Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2019?

01-01-2019 12:05 824 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuw topic.

Hier de link naar 2018: entertainment/wat-heb-je-gelezen-in-201 ... start=1210

Veel leesplezier iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
1. Mag ik even iets tegen je aanhouden. Japke.d Bouwman
2. Verdrinken - Marlies Slegers
3. Ijsengel - Nathalie Pagie
FadeToBlack schreef:
15-01-2019 18:37
Echt een goede serie. Superspannend.

Ik ben bijna halverwege het tweede boek en het is inderdaad superspannend! Ik vind de schrijfstijl ook zeer fijn, het leest makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
1. Piep zei de muis - M.J. Arlidge
2. Duivelspact - Loes den Hollander
3. De man die zijn schaduw zocht - David Lagercrantz
4. Bestemming Bonaire - Linda van Rijn
5. Je bent nooit alleen - Nicholas Sparks

Dit vond ik een mooi, meeslepend boek....
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste boek dit jaar is uit!

1. Het laatste uur - Minette Walters
Alles komt goed, het kan alleen even duren
2019
#1 Altijd roomboter - Nelleke Noordervliet
#2 Nacht blauw - Simone van der vught
#3 Quarantaine - Erik Betten
#4 Esther Verhoef - De kraamhulp
#5 Suzanne Vermeer - Noorderlicht

Bah, slecht boek. Kwam erg traag op gang. Zonder teveel weg te willen geven: Het begon pas een beetje te boeien toen de reis begon, van de 200 blz. Zijn er slechts 10 een piepklein beetje spannend en een afgeraffeld vergezocht einde. Bah!
Alle reacties Link kopieren
1. Karen Dionne - Dochter van het moeras.
2. Jill Mansel - Lang leve de liefde
3. Marja Visscher - Maannachten.
4. Jeroen Windmeijer - Het pilgrim fathers complot.
Alle reacties Link kopieren
1 De getuige - Diane Hoh
Alle reacties Link kopieren
1. Piep zei de muis - M.J. Arlidge
2. Duivelspact - Loes den Hollander
3. De man die zijn schaduw zocht - David Lagercrantz
4. Bestemming Bonaire - Linda van Rijn
5. Je bent nooit alleen - Nicholas Sparks
6. Afblijven - Carry Slee
Alle reacties Link kopieren
1. Percy Jackson en de bliksemdief - Rick Riordan ***
2. Bonita Avenue - Peter Buwalda **
3. Room - Emma Donoghue ***

Nu beginnen in de nieuwste Robert Galbraith, zo veel zin in!

En wat lezen sommige van jullie snel zeg. Hoe kun je nou nu al Het Verdriet van België uit hebben? Daar deed ik bijna een half jaar over ;-D
One in a melon
@Melony: ik heb tijd over want ik zit in de ziektewet :) . En ik lees snel, dat ook. Maar ben het met je eens; het is een taai en moeilijk boek.
Ik doe een dag of 5 over zo'n dikke pil. Bonita Avenue is ook echt goed hè? Wel een beetje een teleurstellend einde.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Ik ben momenteel werkloos en ook al aan mijn vijfde boek van dit jaar bezig. Werk is nogal een leestijd-vreter ;-)

Maar, heel eerlijk: ik zou liever werk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook maar eens met m'n lijstje hier :-]

Januari
1. Alya's keuze - Hay van den Munckhof
2. Heroes of Olympus: the lost hero - Rick Riordan
3. De vrouw in het raam - A.J. Finn
4. De horlogemaker van Londen - Natasha Pulley
5. Heroes of Olympus: the son of Neptune - Rick Riordan

Heroes of Olympus is het vervolg op Percy Jackson. Nogal dikke boeken, leest makkelijk weg en is moeilijk weg te leggen :)
Ohja, en ik kies er vaker voor om de tv uit te laten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
5 dagen FadeToBlack! Respect!

Dat snap ik Celaena_Aelin :there:

Ik ben met verlof maar ik kom minder aan lezen toe dan voorheen. Vraagt toch aandacht hè, zo'n baby ;-D
One in a melon
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar gaat ook al zoveel tijd in zitten ;-D
Leuk hoor, maar bij mij ging er ook een hoop concentratie verloren door de baby/kinderen. Gelukkig krijg je er heel veel voor terug :whistle:

Geniet er lekker van, Melony. Nog een paar jaar, dan kun je voor gaan lezen! Ik heb de hele Harry Potter serie gedaan :rolling:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh ja voorlezen! Ik lees nu al voor, vooral omdat ik dat leuk vind, maar ik kan niet wachten om Roald Dahl en inderdaad Harry Potter te gaan lezen met hem!

Ik had het eerste deel van Percy Jackson van mijn neefje geleend, erg leuk! Misschien krijg ik hem zo ver dat ik de andere delen ook mag lenen :proud:
One in a melon
Je kunt toch gewoon lezen tijdens het voeden? Geintje hoor 😏. Ik geen kinderen dus zeëen van tijd.
Melony schreef:
21-01-2019 09:18
En wat lezen sommige van jullie snel zeg. Hoe kun je nou nu al Het Verdriet van België uit hebben? Daar deed ik bijna een half jaar over ;-D

Ik vraag het me soms ook af. :D Ik ben halverwege het tweede boek van dit jaar. Het is natuurlijk geen wedstrijd, want iedereen leest op zijn/haar eigen tempo en heeft een ander soort leven (werk, kinderen etc.). Ik vind het leuk (en indrukwekkend) om te zien hoeveel boeken sommige mensen lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ligt er natuurlijk ook aan welke boeken je leest. Ik heb beging januari de man die zijn schaduw zocht gelezen, toen had ik nog extra vrije dagen. Nu heb ik net afblijven van Carry Slee gelezen, dat is maar een boek met 112 bladzijden.
Ik kijk ook niet heel veel tv en heb geen kinderen. Dus ik ben momenteel lekker op dreef haha. Kan maar zo zijn dat ik een andere maand bijna niks lees.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
21-01-2019 12:52
Je kunt toch gewoon lezen tijdens het voeden? Geintje hoor 😏. Ik geen kinderen dus zeëen van tijd.
Bij het eerste kind deed ik dat wel. Bij het tweede kind moest ik ook gelijk kind 1 bezig houden. Daarbij was lezen echt geen optie meer :proud:
Voorlezen dan weer wel, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
21-01-2019 12:58
Ik vraag het me soms ook af. :D Ik ben halverwege het tweede boek van dit jaar. Het is natuurlijk geen wedstrijd, want iedereen leest op zijn/haar eigen tempo en heeft een ander soort leven (werk, kinderen etc.). Ik vind het leuk (en indrukwekkend) om te zien hoeveel boeken sommige mensen lezen!
Toen ik mezelf er een paar jaar terug toe ging zetten om weer meer te gaan lezen, was ik al blij met 25 boeken in een jaar. Nu staat m'n challenge op 100. Ik weet nog niet of ik het red hoor, maar het is wel een kwestie van prioriteiten. Ik verdoe heel veel tijd (hier en) voor afleveringen van sitcoms, die ik al tig keer heb gezien. En ... eerlijk, soms ontspant dat ook gewoon beter dan een boek.
Later is nu
Nectarinepit schreef:
21-01-2019 12:58
Ik vraag het me soms ook af. :D Ik ben halverwege het tweede boek van dit jaar. Het is natuurlijk geen wedstrijd, want iedereen leest op zijn/haar eigen tempo en heeft een ander soort leven (werk, kinderen etc.). Ik vind het leuk (en indrukwekkend) om te zien hoeveel boeken sommige mensen lezen!
Jij zit liever in de pub.😂
Alle reacties Link kopieren
Ja, niet meer dan logisch! :cheers:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
21-01-2019 12:58
Ik vraag het me soms ook af. :D Ik ben halverwege het tweede boek van dit jaar. Het is natuurlijk geen wedstrijd, want iedereen leest op zijn/haar eigen tempo en heeft een ander soort leven (werk, kinderen etc.). Ik vind het leuk (en indrukwekkend) om te zien hoeveel boeken sommige mensen lezen!
Ik heb er ook twee uit nu en ik sta ook versteld van de getallen die sommige mensen noemen. Maar ja, zoals gezegd, het ligt ook aan je leven, of je nog andere hobbies hebt, wat voor boeken je leest (de lengte maar ook hoe moeilijk ze zijn).

Ik heb mijn reading challenge op 20 gezet. Ik kan op zich wel meer, maar ik denk dat de reading challenge vooral interessant is voor mensen die meer willen lezen. Ik ben op zich tevreden met mijn aantal boeken. Ik lees meer dan de meeste mensen in mijn omgeving eigenlijk. En door het wat laag in te stellen hou ik ook ruimte voor langere boeken. Ik wil ook wat meer klassiekers en boeken uit genres die ik normaal gesproken niet lees lezen, dus op die manier blijft daar ruimte voor.
FadeToBlack schreef:
21-01-2019 13:13
Jij zit liever in de pub.😂

Jij snapt het helemaal. :cheers: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Yolo123 schreef:
21-01-2019 13:31
Ik heb er ook twee uit nu en ik sta ook versteld van de getallen die sommige mensen noemen. Maar ja, zoals gezegd, het ligt ook aan je leven, of je nog andere hobbies hebt, wat voor boeken je leest (de lengte maar ook hoe moeilijk ze zijn).

Ik heb mijn reading challenge op 20 gezet. Ik kan op zich wel meer, maar ik denk dat de reading challenge vooral interessant is voor mensen die meer willen lezen. Ik ben op zich tevreden met mijn aantal boeken. Ik lees meer dan de meeste mensen in mijn omgeving eigenlijk. En door het wat laag in te stellen hou ik ook ruimte voor langere boeken. Ik wil ook wat meer klassiekers en boeken uit genres die ik normaal gesproken niet lees lezen, dus op die manier blijft daar ruimte voor.
Voor mij was de readingchallenge juist een stok achter de deur :)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven