Entertainment alle pijlers

Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 8!

20-11-2021 17:25 4161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Everybody ready? Here we go. :yes:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
19-01-2022 23:46
Eens!

Wat is die Shima voor iemand behalve ex van?
Ik kan er weinig over vinden, maar ze was vooral bekend als 'socialite' en in het Amsterdamse uitgaansleven.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
In de Volkskrant een artikel over de contracten die deelnemers moesten tekenen waarbij ze gewoon echt het zwijgen opgelegd kregen.

Volgens het contract van tv-producent ITV moeten deelnemers niet alleen zwijgen over het verloop van de talentenjacht – wie gaat er door en wie niet? – maar over alles wat ze voor of achter de schermen meemaken. Een kandidaat dient ‘gedurende zijn deelname aan het programma alsmede na afloop daarvan op generlei wijze (...) enige mededeling te doen van (...) hetgeen bij de deelname aan (...) het programma tot zijn/haar kennis is gekomen’, aldus de deelnemersovereenkomst.

en:

De breed geformuleerde zwijgplicht leidt bij kandidaten tot angst – in het contract staat bovendien dat een boete ongelimiteerd met 2.500 euro per dag wordt verhoogd, zolang de overtreding voortduurt. ‘Ik ben echt knetterbang voor represailles’, zegt een oud-deelneemster die zegt dat ze zelf te maken kreeg met grensoverschrijdende vragen over haar seksleven, en dat ze weet heeft van meerdere wantoestanden. Ze trad nooit met naam en toenaam in de openbaarheid. ‘Ik kan in mijn eentje nooit opboksen tegen RTL en consorten. En inhoudelijk mag je helemaal niks zeggen. Ik denk dat ik al buiten mijn boekje treed door dit te vertellen.’ Ook een getuige die wangedrag van een prominente medewerker met eigen ogen zegt te hebben gezien, stelt ‘absoluut’ bevreesd te zijn voor het contract. ‘Het gaat om zulke hoge bedragen.’

Maar:

Een ‘absolute’ geheimhoudingsplicht betekent niet dat slachtoffers van misstanden moeten zwijgen, en geen aangifte kunnen doen, zegt advocaat Jens van den Brink. ‘Een rechter zal het belangrijker vinden dat seksueel grensoverschrijdend gedrag naar buiten komt dan dat de geheimhoudingsplicht wordt gehandhaafd.’ Een boete zal in zo’n geval dan ook geen stand houden, verwacht hij. Ook media-jurist Joep Weel verwacht dat een rechter rekening zal houden met het algemeen belang. ‘Maar het is nooit een gelopen race voor de deelnemers.’ Daarom is dit voor hen ook zo bedreigend, stelt hij.


Geen wonder dat er zolang gezwegen werd. Je moet maar net verstand van Rechtsgeleerdheid hebben, of iemand in je omgeving hebben die dat heeft, en dan nog wordt je weggejaagd met dit soort torenhoge bedragen.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
John van den Heuvel weet niet wie er achter de tweede aangifte zit. Hij sluit niet uit dat dit slachtoffer een man is. “We weten niet wie de aangifte heeft gedaan. Of dat een man is of een vrouw. Aannemelijk is een vrouw, maar dat weten we dus ook niet. (…) Je moet denken aan een aanranding of een verkrachting.”

Misschien blijft het hier niet bij, aldus John. “Ik ben zelf ook benaderd door vrouwen die overwegen aangifte te gaan doen en zich al eerder gemeld hebben met verhalen, maar die nu zeggen – en dat is natuurlijk wat je ziet door alle publiciteit – dat ze ook overwegen om die stap te zetten.”

Presentatrice Vivienne van den Assem: “Een aangifte tegen Ali of ook tegen andere mensen?” John: “Tegen Ali ja.”

Bron: Mediacourant

Ik las van de week al dat van de drie (Marco, Jeroen, Ali) dat Ali het meest aan bod zou komen.
Nu dat er ook een mannelijke kandidaat genoemd wordt, kan ik niet omheen dat er twee weken geleden al werd geroepen: Heel Hilversum Huivert, en dat er gesproken werd over een BN'er met jonge jongens.
Echt, volgens mij gaat er vanmiddag een hele forse beerput open naast de beerput die al open is, en volgen er als gevolg daarvan nog meer beerputten.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Deze zit aardig vol: ik heb deel 9 aangemaakt
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Grrr.....net discussie met mijn man.
Hij vindt dat de media het hyped. "Er zal best wel wat gebeurd zijn, maar al lang geleden"

:mad: >:-( (6)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
20-01-2022 09:02
Grrr.....net discussie met mijn man.
Hij vindt dat de media het hyped. "Er zal best wel wat gebeurd zijn, maar al lang geleden"

:mad: >:-( (6)
Zo dan, daar zouden mijn nekharen ook recht overeind gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
DDAY
Alle reacties Link kopieren
Kattentuintje schreef:
20-01-2022 00:15
Nope. Ik zit twee weken ver van de bewoonde wereld, met satelietwifi die het soms wel, soms niet doet, als de bavianen d'r vanaf blijven. ;-)
Waar ga je heen? Ibiza? :proud:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Milka schreef:
20-01-2022 09:04
Zo dan, daar zouden mijn nekharen ook recht overeind gaan staan.
Hij houdt zich aan de feiten en die zijn er nauwelijks zegt hij.
Hij wacht liever BOOS af, maar ja, dat is ook sensatiezoekende media

:frusty: :whip: :thunder:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
20-01-2022 08:53
Deze zit aardig vol: ik heb deel 9 aangemaakt
Fijn 😃
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
20-01-2022 09:09
Hij houdt zich aan de feiten en die zijn er nauwelijks zegt hij.
Hij wacht liever BOOS af, maar ja, dat is ook sensatiezoekende media

:frusty: :whip: :thunder:
Daar zou ik een serieus gesprek mee aangaan. En laat hem het topic over wie al met grensoverschrijdend gedrag te maken gehad heeft lezen. Ik zou het erbij gaan staan en hem dat onder zijn neus duwen. Verplicht lezen. Jezus wat ben ik blij dat mijn man het bloedserieus neemt. Niets anders verwacht trouwens.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven