The Hobbit
dinsdag 11 december 2012 om 12:24
Ik kan helaas niet naar de nachtopening vannacht, maar ik ga morgenochtend! Heb er veel zin in, was dol op de LOTR films. Vraag me alleen af wat ik moet verwachten van 3 delen...
Ze hebben ook de appendixes en achtergrond informatie gebruikt voor de 3 films, niet alleen het boek de hobbit als bron. Maar goed, ben benieuwd
Ze hebben ook de appendixes en achtergrond informatie gebruikt voor de 3 films, niet alleen het boek de hobbit als bron. Maar goed, ben benieuwd
woensdag 12 december 2012 om 09:25
quote:viva_man schreef op 11 december 2012 @ 10:27:
Oh Nee! Het is toch geen 3D film?
Gelukkig ook 2D.
Vind 3D zo'n slechte ontwikkeling. Hoop dat het snel verdwijnt.
Daar zou ik niet teveel op hopen, dat laatste. Alhoewel, eind jaren 70 was het geloof ik ook een hype en toen verdween het wel weer stilletjes.
Maar zolang alle nieuwe films ook in 2D beschikbaar blijven vind ik het best.
Oh Nee! Het is toch geen 3D film?
Gelukkig ook 2D.
Vind 3D zo'n slechte ontwikkeling. Hoop dat het snel verdwijnt.
Daar zou ik niet teveel op hopen, dat laatste. Alhoewel, eind jaren 70 was het geloof ik ook een hype en toen verdween het wel weer stilletjes.
Maar zolang alle nieuwe films ook in 2D beschikbaar blijven vind ik het best.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 12 december 2012 om 09:31
quote:huurdertje1981 schreef op 11 december 2012 @ 11:50:
Ja ik ga zondag! Maar ik vind het wel echt te bizar dat ze dit boek hebben uitgesmeerd over 3 films! Zeker als je ziet dat de bij Lord of the Rings die dikke pil hebben verfilmd over ook 3 films.
Het is echt geen lang boek, ik ben benieuwd waar "film 1" gaat eindigen, ik kan me zo geen logisch eindpunt bedenken, maar het is jaren geleden dat ik het boek heb gelezen.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als de Hobbit ook weer een hit wordt, er valt qua "Middle Earth" dan volgens mij niet meer zo heel veel te verfilmen, de silmarillion vond ik maar ingewikkeld en was volgens mij meer een soort naslagwerk voor de die-hard fans met korte verhalen. Iemand een idee?
Misschien een film: hoe is het nu met....?
Dan zien we Frodo, Gandalf, Elrond en Galadriel die op het einde van LOTR wegvoeren op een schip (weet iemand trouwens waar ze heen zijn gegaan...heb dat stukje nooit begrepen)
De kinderen van Sam die inmiddels pubers zijn.
Saruman die zijn wonden likt en een nieuw bestaan probeert op te bouwen etc...
Lees trouwens net dat Christopher Lee ook weer een rol heeft als Saruman in the Hobbit...de goede man wordt 90...respect dat je dat dan nog doet zeg.
Ja ik ga zondag! Maar ik vind het wel echt te bizar dat ze dit boek hebben uitgesmeerd over 3 films! Zeker als je ziet dat de bij Lord of the Rings die dikke pil hebben verfilmd over ook 3 films.
Het is echt geen lang boek, ik ben benieuwd waar "film 1" gaat eindigen, ik kan me zo geen logisch eindpunt bedenken, maar het is jaren geleden dat ik het boek heb gelezen.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als de Hobbit ook weer een hit wordt, er valt qua "Middle Earth" dan volgens mij niet meer zo heel veel te verfilmen, de silmarillion vond ik maar ingewikkeld en was volgens mij meer een soort naslagwerk voor de die-hard fans met korte verhalen. Iemand een idee?
Misschien een film: hoe is het nu met....?
Dan zien we Frodo, Gandalf, Elrond en Galadriel die op het einde van LOTR wegvoeren op een schip (weet iemand trouwens waar ze heen zijn gegaan...heb dat stukje nooit begrepen)
De kinderen van Sam die inmiddels pubers zijn.
Saruman die zijn wonden likt en een nieuw bestaan probeert op te bouwen etc...
Lees trouwens net dat Christopher Lee ook weer een rol heeft als Saruman in the Hobbit...de goede man wordt 90...respect dat je dat dan nog doet zeg.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 12 december 2012 om 10:20
quote:sprokkelientje schreef op 12 december 2012 @ 09:31:
[...]
Lees trouwens net dat Christopher Lee ook weer een rol heeft als Saruman in the Hobbit...de goede man wordt 90...respect dat je dat dan nog doet zeg.
Inderdaad, respect. Hij schijnt als Saruman op set rond te lopen, en dan heel aardig met iedereen te praten, die dan spontaan stoppen met werken omdat hij zo'n mooie stem heeft om naar te luisteren
(en nog verhalen vertelt over vroeger, dat hij de kroeg in ging met Eroll Flynn.. Zo oud is hij echt)
[...]
Lees trouwens net dat Christopher Lee ook weer een rol heeft als Saruman in the Hobbit...de goede man wordt 90...respect dat je dat dan nog doet zeg.
Inderdaad, respect. Hij schijnt als Saruman op set rond te lopen, en dan heel aardig met iedereen te praten, die dan spontaan stoppen met werken omdat hij zo'n mooie stem heeft om naar te luisteren
(en nog verhalen vertelt over vroeger, dat hij de kroeg in ging met Eroll Flynn.. Zo oud is hij echt)
woensdag 12 december 2012 om 10:26
quote:sprokkelientje schreef op 12 december 2012 @ 09:31:
[...]
Dan zien we Frodo, Gandalf, Elrond en Galadriel die op het einde van LOTR wegvoeren op een schip (weet iemand trouwens waar ze heen zijn gegaan...heb dat stukje nooit begrepen)
De elven mogen, omdat ze onsterfelijk zijn, weg van Middle Earth. Ik heb lang gedacht dat het varen een soort overgangsrite was naar de dood, maar het is feitelijk een tocht naar het oude Westen over de zee, naar Avalonne "which is the haven and city of the Eldar on Tol Eressea, the city nearest to Valinor which is where the Valar (gods) dwell." (lees ik net per Google).
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.
[...]
Dan zien we Frodo, Gandalf, Elrond en Galadriel die op het einde van LOTR wegvoeren op een schip (weet iemand trouwens waar ze heen zijn gegaan...heb dat stukje nooit begrepen)
De elven mogen, omdat ze onsterfelijk zijn, weg van Middle Earth. Ik heb lang gedacht dat het varen een soort overgangsrite was naar de dood, maar het is feitelijk een tocht naar het oude Westen over de zee, naar Avalonne "which is the haven and city of the Eldar on Tol Eressea, the city nearest to Valinor which is where the Valar (gods) dwell." (lees ik net per Google).
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.
woensdag 12 december 2012 om 11:06
woensdag 12 december 2012 om 11:51
quote:Tia.Dalma schreef op 12 december 2012 @ 10:26:
[...]
De elven mogen, omdat ze onsterfelijk zijn, weg van Middle Earth. Ik heb lang gedacht dat het varen een soort overgangsrite was naar de dood, maar het is feitelijk een tocht naar het oude Westen over de zee, naar Avalonne "which is the haven and city of the Eldar on Tol Eressea, the city nearest to Valinor which is where the Valar (gods) dwell." (lees ik net per Google).
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.
wauw dank je....
Avalonne, net als in het liedje Avalon (denk ik dan maar)
[...]
De elven mogen, omdat ze onsterfelijk zijn, weg van Middle Earth. Ik heb lang gedacht dat het varen een soort overgangsrite was naar de dood, maar het is feitelijk een tocht naar het oude Westen over de zee, naar Avalonne "which is the haven and city of the Eldar on Tol Eressea, the city nearest to Valinor which is where the Valar (gods) dwell." (lees ik net per Google).
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.
wauw dank je....
Avalonne, net als in het liedje Avalon (denk ik dan maar)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 12 december 2012 om 11:52
woensdag 12 december 2012 om 12:10
quote:sprokkelientje schreef op 12 december 2012 @ 11:52:
[...]
Oh, ik dacht in het boek te lezen dat ze samen als verstotenen verder leefden.
Even in het wit wegens mogelijke spoiler:
en dan gaan ze naar de Gouw waar Saruman de boel tiranniseert, tot Frodo en companen terugkomen en de boel weer terugveroveren. En dan berooft Grima Saruman van het leven.
In de film is dat laatste stuk weggelaten, daar gebeurt het bij de toren, al zie dat volgens mij alleen in de extended edition.
[...]
Oh, ik dacht in het boek te lezen dat ze samen als verstotenen verder leefden.
Even in het wit wegens mogelijke spoiler:
en dan gaan ze naar de Gouw waar Saruman de boel tiranniseert, tot Frodo en companen terugkomen en de boel weer terugveroveren. En dan berooft Grima Saruman van het leven.
In de film is dat laatste stuk weggelaten, daar gebeurt het bij de toren, al zie dat volgens mij alleen in de extended edition.
Spreuken 18:2
woensdag 12 december 2012 om 13:03
quote:Tia.Dalma schreef op 12 december 2012 @ 10:26:
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.
Of deze:
Tolkien: De Geïllustreerde Encyclopedie
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.
Of deze:
Tolkien: De Geïllustreerde Encyclopedie
donderdag 13 december 2012 om 07:04
Ik! Ik vond het begin even inkomen (waar gaat dit heen?) maar was vooral op het einde erg mooi.
Zeker een leuke film. Bilbo was ff wennen met die pruik omdat ik hem ken van Sherlock zonder pruik. Een van de dwergen ken ik van Cold Feet en verder waren het veel oude bekenden. Ik begreep dat de Hobbit een kinderboek was? Niks van gemerkt!
Ik heb de film in 3D gezien omdat ik geen andere optie had. Niet misselijk geworden en er zaten zeker wat leuke 3D dingen in. Maar van mij hoeft dat niet zo nodig.
Ik vond het echt een beetje de laatste batman film/laatste HP film mix met een beetje Labyrinth maar dan anders.
Zeker een leuke film. Bilbo was ff wennen met die pruik omdat ik hem ken van Sherlock zonder pruik. Een van de dwergen ken ik van Cold Feet en verder waren het veel oude bekenden. Ik begreep dat de Hobbit een kinderboek was? Niks van gemerkt!
Ik heb de film in 3D gezien omdat ik geen andere optie had. Niet misselijk geworden en er zaten zeker wat leuke 3D dingen in. Maar van mij hoeft dat niet zo nodig.
Ik vond het echt een beetje de laatste batman film/laatste HP film mix met een beetje Labyrinth maar dan anders.
Het Viva forum is papaja.
vrijdag 14 december 2012 om 11:54
quote:Tia.Dalma schreef op 12 december 2012 @ 10:26:
[...]
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.Hoewel ik de boeken van Tolkien echt heb verslonden en versleten staat De Silmarillion hier nog steeds ongelezen in de kast. Ik kom er op de een of andere manier niet doorheen, stom he?
[...]
Als je dit soort achtergronden interessant vindt, moet je zeker eens de Silmarillion lezen. Een boek met korte verhalen dat door Tolkien als "oefening" is geschreven en feitelijk een soort encyclopedie van Middle Earth is.Hoewel ik de boeken van Tolkien echt heb verslonden en versleten staat De Silmarillion hier nog steeds ongelezen in de kast. Ik kom er op de een of andere manier niet doorheen, stom he?
vrijdag 14 december 2012 om 12:00
quote:tante.Klaas schreef op 14 december 2012 @ 11:54:
[...]
Hoewel ik de boeken van Tolkien echt heb verslonden en versleten staat De Silmarillion hier nog steeds ongelezen in de kast. Ik kom er op de een of andere manier niet doorheen, stom he?Dat is niet stom hoor. De silmarillen is niet zo leesvriendelijk, het is meer geschreven in encyclopedie stijl dan roman stijl en tjokvol namen en informatie.
[...]
Hoewel ik de boeken van Tolkien echt heb verslonden en versleten staat De Silmarillion hier nog steeds ongelezen in de kast. Ik kom er op de een of andere manier niet doorheen, stom he?Dat is niet stom hoor. De silmarillen is niet zo leesvriendelijk, het is meer geschreven in encyclopedie stijl dan roman stijl en tjokvol namen en informatie.
zaterdag 15 december 2012 om 20:00
Even vraagje; Golem/Smeagol was toch vroeger voordat hij de ring vond een hobbit??
Verder; heb de film gisteren gezien. Het zag er allemaal prachtig uit, ik zou zo naar die wereld toe willen (wel zonder orks graag) maar wat een saaie film zeg, en wat een mager verhaaltje. Het werd geen moment spannend! Gaap.
Verder; heb de film gisteren gezien. Het zag er allemaal prachtig uit, ik zou zo naar die wereld toe willen (wel zonder orks graag) maar wat een saaie film zeg, en wat een mager verhaaltje. Het werd geen moment spannend! Gaap.
zaterdag 15 december 2012 om 20:46