Entertainment alle pijlers

The Hobbit

11-12-2012 09:31 108 berichten
Morgen is het eindelijk zover, The Hobbit gaat draaien in de bioscopen. Ik verheug me erop en ga er donderdag meteen heen.



Heerlijk om weer terug te zijn in de wereld van Middle Earth.



Nog meer mensen die uitkijken naar deze film?
Alle reacties Link kopieren
Je weet zeker niet welke druk dit was van het boek? In welke taal was het? Kan me nog wel voorstellen dat zoiets bij latere drukken eruit gehaalld is. Bij Pluk van de Petteflet is het plaatje van blote billen Aagje nu weg. Dus kan me voorstellen dat dierenmishandeling er ook uitgehaald wordt.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Luisteren Tonks? een luisterboek bedoel je?

Dat lijkt me ook wel leuk ja.

Hoe kom je daaraan?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Alle wezens worden vermoord, neergestoken alles? Ook degene waarmee je een 'band' hebt gekregen? Maar een Hagedis die opgegeten wordt kunnen jullie niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan het me ook niet zo goed voorstellen Tristan.

Toen Boromir overleed in LOTR vond ik het ook erg maar om een hagedis zou ik geen traan laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het via een torrent, de versie van Rob Inglis. Maar kan vast via bol.com of de bieb (mss ook in het Engels?) ze hebben vast in een of ander stoffig kastje nog cassettebandjes van het boek

http://m.youtube.com/#/watch?v=VXLUNRvd ... dBM0&gl=NL



Alleen mijn versie is het geluid mooier van.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Vond zelf 48 plaatjes per seconde en 3D niet altijd mooi; het ziet er bij indoor scenes te "echt"uit en het lijkt alsof je naar toneel kijkt. Landschappen waren prachtig,maar juist dan leek de computeranimatie weer niet "echt" genoeg.



De film was vermakelijk maar meer als een soort 2 en een half uur durende Disney attractie dan als goede film; kom op wat een langdradig verhaal!



Zou hem een 6 geven. Overigens zou ik hem wel 3d 48fps gaan kijken; zo heeft Jackson hem gefilmd/bedacht.
Ik vond het een mooie film, maar die 48 plaatjes per seconde maken het nu niet bepaald specialer. Eerder te snel voor je hersenen en zoals al eerder is geschreven. Onecht in bepaalde scenes.



Verder vond ik het begin nogal traag...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vicky schreef op 15 december 2012 @ 20:00:

Even vraagje; Golem/Smeagol was toch vroeger voordat hij de ring vond een hobbit??



Verder; heb de film gisteren gezien. Het zag er allemaal prachtig uit, ik zou zo naar die wereld toe willen (wel zonder orks graag) maar wat een saaie film zeg, en wat een mager verhaaltje. Het werd geen moment spannend! Gaap.Nee, volgens mij was hij een riviermens. Die zitten een beetje tussen een hobbit en een gewoon mens in. In LOTR zegt Frodo ook tegen Gollem "you were once not unlike us", oftewel ze lijken op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:toetyfroety schreef op 30 december 2012 @ 23:24:

Ooit begonnen in het boek wat ik kotsmisselijk weer heb weggelegd, vanwege de dierenmishandeling...in het eerste hoofdstuk wordt een hagedis zijn poten gebroken en achter op zijn rug vastgemaakt...dit om hem mals te maken....ik kwam er niet verder in...is de film ook zo onsmakelijk?

Gaan we nu een prijsvraag houden over het boek waar jij de hobbit mee verwart ?



Ik zet in op de varende stad, van Linda Polman
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 31 december 2012 @ 11:02:

Je weet zeker niet welke druk dit was van het boek? In welke taal was het? Kan me nog wel voorstellen dat zoiets bij latere drukken eruit gehaalld is. Bij Pluk van de Petteflet is het plaatje van blote billen Aagje nu weg. Dus kan me voorstellen dat dierenmishandeling er ook uitgehaald wordt.Ik heb geen idee welke druk het was...ik las het in begin 1990 in het engels, het stond meteen in het eerste hoofdstuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Satchel schreef op 02 januari 2013 @ 10:49:

[...]



Gaan we nu een prijsvraag houden over het boek waar jij de hobbit mee verwart ?



Ik zet in op de varende stad, van Linda Polman





Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar: in welk boek staat dat van die hagedis dan wel?



Maar ik wil ook graag weten of hagedis lekker is en of het vlees inderdaad malser wordt met die pootjes-methode. Slechts een theoretische nieuwsgierigheid hoor, ik ben vegetarier.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ben er net geweest, was leuk! Vooral om de bekende landschappen en muziek weer terug te zien. Ben benieuwd naar de volgende delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tante.Klaas schreef op 24 december 2012 @ 13:37:

Ik las ergens over Thorin Oakenshield dat hij 'hotter than expected' was. Mmmm dat kan ik beamen Ik ook Alleen die stem al... (kende de acteur wel, maar herkende hem niet, zag het toen ik thuis kwam op IMDB)
Ben net geweest en ik wil weer.

Wát een geweldige film.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nog een keer gaan Leo, ik ben al 5x geweest haha.

Ik vind het ook zo'n heerlijke film, juist misschien omdat hij een tikje minder zwaar is dan lotr, wat vrolijker, wat fijner.

Het verhaal loopt mooi in elkaar over en wederom een perfecte cast.



En ik ben het eens dat thorin een lekkere dwerg is, al vind ik Kili ook enorm lekker. Al leek hij meer op een elf dan een dwerg.

Maar who cares.

Kili is hot!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een dezer dagen ook gaan, maar welke versie raden jullie aan; IMAX 3D of 3D HFR en waarom?



@ Rogue: heb jij in die 5 keer dat je de film gezien hebt ook verschillende versies gezien of ben je steeds naar dezelfde geweest? Zo niet, dan hoor ik graag wat mooier/beter kijkt!
Alle reacties Link kopieren
@lizettetje ik ben nu 2 keer geweest. Eerste keer de 3d versie de tweede keer 3d hfr. Ik vind zelf de gewone 3d mooier. De hfr versie vond ik te scherp waardoor het nepper leek. Alsof iedereen er voor geplakt is.



Heel veel plezier, het is echt een prachtige film.
Ik heb de 'gewone' film nu gezien, zonder 3D en die met 3D HFR, die laatste vond ik veel mooier.

Het is deels animatie, vind ik geen punt. Hobbits, draken en trollen bestaan nu eenmaal niet echt, het is dus sowieso nep wat je ziet.



Het enige wat me soms een beetje stoorde was de ondertiteling, die vond ik hinderlijk. Beetje vaag soms of te dichtbij of zo.

Maar verder vond ik het meesterlijk. Van begin tot einde. Dat dwergenrijk..... Ik kon me er in LOTR eigenlijk niet veel bij voorstellen, hoe mooi dat was geweest. Nu wel. Alleen al de baard van de koning. Práchtig!



Wat mij betreft mogen er altijd meer elfen meedoen. Dat is dan weer mijn fetisj.



Roque, kampioen die je er bent!

Wat vond jij het mooiste aan de film?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de film 3x gezien 3D en 2x gewoon. Met 3d is het erg mooi, het geeft wat meer diepte, maar ik vond ook de ondertitels dan lastig te volgen. Leek dan te dichtbij idd.

3d IMAX hrf heb ik niet gezien, ik heb gehoord dat het er dan te nep uit ziet en vind IMAX te duur.

Maar wie weet ga ik nog een keertje kijken of ik het wat vind.

Leo ja moeilijke vraag. Vond het begin super mooi, in Bag end, die liedjes, alle dwergen leren kennen ( die ik nu na 5x eindelijk uit mijn hoofd weet, wie wie is ), de flashback naar het dwergenrijk.

De flashback naar het gevecht waarin Thorin als leider opstond.

Het raadspel tussen Gollem en Bilbo.



Het liefdesplaatje met Galadriel en Gandalf.

Het eindgevecht wanneer Thorin naar de ork toe loopt, en die muziek erbij.

De adelaars. Tja wat eigenlijk niet?

Vond Martin Freeman echt de man van de film, wat kan die acteren.

Bilbo stal de show.

Wat vond jij het mooiste?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 07 januari 2013 @ 22:19:





Wat mij betreft mogen er altijd meer elfen meedoen. Dat is dan weer mijn fetisj.







Ja bij mij hetzelfde :P Gelukkig komt Legolas weer terug in het volgende deel!

Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik juist niet, dat ik elfen mis.

Ik heb niet zoveel met Legolas. Hij is leuk om naar te kijken maar ik vind dat hij weinig inhoud toont. Ook in de boeken, je leert iedereen echt goed kennen op hem na.

Hij is erg geheimzinnig en verteld niet vaak iets over zichzelf.

Gimli daar had ik dan veel meer mee.

Elrond en Galadriel vind ik wel boeiende personages maar dit verhaal gaat over dwergen dus voor mij hoeven er geen elfen in.
quote:rogue_1987 schreef op 08 januari 2013 @ 06:56:

Ik heb de film 3x gezien 3D en 2x gewoon. Met 3d is het erg mooi, het geeft wat meer diepte, maar ik vond ook de ondertitels dan lastig te volgen. Leek dan te dichtbij idd.

3d IMAX hrf heb ik niet gezien, ik heb gehoord dat het er dan te nep uit ziet en vind IMAX te duur.

Maar wie weet ga ik nog een keertje kijken of ik het wat vind.

Leo ja moeilijke vraag. Vond het begin super mooi, in Bag end, die liedjes, alle dwergen leren kennen ( die ik nu na 5x eindelijk uit mijn hoofd weet, wie wie is ), de flashback naar het dwergenrijk.

De flashback naar het gevecht waarin Thorin als leider opstond.

Het raadspel tussen Gollem en Bilbo.



Het liefdesplaatje met Galadriel en Gandalf.

Het eindgevecht wanneer Thorin naar de ork toe loopt, en die muziek erbij.

De adelaars. Tja wat eigenlijk niet?

Vond Martin Freeman echt de man van de film, wat kan die acteren.

Bilbo stal de show.

Wat vond jij het mooiste?



O leuk dat je dat vraagt....



Ik ben dus wel erg dol op de elfs en vind alles met dat volk in ieder geval beeldig maar ik was ook erg in de onderdruk van de dwergen en hún stad. Fantastisch vond ik dat.



De vechtende bergen vond ik adembenemend, het huis van Bilbo was zó leuk dat ik er zo op vakantie zou willen en ik vond het zalig om Frodo terug te zien na tien jaar.



De grote vogels, ja.....dat vind ik ontroerend zelfs.



Bij de weg, dat HFR is echt erg mooi. Het 'neppe' viel mij ontzettend mee. Wat ik al schreef, het ís animatie, het ís nep. Als je dat in gedachten houdt dan vind ik dat je met die techniek er echt het meeste ín zit.
quote:ninika schreef op 08 januari 2013 @ 07:18:

[...]





Ja bij mij hetzelfde :P Gelukkig komt Legolas weer terug in het volgende deel!

Ik heb de film inmiddels 3 keer gezien, één keer in 3D HFR, één keer in gewoon 3D en een keer gewoon 2D. Ik vond de HFR toch het mooiste.



Op de IMDB zag ik dat Legolas pas terugkeerde in de laatste film.....

Dat vond ik nog zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien ga ik hem dan nog maar eens zien in IMAX 3d met HFR.

Ben trouwens al 6x geweest besef ik me nu.

haha vaker dan dat ik naar the return of the king ben geweest.

Eigenlijk wel een beetje sneu.



Ach er komen nog genoeg ontroerende momenten in de laatste film, wel balen dat die dingen gaan gebeuren.

Maar goed vooral balen dat we nu nog een jaar moeten wachten.

Ik vind de elfen landen op zich prachtig hoor, vooral Lorien. Maar ik ben meer van de dwergen.

Ze zijn leuker, grappiger, opener en lekkere rauwdauwers.
De dwergen vind ik ook leuk.

Ik heb gek genoeg het minst met de hobbits, als volk. De individuen in LOTR en The Hobbit vind ik enig maar als volkje, de hobbits die je verder te zien krijgt in de films, daar heb ik niks mee.



De aardmannen, orks en vooral de uruk-hai's fascineren me. Ik zou wel 'een dag uit het leven van' van de uruk's willen zien bij wijze van spreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven