Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
De mol kon in die opdracht júist voor de 5000euro kiezen. Het was een fictieve vraag, het bedrag was niet echt te winnen.
Gele_Suikerspin schreef:
28-01-2018 20:05
De mol kon in die opdracht júist voor de 5000euro kiezen. Het was een fictieve vraag, het bedrag was niet echt te winnen.
Datgene wat het meest gekozen was (dus of 5000euro of een groepsvrijstelling) kon gewonnen worden met het tokkelen
Gele_Suikerspin schreef:
28-01-2018 20:05
Wel waar. Ze hebben toch die 5000 gewonnen?!
Zebra123 schreef:
28-01-2018 20:10
Datgene wat het meest gekozen was (dus of 5000euro of een groepsvrijstelling) kon gewonnen worden met het tokkelen
Dit, ja.

De Mol kon dan riskeren de beslissende stem te hebben, wist immers niet wat anderen gekozen hadden.
De mol weet ook waar er weer gelegenheid komt geld uit de pot te spelen. En veel deelnemers vinden mollen belangrijker dan geld in de pot krijgen.

Vond het vorig jaar verfrissend om de Belgische versie te zien, daar werd nog wel echt om de pot gespeeld.
De opdracht in het park had als thema ‘niets is wat het lijkt’; Simone kreeg als enige de vraag ‘ben jij de Mol?’.
redbulletje schreef:
28-01-2018 20:43
Vond het vorig jaar verfrissend om de Belgische versie te zien, daar werd nog wel echt om de pot gespeeld.
Dat zal het verschil zijn tussen bekende en onbekende deelnemers. Als je geld genoeg hebt, speel je alleen om te winnen en niet voor het potgeld. Dan ga je eerder mollen om je kansen om door te gaan te vergroten.
girasole3 schreef:
28-01-2018 20:47
De opdracht in het park had als thema ‘niets is wat het lijkt’; Simone kreeg als enige de vraag ‘ben jij de Mol?’.
Of: het leek alsof Simone als enige die vraag kreeg. :lightbulb:
girasole3 schreef:
Zij antwoordde als enige dat ze haar tegenkandidaat niet weg wilde spelen toch? Dus kwam ze bij een ander vakje uit.
ElizabethThatcher schreef:
Dat zal het verschil zijn tussen bekende en onbekende deelnemers. Als je geld genoeg hebt, speel je alleen om te winnen en niet voor het potgeld. Dan ga je eerder mollen om je kansen om door te gaan te vergroten.
Dat weet ik niet. Ik denk als je nu een widm zou maken met onbekende Nederlanders dat het merendeel dan ook eerder gaat voor de winst dan voor het geld, want wat heb je aan het geld als je het niet wint?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
28-01-2018 20:51
Dat weet ik niet. Ik denk als je nu een widm zou maken met onbekende Nederlanders dat het merendeel dan ook eerder gaat voor de winst dan voor het geld, want wat heb je aan het geld als je het niet wint?
De eerste seizoenen in NL zagen er toch anders uit.
28-01-2018 20:53
De eerste seizoenen in NL zagen er toch anders uit.
Klopt, maar toen was iedereen het spel ook nog aan het leren kennen. Ik denk echt dat als ze het nu opnieuw zouden doen, het niet anders zou zijn als met bn'ers.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ben nu aan het terugkijken met dochter die er gisteravond niet was.
Bij de test zegt Stine vol op Emilio te zitten; maar die vliegt er vervolgens uit.
De gemiddelde BN’er is echt niet enorm rijk.
Met gewone burgers is het wel leuker dat iemand zich echt anders voor kan doen dan hij/zij is, bijvoorbeeld liegen over beroep. BN’ers kennen elkaar meestal toch wel via-via en de kijkers hebben ook al meer een beeld van iemands persoonlijkheid.
girasole3 schreef:
28-01-2018 19:37
Op site van het AD staat een foto van een vrouw in het park met een rode paraplu; dat lijkt toch echt Simone te zijn.
Volgens mij is dat gewoon een Georgische passante. De huid onder de zwarte panty lijkt mij ook niet donker, dus niet Simone.
Maar iets verder naar beneden op diezelfde pagina zie je iemand met een blonde pruik op. Overduidelijk een vermomming, dat is echt geen echt haar. En dan ook nog een petje op... die wil duidelijk niet herkend worden.
En die heeft een slank postuur.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Als het Stine is, is ze wel een van de slechtste mollen ooit. Zoveel thuiskijkers verdenken haar.
Ik heb mijn punten in de app nog steeds 100% op Jan ingezet.
Waarom? Intuïtie.
Heb nog geen 1 jaar goed gegokt ..... :cry:
Ik zou het fantastisch vinden als Jan de mol is. Ik vind het een hele leuke kerel maar zo overduidelijk kandidaat voor mij. Ik kan me niet eens indenken dat iemand hem ook maar een beetje zou kunnen verdenken. Dus als hij de mol blijkt dan echt, petje af.

Misschien een soort Dennis Weening mol :proud:
28-01-2018 12:07
Zet het anders even als spoiler neer met de tekst in het wit.

Interessant doen, is leuker.
Ik verdenk Stine. Haar smoesje over haar polsblessure. En dan die verkeerd genoemde straten en zo’n ingewikkelde uitleg van doe plaquette. ‘Een man met een schild en een man met een zwaard. Doe niet zo moeilijk’, zei Emilio ook nog.
En in de vorige aflevering riep ze dat ze alleen kunst- en cultuuranwoorden wilde. En ze bleef maar door de walkietalkie roepen zonder te luisteren.
Plus met al die aanwijzingen van hier erbij (koningin op D1, titels van haar boeken etc) wijst alles naar haar.
Alles lijkt naar Stine te wijzen. Zou me dan toch tegenvallen, na die ondekte hint met Klaas, (was het bij hem dat zijn naam uit letters te halen was uit zinnen die exmollen zeiden? ) ga ik er toch vanuit dat ze hints niet zo makkelijk weggeven.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
:'( Meeeeehh, Emilio was mijn mol...
Nou ja ik zet nu mn zinnen maar op mijn reservemol: Jan.
houseofcards2 schreef:
28-01-2018 13:24
In de eerste aflevering stond bij het schaakspel de koning en de koningin omgedraaid. De koningin stond nu op D1... Deen... Toen was het voor mij al duidelijk.
De koningin begint toch altijd op D1? (en op D8)

https://nl.wikibooks.org/wiki/Schaken/Spelregels
myname1 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 07:45
7.99% gewijzigd
dubbel
myname1 schreef:
29-01-2018 07:45
De koningin begint toch altijd op D1? (en op D8)

https://nl.wikibooks.org/wiki/Schaken/Spelregels
Klopt, volgens mij stond de koningin nu juist op E1 en de koning op D1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven