Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 10!
zondag 24 april 2022 om 09:37
Wij vrouwen gaan toch na een zeeeeer ongepaste “ versierpoging “ vaak gelijk in de “ was het mijn schuld, heb ik hem aangemoedigd , had ik niet zus of zo, ach, hij heeft het niet gemakkelijk en zo erg was het nou ook weer niet , etc “ - stand. Maakt niet uit hoe oud je bent. Of hoe bekend. Of hoe door de wol geverfd.Rijksmuseum schreef: ↑23-04-2022 22:18Ik begrijp het ook niet helemaal. Er even vanuit gaande dat het waar is wat Ali zegt, dat hij naderhand meerdere keren door haar is uitgenodigd op het podium en in privésfeer kan ik het niet plaatsen. Ellen is geen 18 jarige die haar naam nog wil/moet vestigen. Ze lijkt me ook iemand die in staat ten tijde van, OF enige tijd na onheus bejegend te zijn, dit herkent als overschrijdend gedrag. Dat aanhouden van het contact begrijp ik dan niet zo goed.
Maar misschien ligt het anders, we weten nog niet het hele verhaal.
Dan is het ook logisch dat je contact met die persoon blijft houden ; je rekende het hem immers niet voor de volle 100% aan.
Als je dan later , meer over die persoon wetende , terug kijkt kun je toch ineens dingen anders plaatsen zonder dat je je zelf als schuldige ziet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 24 april 2022 om 09:54
Kijk even op haar Instagram. Het is verschrikkelijk: aandachtszoeker, geldwolf, k-hoer. Veruit de meeste reacties zijn negatief en gewoonweg bikkelhard.smulrol schreef: ↑24-04-2022 09:33Ja dat vind ik. Dat er op SM ook negatieve reacties zijn wil nog niet zeggen dat ver uit de meeste zeer positief zijn. Vooral uit het potentiële soort publiek waar Ellen het van moet hebben.
Ellen wint absoluut goodwill, maar ik denk niet dat dit een berekende actie is.
zondag 24 april 2022 om 09:56
Ah, hou toch op zeg.Henk-in-Roelie schreef: ↑24-04-2022 08:49Maar dat houdt niet in dat je naar iedere aantijging naar die man toe niet kritisch moet blijven in je oordeel/mening. Het moet niet zo zijn van 'o, die vent is fout dus verdere beschuldigingen zullen wel kloppen'.
Ja vermeend misbruik is verwarrend omdat het doorgaans zich afspeelt wanneer de twee ( of meerderen ) alleen zijn.
zondag 24 april 2022 om 09:58
Ik heb geen instagram en ik ben verder ook niet zo geïnteresseerd in de persoon Ten Damme. Maar ook als daar negatieve reacties zijn wil nog niet zeggen dat die representatief zijn voor 17 miljoen nederlanders en al helemaal niet voor haar eigen publiek.andnowwedance schreef: ↑24-04-2022 09:54Kijk even op haar Instagram. Het is verschrikkelijk: aandachtszoeker, geldwolf, k-hoer. Veruit de meeste reacties zijn negatief en gewoonweg bikkelhard.
zondag 24 april 2022 om 10:01
Ben jij wel helemaal lekker ?andnowwedance schreef: ↑24-04-2022 09:54Kijk even op haar Instagram. Het is verschrikkelijk: aandachtszoeker, geldwolf, k-hoer. Veruit de meeste reacties zijn negatief en gewoonweg bikkelhard.
zondag 24 april 2022 om 10:02
Ach, daar is hij al weer. De favoriete viva methode om elke discussie dood te slaan.viva-amber schreef: ↑24-04-2022 09:57Ik zeg niet dat er iemand schuldig is. Het slachtoffer wegzetten als ongeloofwaardig is victimblamen.
zondag 24 april 2022 om 10:02
Ben jij wel helemaal lekker?
zondag 24 april 2022 om 10:03
Dat zijn de reacties op de Insta van Ellen ten Dame die ze noemt.
zondag 24 april 2022 om 10:04
Ik begreep het verkeerd ; dacht dat het jouw mening over haar was. Sorry.
zondag 24 april 2022 om 10:09
We weten nog niet wat inhoudelijk haar kant van het verhaal is, maar ik ben wel benieuwd naar wat er volgens haar zich heeft afgespeeld.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-04-2022 09:37Wij vrouwen gaan toch na een zeeeeer ongepaste “ versierpoging “ vaak gelijk in de “ was het mijn schuld, heb ik hem aangemoedigd , had ik niet zus of zo, ach, hij heeft het niet gemakkelijk en zo erg was het nou ook weer niet , etc “ - stand. Maakt niet uit hoe oud je bent. Of hoe bekend. Of hoe door de wol geverfd.
Dan is het ook logisch dat je contact met die persoon blijft houden ; je rekende het hem immers niet voor de volle 100% aan.
Als je dan later , meer over die persoon wetende , terug kijkt kun je toch ineens dingen anders plaatsen zonder dat je je zelf als schuldige ziet.
Bovenstaande kan van toepassing zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Dat men vragen heeft over wat nu naar buiten is gekomen vind ik niet vreemd, ben wel benieuwd wat beide versies zijn.
zondag 24 april 2022 om 10:11
Nee is geen metoo, maar wel een voorbeeld van een vrouw die wordt weggezet als geldwolf en niet sporende aandachtstrekker, omdat ze probeert te bewijzen dat ze meerdere keren ernstig is mishandeld. Wat heeft ze te winnen en dat tegen de machtigste familie in de media in Nederland. Je moet het maar durven.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 24 april 2022 om 10:22
Door sommigen.Maleficent schreef: ↑24-04-2022 10:11Nee is geen metoo, maar wel een voorbeeld van een vrouw die wordt weggezet als geldwolf en niet sporende aandachtstrekker, omdat ze probeert te bewijzen dat ze meerdere keren ernstig is mishandeld.
Daar focus je je erg op ipv de velen die haar steunen.
zondag 24 april 2022 om 10:32
Het verhaal van Johnny en Shima Kaes lijkt veel op dat van Johnny Depp en Amber Heard, maar hoe het werkelijk gegaan is kan heel anders zijn. We weten het niet.
Wat ik wel vermoed is dat het nu gemakkelijker is om als vrouw (en ook als man) misbruik en mishandeling openbaar te maken.
Eerder bestond veel meer het risico dat je niet serieus genomen werd, maar doordat nu heel veel vrouwen en ook mannen ermee komen worden we gedwongen het te beschouwen als een misstand.
Ik schrik er wel van dat Ellen zulke reacties op haar Insta krijgt!
Aan de andere kant ben ik ook bang dat er altijd een paar mensen zijn die hier misbruik van maken en vanuit aandachttrekkerij of wraakgevoelens met beschuldigingen komen die of niet (volledig) waar zijn, of waarin ze zelf ook een groot aandeel hebben. De tendens is nu immers (en gelukkig maar! ) te reageren met: "wat dapper dat zij of hij hiermee naar buiten komt."
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat we het slachtoffer moeten wantrouwen, maar dat we ook af moeten wachten welke feiten er boven tafel komen. Onterecht beschuldigd worden is net zo goed vreselijk.
Wat ik wel vermoed is dat het nu gemakkelijker is om als vrouw (en ook als man) misbruik en mishandeling openbaar te maken.
Eerder bestond veel meer het risico dat je niet serieus genomen werd, maar doordat nu heel veel vrouwen en ook mannen ermee komen worden we gedwongen het te beschouwen als een misstand.
Aan de andere kant ben ik ook bang dat er altijd een paar mensen zijn die hier misbruik van maken en vanuit aandachttrekkerij of wraakgevoelens met beschuldigingen komen die of niet (volledig) waar zijn, of waarin ze zelf ook een groot aandeel hebben. De tendens is nu immers (en gelukkig maar! ) te reageren met: "wat dapper dat zij of hij hiermee naar buiten komt."
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat we het slachtoffer moeten wantrouwen, maar dat we ook af moeten wachten welke feiten er boven tafel komen. Onterecht beschuldigd worden is net zo goed vreselijk.
zondag 24 april 2022 om 10:36
Het hoeft helemaal niet vooropgezette wraak te zijn.Lieneke schreef: ↑24-04-2022 10:32
Je kan je slachtoffer voelen zonder dat je het vanuit de wet ook bent.
Het is best mogelijk dat Amber Heard in haar eigen hoofd volledig overtuigd is van haar versie van haar werkelijkheid.
zondag 24 april 2022 om 10:37
.
henk-in-roelie wijzigde dit bericht op 24-04-2022 10:38
Reden: laat maar
Reden: laat maar
54.44% gewijzigd
zondag 24 april 2022 om 11:15
Ik vind het bij Johnny toch anders. Hij heeft haar blijkbaar in een volle club op haar gezicht getimmerd en Chantal Jansen gaf ook aan dat de relatie niet heel fijn wasLieneke schreef: ↑24-04-2022 10:32Het verhaal van Johnny en Shima Kaes lijkt veel op dat van Johnny Depp en Amber Heard, maar hoe het werkelijk gegaan is kan heel anders zijn. We weten het niet.
zondag 24 april 2022 om 11:21
Die generatie, ik ben maar iets jonger, is nog opgevoed dat de vrouw een soort verlengstuk van de man was/is.
Mijn moeder vertelde altijd over een vrouw die ontslagen werd als jonge blom toen ze ging trouwen. Ontslaan in de jaren 50 als je ging trouwen was heel normaal.
Deze vrouw moest met heel veel poespas weer aangenomen worden toen haar man plotseling overleed en hij als eveneens jonge blom geen pensioen oid had opgebouwd. Ze waren net vier maanden getrouwd, begin 20 allebei.
De vrouw zou met niets overblijven.
Dus moest er van alles bedacht worden dat ze weer mocht werken.
Kunnen we ons niets (meer) bij voorstellen. Maar die vrouwen hadden wat te verliezen als ze naar buiten brachten dat het huwelijk niet ideaal was ivm overspel of mishandeling. En als je pech had, vond de geloofsgemeenschap het ook geen goed idee als je je mond opendeed. Zwijgen en gedogen was het credo.
Die mentaliteit zit er helaas nog wel een beetje in.
Voor een vrouw uit die tijd en zeker als Aziatische, heeft mijn moeder ons heel modern opgevoed.
koreana wijzigde dit bericht op 24-04-2022 11:59
1.97% gewijzigd
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
zondag 24 april 2022 om 11:25
Precies.Maleficent schreef: ↑24-04-2022 09:04Maar waarom zouden we de vrouwen niet geloven?
het geeft alleen maar een hoop gedoe en gezeik om naar buiten te komen met je verhaal. Negatieve reacties als 'ze zal het wel uitgelokt hebben' of 'ze doet het alleen maar om geld' of 'ze willen zelf aandacht' en het levert uiteindelijk geen drol op. In NL krijg je geen schadeclaims waardoor je je leven niet meer hoeft te werken.
Dus een heleboel gedoe, zonder enig voordeel, dan ga ik er vanuit dat vrouwen naar buiten treden om het te stoppen, voor anderen.
Je weet dat als je naar buiten treedt met je verhaal, er het 'korte rokjesgedoe' komt, en dat de dader in kwestie het in alle toonaarden gaat ontkennen.
Kortom, je krijgt zoveel gezeik dat je je dat toch niet voor een leugen op je hals gaat halen?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
zondag 24 april 2022 om 11:25
Eens.blijfgewoonbianca schreef: ↑24-04-2022 09:37Wij vrouwen gaan toch na een zeeeeer ongepaste “ versierpoging “ vaak gelijk in de “ was het mijn schuld, heb ik hem aangemoedigd , had ik niet zus of zo, ach, hij heeft het niet gemakkelijk en zo erg was het nou ook weer niet , etc “ - stand. Maakt niet uit hoe oud je bent. Of hoe bekend. Of hoe door de wol geverfd.
zondag 24 april 2022 om 11:38
https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... -geweldig/
Glennis Grace krijgt opnieuw flink wat negatieve media-aandacht over zich heen omdat ze weer is begonnen met optreden. En dat terwijl één van haar vermeende slachtoffers volgens RTL Boulevard pas net, na twee maanden, weer is hersteld van zijn hersenschudding. Gelukkig heeft ze ook nog vrienden in het vak, zoals Johnny de Mol.
Midden in die storm van negatieve publiciteit, hijst Johnny de gevallen Whitney Houston-imitator op het schild. Hij had vrijdagavond een paar artiesten aan tafel zitten om het Beste Zangers-concert te promoten en dat is een van de weinige evenementen die Glennis nog niet heeft gecanceld.
En dat is maar goed ook, vindt tafelgast Wolter Kroes. Hij was altijd nerveus voor Glennis toen hij optrad bij Beste Zangers. “Je staat toch voor een Glennis Grace en voor Anita Meyer. En Glenda, of Glennis dan, deed toevallig toen dat liedje waar ze helemaal mee doorbrak weer, voor de vierde of de vijfde keer, van Xander de Buisonjé: Afscheid.”
Glennis Grace krijgt opnieuw flink wat negatieve media-aandacht over zich heen omdat ze weer is begonnen met optreden. En dat terwijl één van haar vermeende slachtoffers volgens RTL Boulevard pas net, na twee maanden, weer is hersteld van zijn hersenschudding. Gelukkig heeft ze ook nog vrienden in het vak, zoals Johnny de Mol.
Midden in die storm van negatieve publiciteit, hijst Johnny de gevallen Whitney Houston-imitator op het schild. Hij had vrijdagavond een paar artiesten aan tafel zitten om het Beste Zangers-concert te promoten en dat is een van de weinige evenementen die Glennis nog niet heeft gecanceld.
En dat is maar goed ook, vindt tafelgast Wolter Kroes. Hij was altijd nerveus voor Glennis toen hij optrad bij Beste Zangers. “Je staat toch voor een Glennis Grace en voor Anita Meyer. En Glenda, of Glennis dan, deed toevallig toen dat liedje waar ze helemaal mee doorbrak weer, voor de vierde of de vijfde keer, van Xander de Buisonjé: Afscheid.”
zondag 24 april 2022 om 11:41
https://www.mediacourant.nl/2022/04/bas ... derlander/
Schiphol was gisteren, op de eerste dag van de meivakantie, een chaos vanwege de staking van het grondpersoneel van KLM. Ook Bas Smit en Nicolette van Dam waren op de luchthaven en vreesden dat hun twaalfde vakantie van het jaar in het water zou vallen. Die twee wilden gewoon lekker aan de sangria en hebben een hekel aan wachten.
De foto waarin Bas de piloot prijst kan op forse kritiek rekenen van de Gewone Man, maar miljonairs als Wendy, zoals het artikel aangeeft, hem wel geweldig vindt, en Patty geeft in Shownieuws aan dat Bas echt zo leuk is.
Nou, énig....
Schiphol was gisteren, op de eerste dag van de meivakantie, een chaos vanwege de staking van het grondpersoneel van KLM. Ook Bas Smit en Nicolette van Dam waren op de luchthaven en vreesden dat hun twaalfde vakantie van het jaar in het water zou vallen. Die twee wilden gewoon lekker aan de sangria en hebben een hekel aan wachten.
De foto waarin Bas de piloot prijst kan op forse kritiek rekenen van de Gewone Man, maar miljonairs als Wendy, zoals het artikel aangeeft, hem wel geweldig vindt, en Patty geeft in Shownieuws aan dat Bas echt zo leuk is.
Nou, énig....
zondag 24 april 2022 om 11:55
Ja vind ik ook. Er is bij Johnny Depp bewijs dat zij verbaal en fysiek agressief was tegen hem.
Door geluidsopnames en door verwondingen bij hem.
En hij was zelf verbaal agressief. Ze haalden niet het beste in elkaar naar boven, al dan niet onder invloed.
Stressed is just desserts spelled backwards