Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal 2020

09-11-2020 18:17 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we gezellig over het sinterklaasjournaal. Meer dan in andere jaren zullen de schrijvers al hun creativiteit hebben moeten aanspreken om er een mooi programma van te kunnen maken voor jong en oud. Ik ben heel benieuwd!

Welke bn-er heb je herkend?
Welke woord- en naamgrappen heb je gehoord en welke actualiteit is er in het verhaal of de grappen verwerkt?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Klets mee :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
24-11-2020 09:35
Dat snap ik ook wel, maar een kind van 5?
Er zal vast nog toelichting volgen. Het duurt nog 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
24-11-2020 01:01
Wat vinden jullie van de aflevering van maandag? Ik vond het nogal spannend voor de kleintjes... Bernhard het stoute kind die 40 jaar in Spanje moest blijven. Hallo zeg. :|
Mijn kleine kinderen vonden die lachende zak spannender. De oudste (5) had op school al gehoord dat men vroeger zei dat stoute kinderen in de zak mee naar Spanje gingen.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
24-11-2020 07:28
Haha, ik moest ook aan prins bernhard denken.
Het idee van sinterklaas is dat bernhard terug mag naar Nederland en ze dus al heel lang geen kinderen meer meenemen naar spanje.

Ik aan de sinterklaas film Bennie Stout. Bernhard het stoute kind.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
En het duurde even voordat het kwartje viel, Bernhard is Emilio Guzman.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
24-11-2020 20:49
Ik aan de sinterklaas film Bennie Stout. Bernhard het stoute kind.
Maar Bennie gaat niet mee. In die film vind ik het heel mooi dat Sinterklaas zegt dat ouders hun eigen kinderen maar moeten opvoeden. Hij gaat geen kinderen meer meenemen naar Spanje, om dat voor die ouders te doen.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
24-11-2020 10:11
Ik herkende Hans Dagelet in de afgestudeerde piet :) . Weet iemand wie dat andere pietje was?
Was dat Hans Dagelet??
Wat is die veranderd/oud geworden zeg.

Die jonge piet is idd zijn zoon. Leuke knul
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
24-11-2020 10:11
Ik herkende Hans Dagelet in de afgestudeerde piet :) . Weet iemand wie dat andere pietje was?
Mingus Dagelet, uit Koning van Katoren. Superknap joch.
Am Yisrael Chai!
Gatinmijnsok schreef:
24-11-2020 21:07
Maar Bennie gaat niet mee. In die film vind ik het heel mooi dat Sinterklaas zegt dat ouders hun eigen kinderen maar moeten opvoeden. Hij gaat geen kinderen meer meenemen naar Spanje, om dat voor die ouders te doen.
:-D Zoiets word dit verhaallijntje natuurlijk ook.

Ze maken dit jaar even korte metten al dat enge traditiegedoe van het feest. Zodat alleen het leuke en lieve overblijft.:heart:
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 22:43
10.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
24-11-2020 21:07
Maar Bennie gaat niet mee. In die film vind ik het heel mooi dat Sinterklaas zegt dat ouders hun eigen kinderen maar moeten opvoeden. Hij gaat geen kinderen meer meenemen naar Spanje, om dat voor die ouders te doen.

Het is ook meer de naam.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-11-2020 22:16
Mingus Dagelet, uit Koning van Katoren. Superknap joch.
Ik vond Hans D vroeger ook erg aantrekkelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
24-11-2020 22:24
Ik vond Hans D vroeger ook erg aantrekkelijk
Oh nee, bah.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mooie bos met krullen had hij. Hier staat hij links in een scene uit Q&Q

Afbeelding
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de theorie dat Bernhard Piet wil worden en gaat de pietenopleiding doen. Kunnen we gelijk weer zien hoe iemand aan doe zwarte vegen.komt
Teva1979 schreef:
25-11-2020 16:32
Hier is de theorie dat Bernhard Piet wil worden en gaat de pietenopleiding doen. Kunnen we gelijk weer zien hoe iemand aan doe zwarte vegen.komt
Ja leuk! Hier vraagt de jongste wel eens waarom sommige pieten vegen hebben. En dus niet: waarom de pieten niet zwart zijn (zoals sommige volwassenen in mijn omgeving nog wel eens denken dat dit voor kinderen verwarrend is...) Volgens mij weet mijn jongste dat niet eens.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
25-11-2020 16:38
Ja leuk! Hier vraagt de jongste wel eens waarom sommige pieten vegen hebben. En dus niet: waarom de pieten niet zwart zijn (zoals sommige volwassenen in mijn omgeving nog wel eens denken dat dit voor kinderen verwarrend is...) Volgens mij weet mijn jongste dat niet eens.
Omdat Piet Piet heet en geen zwarte Piet. De kleine kinderen van nu weten niet beter.
Woez schreef:
24-11-2020 21:04
En het duurde even voordat het kwartje viel, Bernhard is Emilio Guzman.
Oh ja!!!
Alle reacties Link kopieren
Teva1979 schreef:
25-11-2020 18:39
Omdat Piet Piet heet en geen zwarte Piet. De kleine kinderen van nu weten niet beter.
Dat werd ook duidelijk gemaakt toen Dieuwertje aan Sint vroeg waarom ze allemaal Piet heten.

En mooi dat Sinterklaas zijn excuses maakte aan iedereen die vroeger in de zak mee moest naar Spanje. Dat gaat nooit meer gebeuren, zei hij. Ook gelijk een breuk met minder leuke dingen van het sinterklaasfeest :D
Teva1979 schreef:
25-11-2020 18:39
Omdat Piet Piet heet en geen zwarte Piet. De kleine kinderen van nu weten niet beter.
Precies wat NYC zegt toch? Geloof niet dat het haar uitgelegd moet worden.
En daar waren ze hoor, de Jan Boeltjes. :heart: :heart:
Luci_Mster2 schreef:
25-11-2020 20:23
Precies wat NYC zegt toch? Geloof niet dat het haar uitgelegd moet worden.
Ja precies! :) Wat ik bedoelde: spreek toch nog met regelmaat mensen (volwassenen dus) die dan heel verbaasd lijken te zijn: Ja, maar vinden ze het niet verwarrend dan dat het nu anders is?
Eh. Nee. Er groeit een hele generatie op die niet eens meer herinneringen heeft aan wat er een aantal jaar terug te zien was bij de intocht/Sinterklaasjournaal.
Lizzy75 schreef:
25-11-2020 20:13
Dat werd ook duidelijk gemaakt toen Dieuwertje aan Sint vroeg waarom ze allemaal Piet heten.

En mooi dat Sinterklaas zijn excuses maakte aan iedereen die vroeger in de zak mee moest naar Spanje. Dat gaat nooit meer gebeuren, zei hij. Ook gelijk een breuk met minder leuke dingen van het sinterklaasfeest :D
Ja, mooi gedaan. Het wordt even kort benoemd dat het ooit zo gebeurde (of onderdeel was van het verhaal dan toch) maar dat dit nu niet meer de manier is waarop we het nu doen. Ik vind dat het echt fantastisch in elkaar zit.
Wordt er nog gekeken? :) Vanmiddag hebben we weer ijverig mee gebingo'd. Verhaallijn met Bernard het Stoute Kind en de jonge Piet (zonder pak, Mingus Dagelet) vind ik zo ontzettend leuk. Wat heeft deze editie van het Sinterklaasjournaal toch een geweldig team!
Is er nog steeds bingo?
NYC schreef:
02-12-2020 22:03
Wordt er nog gekeken? :) Vanmiddag hebben we weer ijverig mee gebingo'd. Verhaallijn met Bernard het Stoute Kind en de jonge Piet (zonder pak, Mingus Dagelet) vind ik zo ontzettend leuk. Wat heeft deze editie van het Sinterklaasjournaal toch een geweldig team!
En ze konden ook goed meerstemmig zingen zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook meegedaan met de bingo. Alle zes kaarten tegelijk bingo, haha! Verrassend hoor. Maar wel heel leuk gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven