Entertainment alle pijlers

Verklaar Suzan en Freek

06-06-2020 12:59 310 berichten
Ik heb tussen de middag warm gegeten, dus tijd zat om me met uitzonderlijk belangrijke zaken bezig te houden. In dit geval:
Waarom Suzan en Freek? Wie vindt dit oprecht mooi? En waarom? Ze doen me aan jaren 00-heldin Dido denken: neuzelzingen terwijl je opsomt wat je aan het doen bent.


Disclaimer: elk topic dat ik open escaleert, maar in mijn muziektopics zijn mensen ook nog eens beledigd vanwege kritiek op hun lievelingsmuziek. Die mensen verwijs ik naar mijn motto, een verwijzing naar mijn totale gebrek aan smaak.
2020Suzuki schreef:
06-06-2020 13:45
O ben je er zo-een. Zeg dat dan. Je verveelt je dus gewoon en dacht; ik plemp eens zomaar iets onzinnigs op het forum, kijken wie er hapt..
Nou geniet ervan, fijne middag verder!

En hier gaat het al mis :rofl:

Betty did it again.
2020Suzuki schreef:
06-06-2020 13:45
O ben je er zo-een. Zeg dat dan. Je verveelt je dus gewoon en dacht; ik plemp eens zomaar iets onzinnigs op het forum, kijken wie er hapt..
Nou geniet ervan, fijne middag verder!
Aansteller.
2020Suzuki schreef:
06-06-2020 13:45
O ben je er zo-een. Zeg dat dan. Je hebt een gebrek aan aandacht en dacht; ik plemp eens zomaar iets onzinnigs op het forum, kijken wie er hapt..
Nou geniet ervan, fijne middag verder!
Ben jij de voorzitter van de fanclub, dat je zo enorm beledigd bent?
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-06-2020 13:40
Waarom?

Omdat het waarschijnlijk een topic wordt waar mensen beoordeeld worden op hun muzikale voorkeur met alle stereotypes van dien.
En bands worden aangehaald die verschrikkelijk worden gevonden.
Voor ieder genre is een publiek, nou, mooi toch?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
2020Suzuki schreef:
06-06-2020 13:42
Muziek is emotie. Iets doet wat met je, of niet. En waarom wel of niet laat zich vaak niet verstandelijk verklaren.
Dat kan vaak voor het grootste deel wel, als je je verder gaat verdiepen in hoe muziek werkt, hoe bepaalde nummers structureel in elkaar zitten en dat combineert met culturele verschijnselen en hoe je zelf bent kom je een heel eind.

Er is bijvoorbeeld ook onderzocht hoe het kan dat veel mensen heel gefrustreerd kunnen worden of de rillingen krijgen van autotune (waaronder ik), terwijl andere mensen wel fijn vinden of het verschil tussen wel of geen autotune niet zo goed merken. Waarom de meeste mensen graag naar simpel in elkaar stekende muziek luisteren en complexere muziek niks vinden, terwijl bij andere mensen het juist andersom is. Ik vind dat zelf heel interessante fenomenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze verschrikkelijk. Het zijn allemaal zelf gefabriceerde teksten op andermans muziek.

Ik snap de hype dus ook totaal niet.
RikM schreef:
06-06-2020 13:34
Er zijn ook mensen die Zoutelande een prachtig nummer vinden. Dan ben je ook uitgeluld.
Ook zo'n zeiknummer.
Ik durf het in dit topic haast niet te zeggen maar ik ben wel echt een fan van Nederlandstalige muziek. 100%nl luister ik veel.
Alle reacties Link kopieren
ik vind Suzan en Freek wel leuk. Lilluk, maar leuk.
Am Yisrael Chai!
Zoutelande, Ogene, Susan en Freek, Nielson, Boef, Snelle... Ik vind het allemaal niks.

Geef mij maar Nederpop van de vorige eeuw: Doe Maar, Het Goede Doel, Toontje Lager, Hans de Booij, Klein Orkest, Acda en de Munnik. Heerlijk. Ik ben een ouwe muts aan het worden, ik moet het nu mezelf toch ook maar toegeven.
Peixe schreef:
06-06-2020 13:47
En hier gaat het al mis :rofl:

Betty did it again.
Ja, ik denk echt dat ik te theoretisch ben ofzo, dat ik denk dat je gewoon kunt praten zonder dat iedereen gelijk heel boos is of denkt dat ik een trol ben.
Lieve Lady Voldemort is vast niet boos op mij, net zoals ik niet boos zou zijn wanneer zij een topic zou openen over hoe verschrikkelijk slecht Reinhard Mey is.
fashionvictim schreef:
06-06-2020 13:51
ik vind Suzan en Freek wel leuk. Lilluk, maar leuk.

En ik maar op mijn handen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
06-06-2020 13:45
Wie laat ze hier niet in zijn waarde dan?

Je hoeft niet mee te schrijven als het je raakt

Wat is dit nou weer?
Het raakt mij totaal niet.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
06-06-2020 13:50
Omdat het waarschijnlijk een topic wordt waar mensen beoordeeld worden op hun muzikale voorkeur met alle stereotypes van dien.
En bands worden aangehaald die verschrikkelijk worden gevonden.
Voor ieder genre is een publiek, nou, mooi toch?
Ik geef dus net toe dat ik van nederlandstalig hou. Het maakt me echt geen bal uit wat iemand daar van vindt. Ik ben wel benieuwd welk stereotype beeld jullie nu van mij hebben.
Ik hou trouwens niet van Django Wagner enz maar van Nielson, Nick en Simon, Anouk, Marco Borsato enz.
Alle reacties Link kopieren
Als het avond is, is bijvoorbeeld: Need you now van Lady Antebellum.

En dat het lijkt dat niemand dat doorheeft irriteert me nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
06-06-2020 13:43
Misschien is dat wat me nog het meeste verbaast: dat je dus blijkbaar niet iets slecht mag vinden en dat gewoon mag zeggen, omdat je anders mensen verdrietig maakt of mensen kwetst of omdat het gewoon niet aardig is.
Dit is een discussieforum, beste mensen, het is niet zo dat ik op kringverjaardagen tussen het gebakje en de boterhamworst ineens heel hard roep IEDEREEN DIE SUZAN EN FREEK LEUK VINDT MOET EEN VOLLEDIGE LOBOTOMIE ofzo. Ik ben gewoon, binnen de context van een forum, benieuwd waarom deze liedjes met hun vrij armoedige teksten zo'n aantrekkingskracht op zoveel mensen hebben.
Dat is het principe van wat men 'simple digestive tunes' noemt: het zit simpel in elkaar en is makkelijk te 'eten' net als junkfood, veel mensen krijgen er een soort snelle high van maar luisteren niet echt aandachtig en hebben het vooral op de achtergrond aan. Ik zal eens kijken of ik de video dit uitlegde kan vinden, het is echt een eyeopener op het gebied van hoe mensen met muziek omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Las een tijd terug erover op een blog en toen wist ik al niet wie ze zijn. Heb me er toen kennelijk niet echt in verdiept. Net even wel gedaan, maar mwaoh. Niet mijn smaak. De Saskia en Serge van nu.
Everything you see I owe to spaghetti!
pepexx schreef:
06-06-2020 13:50
Omdat het waarschijnlijk een topic wordt waar mensen beoordeeld worden op hun muzikale voorkeur met alle stereotypes van dien.
En bands worden aangehaald die verschrikkelijk worden gevonden.
Voor ieder genre is een publiek, nou, mooi toch?
Het is een topic ter verstrooiing. Me dunkt dat je ernstige problemen op diverse vlakken hebt wanneer je nu huilend ter aarde stort omdat ik Suzan en Freek stom vind. Ik ben gewoon een willekeurige mevrouw op een forum. Wie weet ben ik niet eens een mevrouw, maar een lelijke oude man zonder vrienden met een ingegroeide teennagel. Geen enkele reden om verdrietig te worden.

Wat een cultuurrelativisme toch.
pepexx schreef:
06-06-2020 13:53
Wat is dit nou weer?
Het raakt mij totaal niet.

Doe dan ook niet zo dramatisch :idee:
Ik :heart: Snelle

Maar ik ga niet lopen mekkeren dat Marana dat niet vindt hoor.
pepexx schreef:
06-06-2020 13:50
Omdat het waarschijnlijk een topic wordt waar mensen beoordeeld worden op hun muzikale voorkeur met alle stereotypes van dien.
En bands worden aangehaald die verschrikkelijk worden gevonden.
Voor ieder genre is een publiek, nou, mooi toch?
Dus? Ik snap echt het probleem niet. Dat Betty groot fan is van Joost Nuissl doet me haar niet minder leuk vinden.
Hecamel schreef:
06-06-2020 13:53
Als het avond is, is bijvoorbeeld: Need you now van Lady Antebellum.

En dat het lijkt dat niemand dat doorheeft irriteert me nog meer.

Vind ik ook zo'n verschrikkelijke kotsband.
Alle reacties Link kopieren
Leg mij dan eens Nick en Simon uit, want dat is mij al jaren een raadsel.
Hoe belegen dat is...
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
06-06-2020 13:55
Doe dan ook niet zo dramatisch :idee:
Wat een zeikforum is dit geworden zeg.
Ik reageer normaal en alleen maar zuigen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Peixe schreef:
06-06-2020 13:55
Ik :heart: Snelle

Maar ik ga niet lopen mekkeren dat Marana dat niet vindt hoor.


Ha, alleen Snelle dus, uit dat hele rijtje, de rest vind jij ook niet te pruimen :proud:
Daveotion schreef:
06-06-2020 13:57
Leg mij dan eens Nick en Simon uit, want dat is mij al jaren een raadsel.
Hoe belegen dat is...
Ik denk dat het komt omdat ze zo harmonieus klinken bij elkaar. Dat vind ik trouwens ook wel. En ze zijn ook leuk en intelligent. Een vreemde zaak dat ze dingen zingen als "Kijk naar alle huizen om je heen, ze zouden nooit gebouwd zijn zonder steen."
Ik denk dat de hel zou zijn als Suzan en Freek en Nick en Simon en Ogene samen een kerstcd opnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven