Widm jubileumeditie
maandag 20 juli 2020 om 14:21
https://www.nu.nl/media/6065508/jubileu ... start.html
Yes! Wie gaat er kijken? En hoe zou het eruit zien? Wie doet er mee, zouden het oud mollen zijn?
Yes! Wie gaat er kijken? En hoe zou het eruit zien? Wie doet er mee, zouden het oud mollen zijn?
zondag 27 september 2020 om 19:21
Klopt, maar hoe ga je kandidaten werven als je een seizoen geheim moet houden zoals dat voor dit seizoen moest...redbulletje schreef: ↑27-09-2020 19:19In Belgie lukt het toch ook met die geheimhouding? Bovendien valt het veel makkelijker op te nemen als er geen BN-ers mee doen die herkend kunnen worden door de vele NL toeristen die overal ter wereld rondzwerven.
Ik doelde specifiek op dit seizoen.
Voor seizoen 21 lijkt het me inderdaad vrij makkelijk met onbekende Nederlanders.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

zondag 27 september 2020 om 19:24
Er was toch vorig jaar 'n wedstrijd uitgeschreven voor molloten die kans maakten om bij de opnames van het volgend seizoen te zijn? Ik dacht dat die dus stiekum waren geworven als deelnemers aan 't extra seizoen.
zondag 27 september 2020 om 19:26
Ja, maar nu moest het ook geheim blij dat er überhaupt een extra seizoen zou zijn.redbulletje schreef: ↑27-09-2020 19:19In Belgie lukt het toch ook met die geheimhouding? Bovendien valt het veel makkelijker op te nemen als er geen BN-ers mee doen die herkend kunnen worden door de vele NL toeristen die overal ter wereld rondzwerven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 29 september 2020 om 11:28
Ik heb het fragment nog even teruggekeken en ze zegt inderdaad 'roep'. Peggy reageert daar ook gewoon op. Ik vind het overigens wel een typische mollenactie om eerst Peggy te laten roepen en vervolgens te zeggen 'Ja, die zag ik ook!'.
dinsdag 29 september 2020 om 11:30
Klopt, maar het is dan weer onmollerig om Dennis in Jan te veranderen.MollyMalone schreef: ↑29-09-2020 11:28Ik heb het fragment nog even teruggekeken en ze zegt inderdaad 'roep'. Peggy reageert daar ook gewoon op. Ik vind het overigens wel een typische mollenactie om eerst Peggy te laten roepen en vervolgens te zeggen 'Ja, die zag ik ook!'.
Juist als er al 2 onjuiste namen genoemd zijn dan wil je als mol meegaan met de ene juiste naam, zodat je achteraf kan roepen: oh maar ik zei Dennis!

dinsdag 29 september 2020 om 12:12
Ik noem uiteraard geen naam.
Maar heeft iemand meegekregen dat een van de huidige kandidaten sowieso in de finale zit (als mol dan wel als kandidaat). Vanwege de foto die is uitgelekt.
Ik had wel verwacht dat dat hier - zonder namen te noemen - al besproken zou zijn geweest.
Voor degenen die weten op wie ik doel. Ik denk dus dat hij/zij kandidaat is en geen mol.
Maar heeft iemand meegekregen dat een van de huidige kandidaten sowieso in de finale zit (als mol dan wel als kandidaat). Vanwege de foto die is uitgelekt.
Ik had wel verwacht dat dat hier - zonder namen te noemen - al besproken zou zijn geweest.
Voor degenen die weten op wie ik doel. Ik denk dus dat hij/zij kandidaat is en geen mol.

dinsdag 29 september 2020 om 12:49
EHR schreef: ↑29-09-2020 12:12Ik noem uiteraard geen naam.
Ja, heb ik meegekregen.
Weet niet goed wat ik ervan moet denken.
Dacht eerst dat de foto expres gemaakt was, om bij het 'uitlekken' verwarring te zaaien.
Als je een foto maakt met zo'n duidelijke achtergrond, ben je toch naïef om te denken dat deze niet ergens geplaats zal gaan worden?
Maar ik weet het niet.
Ik weet helemaal niks.
Ik sta best hoog in de poule waarin ik meedoe.
Durf m'n punten niet in te zetten

dinsdag 29 september 2020 om 13:49
AnAppleADay schreef: ↑29-09-2020 13:31Als het de foto is die ik denk dat het is dan heb ik die achtergrond volgens mij al langs zien komen in aflevering 2.
Uit het molboekje van dit jaar blijkt dat het gaat om een van de laatste opdrachten.

dinsdag 29 september 2020 om 20:07
Maar ook als de naam van Dennis geld oplevert? Dus als ieder goed antwoord 750 oplevert en er niet per se 3 goede antwoorden nodig zijn. Het bedrag te behalen met de opdracht was namelijk maximaal 2250 en niet gewoon 2250. Tenzij er in ieder koffertje een ander bedrag zat, maar ik kreeg niet de indruk dat het om het koffertje gingAnAppleADay schreef: ↑29-09-2020 11:30Klopt, maar het is dan weer onmollerig om Dennis in Jan te veranderen.
Juist als er al 2 onjuiste namen genoemd zijn dan wil je als mol meegaan met de ene juiste naam, zodat je achteraf kan roepen: oh maar ik zei Dennis!
dinsdag 29 september 2020 om 20:11
Niet meegekregen, maar wel heel nieuwsgierig! Heb je een linkje (met disclaimer en die je eventueel weer weghaalt?)EHR schreef: ↑29-09-2020 12:12Ik noem uiteraard geen naam.
Als ik google krijg ik alleen oude lekken

dinsdag 29 september 2020 om 21:40
Het gaat om de foto die je hier ziet:
https://neeltjeleeft.wordpress.com/2020 ... umseizoen/
NIET OP TIKKEN ALS JE HET NIET WILT WETEN!
dinsdag 29 september 2020 om 22:10
Maar Rik zei: jullie krijgen het geld als het antwoord weet op deze vraag: welke drie blablablabla...Liv8 schreef: ↑29-09-2020 20:07Maar ook als de naam van Dennis geld oplevert? Dus als ieder goed antwoord 750 oplevert en er niet per se 3 goede antwoorden nodig zijn. Het bedrag te behalen met de opdracht was namelijk maximaal 2250 en niet gewoon 2250. Tenzij er in ieder koffertje een ander bedrag zat, maar ik kreeg niet de indruk dat het om het koffertje ging
Dus dat gaat om alles of niks, niet geld per mol.
woensdag 30 september 2020 om 18:41
maar dan denk jij dat er verschillende bedragen in de koffers zaten? Dat kan ook inderdaad, maar ik vind het ook wel weer een beetje typisch widm dat het helemaal niet uitmaakt welk koffertje je kiest na 15 minuten ploeterenAnAppleADay schreef: ↑29-09-2020 22:10Maar Rik zei: jullie krijgen het geld als het antwoord weet op deze vraag: welke drie blablablabla...
Dus dat gaat om alles of niks, niet geld per mol.
De vraagstelling van Rik sluit het voor mij nog niet helemaal uit. Ook het bedrag vind ik raar voor één totaalbedrag, maar 3x 750 is dan weer logisch. Tycho vraagt nog: "moeten we ze alle drie". Jammer dat we daar het antwoord niet op zien.
woensdag 30 september 2020 om 19:07
Ja dat kan. Misschien hecht ik dan even te veel waarde aan het woordje 'max'. Max is in mijn ogen: meerdere bedragen mogelijk maar max 2250. Bij alles of niets is het 'gewoon 2250'. Maar dat interpreteer ik dan wellicht verkeerdAnAppleADay schreef: ↑30-09-2020 18:46Nee er kan toch ook gewoon 2250 in de koffer zitten?
Het woord ‘max’ maakt niet uit want dat was eerder ook bij een alles of niets opdracht.
woensdag 30 september 2020 om 19:19
Ja dat dacht ik eerst ook, maar toen stond er bij de ‘vragenvuur’ opdracht ook ‘Max 1500’
Dus tenzij daar ook nog een twist bij zat zegt dat dus niks.