Entertainment alle pijlers

Verjaardag man: pubquiz of online escaperoom?

16-01-2022 23:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is mijn man jarig. Hij bereikt een jubileumgetal. Normaal, voor corona, had hij deze leeftijd het liefste met een groot feest gevierd. Helaas gaat dat nu niet. Dus ik versier het huis, maak een lekker ontbijtje en neem hem daarna een nachtje mee weg.

Voor het avondprogramma lijkt het mij leuk om met een paar familieleden en beste vrienden online samen te komen. Om een pubquiz of online escaperoom te spelen. Er is alleen zoveel qua aanbod...
Is er hier iemand die toevallig een leuke pubquiz weet? Of recent een geslaagde online escaperoom heeft gespeeldb? (een spel dat we met 8 tot 12 personen kunnen spelen.)

Andere ervaringen/tips rondom het organiseren van zo’n online verjaardag zijn uiteraard ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me vreselijk, maar wel lief dat je zo’n moeite doet! Kun je niet gewoon even wachten en dan alsnog een surprise party organiseren als het weer kan? Het ontbijt en nachtje weg is toch al super leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
16-01-2022 23:44
Lijkt me vreselijk, maar wel lief dat je zo’n moeite doet! Kun je niet gewoon even wachten en dan alsnog een surprise party organiseren als het weer kan? Het ontbijt en nachtje weg is toch al super leuk?
Heb ook een aantal van die dingen moeten doen. Jarige noch deelnemers vonden het echt leuk.
Alle reacties Link kopieren
Tja, beide ideeen zijn een beetje 'moetjes' voor iedereen die er bij is. Het is heel leuk om iets bijzonders te doen voor je geliefde, en online heb je niet zo heel veel opties, dus dat maakt het niet makkelijk.
Wat misschien een idee is, is om een artiest (zanger, dichter, verhalenverteller) iets bijzonders te laten doen tijdens een online sessie, zodat iedereen verrast is. Ik heb zelf onlangs een online prive concert meegemaakt en dat was super.
Alle reacties Link kopieren
Pubquiz met vrienden. Was echt superleuk!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een online escaperoom met zoveel man/vrouw die allemaal ergens anders zitten, is niet leuk. Je moet aan elkaar doorgeven wat je gevonden hebt, wie klikt nu op welke plek, er moet een puzzel opgelost worden, ‘wat had jij ook al weer gevonden? Nee JIJ was toch met die puzzel bezig? Jan, waar ben jij nu?’

Niet Doen.

Een pubquiz kun je ook zelf maken. Met algemene vragen (veel voorbeelden op internet te vinden) en vragen over je man, de familie/vrienden.

Zo moesten wij een keer allemaal een lijstje inleveren met favoriete film/nummer/gerecht/hobby (met waarom er bij). De quizleider had daar enkele vragen uitgehaald. Na de antwoorden vertelde diegene dan waarom een bepaalde film zo favoriet was (ofzo).

Een online (gratis) stemsysteem is ook te vinden, of je laat mensen het zelf bijhouden en vertrouwd op hun eerlijkheid.
himalaya wijzigde dit bericht op 17-01-2022 06:53
0.06% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
www.upbeatles.nl verzorgt gratis (met evt vrijwillige donatie) online pubquizzen, meerdere keren per week. Sommigen hebben een specifiek thema. Op hun site staat hoe je mee kan doen. Ik heb het nu een paar keer gedaan met vrienden en vond het erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Ah super, bedankt voor jullie ervaringen en tips. We gaan er ook zeker geen uren durend programma van maken, en alleen met directe familie. Klein groepje mensen die elkaar dus goed kent. Gewoon meer zodat hij iedereen even ziet die avond.

Ga eens op upbeatles kijken of eens kijken hoe ik dat zelf moet maken. Escaperoom is misschien te ingewikkeld dan met een groep online.

Iemand ervaring met hoe je de pubquiz dan regelt met geluid? Dat iedereen de videoronde hoort bijvoorbeeld. Ik deel m’n scherm met vragen, maar mijn ervaring is dat je dan geen geluid kunt delen?
Alle reacties Link kopieren
Via https://kahoot.it/ kan je zelf een leuke quiz maken.
Alle reacties Link kopieren
Qua spelletjes kun je ook eens kijken naar horsepaste.com (Codenames) of scribble.io (Pictionary)
En als iedereen een beetje goed Engels kan dan kun je naar Jackbox kijken.

Escape room zou ik inderdaad niet doen. Voor een pubquiz moet je misschien met breakout rooms werken, anders zit je al gauw aan individuele scores.
Alle reacties Link kopieren
Man hier ook. Wij geven in de zomer feest. In de hoop dat het dan weer kan.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Geluid delen ligt een beetje aan welk medium je gebruikt, met Teams kan dat bijvoorbeeld prima.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
17-01-2022 07:40
Via https://kahoot.it/ kan je zelf een leuke quiz maken.

Bij de gratis versie kan dat met maximaal 10 deelnemers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met familie een keer een pubquiz gedaan en dat was hilarisch. Iedereen had 1 ronde van 10 punten voorbereid. Van dierengeluiden raden tot algemene kennis tot wie de meeste blauwe voorwerpen in 1 minuut bij elkaar kon sprokkelen etc. Je moet het alleen maar vraag/antwoord spelletje dan een beetje los laten voor de variatie. Iets uitbeelden op je scherm bijvoorbeeld kan ook heel grappig zijn (via whatsapp iemand een woord sturen dat diegene dan moet uitbeelden voor de rest oid).

Wat betreft geluid delen, kun je ervoor kiezen in plaats van je volledige scherm te delen om een tabblad te delen (dit kan in elk geval via Google meet en vast ook via andere dingen). Als je een tabblad deelt waar geluid of video op wordt afgespeeld (bijv YouTube) hoort de rest het ook. Je moet dan wel even je eigen microfoon uitzetten, anders pakt die het geluid ook op en horen mensen een hele irritante echo.
Alle reacties Link kopieren
en uitstellen, tot juni? en dan echt vieren?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-01-2022 07:48
Bij de gratis versie kan dat met maximaal 10 deelnemers.
Nee hoor! Ik doe dit af en toe in de klas en volgens mij kun je tot 150 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
je kunt een escape"room" ook buiten spelen, niet online
Dan probeer je een stad te ontvluchten, met opdrachten. Volgens mij kan dat in kleine groepen nu ook
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-01-2022 07:53
je kunt een escape"room" ook buiten spelen, niet online
Dan probeer je een stad te ontvluchten, met opdrachten. Volgens mij kan dat in kleine groepen nu ook
Dit is leuk! In groepjes van 3 of 4 via Escapetour. Kun je tegen elkaar battelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geloof ik meer van de feestjes, heb een pesthekel aan spelletjes. Dit soort dingen doen wij op teamuitjes, mss heb ik er daarom zo’n hekel aan 😉. Maar ja, dat hou je toch dat de ene het wel leuk vindt en de ander niks. Wij hebben hier gewoon gewacht tot het wel weer kon en toen alsnog een feestje gegeven. Was een groot succes, omdat mijn man het helemaal niet meer verwachtte was de verrassing des te groter. Succes met organiseren in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-01-2022 07:53
je kunt een escape"room" ook buiten spelen, niet online
Dan probeer je een stad te ontvluchten, met opdrachten. Volgens mij kan dat in kleine groepen nu ook
Dit. 100% online is wel heel 2021. Dit jaar kan je rustig met wat mensen buiten wat doen. Ik ga met mijn verjaardag deze doen: https://escaperoom071.nl/nl/outdooresca ... indfall-2/

Dat is een licentie product en wordt wereldwijd in meedere steden aangeboden. Ja kan eens kijken of je ook bij jou in de buurt een aanbieder vind.

Mocht je toch voor 100% online gaan: ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een heel online festival in elkaar gedraaid. De pubquiz heb ik zelf gemaakt (antwoordformulieren in Google Forms - die rekenen ook de score voor je uit) met vragen in categorieën die met mij verbonden zijn (persoonlijk, woonplaats 1, woonplaats 2 en werk - dat klinkt heel droog maar vond iedereen écht heel erg leuk).

Ik heb ook heel lang online gezocht gedaan naar wat de beste online escaperoom was (binnen een schappelijke prijs) en ben toen bij The Panic Room uitgekomen: https://thepanicroomonline.net/collecti ... cape-rooms. Daar waren we eigenlijk ook allemaal heel tevreden over. Ik had meerdere codes gekocht zodat we met verschillende teams tegen elkaar konden spelen en de groepen niet te groot waren. Je zou natuurlijk ook van ieder huishouden één team kunnen maken.

Bij ZOOM had ik voor een maand een abonnement afgesloten zodat ik inderdaad breakout rooms kon maken en niet van het tijdslimit van de gratis versie afhankelijk was
s7rin wijzigde dit bericht op 17-01-2022 09:14
21.72% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Voor een escaperoom buiten is dit ook een absolute aanrader:
https://www.neverrest.net/the-game/

Terwijl je buiten loopt om opdrachten te doen, word je gebeld: ‘goh Himalaya, vind je het saai, je staat zo te gapen’ of ‘wie heeft de 12.95 voor de 2 cappuccino en een biertje betaald?’

Je weet dat je dus constant in de gaten wordt gehouden.. maar door wie?!
Er loopt ondertussen een opvallend geklede man rond. Zou dat hem zijn…??

Paranoia word je er van :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
mamavanf schreef:
17-01-2022 07:47
Man hier ook. Wij geven in de zomer feest. In de hoop dat het dan weer kan.
Dat lijkt mij een betere oplossing

Vreselijk om als 'visite' een pubquiz of escaperoom te moeten doen.
Zou voor mij een reden zijn om af te zeggen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
In de zomer willen we sowieso een feest geven en alle verjaardagen combineren! Voor nu ga ik gewoon vragen aan onze familieleden of ze meedoen en zo niet, dan weet ik het gelijk. Als ze niet willen is het ook geen probleem. Wil natuurlijk niemand tegen z’n wil in mee laten doen! Mocht niemand mee willen doen, dan kunnen we altijd nog een escaperoom voor 2 personen doen😂
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
17-01-2022 07:49
Wij hebben met familie een keer een pubquiz gedaan en dat was hilarisch. Iedereen had 1 ronde van 10 punten voorbereid. Van dierengeluiden raden tot algemene kennis tot wie de meeste blauwe voorwerpen in 1 minuut bij elkaar kon sprokkelen etc. Je moet het alleen maar vraag/antwoord spelletje dan een beetje los laten voor de variatie. Iets uitbeelden op je scherm bijvoorbeeld kan ook heel grappig zijn (via whatsapp iemand een woord sturen dat diegene dan moet uitbeelden voor de rest oid).

Wat betreft geluid delen, kun je ervoor kiezen in plaats van je volledige scherm te delen om een tabblad te delen (dit kan in elk geval via Google meet en vast ook via andere dingen). Als je een tabblad deelt waar geluid of video op wordt afgespeeld (bijv YouTube) hoort de rest het ook. Je moet dan wel even je eigen microfoon uitzetten, anders pakt die het geluid ook op en horen mensen een hele irritante echo.
Dit klinkt echt heel leuk!
Heb je die pubquiz nog? En zo ja, zou je die willen delen misschien? Ik heb er namelijk nog nooit een gespeeld dus weet niet echt hoe het eruit ziet in een online omgeving. Thanks voor de tip met geluid, dat moet de oplossing zijn want ik heb vorige keer geprobeerd met hele scherm delen en dat werkte inderdaad niet.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-01-2022 01:01
Pubquiz met vrienden. Was echt superleuk!
Goed om je ervaring te horen! Hadden jullie een standaard quiz?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven