Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2017?

01-01-2017 09:47 901 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat heb je gelezen in 2016?



Als vervolg op het 2016-topic. Veel leesplezier
Dit jaar gelezen:

1. Gebroken - Michael Robotham ****

2. The weight of silence - Heather Gudenkauf ***

3. De nacht van Lolita - Rob Waumans **

4. En Passent - Esther Kreukniet ***

5. Galgenveld - Isa Maron ****

6. Het hart van een vrouw - Cathy Kelly ***

7. 12 jaar slaaf - Solomon Northup **** (indrukwekkend boek)



nu aan het lezen: the woman in cabin 10 van Ruth Ware (van "in een donker donker bos")



Gruffalo: leuk om te horen over dat boek van Stephanie Meyer, ga hem aan mijn 'te lezen lijstje' toevoegen
Alle reacties Link kopieren
1. De wereld volgens Bob - James Bowen

2. Judas - Astrid Holleeder

3. De geniale vriendin - Elena Ferrante

4. Gustav & Anton - Rose Tremain

5. Portret van een vrouw - Jojo Moyes

6. Zolang er leven is - Hendrik Groen

7. De levens van Jan Six - Geert Mak

8. Enkeltje Ierland - Charlotte de Monchy

9. De nieuwe achternaam - Elena Ferrante

10. Salam Europa! - Kader Abdolah



Dit boek moet nog even bezinken, weet nog niet zo goed wat ik er van vond. Bijzonder hoe de actualiteit in het verhaal van de sjah gebracht is.



Ik probeer echt tijd te maken voor het lezen en geregeld iPad en tv uit te doen anders kom ik ook niet aan lezen toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 16 februari 2017 @ 08:59:

Ik schreef het net ook in een ander topic: ik ben echt jaloers op mensen die zoveel kunnen lezen. Ik was vroeger ook echt een leesbeest, maar ik blijf tegenwoordig veel te lang plakken op internet. Iemand tips om toch weer meer te lezen?! Ik hoop dat ik mezelf er meer tijd voor ga gunnen als ons zoontje naar school gaat, maar ik vrees dat dit ook weer niet het geval gaat worden...ik ga elke avond in bad. Dat is mijn rust moment op de dag, een moment zonder kinderen/vragen/huishouden/socialmedia/werk etc. Een goed boek stimuleert om verder te lezen als ik het bad uit ben.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:Bumba1985 schreef op 16 februari 2017 @ 08:59:

Ik schreef het net ook in een ander topic: ik ben echt jaloers op mensen die zoveel kunnen lezen. Ik was vroeger ook echt een leesbeest, maar ik blijf tegenwoordig veel te lang plakken op internet. Iemand tips om toch weer meer te lezen?! Ik hoop dat ik mezelf er meer tijd voor ga gunnen als ons zoontje naar school gaat, maar ik vrees dat dit ook weer niet het geval gaat worden...Ik ben een van de weinigen zonder Netflix (geloof ik) en ik lees ook vaak tijdens de reclamebreaks op tv. Verder lees ik vaak in de trein, en zorg ik dat mijn leesboek-van-dat-moment altijd in de buurt ligt.
Ik ben overigens nu in twee boeken tegelijk bezig: Eiland van Pieter Aspe en Beha's & Bezemstelen van Sarah Mlynowski. De eerste is een detective van mijn favoriete detective-schrijver, de tweede een vermakelijke tiener-chicklit. Ben net m'n baan kwijt, waardoor het wisselt waar ik zin in heb.
Ik heb helaas geen bad. Ik ga 's avonds soms heel vroeg naar bed zodat ik nog twee uurtjes in bed kan lezen. Ik heb namelijk ook de neiging om anders te Netflixen of internetten.
Goed idee, eerder naar bed gaan.



Ik heb nu in elk geval één boek uit. Ik werd opeens zo boos op mezelf dat ik mezelf geen tijd gunde om te lezen dat ik in één ruk een boek heb gelezen:



1. Op klaarlichte dag - Simone van der Vlugt ***



Opzich vond ik het een leuk boek, maar ik vond het wel wat langdradig en weinig échte spanning. Beetje té toevallig allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Moet er niet aan denken dat ik niet van lezen zou houden. Kan mij overdag verheugen op het boek dat ik savonds ga lezen . Overdag lees ik wel tijdschriften.maar n boek moet ik echt mijn rust voor hebben.

Vooral n spannende thriller kan ik niet maar zo even tussendoor lezen.

Was als kind al lid van de bieb. iedereen in ons gezin vroeger was gek op lezen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Mijn ouders hebben me binnen een week na de verhuizing lid gemaakt van de bibliotheek in onze nieuwe woonplaats. Mocht ik met net 9 jaar zelf naartoe, en dat deed ik dus ook iedere week!
Ik ook! Als kind las ik alles wat los en vast zat.
Ik ben trouwens ook gek op luisterboeken. Als het me, door drukte in m'n hoofd, niet lukt om te lezen, gaat dat vaak wel.
Alle reacties Link kopieren
1. De onschuldigen - Harlan Coben

2. Citadel - Kate Mosse

3. Wat denk je wel - Anne Dunlop

4. Judas - Astrid Holleeder

5. Verloren - Harlan Coben

6. Later als ik dood ben - Ilse Ruijters

7. Het Holcroft pact - Robert Ludlum

8. De Leugenaar - Lisa Gardner



Was ook als kind al lid van de bieb, hield toen ook al van lezen en was er dan ook regelmatig te vinden om weer boeken te lenen.

Nu vind ik het 's avonds ook wel lekker om even tv/netflix te kijken, maar probeer ook altijd wel ergens een moment te pakken om te lezen en lukt aardig goed om dagelijks toch wel een moment te pakken om te lezen.
Ik heb nu in huis liggen "Ik eet, ik eet tot ik niet meer kan" van Bea Vianen. Het gaat over een jongensinternaat in Suriname. Heb het geleend van de bieb en moet er nog aan beginnen. Heb het ooit eind jaren zeventig gelezen en heb er leuke herinneringen aan over gehouden.
1. Ready Player One - Ernest Cline ***** (VS)

2. The Rosie Project - Graeme Simsion **** (Australië)

3. Outlander - Diana Gaboldon **** (Schotland)

4. Lucky Boy - Shanti Sekaram ***** (VS & Mexico)

5. A Great Reckoning - Louise Penny *** (Canada)

6. Altijd Augustus - Maria Barnas *** (Nederland)

7. Het Dossier - Anya Niewierra ***** (Duitsland)



Ik ben nu begonnen in 'The Fault in Our Stars'.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook lastig, om tv/iPad uit te zetten en te gaan lezen s avonds. Een paar blz voor ik ga slapen lukt altijd wel, maar verder.. loop nu dus alweer een boek achter op schema. Maar mag morgen best een eindje met de trein, wie weet helpt dat.

Voor nu:



Januari

1. Een schot in de roos (Baantjer & De Waal #4) - A. Baantjer

2. Expeditie Edith - Edith Bosch

3. Judas - Astrid Holleeder

4. Dreiging & duisternis (Grisha #2) - Leigh Bardugo



Februari

5. Kom hier dat ik u kus - Griet op de Beeck

6. Scoop! - Iris Houx
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Speeseend schreef op 19 februari 2017 @ 20:06:

Ik vind t ook lastig, om tv/iPad uit te zetten en te gaan lezen s avonds. Een paar blz voor ik ga slapen lukt altijd wel, maar verder.. loop nu dus alweer een boek achter op schema. Maar mag morgen best een eindje met de trein, wie weet helpt dat.

Voor nu:



Januari

1. Een schot in de roos (Baantjer & De Waal #4) - A. Baantjer

2. Expeditie Edith - Edith Bosch

3. Judas - Astrid Holleeder

4. Dreiging & duisternis (Grisha #2) - Leigh Bardugo



Februari

5. Kom hier dat ik u kus - Griet op de Beeck

6. Scoop! - Iris HouxNou dan ben je niet de enige ik loop ook achter op het schema dat ik voor mezelf had gemaakt. Scoop wil ik ook nog lezen en nu vlug naar BZV en ik geloof er niets van dat Mark al die 827 brieven heeft gelezen
Ik heb ook erg veel moeite om me los te wrikken van het internet. En ben zo te lezen niet de enige.

Ik heb wel met mezelf de afspraak gemaakt om iedere dag minstens 30 pagina's te lezen. En dat ik daarna naar hartelust mag internetten. Daar kan ik me altijd wel toe zetten. En als een boek erg mooi of spannend is dan kan ik het moeilijk neerleggen en blijf ik maar doorlezen. Dus lees ik ook wel eens 100 pagina's (of meer) op een dag.

In bed lezen doe ik trouwens niet. Ik begin dus al eerder op de avond.



Okay, nu mijn lijst.

1. Judas - Astrid Holleeder ****

2. De Nachtegaal - Kristin Hannah *****

3. Woeste Hoogten - Emily Brontë ****

4. Het meisje op de weg - Michael Berg ****

5. Nora - Colm Tóibín ***

6. De oorlog tegen vrouwen en de moed om terug te vechten - Sue Lloyd-Roberts ****

7. A street cat named Bob - James Owen. ****

8. Het onzichtbare leven van Ivan Isaenko - Scott Stambach ****.

9. Black Eyed Susans - Julia Heaberlin ****

10. Ik kom terug - Adriaan van Dis ****.

11. Kom hier dat ik u kus - Griet op de Beeck. *****

12. Het Winterpaleis - John Borne ****

13. De diefstal van mijn jeugd - Natascha Kampusch ***

Heftig boek over haar jarenlange ontvoering.



Ik ga verder in

Kafka op het strand - Haruki Murakami

Ik heb nog nooit iets van hem gelezen en ben erg benieuwd.
quote:Boekenwurm2016 schreef op 19 februari 2017 @ 20:28:

[...]





Nou dan ben je niet de enige ik loop ook achter op het schema dat ik voor mezelf had gemaakt. Scoop wil ik ook nog lezen en nu vlug naar BZV en ik geloof er niets van dat Mark al die 827 brieven heeft gelezen



Geloof ik ook niet. (Over lezen gesproken....)
Ik heb bij dat boek van Griet op de Beeck een beetje streekroman-associaties. Deels door haar naam, deels door de titel. Klopt dat, of is het echt de moeite waard?
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie ooit het boek van

Glenn Meade ..Constantin discipel van de duivel gelezen?



Een prachtige thriller. Vond het wel een van de engste boeken ooit gelezen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
@blueeyes: klopt zeker niet, ook al kan ik het me met haar naam goed voorstellen.

Heb nog maar een boek van haar gelezen, maar de rest staat nu erg hoog op het tbr lijstje..
Alle reacties Link kopieren
2017

Januari

1 kind van de onderwereld

2 strafkamp 22

3 Up ( vervolg van paaz)

4 de geboorte van een gezin

Alle 4 graag gelezen.

Schiet nog niet zo op, maar nu vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn doelen voor dit jaar zijn: 40 boeken en 8.000 bladzijden te lezen.

1 Hex - Thomas Olde Heuvelt - 380 blz

2 De importbruid - Hulya Cigdem - 273 blz

3 De huurmoeder - Tania Heimans - 206 blz

4 Lawinegevaar - Suzanne Vermeer - 269 blz

5 Kappen - Carry Slee - 105 blz

6 Later als ik dood ben - Ilse Ruijters - 250 blz

7 Voor ik ga slapen - S.J. Watson - 314 blz



Aantal boeken: 7

Aantal bladzijden: 1797
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 19 februari 2017 @ 20:36:

Ik heb ook erg veel moeite om me los te wrikken van het internet. En ben zo te lezen niet de enige.

Ik heb wel met mezelf de afspraak gemaakt om iedere dag minstens 30 pagina's te lezen. En dat ik daarna naar hartelust mag internetten. Dit zou misschien wel iets voor mij zijn. Ik heb dit jaar pas één boek gelezen. Vergelijk dat met de 55 van vorig jaar en dan is het een trieste score Ik vind het zo zonde! Komende week heb ik voorjaarsvakantie en Ik ga toch weer een poging wagen. Ik heb net een stapeltje gereserveerd bij de bieb. Zaterdagochtend ophalen. Ben benieuwd.
Mijn man is de deur uit en de baby ligt op bed: ik heb de tv uitgezet en ga heerlijk een paar uurtjes in bed lezen (en zit intussen toch weer eerst nog even te forummen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven