Wie is de Mol? 2018
zaterdag 11 november 2017 om 18:52
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
zondag 28 januari 2018 om 10:14
zondag 28 januari 2018 om 11:54
Precies, en hierdoor weet ik wie de mol is. Zal niks verklappen. Maar bij viel het kwartje.
Een andere tip was ook, de rode draad.
zondag 28 januari 2018 om 12:07
Zet het anders even als spoiler neer met de tekst in het wit.Gele_Suikerspin schreef: ↑28-01-2018 11:54Precies, en hierdoor weet ik wie de mol is. Zal niks verklappen. Maar bij viel het kwartje.
zondag 28 januari 2018 om 12:56
Stine is Deens, rood in de vlag. De sterren in de eerste opdracht waren wit en rood. Ook de Deense vlag. Vlak voor de test zagen we een grote steenbok kop ik beeld. Stine ( en Loes) zijn beide steenbok. Leek mij een hint naar Stine. Niemand verdenkt haar ook. Ze heeft bij alle opdrachten zitten mollen. Bij de eerste zeker ook. Bij de 2e wilde ze als enige niet weten wie de mol was. Bij de derde ging ze gewoon niet zonder goede reden.
Bij de eerste deed ze super vaag. Ja weet echt zeker dat zij het is.
zondag 28 januari 2018 om 13:12
Dat denk ik ook. Het klinkt als Stine.ElizabethThatcher schreef: ↑28-01-2018 12:58Niemand verdenkt haar misschien, maar ze vertrouwen haar ook niet.
Ja, ik zit ook op Stine nu. Loes is een goede tweede. De dagboeken lijken me ook door haar geschreven.
Ze speelt het wel heel goed tot nu toe.
zondag 28 januari 2018 om 13:28
Oh dan blijf ik helemaal lekker in de Stine tunnel zitten.houseofcards2 schreef: ↑28-01-2018 13:24In de eerste aflevering stond bij het schaakspel de koning en de koningin omgedraaid. De koningin stond nu op D1... Deen... Toen was het voor mij al duidelijk.
zondag 28 januari 2018 om 15:38
En hoe kon Stine van tevoren al weten dat sommigen hun armen/polsen hierbij nodig zouden hebben?single1985 schreef: ↑27-01-2018 22:52Die pols blessure van Stine vind ik ook vaag want ook nog niet eerder gehoord dat ze er last van heeft en ineens wel.
En waarom heeft zij die zwarte vrijstelling nog niet ingezet?
Als ik die touwen zo voor het eerst zou zien zou ik echt denken dat je zo van het ene (hogere) naar het andere (lagere) gebouw zou roetsjen.
Dus misschien heeft ze het al een keer gedaan? (En hoefde ze daarom nu ook niet zo nodig, omdat ze het toch al had meegemaakt?)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 28 januari 2018 om 15:45
zondag 28 januari 2018 om 15:56
Het was toch de onafhankelijkheidsdag van Georgië? De Georgische vlag is ook wit met rood.
zondag 28 januari 2018 om 17:48
Klopt, maar het werd wel heel opzichtig/doelmatig in beeld gebracht. Was mij in elk geval ook opgevallen.
Vooral die man met die baard en dat opvallende rode vest aan, compleet met de spannende muziek erbij.
En ik zag een paar keer iemand onherkenbaar langslopen, dat kon eigenlijk alleen maar Stine of Loes zijn, qua lichaamsbouw.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 28 januari 2018 om 18:15
Ik vind juist Stine te ''opvallend'' als mol zijnde misschien dat ik haar daarom wil afschrijven, haar acties zijn juist ''molwaardig'' te overduidelijk.
Simone is volgens mij gewoon echt gewoon zo, niet de ''bijdehandste''
Als ik iemand deze aflevering molwaardig vond dat was het Olcay of Jan, door juist over-enthousiasme te doen overkomen kijken mensen al snel over je ''fouten'' heen, die juist geen fouten waren.
Simone is volgens mij gewoon echt gewoon zo, niet de ''bijdehandste''
Als ik iemand deze aflevering molwaardig vond dat was het Olcay of Jan, door juist over-enthousiasme te doen overkomen kijken mensen al snel over je ''fouten'' heen, die juist geen fouten waren.
zondag 28 januari 2018 om 18:17
zondag 28 januari 2018 om 18:25
zondag 28 januari 2018 om 19:37
Je denkt het te weten .....Gele_Suikerspin schreef: ↑28-01-2018 11:54Precies, en hierdoor weet ik wie de mol is. Zal niks verklappen. Maar bij viel het kwartje.
zondag 28 januari 2018 om 19:44
Ik denk ook Stine. De opdracht onder de grond: waar wil de mol zitten? Precies onder de grond. De mol zal een sleutelpositie willen innemen, namelijk contact met de andere groep. Ze gaf de aanwijzingen heel vaag door en verbrak de verbinding een paar keer.
Op het dak voelt de mol zich juist niet fijn. Blessure aan de pols (door het graven van de mol?) De mol zal zeker niet kiezen voor de 5000 euro, dat deed Stine dan ook niet.
Op het dak voelt de mol zich juist niet fijn. Blessure aan de pols (door het graven van de mol?) De mol zal zeker niet kiezen voor de 5000 euro, dat deed Stine dan ook niet.