Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2018?

01-01-2018 08:08 1212 berichten
Als vervolg van het topic van 2017: wat heb je gelezen in 2018? :biggrin:

Heel veel leesplezier gewenst allemaal :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoeveel ik lees per jaar. jaren geleden veel meer, oen haalde ik elke week wel nieuwe boeken op de bieb. Dus eens zien of ik het volhoud om te tellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oeeeh een boeken topic. Ik ben gek op lezen.

Ik heb mijzelf geen challenge gegeven. Ik lees veel, soms dikke boeken, maar soms heb ik een periode dat ik domme romannetjes wil lezen. Dan lees ik er snel 3-4 in een week.

Ik lees nu 'Nazomer' van Esther Verhoef.

Ik hou voornamelijk van spannende thrillers, young adult en soms dus romannetjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornemen dit jaar is 52 boeken. Aantal wat ik voor komst van kind makkelijk haalde, nu al 2 jaar rond 35 boeken..
Maar met een beetje minder doelloos internetten moet het lukken.

@Fiona, leuk idee van die landen! Ik doe mee, ga voor 20 landen dit jaar.
Hoe ga je om met boeken die in meerdere landen spelen?

Boek 1 wordt 'Wat jij niet ziet' van Sarah Pinborough, niet meer uitgekregen in 2017.
Challenge is 4 boeken per maand.
Als ik 2 boeken haal, ben ik al blij. Lees vaak wat dikkere boeken.

Ik lees nu: S staat voor stilte van Sue Grafton
Miss.Speeseend schreef:
01-01-2018 14:16
@Fiona, leuk idee van die landen! Ik doe mee, ga voor 20 landen dit jaar.
Hoe ga je om met boeken die in meerdere landen spelen?
Dan kies ik één land. Meestal het land waar het grootste deel van het boek zich afspeelt, maar als ik een ander land nog 'nodig heb' kies ik daar wel eens voor.
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
01-01-2018 08:34
Boeken die zich afspelen in 24 verschillende landen (en het liefst ook op alle continenten). Op Goodreads is er een leesgroep waar mensen lezend de wereld rondreizen. Iedereen heeft zijn eigen topic waar hij zijn voortgang bijhoudt. De meeste mensen gaan voor 80 (Around the world in 80 books), maar dat is te hoog gegrepen voor mij.

Ik vind het een leuk doel omdat ik dan eens iets anders lees dan de geijkte thrillers uit de VS of Engeland.
.
Leuk, op Hebban was afgelopen jaar ook een landenchallenge naast de challenge van 'zoveel uitgelezen boeken'. Ik kwam op 18. Dat komt mede, doordat ik nogal in wat series las, en ja, dan blijf je boekenlang in 1 land, natuurlijk. Ik ga deze uitdaging niet meer aan, maar blijf wel op de landen letten, omdat het toch wel leuk eens een ander land te 'bezoeken'.

Afijn, ik ben bezig in de Mazerunner. Gisteren in begonnen. En dit is gelijk m'n tvp

Gelukkig Nieuw(lees-)jaar iedereen :hello:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn challenge op 52 boeken staan. In 2016 wist ik totaal niet hoeveel ik las en zette mijn challenge op 1 boek per 2 weken. Ik las toen 45 boeken, maar moet zeggen dat juist die challenge én Hebban mij meer aan het lezen zette.

In 2017 besloot ik tot een échte uitdaging van 1 boek per week. 52 dus. Ik ging gelijk goed los en in september had ik die challenge volbracht. In totaal las ik vorig jaar 72 boeken.

Voor 2018 heb ik mijn challenge toch weer op 52 gezet. Gezien het aantal van afgelopen jaar lijkt dat dus geen uitdaging, maar het is voor mij nu wel een minimum. Gewoon, omdat ik merk dat ik lezen fijn vind, maar toch snel vergeet tedoen. Ik heb zo m'n dips. Geef prioriteit aan series, die ik al tig keer heb gezien.

Qua landen heb ik gewoon alle landen genomen, die in een boek voorkwamen. :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
01-01-2018 11:10
Hangmat,
Dat boek ben ik dus nu net aan begonnen. Hoop dat ie net zo mooi is als het eerste boek!?

Landenchallenge vind ik wel een leuke om te doen! Kom al aardig ver met de reisverhalen die ik tot nu toe heb gelezen!
Ik heb Schaduw van de wind nog niet gelezen maar Spel van de engel is echt een goed boek , een beetje magisch, mooie karakters en sfeervol. Ik heb niet het idee dat het echt een vervolg op een eerder verhaal is, maar mocht dat wel zo zijn: ook goed los te lezen dus :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo beginnen met mijn eerste boek van dit jaar.

Lisa Gardner, Tot op de bodem.
Ben Morgen nog vrij en zal dan ook zeker gaan lezen.

Heb mijn challenge op 25 boeken gezet vorig jaar ook maar heb er uiteindelijk 24 gelezen.
Neem te weinig tijd, kijk ook graag series en films op Netflix.
1. De chirurg - Tess Gerritsen *****

Ik heb vandaag bijna de hele dag zitten lezen, het was zó spannend dat ik het niet weg kon leggen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
1. Harry Potter & The order of The Phoenix (luisterboek) - J. K. Rowling

Goed voorgelezen, fijn om te luisteren. Verhaal kende ik uiteraard al, maar ik had het nog nooit in het Engels geluisterd.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
01-01-2018 10:54
Ik lees mee. Stel mezelf geen doel want ik moet al genoeg van mezelf. Nu op driekwart van Het Spel van de Engel van Carlos Ruiz Zafon
Heb een paar weken geleden het laatste deel van de serie gelezen, en nu wil ik de eerste delen weer lezen, om de lijn nog eens te volgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
01-01-2018 20:04
1. De chirurg - Tess Gerritsen *****

Ik heb vandaag bijna de hele dag zitten lezen, het was zó spannend dat ik het niet weg kon leggen :biggrin:
.
Ah.. ik voorzie een serieverslaving. Veel plezier!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tess Gerritsen wil ik ook nog aan beginnen.
En de serie van Safon ook.

Ben vandaag nog vrij ga als een speer eea in huis doen en lekker met een boek op de bank zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht weer tot 1 uur liggen lezen. Die Mazerunner pak je wel, in elk geval..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
01-01-2018 22:40
.
Ah.. ik voorzie een serieverslaving. Veel plezier!
Haha ja geweldige serie! Zeker de eerste boeken zijn zo ontzettend spannend!
Dreamer schreef:
01-01-2018 22:40
.
Ah.. ik voorzie een serieverslaving. Veel plezier!

Haha, ja klopt denk ik wel. Alleen ik zit dus op Goodreads in een groep die elke maand één van de boeken van die reeks leest, dus ik probeer me in te houden en netjes elke maand te beginnen met het volgende boek in de reeks. Ik ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-01-2018 11:08
Ik heb vannacht weer tot 1 uur liggen lezen. Die Mazerunner pak je wel, in elk geval..
Ik heb de film gezien ( deel 1 ) ook zo mooi.
Wist niet dat er een boek van was is het een serie?
Oh ik zou willen dat ik met pensioen kon ik zou het wel weten, lekker heel veel lezen alle tijd van de wereld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vind die boeken van Tess Gerritsen ook goede boeken, fijne spannende boeken en lezen ook lekker makkelijk weg.

Die serie van Zafon ook heerlijke boeken, heb het laatste deel nog staan om te lezen, zal ook wel binnenkort aan begonnen worden.

En de nieuwste Dan Brown heb ik ook nog op mijn lijstje staan om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
ik ben d'r ook weer bij dit jaar :-) ik ga geen streef aantal opgeven, ik wil lezen als ik er zin in heb en tijd voor heb. De ene maand is dat meer dan de andere. Vorig jaar voldoende boeken gelezen, dat gaat dit jaar ook wel weer goed komen.

De alchemist ben ik in bezig maar ik kom er niet snel verder in. Te druk met luieren en niets doen ;-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
02-01-2018 11:23
Haha, ja klopt denk ik wel. Alleen ik zit dus op Goodreads in een groep die elke maand één van de boeken van die reeks leest, dus ik probeer me in te houden en netjes elke maand te beginnen met het volgende boek in de reeks. Ik ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden :rofl:
Ik geloof niet dat me dat zou lukken.
Ik heb ze een paar jaar terug achter elkaar uitgelezen.

Nu je over deze boeken begint, Ik heb I know a secret nog staan. Ik denk dat ik daaraan ga beginnen zodra ik de grijze jager 7 uit heb. Ik denk dat ik die serie ook weer leuker vind als ik even een pauze neem.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik kom ook graag meeschrijven. Ik wil in ieder geval meer boeken lezen dan vorig jaar (dat waren er drie of vier?), dus dat moet in ieder geval wel lukken. :) Voor mijn studie moet ik vaak veel lezen, dus dan vergaat af en toe het plezier. Maar nu heb ik er weer zin in!
Zit net ff op mijn EReader te kijken, maar heb vanaf juli vorig jaar toch 9 boeken gelezen! Dat is voor mijn doen toch best knap, want daarvoor las ik weinig tot niets.

Wat landen betreft:
Japan
Italie
Chili
Spanje
Engeland

Maar hoe doe je het met een boek van een reisjournaliste met korte verhalen van over de hele wereld?
Alle reacties Link kopieren
Laatste week december begonnen in
Tamar...Monique Hoolt.
Nog geen tijd gehad om m uit te lezen in 2017 . Moet vanavond gaan lukken,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
02-01-2018 11:43
Ik heb de film gezien ( deel 1 ) ook zo mooi.
Wist niet dat er een boek van was is het een serie?
Oh ik zou willen dat ik met pensioen kon ik zou het wel weten, lekker heel veel lezen alle tijd van de wereld hebben.
.
Toen ik het voorstukje van film 1 zag, stond erbij 'gebaseerd op de boeken van...' en toen wist ik al dat ik die dan zou gaan lezen :) Voor zover ik nu kan zien, zijn de jongens wel goed gecast trouwens, maar ik heb alleen algemene foto's gezien, weet niet wie wie is. De Griever ziet er in mijn fantasie heel anders uit.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven