Entertainment alle pijlers

Spoilertopic; Game of Thrones

06-04-2014 09:04 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh yeah! Vanavond begint het circus weer in de US. Hoera voor seizoen 4! Tijd om vast een spoilertopic aan te maken. Er wordt hier gespoilerd over de TV serie en NIET over de boeken!! Dat laatste is niet toegestaan in dit topic.



"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het denk ik de slechtste aflevering tot nu toe. :|

Hoe lang duurt het voor een Kings Landing jongen naar Hardhome gerend is, en dan voor een raven naar Dragonstone gevlogen is? Vast langer dan een stel kerels (hoe stoer en bontgekleed ook) erover doet om door te vriezen.

En ik vond het zo'n aflevering als in 90s films waarin alles nèt op z'n plek valt (Dany net op tijd, Jon toch net niet mee, oh hallo Uncle Benjin)

Jammer. Niet Game of Throneish.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop stiekem echt dat Gendry endgame is. Dan is het begonnen met een Baratheon en eindigt het met een Baratheon, zonder dat gezeik van die Starks en Targaryens en Lannisters. :D
Dany & Jon zijn vast geen endgame - dat is zo cliché en voorspelbaar en Game of Thrones is juist zo goed omdat het meestal níet cliché en voorspelbaar is.
Ben heeel benieuwd naar volgende week. Ik denk dat het nét voor een grote battle eindigt of zo, en we dan weer een jaar kunnen wachten. Ik denk dat het opbouw wordt naar het volgende seizoen dus verwacht er niet veel van.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa een ondode draak die zag ik al aankomen. Gelukkig heeft roodbaard het overleeft, ik werd al bang :-o mijn man zegt dat dit de laatste aflevering was nee toch??? Dat kan ik niet aan :cry:
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Er is geen volgende week......
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Haantje79 schreef:
21-08-2017 22:56
Er is geen volgende week......
Jawel, zondag is de laatste aflevering van dit seizoen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Haantje79 schreef:
21-08-2017 22:56
Er is geen volgende week......
Volgens mij wel.
Alle reacties Link kopieren
Jaa die man van mij is in de war. :-P) Dit was aflevering 6 volgende week 7 een extra lange. Gelukkig.....
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Danayris ziet jon snow echt wel zitten! En ze is nu super op wraak uit omdat een van haar drakenkinderen dood is. Zou brannon ook bezit kunnen nemen van een ondode draak?
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Opaque schreef:
21-08-2017 21:36
Jaa ik wel :cheer:
Ik dacht ik wacht nog even want wil niet spoileren. Maar, man man. Ik vond hem een beetje traag op gang komen, wel leuke dialogen tussen de mannen beyond the wall. Maar erg onverwacht, ik zag het precies niet aankomen allemaal.
Echt niet? Ik zag alles precies aankomen.
Ik zei de hele tijd: nu gaat Dany een draak sturen en het gebeurt, nu gaat de Hound de baardmans redden en het gebeurt, nu gaat er een draak dood en het gebeurt en nu gaat de draak tot leven komen... en het gebeurt...

Jammere aflevering wat dat betreft, veel te voorspelbaar...
En Arya wordt elke week stommer #teamsansa

Ik hoop dat ze het volgende week goed maken...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vond arya wel heel bitchy tegen Sansa. En little finger vind het allemaal prachtig de gluiperd.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Haantje79 schreef:
21-08-2017 23:17
Ja ik vond arya wel heel bitchy tegen Sansa. En little finger vind het allemaal prachtig de gluiperd.
Ik vind Sansa steeds irritanter en arroganter worden.
Je kan wel merken dat GRRM er niet meer bij betrokken is en de tv-makers hun eigen weg gaan. Sinds de tv-serie de boeken heeft ingehaald is het niveau een stuk omlaag gegaan. Het zou me niets verbazen als het einde van de tv-serie heel anders is dan dat van de boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Drogon uiteindelijk Viserion gaat afmaken. Net als Drogo dat bij Viserys deed, met dat gesmolten goud. Of dat Dany op Drogon en Jon op Rhaegal dat samen doen. Een gedachtespinsel.

Op Reddit kan je trouwens al een heel specifieke voorspelling voor de finale lezen, voor wie dat wil. Tot nu toe kloppen bijna alle voorspellingen over de afleveringen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat de night king het gewoon wel allemaal winnen, is dat de end game :biggrin:

Eens met het commentaar hierboven, Dany kon nooit zo snel bericht gekregen hebben en ik riep ook meteen dat de dode draak nu blauwe ogen zou krijgen.

Sansa vind ik met de week stommer worden (en ik vond haar al niet leuk), van mij mag Arya haar gezicht in haar tas stoppen, begrijp niet waarom ze little fnger nog niet van de trap geduwd heeft.

Wat ik wel leuk vond is dat Dany eindelijk met haar draken voorbij de muur kwam, wat tactisch natuurlijk weer nergens op sloeg - waarom niet meteen de night king aanvallen?

En het momentje tussen Dany en Jon op het eind vond ik niet heel erg overtuigend, als daar nou sprake van gevoelens was, waarom werd er dan niet gezoend?

Afgezien van al deze losse eindjes was het toch een spannende aflevering! Volgende week laatste alweer?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van de onlogische dingen (Gendry die 'even' naar de Wall rent) vond ik het toch wel een spannende aflevering.
Snap overigens wel waarom de draken niet de White Walkers (en the Night King) aanvielen: White Walkers kunnen alleen worden gedood met dragon glass. Wights (die andere ondoden, niet die witte zeg maar) kun je wel verbranden.

Vond het Sansa-Arya gedoe maar vervelend. Waar gaat al dat gebekvecht nu helemaal over? Hopelijk is dat gebitch volgende week over. Anders mag Arya van mij Sansa in haar tas stoppen (maar veel liever Littlefinger!)
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
22-08-2017 09:10

Op Reddit kan je trouwens al een heel specifieke voorspelling voor de finale lezen, voor wie dat wil. Tot nu toe kloppen bijna alle voorspellingen over de afleveringen.
Ergens in 2016 al is de script synopsis van de laatste seizoenen al gelekt en toen op Reddit geplaatst. Dus die "voorspellingen" komen rechtstreeks uit deze hack.


Het is wel interessant, die spanning tussen Arya en Sansa, vooral wanneer je ziet hoe Sansa Littlefinger dingen vraagt en hij dus keihard liegt tegen haar. Ik denk dat zowel Arya als Bran beide Sansa nog gaan confronteren met wat er werkelijk is gebeurd zodat ze er niet meer omheen kan dat Littlefinger haar voorliegt, maar nu met hard bewijs. Gaat Littlefinger zijn kop kosten.

Jon en Dani zullen nog wel bij elkaar in bed belanden, gevolgd door de onthulling dat zij zijn tante is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
22-08-2017 11:22
Ergens in 2016 al is de script synopsis van de laatste seizoenen al gelekt en toen op Reddit geplaatst. Dus die "voorspellingen" komen rechtstreeks uit deze hack.


Het is wel interessant, die spanning tussen Arya en Sansa, vooral wanneer je ziet hoe Sansa Littlefinger dingen vraagt en hij dus keihard liegt tegen haar. Ik denk dat zowel Arya als Bran beide Sansa nog gaan confronteren met wat er werkelijk is gebeurd zodat ze er niet meer omheen kan dat Littlefinger haar voorliegt, maar nu met hard bewijs. Gaat Littlefinger zijn kop kosten.

Jon en Dani zullen nog wel bij elkaar in bed belanden, gevolgd door de onthulling dat zij zijn tante is.

Maar Sansa weet al heel lang dat little finger niet te vertrouwen is, hij is degene die haar uitgehuwelijkt heeft aan Ramsay, en toch duwt ze hem maar niet van een trap...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
22-08-2017 12:03
Maar Sansa weet al heel lang dat little finger niet te vertrouwen is, hij is degene die haar uitgehuwelijkt heeft aan Ramsay, en toch duwt ze hem maar niet van een trap...
Ja maar dat weet zij toch niet? Little Finger speelde het zo dat hij niet wist dat zoiets zou gebeuren ofzo. Zij weet niet dat zij gewoon een speeltje in zijn snode plannen is.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Sansa heeft momenteel de uitdaging voor zich om Littlefinger permanent uit te schakelen zonder dat het haar de steun van The Vale gaat kosten. En dat lukt alleen maar als het haar lukt om alle eventuele belastende informatie die hij tegen haar kan gebruiken veiliggesteld is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Sansa gaat al deels tegen Littlefinger in.
Hij zei dat ze Brienne moet raadplegen en in plaats daarvan stuurt hij haar weg.
Alle reacties Link kopieren
Slechte aflevering, vond het veel van fanfiction weg hebben.
Spectaculaire shots en scènes daargelaten, het sloeg eigenlijk helemaal nergens op.

De reistijd. Gendry die even naar the Wall rent, een raaf stuurt en Dany ex deus machina de boel komt redden. Cliché

Terwijl de eerste seizoenen lieten zien dat die afstanden weken duren al is Drogon een vliegtuig, slaat de rest nog steeds nergens op.

Wat me echter het meest tegenstaat zijn de out of character en inconsequente handelingen van die karakters.

Sansa die Littlefinger om advies vraagt terwijl ze weet dat hij niet te vertrouwen is.

De Northern Lords die beginnen te zeuren en die generaal van de Vale is ineens matties met Littlefinger terwijl in eerdere seizoenen ze toch echt alles behalve vrienden waren? En waarom? Geen idee....

Arya die zich laat bespelen en veel intelligenter zou moeten zijn inmiddels na wat ze allemaal geleerd zou moeten hebben van de Faceless Men.

Tyrion die werkelijk waar geen enkele goede beslissing heeft genomen dit seizoen terwijl hij in eerdere seizoenen al heeft laten zien dat hij veel strategischer en slimmer is dan de meesten. Alleen om het plot te snel een bepaalde richting op te duwen.

Jammer.

Nee ben erg teleurgesteld. Hoop dat GRRM Martin wat meer te zeggen heeft in het laatste seizoen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-08-2017 09:06
Je kan wel merken dat GRRM er niet meer bij betrokken is en de tv-makers hun eigen weg gaan. Sinds de tv-serie de boeken heeft ingehaald is het niveau een stuk omlaag gegaan. Het zou me niets verbazen als het einde van de tv-serie heel anders is dan dat van de boeken.
De endgame en hoe de karakters eindigen veranderd niet, wel de weg er naar toe toch?
@broodtrommel Tja, ik weet het niet. Ik zie GRRM er wel voor aan om een lekker sadistisch einde te hebben terwijl de tv-makers dat niet aandurven en voor een typisch Amerikaans feelgood happy ending gaan. Ze leefden nog lang en gelukkig.

Bovendien zitten in de boeken nog allerlei verhaallijnen die de tv-serie niet heeft, zoals de veel grotere rol van Stannis (die nog leeft), het Azor Ahai verhaal. Zelfs Catelyn Stark leeft nog (nou ja, soort van).
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-08-2017 10:05
@broodtrommel Tja, ik weet het niet. Ik zie GRRM er wel voor aan om een lekker sadistisch einde te hebben terwijl de tv-makers dat niet aandurven en voor een typisch Amerikaans feelgood happy ending gaan. Ze leefden nog lang en gelukkig.

Bovendien zitten in de boeken nog allerlei verhaallijnen die de tv-serie niet heeft, zoals de veel grotere rol van Stannis (die nog leeft), het Azor Ahai verhaal. Zelfs Catelyn Stark leeft nog (nou ja, soort van).
Ik geloof niet dat Stannis Winds of Winter overleefd en ik denk dat wat verhaallijnen van Cat naar Arya zijn gegaan. Net als dat de verhaallijn van FakeArya naar Sansa is gegaan. Azor Azai wordt wel een beetje aangehaald in de series, maar je kunt natuurlijk prima zonder die mytische back-story verder gaan. Het boek heeft alleen veel meer lagen door alle prophecies, maar die zijn in principe niet nodig voor het verhaal.

Ik denk niet dat GRRM toestaat dat ze de hele endgame gaan wijzigen, het blijft zijn wereld en hij heeft niet voor niks het einde aan D&D verteld.
Only a fool would trust LittleFinger, heeft ze zelf gezegd een paar seizoenen geleden. Ik denk (hoop vooral) dat ze een plan aan het uitwerken is. En Arya zou inderdaad een stuk slimmer moeten zijn. Hopelijk ook een act. En Wanneer doet Bran z'n mond eens open? Die klojo kan een hele hoop ophelderen.

GRRM heeft wel verteld aan de makers hoe het moet eindigen, maar je merkt echt dat ze de boeken voorbij zijn.

Over het geheel genomen ben ik toch een beetje teleurgesteld, het voelt allemaal heel slordig en afgeraffeld.

De ondode Viserion vind ik dan wel weer een leuke twist ;-)
Ik hoop op een paar doden volgende week. Een beetje pit erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven