The Hobbit
zaterdag 15 december 2012 om 22:13
zondag 16 december 2012 om 11:57
Ik heb hem ook gezien. Ik had er wat meer van verwacht, dus hij viel ons een beetje tegen. We hadden niet echt het wow gevoel zoals bij lotr. Ik vond dat er wat te veel humor in zat, dat lag er wat te dik boven op. Een aantal van die creatures vond ik ook minder mooi uitgedacht dan bij lotr. Verder vond ik hem wel mooi, maar we hadden er wat meer van verwacht.
We hebben de 3d versie gezien, maar ik kan geen 3d zien. Kan daar dus weinig zinnigs over zeggen. Ik werd af en toe een beetje duizelig van een aantal beelden.
We hebben de 3d versie gezien, maar ik kan geen 3d zien. Kan daar dus weinig zinnigs over zeggen. Ik werd af en toe een beetje duizelig van een aantal beelden.
zondag 16 december 2012 om 12:05
quote:Vicky schreef op 16 december 2012 @ 09:47:
In de film herkeknt Smeagol namelijk de persoon die hij ontmoet niet als zijnde een hobbit. Dat vond ik raar, omdat hij er zelf een is geweest.Volgens mij komt dat, omdat Smeagol destijds bij de eerste ontmoeting met Bilbo onder de Nevelbergen pas net zijn Ring was kwijtgeraakt. Als Gollem en in bezit van de Ring wordt hij volkomen overheerst door de kracht ervan. Pas nadat hij die Ring verliest, komt het stukje Smeagol weer in hem naar boven, en dan nog alleen maar op sommige momenten. (Zie ook die discussies die hij in LOTR met zichzelf voert: "Filthy Hobbitses!" "But he is our friend!")
In de film herkeknt Smeagol namelijk de persoon die hij ontmoet niet als zijnde een hobbit. Dat vond ik raar, omdat hij er zelf een is geweest.Volgens mij komt dat, omdat Smeagol destijds bij de eerste ontmoeting met Bilbo onder de Nevelbergen pas net zijn Ring was kwijtgeraakt. Als Gollem en in bezit van de Ring wordt hij volkomen overheerst door de kracht ervan. Pas nadat hij die Ring verliest, komt het stukje Smeagol weer in hem naar boven, en dan nog alleen maar op sommige momenten. (Zie ook die discussies die hij in LOTR met zichzelf voert: "Filthy Hobbitses!" "But he is our friend!")
zondag 16 december 2012 om 12:14
Ik kwam het boek nooit door omdat er eigenlijk niets gebeurt maar het vooral veel geklets is.
Blijkbaar heb ik gewoon toch niet zoveel fantasie vanuit mezelf, want nu na de film gezien te hebben vind ik het boek wel leuk om te lezen.
Dat van Smeagol viel mij ook op, maar goed daar is een verklaring voor dus. Dezelfde verklaring die ik zelf bedacht had, maar niet goed genoeg had bevonden
Blijkbaar heb ik gewoon toch niet zoveel fantasie vanuit mezelf, want nu na de film gezien te hebben vind ik het boek wel leuk om te lezen.
Dat van Smeagol viel mij ook op, maar goed daar is een verklaring voor dus. Dezelfde verklaring die ik zelf bedacht had, maar niet goed genoeg had bevonden
Het Viva forum is papaja.
zondag 16 december 2012 om 21:27
Ik kom er net vandaan en vond de film echt super, maar komt misschien omdat ik het boek niet heb gelezen. Ik denk dat ik hem er vanavond maar eens bij pak. Wat was Thorin indrukwekkend in dat laatste gevecht met die warg. Ik vond de hele film indrukwekkend trouwens, alleen het begin gesprek tussen gandalf en bilbo vond ik een beetje matig geacteerd.
Ik keek hem in 3d en dat vind ik maar niks dus ga deze week nog eens zonder 3d. De dwergen waren super leuk en ik ben al fan van dwergen vanaf LOTR dus ben blij dat er nu eindelijk wat meer verteld word over hun verleden, hun rijk en dergelijke.
Wat ik alleen gek vond was dat ik de LOTR personages totaal niet miste, Aragorn, gimli, sam, faramir, die miste ik eigenlijk totaal niet. Vreemd vond ik dat.
De scenes liepen goed in elkaar over en de film was spannend en ik zat vaak op het puntje van de stoel. Laatste shot tussen bilbo en thorin moest ik even slikken, mooi geacteerd.
Ik kijk nu al uit naar deel 2. Vond hem zeker net zo goed als LOTR tot nu toe.
Ik keek hem in 3d en dat vind ik maar niks dus ga deze week nog eens zonder 3d. De dwergen waren super leuk en ik ben al fan van dwergen vanaf LOTR dus ben blij dat er nu eindelijk wat meer verteld word over hun verleden, hun rijk en dergelijke.
Wat ik alleen gek vond was dat ik de LOTR personages totaal niet miste, Aragorn, gimli, sam, faramir, die miste ik eigenlijk totaal niet. Vreemd vond ik dat.
De scenes liepen goed in elkaar over en de film was spannend en ik zat vaak op het puntje van de stoel. Laatste shot tussen bilbo en thorin moest ik even slikken, mooi geacteerd.
Ik kijk nu al uit naar deel 2. Vond hem zeker net zo goed als LOTR tot nu toe.
maandag 17 december 2012 om 17:49
Ik vond het een hele indrukwekkende film. Moest er best een beetje van bijkomen eigenlijk. Ik heb hem in Imax 3D gezien en dat komt echt helemaal binnen!
Wat ik jammer vond was dat de personages niet zo 'likeable' waren. In de Fellowship of the Ring hadden de hoofdpersonen echt zo hun eigen karakter. En daar ga je ze om waarderen. Dat mis ik bij The Hobbit. Het is een bergje dwergen waar, behalve Thorin wellicht (maar ook niet echt, behalve dat hij wat bozig overkomt zit daar verder ook (nog) niet heel veel diepte in) niet echt uitgesproken karakters in naar voren komen waardoor je een band met ze zou kunnen krijgen.
Maar ben wel benieuwd naar de volgende delen. Goed vermaak.
Wat ik jammer vond was dat de personages niet zo 'likeable' waren. In de Fellowship of the Ring hadden de hoofdpersonen echt zo hun eigen karakter. En daar ga je ze om waarderen. Dat mis ik bij The Hobbit. Het is een bergje dwergen waar, behalve Thorin wellicht (maar ook niet echt, behalve dat hij wat bozig overkomt zit daar verder ook (nog) niet heel veel diepte in) niet echt uitgesproken karakters in naar voren komen waardoor je een band met ze zou kunnen krijgen.
Maar ben wel benieuwd naar de volgende delen. Goed vermaak.
dinsdag 18 december 2012 om 13:07
quote:Tia.Dalma schreef op 16 december 2012 @ 12:05:
[...]
Volgens mij komt dat, omdat Smeagol destijds bij de eerste ontmoeting met Bilbo onder de Nevelbergen pas net zijn Ring was kwijtgeraakt. Als Gollem en in bezit van de Ring wordt hij volkomen overheerst door de kracht ervan. Pas nadat hij die Ring verliest, komt het stukje Smeagol weer in hem naar boven, en dan nog alleen maar op sommige momenten. (Zie ook die discussies die hij in LOTR met zichzelf voert: "Filthy Hobbitses!" "But he is our friend!")Klinkt plausibel, dank je!
[...]
Volgens mij komt dat, omdat Smeagol destijds bij de eerste ontmoeting met Bilbo onder de Nevelbergen pas net zijn Ring was kwijtgeraakt. Als Gollem en in bezit van de Ring wordt hij volkomen overheerst door de kracht ervan. Pas nadat hij die Ring verliest, komt het stukje Smeagol weer in hem naar boven, en dan nog alleen maar op sommige momenten. (Zie ook die discussies die hij in LOTR met zichzelf voert: "Filthy Hobbitses!" "But he is our friend!")Klinkt plausibel, dank je!
maandag 24 december 2012 om 17:46
quote:Phoebexx schreef op 17 december 2012 @ 17:49:
Wat ik jammer vond was dat de personages niet zo 'likeable' waren. In de Fellowship of the Ring hadden de hoofdpersonen echt zo hun eigen karakter. En daar ga je ze om waarderen. Dat mis ik bij The Hobbit. Het is een bergje dwergen waar, behalve Thorin wellicht (maar ook niet echt, behalve dat hij wat bozig overkomt zit daar verder ook (nog) niet heel veel diepte in) niet echt uitgesproken karakters in naar voren komen waardoor je een band met ze zou kunnen krijgen.
Dit is in het boek wel wat duidelijker inderdaad. Ik heb de film inmiddels al 2 keer gezien, één keer in 3D HFR en één keer in gewoon 3D. Mijn favoriete stukje in de film is toch wel het stuk in Rivendel. Ik kan niet wachten om te zien wat Peter Jackson gedaan heeft met het Demsterwoud in de 2e film
Wat ik jammer vond was dat de personages niet zo 'likeable' waren. In de Fellowship of the Ring hadden de hoofdpersonen echt zo hun eigen karakter. En daar ga je ze om waarderen. Dat mis ik bij The Hobbit. Het is een bergje dwergen waar, behalve Thorin wellicht (maar ook niet echt, behalve dat hij wat bozig overkomt zit daar verder ook (nog) niet heel veel diepte in) niet echt uitgesproken karakters in naar voren komen waardoor je een band met ze zou kunnen krijgen.
Dit is in het boek wel wat duidelijker inderdaad. Ik heb de film inmiddels al 2 keer gezien, één keer in 3D HFR en één keer in gewoon 3D. Mijn favoriete stukje in de film is toch wel het stuk in Rivendel. Ik kan niet wachten om te zien wat Peter Jackson gedaan heeft met het Demsterwoud in de 2e film
zondag 30 december 2012 om 12:06
Ik heb hem inmiddels 4x gezien. Heb vakantie en niks te doen en vind de film gewoon erg goed.
Ben het niet echt met Phoebe eens dat je geen band krijgt met de personages. Personages als Balin, Thorin, Bilbo, Gandalf, Bofur komen goed uit de verf. Ook Fili en Kili worden veel behandeld, waarschijnlijk omdat ze knap zijn.
Gloin en Oin zijn grappig en Dori, Ori en Nori zijn leuk maar je kan ze amper uit elkaar houden. Dat is wel jammer ja.
Zelf vond ik die goblin koning een beetje too much qua grootte en hoe hij ten onder ging vond ik een beetje te makkelijk.
Dat er veel humor in zat vind ik niet erg, het is immers een kinderboek. Toch vond ik de sfeer best dreigend en duister en dan is af en toe wat lachen niet verkeerd.
Martin Freeman steelt de show als Bilbo, de verbijstering op zijn gezicht als Gandalf zegt dat hij iemand zoekt voor een avontuur.
De constante perfecte gezichtsuitdrukkingen. Ja ik vind hem perfect acteren.
Gollum was erg goed in de film ook al is het maar een kort stukje. Het is toch een cruciaal stuk, Bilbo die de ring vind is de opstap naar LOTR.
Radagast de bruine vond ik erg leuk, goed acteerwerk en een boeiend personage.
Ik vind de hobbit niet onderdoen voor LOTR, het is gewoon een compleet ander verhaal, maar het trekt me wel aan. Komt omdat ik dwergen erg leuk vind en het fijn vind dat er nu wat meer over de dwergen naar buiten komt.
In LOTR had je alleen gimli natuurlijk en dat vond ik wat mager.
Ben het niet echt met Phoebe eens dat je geen band krijgt met de personages. Personages als Balin, Thorin, Bilbo, Gandalf, Bofur komen goed uit de verf. Ook Fili en Kili worden veel behandeld, waarschijnlijk omdat ze knap zijn.
Gloin en Oin zijn grappig en Dori, Ori en Nori zijn leuk maar je kan ze amper uit elkaar houden. Dat is wel jammer ja.
Zelf vond ik die goblin koning een beetje too much qua grootte en hoe hij ten onder ging vond ik een beetje te makkelijk.
Dat er veel humor in zat vind ik niet erg, het is immers een kinderboek. Toch vond ik de sfeer best dreigend en duister en dan is af en toe wat lachen niet verkeerd.
Martin Freeman steelt de show als Bilbo, de verbijstering op zijn gezicht als Gandalf zegt dat hij iemand zoekt voor een avontuur.
De constante perfecte gezichtsuitdrukkingen. Ja ik vind hem perfect acteren.
Gollum was erg goed in de film ook al is het maar een kort stukje. Het is toch een cruciaal stuk, Bilbo die de ring vind is de opstap naar LOTR.
Radagast de bruine vond ik erg leuk, goed acteerwerk en een boeiend personage.
Ik vind de hobbit niet onderdoen voor LOTR, het is gewoon een compleet ander verhaal, maar het trekt me wel aan. Komt omdat ik dwergen erg leuk vind en het fijn vind dat er nu wat meer over de dwergen naar buiten komt.
In LOTR had je alleen gimli natuurlijk en dat vond ik wat mager.
zondag 30 december 2012 om 23:24
maandag 31 december 2012 om 08:42
quote:rogue_1987 schreef op 30 december 2012 @ 23:46:
Ow serieus? *gaat het boek er bij pakken om dat te checken*
Nee ik vond de film totaal niet onsmakelijk.
Wie deed dat potenbreken dan en waarom?
De film is grappig en er worden geen dieren in mishandeld.Ik dacht de hobbit zelf, maar dat weet ik eigenlijk niet meer....ik las dat boek toen op aanraden van iemand die het zelf al 3x gelezen had.
Ow serieus? *gaat het boek er bij pakken om dat te checken*
Nee ik vond de film totaal niet onsmakelijk.
Wie deed dat potenbreken dan en waarom?
De film is grappig en er worden geen dieren in mishandeld.Ik dacht de hobbit zelf, maar dat weet ik eigenlijk niet meer....ik las dat boek toen op aanraden van iemand die het zelf al 3x gelezen had.
maandag 31 december 2012 om 10:08
quote:toetyfroety schreef op 30 december 2012 @ 23:24:
Ooit begonnen in het boek wat ik kotsmisselijk weer heb weggelegd, vanwege de dierenmishandeling...in het eerste hoofdstuk wordt een hagedis zijn poten gebroken en achter op zijn rug vastgemaakt...dit om hem mals te maken....ik kwam er niet verder in...is de film ook zo onsmakelijk?Nou heb ik het boek toch richting de tig keer gelezen, maar dat kan ik me absoluut niet herinneren. Als het erin voorkomt dan eerder verderop in het boek denk ik, bij de trollen. Bilbo eet cake en gebakjes.
Ooit begonnen in het boek wat ik kotsmisselijk weer heb weggelegd, vanwege de dierenmishandeling...in het eerste hoofdstuk wordt een hagedis zijn poten gebroken en achter op zijn rug vastgemaakt...dit om hem mals te maken....ik kwam er niet verder in...is de film ook zo onsmakelijk?Nou heb ik het boek toch richting de tig keer gelezen, maar dat kan ik me absoluut niet herinneren. Als het erin voorkomt dan eerder verderop in het boek denk ik, bij de trollen. Bilbo eet cake en gebakjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 31 december 2012 om 10:15
maandag 31 december 2012 om 10:37
Heb het nagelezen gisteren maar niks kunnen vinden over een hagedis ( die leven denk ik ook niet in de gouw ) in het eerste of 2e hoofdstuk.
Kon me al niet voorstellen dat Tolkien zoiets zou schrijven, tenzij ze honger hadden.
Wat ze wel hadden in het 2e hoofdstuk omdat het eten verloren was gegaan toen in het water.
Kon me al niet voorstellen dat Tolkien zoiets zou schrijven, tenzij ze honger hadden.
Wat ze wel hadden in het 2e hoofdstuk omdat het eten verloren was gegaan toen in het water.
maandag 31 december 2012 om 10:51