Entertainment alle pijlers

Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 1!

22-05-2020 11:19 3113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 13:19
De technische kant van hoe ze zoiets realiseren. Er is een idee. Iets/een creatieve uiting wat men wil overbrengen. Daar komt een (of meerdere) Art director, fotograaf, stylist, belichting, makeup artist en allerlei andere expertises aan te pas om zo het idee op de juiste manier tot leven te brengen en in beeld te vangen.

Dat is een heel technisch proces. Dat zit goed in elkaar. Anders kom je niet tot zo een eindresultaat. Los van of je het mooi vindt (ik zou die foto persoonlijk niet thuis ophangen).

Bijvoorbeeld mijn vriend kan mij filmen terwijl ik een dansje doe voor Tiktok. Ziet er leuk en grappig uit. Of een cameraman kan een professionele danser filmen voor Tiktok, ziet er leuk en grappig uit, maar je ziet ook dat het technisch helemaal klopt. Vanuit de juiste hoek gefilmd, de danseres is duidelijk geschoold, het dansje zit qua techniek beter in elkaar en ze maakt de bewegingen goed af want ze beheerst dankzij haar jarenlange opleiding de techniek. Dat dus.
O, je bedoelt professioneel.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
juliet64 schreef:
15-07-2020 16:15
Mwah, ik heb nog steeds mijn twijfels. Linda (en haar team) is natuurlijk slim genoeg om de photoshop heel subtiel te doen. Dus nee, natuurlijk gaat ze niet met een zandloperfiguur op de foto.
Ik snap ook wel dat het irritant is dat mensen het niet geloven, wat je ook zegt. Maar ik vind de foto gewoon raar.
Ik snap het ook niet precies, ze zal het heus wel goed bedoelen, maar ze vindt het eng om zo op de foto te gaan en daarom gaat ze het juist doen?
Turtlerain schreef:
15-07-2020 16:24
Ik snap het ook niet precies, ze zal het heus wel goed bedoelen, maar ze vindt het eng om zo op de foto te gaan en daarom gaat ze het juist doen?
Het idee erachter is dat ze wil dat alle vrouw zich prima voelen om vakantiefoto’s te maken in bikini. Maar er zit natuurlijk ook wel een commercieel belang achter. Iedereen praat erover. Het magazine wordt veel genoemd. Katsching kassa.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind het een prima foto en zie dit 1000 x liever dat de ubergestylde zwangerschapsfoto's van Katja.
Linda kan, net als iedere andere vrouw prima in bikini. Ik heb zelf veel zwangerschapsstriemen, eerlijk is eerlijk, er is een tijd geweest dat ik wat moeilijker in mijn bikini klom, maar tegenwoordig denk ik; goh Sweetfirefly wat zie je er eigenlijk goed uit, ondanks striemen, spataders en hier en daar een kwabje. Ik voel me eigenlijk erg mooi tegenwoordig :) .
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
*Sally* schreef:
15-07-2020 15:51
Zie je, ik haal ze steeds door elkaar.
:there:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Maleficent schreef:
15-07-2020 15:50
Ik denk dat je me in de war haalt met iemand anders.

Daarbij kan je wel tegen iedereen roepen dat je op negeer kan, maar geloof me, dat is OOK niet leuk forummen als je geen interactie hebt met anderen. Dan kun je beter in een dagboek gaan schrijven.

en je maakt er wel een drama van met je karaktermoord. Ik constateer dat meerdere mensen je aanspreken op je forumgedrag. Had je zelf ook al kunnen zien.

Ik vind het prima dat iedereen meeschrijft, het is mijn forum niet he. Maar als iemand zit te drammen, dan zeg ik dat tegen je. Kan ook achterbaks gaan staffen maar zo ben ik niet.
Oops je hebt gelijk dat was Sally.

Maar goed. Je haalt weer anderen erbij om je punt te maken. Wij vinden met zijn allen dat jij, anderen vinden dat ook van je.... Is dat om jouw eigen mening kracht bij te zetten? Jouw mening is toch net zoveel waard als het alleen jouw eigen mening is?
Het maakt mij echt niet uit als ik minder reacties krijg, zoveel reacties krijg ik hier toch nooit, daarom ben ik er ook niet. Als de leuke maar overblijven. :lol:

Ik heb wel zitten denken over wat je schrijft en wat Sally schreef. Ten eerste ik heb veel energie, doe veel dingen tegelijk, zit ondertussen dingen voor mijn werk te kraken/op te lossen, zit in calls, op mijn socials, op een ander forum/site, ben potjes aan het snelschaken, onze vakantie aan het uitzoeken en jurkjes aan het vergelijken om te bestellen. Mijn reacties post ik 9 van de 10 keer tussen de bedrijven door. Misschien dat het daarom er gewoon BAM! staat.

Daarnaast heb ik nog een inzicht gekregen, wat ik weer erg interessant vind. :lol: Dank daavoor. Roddels over de Donny's en Andre's enzo vind ik persoonlijk helemaal niet boeiend. Maar de Katja's en de Meghan's vind ik wel weer interessant. Nu ben ik gaan denken waar dat aan ligt, dat komt omdat ik iemand met meerdere lagen veel interessanter vind. De Roelvinkjes zijn/doen gewoon dom en boers, 1 dimensionaal. Vind ik dus saai. Katja en Meghan zitten veel meer dimensies aan, wie zijn ze nou echt, dus interessant en dan kan ik daar lekker op los speculeren, roddelen, doorgronden, enzovoort. Als je gewoon neer schrijft Donny heeft rattentandjes want facings, of Meghan heeft meerdere gezichten. Het eerste schijf je gewoon zo op. Het tweede zie je voor je, dat analyseer je, dat komt met meer energie. Los van dat het natuurlijk helemaal niet hoeft te kloppen, want roddels, maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon lekker met een puzzel bezig.

Verder houd ik erover op, want het topic gaat niet over mij. Als het lang genoeg over Donny gaat ben ik sowieso wel weg. Tot die tijd, negeer en exhale!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 12:59
Professionele styling is niet een kwestie van smaak. Iets kan niet je smaak zijn, maar je kan wel zien dat het goed gestyld is. Dat er echt over nagedacht is en dat het technisch klopt.
Natuurlijk is professionele styling ook een kwestie van smaak. Er is geen boek waar in staat hoe het moet. In dit geval die van die stylist en waarschijnlijk van Beyoncé.
Mooi te lezen, Firefly!
Everything you see I owe to spaghetti!
SweetFirefly schreef:
15-07-2020 16:20
O, je bedoelt professioneel.
Nee ik bedoel echt technisch, techniek, gaat over de uitvoering. Maar goed maakt verder ook niet uit. Verkeerde topic I guess. :thumbsup:
Iemand nog wat te melden over Donny? :whistle:
dolfje schreef:
15-07-2020 16:36
Natuurlijk is professionele styling ook een kwestie van smaak. Er is geen boek waar in staat hoe het moet. In dit geval die van die stylist en waarschijnlijk van Beyoncé.
Dat is er dus juist wel. Het is een vak. Net als een balletdanser leer je het vak, je kan daarna wel de ruimte nemen om je eigen dansen te ontwikkelen, maar dat doe je met hetgeen je geleerd hebt, zodat hetgeen je doet technisch klopt.

Maar goed, verkeerde discussie voor hier. Nevermind.
Sylvie Meis gaat volgende maand trouwen met haar zoveelste grote liefde
https://www.nu.nl/achterklap/6064635/sy ... rence.html
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 16:43
Dat is er dus juist wel. Het is een vak. Net als een balletdanser leer je het vak, je kan daarna wel de ruimte nemen om je eigen dansen te ontwikkelen, maar dat doe je met hetgeen je geleerd hebt, zodat hetgeen je doet technisch klopt.

Met welke opleiding leer je dat vak dan?
En dan nog is styling een kwestie van smaak. Dat zie je alleen al aan die stylisten die op TV komen; de één vindt dat je zus moet dragen en de ander vindt dat je zo moet dragen. Hoezo is het dan geen kwestie van smaak?
dolfje schreef:
15-07-2020 16:44
Sylvie Meis gaat volgende maand trouwen met haar zoveelste grote liefde
https://www.nu.nl/achterklap/6064635/sy ... rence.html
Nou, dat is dan take hoeveel? Ik gun het haar dat het doorgaat en iets blijvends is.
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 16:43

Geniale vergelijking, ballet en styling :lol:
*Sally* schreef:
15-07-2020 16:52
Geniale vergelijking, ballet en styling :lol:
Nou inderdaad, een prima ballerina moet jaren en jaren studeren en afzien en je mag je al stylist noemen als je een loi-cursus hebt gedaan. Misschien zelfs wel zonder.
minnimouse schreef:
15-07-2020 16:46
Met welke opleiding leer je dat vak dan?
En dan nog is styling een kwestie van smaak. Dat zie je alleen al aan die stylisten die op TV komen; de één vindt dat je zus moet dragen en de ander vindt dat je zo moet dragen. Hoezo is het dan geen kwestie van smaak?
In Nederland op de Rietveld Academie o.a. Bij Beyonce zit daar echt veel meer achter. Het is niet even een fotootje schieten met zwangere buik. Bij Katja is dat het denk ik wel.

Je kan idd je eigen smaak hebben, en je eigen handschrift (wat herkenbaar is voor anderen). Maar dan nog doe je dat in geval van een Stylist met kennis van hoe stoffen vallen, welke stoffen elkaar versterken, wat een kleur doet bij iemand, hoe een stof op beeld uitkomt, enzovoort. Zelfs als iemand zo artistiek is dat hij dat allemaal los wil laten en zichzelf volledig wil uitleven, doet hij dat met de kennis van hoe het eigenlijk hoort, en wat kunnen we eens anders proberen te doen maar dat het nog wel werkt. Je wil niet dat je werk eruit ziet als van iemand die maar wat aanrommelt.
De meeste stylisten hebben echt geen opleiding aan de Rietveld gedaan.
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 16:56
In Nederland op de Rietveld Academie o.a. Bij Beyonce zit daar echt veel meer achter. Het is niet even een fotootje schieten met zwangere buik. Bij Katja is dat het denk ik wel.

Je kan idd je eigen smaak hebben, en je eigen handschrift (wat herkenbaar is voor anderen). Maar dan nog doe je dat in geval van een Stylist met kennis van hoe stoffen vallen, welke stoffen elkaar versterken, wat een kleur doet bij iemand, hoe een stof op beeld uitkomt, enzovoort. Zelfs als iemand zo artistiek is dat hij dat allemaal los wil laten en zichzelf volledig wil uitleven, doet hij dat met de kennis van hoe het eigenlijk hoort, en wat kunnen we eens anders proberen te doen maar dat het nog wel werkt. Je wil niet dat je werk eruit ziet als van iemand die maar wat aanrommelt.
Een stylist gestudeerd op Rietveld?😅
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 12:49
Bek? Ze heeft een mond en is echt wel mooi en sensueel.
Niet
*Sally* schreef:
15-07-2020 17:02
De meeste stylisten hebben echt geen opleiding aan de Rietveld gedaan.
Je hebt idd de Sonja Bakker's onder de stylisten. En dat is helemaal goed. Maar die gaan niet voor Beyonce aan zo een project werken. Eerder aan Katja's foto.

Die art director die het project van Beyonce gedaan heeft heeft een master in Fine Arts van Yale.

Meer info over Beyonce's foto.

Het is een heel kunstzinnige uiting, geinspireerd door o.a. verschillende oude kunstwerken van grootmeesters en Afro Amerikaanse geschiedenis.

https://pitchfork.com/thepitch/1433-an- ... cy-photos/

https://www.telegraph.co.uk/music/news/ ... ould-care/

Nu vlucht ik hier even weg. ;-)
Ik heb een paar BN'er stylisten opgezocht en de enige die een stylistenopleiding heeft gedaan is Manon Meijers (zover ik kan zien).
Die heeft aan de Artemis stylingacademie gestudeerd.
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 17:10
Je hebt idd de Sonja Bakker's onder de stylisten. En dat is helemaal goed. Maar die gaan niet voor Beyonce aan zo een project werken. Eerder aan Katja's foto.

Die art director die het project van Beyonce gedaan heeft heeft een master in Fine Arts van Yale.

Meer info over Beyonce's foto.

Het is een heel kunstzinnige uiting, geinspireerd door o.a. verschillende oude kunstwerken van grootmeesters en Afro Amerikaanse geschiedenis.

https://pitchfork.com/thepitch/1433-an- ... cy-photos/

https://www.telegraph.co.uk/music/news/ ... ould-care/

Nu vlucht ik hier even weg. ;-)
Fine arts is geen styling. Leuk dat je iets kunstzinnigs hebt gestudeerd en dan iets anders ermee gaat doen in je werkzame leven, maar dat betekent natuurlijk niet dat de opleiding fine arts opleidt tot stylist. Er bestaat ook helemaal geen opleiding tot stylist aan de rietveld-academie.

Maar prima hoor, de fotoshoot van Beyoncé was zeer smaakvol en prachtig gestileerd.
minnimouse schreef:
14-07-2020 14:40
De meeste vrouwen gaan voor eiceldonatie naar Spanje.
Of Cyprus.
Am Yisrael Chai!
Ellerlilalinne schreef:
15-07-2020 16:36
Oops je hebt gelijk dat was Sally.

Maar goed. Je haalt weer anderen erbij om je punt te maken. Wij vinden met zijn allen dat jij, anderen vinden dat ook van je.... Is dat om jouw eigen mening kracht bij te zetten? Jouw mening is toch net zoveel waard als het alleen jouw eigen mening is?
Het maakt mij echt niet uit als ik minder reacties krijg, zoveel reacties krijg ik hier toch nooit, daarom ben ik er ook niet. Als de leuke maar overblijven. :lol:

Ik heb wel zitten denken over wat je schrijft en wat Sally schreef. Ten eerste ik heb veel energie, doe veel dingen tegelijk, zit ondertussen dingen voor mijn werk te kraken/op te lossen, zit in calls, op mijn socials, op een ander forum/site, ben potjes aan het snelschaken, onze vakantie aan het uitzoeken en jurkjes aan het vergelijken om te bestellen. Mijn reacties post ik 9 van de 10 keer tussen de bedrijven door. Misschien dat het daarom er gewoon BAM! staat.

Daarnaast heb ik nog een inzicht gekregen, wat ik weer erg interessant vind. :lol: Dank daavoor. Roddels over de Donny's en Andre's enzo vind ik persoonlijk helemaal niet boeiend. Maar de Katja's en de Meghan's vind ik wel weer interessant. Nu ben ik gaan denken waar dat aan ligt, dat komt omdat ik iemand met meerdere lagen veel interessanter vind. De Roelvinkjes zijn/doen gewoon dom en boers, 1 dimensionaal. Vind ik dus saai. Katja en Meghan zitten veel meer dimensies aan, wie zijn ze nou echt, dus interessant en dan kan ik daar lekker op los speculeren, roddelen, doorgronden, enzovoort. Als je gewoon neer schrijft Donny heeft rattentandjes want facings, of Meghan heeft meerdere gezichten. Het eerste schijf je gewoon zo op. Het tweede zie je voor je, dat analyseer je, dat komt met meer energie. Los van dat het natuurlijk helemaal niet hoeft te kloppen, want roddels, maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon lekker met een puzzel bezig.

Verder houd ik erover op, want het topic gaat niet over mij. Als het lang genoeg over Donny gaat ben ik sowieso wel weg. Tot die tijd, negeer en exhale!
Ja ik denk inderdaad dat je posts te hoog gegrepen zijn voor ons. Misschien een idee om een intellectueel roddeltopic over meerlagige celebs te openen, gaan wij hier lekker oppervlakkig verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven