stappen juist makkelijker dan als het twijfelachtige situaties waren die misschien ergens een unheimisch gevoel geven, maar waar je niet helemaal de vinger achter krijgt. En ook: als het echt zo ernstig was als hij stelt en hij zich echt zo'n zorgen maakte om het meisje, dan had hij een zorgmelding kunnen doen. Nu deed hij in het beste geval niks en in het slechtste geval maakte hij er misbruik van.
En in aanvulling hierop: dit is dus gelijk waarom het zo'n domme strategie is. Natuurlijk kan het handig zijn om eerlijk te zijn over de grens van het toelaatbare die misschien is overschreden, maar niet de grens van het strafbare. Maar door de manier waarop het nu gebeurt, wordt het verhaal compleet ongeloofwaardig en ben je het niveau van "ik was een beetje dom" echt wel ver voorbij.
meisje85 schreef:
29-10-2025 08:33
Dit inderdaad. Het is vreemd dat hij dit heeft laten “gebeuren” onder het mom: ik stond erbij en ik keek ernaar. En ik heb haar wellicht ook aangeraakt maar dat is anders geïnterpreteerd… Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Maar ik denk dat zo’n situatie al jaren duurt en dat daarin mensen hun grenzen steeds verleggen.

Overigens werd door getuigen toch ook verklaard over de sexuelr omgangsvormen in dit gezin? Niet alleen door Marco?
Ik vind de rol van die moeder echt afschuwelijk.

In the end is het meisje natuurlijk het slachtoffer maar op mij komt dat hele toestand nogal ingewikkeld en complex over: alle grenzen lijken op alle vlakken te zijn overschreden, door iedereen.

Feit blijft wel dat hij volwassen was en zij niet. Punt.
meisje85 schreef:
29-10-2025 08:39
En in aanvulling hierop: dit is dus gelijk waarom het zo'n domme strategie is. Natuurlijk kan het handig zijn om eerlijk te zijn over de grens van het toelaatbare die misschien is overschreden, maar niet de grens van het strafbare. Maar door de manier waarop het nu gebeurt, wordt het verhaal compleet ongeloofwaardig en ben je het niveau van "ik was een beetje dom" echt wel ver voorbij.
Een hoop 'fan volk' ziet dat echt niet. Maakt niet uit, zijn carrière is toch voorgoed voorbij, omdat er meer mensen zijn die het WEL zien. Volle zalen zal hij niet meer trekken. Hij verdient overigens nog meer dan genoeg met zijn spotify inkomen hoor.
smorre schreef:
29-10-2025 08:41
Maar ik denk dat zo’n situatie al jaren duurt en dat daarin mensen hun grenzen steeds verleggen.

Overigens werd door getuigen toch ook verklaard over de sexuelr omgangsvormen in dit gezin? Niet alleen door Marco?
Ik vind de rol van die moeder echt afschuwelijk.

In the end is het meisje natuurlijk het slachtoffer maar op mij komt dat hele toestand nogal ingewikkeld en complex over: alle grenzen lijken op alle vlakken te zijn overschreden, door iedereen.

Feit blijft wel dat hij volwassen was en zij niet. Punt.
En alleen dat laatste doet er toe.
SweetFirefly schreef:
29-10-2025 08:02
Dat Leontien en de kinderen nog zo achter hem staan vind ik knap en verbaasd me. Is het damagecontrol of voelen ze het echt zo? Marco ging wel heel ver in dat gezin bijstaan als Leontien aangaf van ‘Ga je daar nou weer heen’? Dan ging hij dus over een grens van Leontien heen. En voor de ogen van dochter Jada een 20 jarige op schoot nemen? Ik kan me voorstellen dat die Jada zich daar niet prettig mee voelt. Marco schildert het gezin nu heel negatief af maar zelf is hij ook niet bepaald zuiver; keer op keer vreemdgaan om ‘uit een intimiteitsvacuum’ te komen. Ja ja :nope:

Bah, net zo erg als viespeuk Thijs Römer.
Ik denk dat dit een gevalletje we hebben Marco’s geld contacten etc nodig. Zoon en dochter doen wat in muziek en acteren en nou niet bepaald op een niveau dat ze er zelf ook gekomen waren. En Leontien tja. Die heb ik weleens gevolgd op insta, t kost een hoop om een leeg bestaan in de lucht te houden. Als je keer op keer zo te kakken wordt gezet en je blijft kan ik me niet anders voorstellen dan dat t je ergens voordeel opleverd. Ik vermoed dat hij niet veroordeeld gaat worden. Het is moreel ver een grens over maar hij bekend net te weinig om t echt strafbaar te stellen.

Los van de andere moraal in t gezin heb je je als volwassenen gewoon altijd te gedragen ten opzichte van een minderjarige
smorre schreef:
Hij is idd niet bijster intelligent, maar hij weet om de dooie dood heel prima het verschil tussen goed en fout en wat wel en niet kan.
Ook een Pluviofiel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven