Utopia (spoiler alert!)

maandag 6 januari 2014 om 12:35
SPOILER ALERT: topic bevat actuele nieuwtjes n.a.v. de live streams en loopt dus voor op de uitzendingen!
Wie gaat er kijken vanavond?
Ik vind de voorstukjes nog niet echt spannend en het idee erg vaag (ze mogen contact hebben met de buitenwereld, krijgen een telefoon en geld), maar ga er wel even voor zitten vanavond.
Jullie ook?
Wie gaat er kijken vanavond?
Ik vind de voorstukjes nog niet echt spannend en het idee erg vaag (ze mogen contact hebben met de buitenwereld, krijgen een telefoon en geld), maar ga er wel even voor zitten vanavond.
Jullie ook?

donderdag 9 januari 2014 om 10:55
quote:salandermillenium schreef op 09 januari 2014 @ 08:41:
Even over Utopia, wat is in hemelsnaam een levenskunstenaar, en kun je daar geld mee verdienen?
"Levenskunstenaar" zijn is in veel gevallen een zelfverzonnen stempel om vooral nergens verantwoording voor af te leggen, geen verantwoordelijkheid te nemen, je flink te laten gaan qua drank, drugs en sex en vooral niet burgerlijk te zijn want hey, je bent aan het genieten
Even over Utopia, wat is in hemelsnaam een levenskunstenaar, en kun je daar geld mee verdienen?
"Levenskunstenaar" zijn is in veel gevallen een zelfverzonnen stempel om vooral nergens verantwoording voor af te leggen, geen verantwoordelijkheid te nemen, je flink te laten gaan qua drank, drugs en sex en vooral niet burgerlijk te zijn want hey, je bent aan het genieten

donderdag 9 januari 2014 om 12:24
quote:LoiseauCoureur schreef op 09 januari 2014 @ 11:28:
Heeft iemand trouwens een link naar dat topic op Fok, waar hier al een paar keer naar verwezen wordt?
Ik kan 'm daar niet vinden (of ik zoek verkeerd )Ze hebben een eigen pijlert:
http://forum.fok.nl/forum/217
Heeft iemand trouwens een link naar dat topic op Fok, waar hier al een paar keer naar verwezen wordt?
Ik kan 'm daar niet vinden (of ik zoek verkeerd )Ze hebben een eigen pijlert:
http://forum.fok.nl/forum/217
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
donderdag 9 januari 2014 om 15:16
Als je geinteresseert bent in psychologie is Utopia een leerzaam project.
Paul..een narcistisch mannetje, die zichzelf opwerpt als leider van de roedel, en van daaruit meent dat iedereen naar zijn pijpen zal dansen.
Een 'kerel' die, als het even kan, het liefst een ander zwaar te kakken zet in het bijzijn van de gehele groep.
Had hij een vent geweest had hij zijn óók zijn excuses aangeboden in bijzijn van de groep..maar nee, Paul is niet mans genoeg.
Tel daarbij het vreemdgaan op na amper een paar dagen, en zijn bedrijven dat allen failliet is gegaan. [als ik de berichten mag geloven] Deze man denkt dat hij alles kan maken maar is nu al de grootste eikel die denkt dat hij heel wat is. Met z'n grote muil.
Neemt zichzelf en het project veel te serieus!
Billy; de borderliner of een theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Zal naast Paul nog wel meer afwerken als ze de kans krijgt. En zal mensen tegen elkaar gaan opzetten. Denkt met bloot te kunnen gaan scoren. Maar dat is zooooooo BB..dus dat zal haar tegenwerken.
Andrea; koekwaus eerste klas! Spoort ook duidelijk niet.
Rienk; heerlijk joch, al ben ik bang dat hij zich nog flink gaat vergissen in deze mensen.
Als zwerver heeft hij een streepje voor om mensen snel te kunnen doorgronden. Good for him!
De rest heb ik nog geen beeld van, te kort dag. Alleen om psychologische redenen zal ik dit voorlopig blijven kijken.
Maar wat een treurnis, deze zooi van mensen bij elkaar.
Laatste noot, want het wordt zo wel een heul lange reactie;
Waarom kiezen die mensen er voor om 24u per dag bij elkaar op de lip te zitten?
Er zijn 2 loodsen toch? Kunnen ze best opsplitsen en ieder een eigen ruimte creeeren.
Ik zou nooit, maar dan ook nooit in groepsverband op die manier kunnen functioneren.
Paul..een narcistisch mannetje, die zichzelf opwerpt als leider van de roedel, en van daaruit meent dat iedereen naar zijn pijpen zal dansen.
Een 'kerel' die, als het even kan, het liefst een ander zwaar te kakken zet in het bijzijn van de gehele groep.
Had hij een vent geweest had hij zijn óók zijn excuses aangeboden in bijzijn van de groep..maar nee, Paul is niet mans genoeg.
Tel daarbij het vreemdgaan op na amper een paar dagen, en zijn bedrijven dat allen failliet is gegaan. [als ik de berichten mag geloven] Deze man denkt dat hij alles kan maken maar is nu al de grootste eikel die denkt dat hij heel wat is. Met z'n grote muil.
Neemt zichzelf en het project veel te serieus!
Billy; de borderliner of een theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Zal naast Paul nog wel meer afwerken als ze de kans krijgt. En zal mensen tegen elkaar gaan opzetten. Denkt met bloot te kunnen gaan scoren. Maar dat is zooooooo BB..dus dat zal haar tegenwerken.
Andrea; koekwaus eerste klas! Spoort ook duidelijk niet.
Rienk; heerlijk joch, al ben ik bang dat hij zich nog flink gaat vergissen in deze mensen.
Als zwerver heeft hij een streepje voor om mensen snel te kunnen doorgronden. Good for him!
De rest heb ik nog geen beeld van, te kort dag. Alleen om psychologische redenen zal ik dit voorlopig blijven kijken.
Maar wat een treurnis, deze zooi van mensen bij elkaar.
Laatste noot, want het wordt zo wel een heul lange reactie;
Waarom kiezen die mensen er voor om 24u per dag bij elkaar op de lip te zitten?
Er zijn 2 loodsen toch? Kunnen ze best opsplitsen en ieder een eigen ruimte creeeren.
Ik zou nooit, maar dan ook nooit in groepsverband op die manier kunnen functioneren.
donderdag 9 januari 2014 om 15:50
quote:twinnyh schreef op 09 januari 2014 @ 00:57:
Ik heb vandaag een aflevering gekeken, moet wel zeggen dat ik totaal iets anders heb verwacht dan dit. Ik had verwacht dat ze gedropt worden op een onbewoond eiland ofzo , zoals expeditie robinson. En dat ze maar een paar spulletjes mogen meenemen ipv een kist volproppen met spullen.
Vind dat ze het wel ''makkelijk'' hebben gemaakt voor die deelnemers zoals geld, ze krijgen een kist waar ze spullen in mogen stoppen en ze mogen ook bezoekers binnen laten om ze rond te leiden voor een kleine vergoeding. Ik noem dit niet echt overleven en een bestaan opbouwen.
Ik had laatst een programma gekeken dat heet ''naked & afraid''. Nou dat noem ik pas overleven!
Dat is ook zo nep als iets.
Je weet niet wat er gebeurd als de camera´s uit zijn he.
Over dit programma is ook al hoop gezegd.
dat ze achter cameras gewoon te eten krijgen ect.
Ik heb vandaag een aflevering gekeken, moet wel zeggen dat ik totaal iets anders heb verwacht dan dit. Ik had verwacht dat ze gedropt worden op een onbewoond eiland ofzo , zoals expeditie robinson. En dat ze maar een paar spulletjes mogen meenemen ipv een kist volproppen met spullen.
Vind dat ze het wel ''makkelijk'' hebben gemaakt voor die deelnemers zoals geld, ze krijgen een kist waar ze spullen in mogen stoppen en ze mogen ook bezoekers binnen laten om ze rond te leiden voor een kleine vergoeding. Ik noem dit niet echt overleven en een bestaan opbouwen.
Ik had laatst een programma gekeken dat heet ''naked & afraid''. Nou dat noem ik pas overleven!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 9 januari 2014 om 16:01
Nou die Andrea heeft dus ook geacteerd,las dat net op fok( heb in dit topic niet alles gelezen dus excuus als dat al gezegd was) ze heeft in vrouwenvleugel en het zonnetje in huis een bijrol gehad.
Ik vind dat raar dat de tv makers dan zulke mensen erin zetten en dan glashard beweren dat er geen acteurs in zitten.
Ik vind dat raar dat de tv makers dan zulke mensen erin zetten en dan glashard beweren dat er geen acteurs in zitten.
donderdag 9 januari 2014 om 16:17
Ik hoor van heel veel mensen dat ze het zo vermoeiend vinden om dit elke dag te moeten gaan volgen. Ik heb nu 2 x gekeken en ben eigenlijk ook wel weer klaar voor de week.
Zijn er hier mensen die elke dag kijken naar Utopia (tot nu toe)?
Ik vind het trouwens ook jammer dat het programma begon met een loods, twee koeien en wat kippen en dat in de eerste week al een kist gevuld mag worden van thuis en er gewoon 10.000 euro beschikbaar is om bijv. verbouwingen te doen, zoals een plee, open haard etc en er worden gewoon bij ah boodschappen bestelden bij de poort afgeleverd.
Zijn er hier mensen die elke dag kijken naar Utopia (tot nu toe)?
Ik vind het trouwens ook jammer dat het programma begon met een loods, twee koeien en wat kippen en dat in de eerste week al een kist gevuld mag worden van thuis en er gewoon 10.000 euro beschikbaar is om bijv. verbouwingen te doen, zoals een plee, open haard etc en er worden gewoon bij ah boodschappen bestelden bij de poort afgeleverd.
Only dead fish go with the flow
donderdag 9 januari 2014 om 16:47
De opzet van Utopia is niet overleven met niks. Het gaat er juist om dat ze wat gaan opbouwen! Ik verheug me nu al dat ze die lelijke loods opleuken.
Het is niet een jaar lang met niks in een loods 'overleven'.
En dat opbouwen van die ''samenleving'' gaat natuurlijk lastig worden met ál die verschillende mensen.
En welke richting gaan ze op? Samenwerken of juist ieder voor zich en veel strijd?
Ik hoop dat ze een moestuin maken.
Eieren gaan verkopen. Maar ook de loods opknappen.
Ik zie het wel zitten met Utopia.
(Half uurtje per dag is ook meer dan zat. Ik ga 't niet via internet volgen.)
Het is niet een jaar lang met niks in een loods 'overleven'.
En dat opbouwen van die ''samenleving'' gaat natuurlijk lastig worden met ál die verschillende mensen.
En welke richting gaan ze op? Samenwerken of juist ieder voor zich en veel strijd?
Ik hoop dat ze een moestuin maken.
Eieren gaan verkopen. Maar ook de loods opknappen.
Ik zie het wel zitten met Utopia.
(Half uurtje per dag is ook meer dan zat. Ik ga 't niet via internet volgen.)

donderdag 9 januari 2014 om 18:44
quote:wished- schreef op 09 januari 2014 @ 15:50:
[...]
Maar ze komen altijd minstens 10 tot 15 kilo lichter eruit dan ze er in zijn gegaan, dus vetgemest worden ze achter die camera's niet.
Ik geloof niet dat ik het blijf volgen, het is nauwelijks anders dan Big Brother, dat werd na een tijdje ook niet meer om aan te zien.
[...]
Maar ze komen altijd minstens 10 tot 15 kilo lichter eruit dan ze er in zijn gegaan, dus vetgemest worden ze achter die camera's niet.
Ik geloof niet dat ik het blijf volgen, het is nauwelijks anders dan Big Brother, dat werd na een tijdje ook niet meer om aan te zien.

donderdag 9 januari 2014 om 18:54
quote:Lughnasadh schreef op 09 januari 2014 @ 18:44:
[...]
Dat vind ik niet zo gek dat ze kilo's lichter eruit komen..
Met zulks addergebroed van huisloodsgenoten zou ik ook vel over been raken binnen enkele weken.[!]
[...]
Dat vind ik niet zo gek dat ze kilo's lichter eruit komen..
Met zulks addergebroed van huisloodsgenoten zou ik ook vel over been raken binnen enkele weken.[!]
donderdag 9 januari 2014 om 18:56
quote:mwa schreef op 09 januari 2014 @ 18:53:
ben ik trouwens de enige die het raar vind dat er helemaal geen donker persoon tussen zit?
Dan kunnen ze net zo goed een camera hangen in de gekraakte woningen van uitgeproduceerde asielzoekers.
En al zat er een donker persoon in, dan zou het toch weer gezien worden als 'politiek correct'.
Tis toch nooit goed
ben ik trouwens de enige die het raar vind dat er helemaal geen donker persoon tussen zit?
Dan kunnen ze net zo goed een camera hangen in de gekraakte woningen van uitgeproduceerde asielzoekers.
En al zat er een donker persoon in, dan zou het toch weer gezien worden als 'politiek correct'.
Tis toch nooit goed
donderdag 9 januari 2014 om 18:57
Volgens mij is er niets neps aan. Dat sommige een klein rolletje hebben gehad zegt niets over ze. Waarschijnlijk was het een figurantenrolletje, en dan nog, ze blijven mensen die in die loods zitten onder omstandigheden die ik nooit zou willen. Het zegt wel over ze dat ze van alles willen doen om maar op tv te komen.
En John de Mol gooit heus zijn naam niet te grabbel door ze achter de camera's eten te geven.
En John de Mol gooit heus zijn naam niet te grabbel door ze achter de camera's eten te geven.

donderdag 9 januari 2014 om 18:59
quote:Tepelsteeltje schreef op 09 januari 2014 @ 18:56:
[...]
Tis toch nooit goed wowwww t viel me gewoon op, relaxed !
[...]
Tis toch nooit goed wowwww t viel me gewoon op, relaxed !