Entertainment alle pijlers

the ultimate dance battle!

02-03-2011 19:51 1837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw dansprogramma op de zondagavond vanaf 27 maart!

Met Dan Karaty Altijd leuk om naar te kijken.

Op rtl5, presentatie Lieke van Lexmond en een Belgische presentator!

Na pittige selectierondes krijgen alleen de meest opvallende dansers toegang tot de slopende campus waar ze wonen, eten, slapen en natuurlijk dansen tot in de kleine uurtjes. Uiteindelijk bereiken de 25 allerbeste dansers, verdeeld over vijf groepen, samen met hun choreograaf de liveshows. Allemaal hebben ze één doel voor ogen: de battle winnen! De prijs is maar liefst 25.000 euro voor de winnende choreograaf en 5.000 euro voor elke danser uit dit dream team. Daarnaast krijgen ze een contract om als dansact op te treden bij een high profile artiest.

Choreografen Laurent Flament (jazz), Isabelle Beernaert (modern), Shaker (hiphop), Rinus Sprong (ballet) en Koen Brouwers (latin/ballroom), die samen met Roemjana de Haan (latin/ballroom) een duo vormt, stellen na heftige voorrondes hun eigen dansgroep samen bestaande uit vijf dansers. Naast hun eigen stijl, moeten de choreografen ook dansen buiten hun bekende comfort-zone samenstellen. Kan een hiphop-choreograaf een modern stuk samenstellen en hoe wordt een hiphopdans van

een ballroom-choreograaf? Maar of zij hun eerst geselecteerde, favoriete dansers behouden, is nog maar de vraag. Wanneer een choreograaf een opdracht wint, krijgt hij/zij namelijk de kans om een gewilde danser uit één van de andere groepen weg te kapen. Voor de ene choreograaf komt zijn/haar dreamteam hierdoor steeds dichterbij, terwijl de andere ongewild een topdanser kwijtraakt.

Dan Karaty, bekend van o.a. 'So You Think You Can Dance': 'De kijker stapt echt in het wereldje van professionele dans, waar zenuwslopende audities, onderlinge strijd, afwijzingen en bloed, zweet en tranen part of the job zijn. 'The Ultimate Dance Battle' is geen show, het is een battle.'

Na de selectierondes beoordeelt Dan op de campus de groepschoreo's in verschillende stijlen. Tijdens de vier liveshows, waarbij de kijker elke week een choreograaf met zijn/haar danscrew naar huis mag sturen, is Dan juryvoorzitter. 'The Ultimate Dance Battle' brengt de kijker dit voorjaar een nieuwe, meeslepende show met danstalent van het hoogste niveau.

Wie kijkt en schrijft er straks mee??
For better and worse!!!!
Ja, ik zag de desk ook omhoog gaan.
Ik vind hier dingen van.
quote:steph schreef op 03 april 2011 @ 21:43:

[...]

En een stijve.
Wat een rare muziekstijl zeg.
Dit is Hut ?
Ze kiest voor hut.
Angelo!!!!!!!!!!!!!!!!!
Angelo lult.
Stefano is stom
Ik vind hier dingen van.
stefano
Nu al af? Balen, ik wil meer Dan.
What the fuck?
Vind het wel echt veel leuker DAN vorige week, dit gaat helemaal goed komen!
tot volgende week DAN maar
quote:Pippin schreef op 03 april 2011 @ 21:52:

What the fuck? Ja, is echt afgelopen voor deze week.
Doei allemaal.
Tot volgende week!
Tot volgende week allemaal!
Is stefano nou door? Ik moest helaas moeder dingen doen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 03 april 2011 @ 22:11:

Is stefano nou door? Ik moest helaas moeder dingen doen.Hij komt volgende week pas.
quote:steph schreef op 03 april 2011 @ 22:18:

[...]

Hij komt volgende week pas.

Owwww, niet gemist dus.

Bedankt dat je het even kwam melden!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik dacht bij de voorstukjes dat ze allemaal in tranen waren bij dat 'volksmuziek-meisje' (wat ik zelf erg mooi vond trouwens), maar dat was dus niet zo. Apart.

Even tussendoor, wie is nou die Belgische jongen met die neus (ja ik weet ze hebben allemaal een neus, maar deze is erg aanwezig). Ik vind hem zo'n bekend gezicht hebben, maar ze zeggen zijn naam nooit. Lekker duidelijk weer bar...
Wat is Shaker een onvolwassen eikeltje. Dat kind komt net kijken maar denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Goed onderbouwde motivatie ook om je schoonzus in je team te nemen: 'Ik weet wat ik met hiphop en modern wil, maar nu moet ik een móói iemand hebben die met zo'n enorme bos haar dat móói weet te verbloemen'.

Uh, er zijn tig mensen met meer talent dan z'n schoonzus, die ook nog eens allrounder zijn maar hij kiest háár omdat ze met haar grote bos haar zijn combinatie weet te verbloemen?! Wtf!!
quote:baja schreef op 04 april 2011 @ 12:47:

Even tussendoor, wie is nou die Belgische jongen met die neus (ja ik weet ze hebben allemaal een neus, maar deze is erg aanwezig). Ik vind hem zo'n bekend gezicht hebben, maar ze zeggen zijn naam nooit. Lekker duidelijk weer bar...

Heeft hij in deze aflevering al alleen op het podium gestaan of komt hij volgende week nog? Wat had hij aan? Hoe zit z'n haar? (Misschien dat ik het dan weet).

Er zaten trouwens pareltjes van audities tussen... Kimberley (jazz gestudeerd in New York), Jomecia (tapte vorige week), Anna Alicia (kwam zij nou van het Internationaal Dans Theater vandaan? Vandaar de keuze voor volksmuziek?) en nog een paar van wie ik de namen niet meer weet.

Ik blijf kijken!
@baja: Bedoel je Stefano misschien? Hij heeft meegedaan in So You Think You Can Dance en schopte het toen ver (live-shows). Hij droeg toen tijdens een optreden een shirt met de tekst 'I am gay, so what?!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven