Wie is de Mol? 2018
zaterdag 11 november 2017 om 18:52
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
zondag 18 februari 2018 om 12:58
Nee hoor, het is al regelmatig gebeurd dat er zelfs in de finale een kandidaat staat die nog totaal verkeerd zit. Die heeft dus desondanks de finale gehaald, omdat de kandidaten (bijna) allemaal verkeerd zaten. Als de mol Jan is dan zitten ze nu ook allemaal verkeerd, terwijl de finale al in zicht is. Wel wordt het natuurlijk steeds makkelijker om de mol te raden, omdat er steeds minder kandidaten overblijven. Dus de kans is er inderdaad wel dat iemands mol afvalt en diegene dan toch naar Jan switcht, of dat het een van de kandidaten toch gaat opvallen dat Jan molt en weinig geld binnenbrengt.
zondag 18 februari 2018 om 14:14
Klopt, Jochem had vorig jaar zelfs in de finale nog geen idee. En ook Freek Bartels heeft de finale gehaald zonder ook maar ooit de juiste mol in het vizier te hebben gehad, net als Regina Romeijn bij mol Dennis, die sowieso pas in de finale voor het eerst door één van de kandidaten is benoemd als mol. Als verder iedereen ook verkeerd zit, kun je maar zo met geluk net genoeg algemene vragen goed hebben.nicole123 schreef: ↑18-02-2018 12:58Nee hoor, het is al regelmatig gebeurd dat er zelfs in de finale een kandidaat staat die nog totaal verkeerd zit. Die heeft dus desondanks de finale gehaald, omdat de kandidaten (bijna) allemaal verkeerd zaten. Als de mol Jan is dan zitten ze nu ook allemaal verkeerd, terwijl de finale al in zicht is. Wel wordt het natuurlijk steeds makkelijker om de mol te raden, omdat er steeds minder kandidaten overblijven. Dus de kans is er inderdaad wel dat iemands mol afvalt en diegene dan toch naar Jan switcht, of dat het een van de kandidaten toch gaat opvallen dat Jan molt en weinig geld binnenbrengt.
zondag 18 februari 2018 om 23:10
Olcay is mijn mol, vanaf de eerste aflevering.
Het 'schijn werpen' als titel zie ik zo:
Olcay zegt dat ze vol inzet op Ruben en als zij er uitgaat dat Ruben dus niet de mol is. Vervolgens gaat zij er niet uit, wat dan zou betekenen dat Ruben wel de mol is.
Zij werpt dus de schijn op dat Ruben de mol is.
Uiteraard is zij gewoon zelf de mol, dus maakt het helemaal niet uit op wie zij zit. Als mol is dat dus wel een slimme tactiek.
Olcay zegt dat ze vol inzet op Ruben en als zij er uitgaat dat Ruben dus niet de mol is. Vervolgens gaat zij er niet uit, wat dan zou betekenen dat Ruben wel de mol is.
Uiteraard is zij gewoon zelf de mol, dus maakt het helemaal niet uit op wie zij zit. Als mol is dat dus wel een slimme tactiek.
maandag 19 februari 2018 om 20:18
Ik zag deze hint voorbij komen: Elke aflevering staat Simone (bij de groepsfoto) op de plek van de vorige afvaller, en zelfs de kleding die ze draagt is vaak vergelijkbaar met de afvaller. Zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=zk48uN_ ... e=youtu.be
Edit: dit filmpje is eigenlijk beter (vanaf +/- 12:30): https://www.youtube.com/watch?v=Z5oVCePK-B4
Edit: dit filmpje is eigenlijk beter (vanaf +/- 12:30): https://www.youtube.com/watch?v=Z5oVCePK-B4
drackie wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:45
32.05% gewijzigd
maandag 19 februari 2018 om 20:37
Het is natuurlijk niet zo dat als iemand er niet uitgaat dat diegene op de goede mol zit, dan zou het spel wel heel makkelijk worden, voor zowel spelers als kijkers. Er gaat er maar eentje uit, niet iedereen die op de verkeerde mol zit. Olcay kraamt dus eigenlijk onzin uit, of wil het gewoon graag zichzelf zo voorhouden om een beetje houvast te krijgen in het spel. Net als wanneer mensen zeggen: "Ik kies nu voor X en als het verkeerd uitpakt dan heeft het vast zo moeten zijn.". Of zoals Stine die na haar rode scherm nu opeens zeker weet wie de mol is, dat betwijfel ik ook zeer. Met een rood of groen scherm weet je alleen hoe je het gedaan hebt tov je medekandidaten, je krijgt er weinig info door over de mol. Tenzij iedereen op 1 persoon zit (en daar niet over liegt en de vragen goed beantwoordt) en jij op iemand anders en jij ligt eruit, dan kan het iets zeggen. Maar ook dan nog kan het ook zeggen dat iedereen fout zat en die ene persoon waar degenen met een groen scherm op zaten toevallig vaker met de mol in een groepje zat of ook een vrouw is oid, waardoor van diegenen automatisch meer vragen goed zijn.harissa schreef: ↑18-02-2018 23:10Olcay is mijn mol, vanaf de eerste aflevering.
maandag 19 februari 2018 om 22:04
Voorste Simone - Balkon Ruben- middelste OlcayGele_Suikerspin schreef: ↑17-02-2018 22:46Het balkonnetje waar van die doos af viel wie zat in het ene wagonnetje en wie zat in het andere wagonnetje?
Weet iemand dat ? ik kan het even nergens meer terugvinden
? - Balkon - Olcay
Wie zat op ?
Volgens mij viel de doos vanuit de middelste wagon via het balkon. Waarbij ik volgens mij op dat moment Ruben in het linkerdeel van de verbinding zie staan, dus op achterste balkon van de voorste wagon. Terwijl de doos rechts van hem van het rechter deel van de verbinding valt, dus het voorste balkon van de middelste wagon. Dus hij gooide de doos niet, maar stond er bovenop (denk ik te zien). Maar nu ik er zo over nadenk, zou het ook maar zo kunnen dat Ruben daar staat om die doos te vangen om die vervolgens gewoon in de eerste wagon te leggen, in plaats van dat de doos van de trein valt, ik heb de doos niet daadwerkelijk van de trein zien vallen namelijk.
Edit: als ik nou éérst naar het filmpje van klaas had gekeken, waarin hij hetzelfde zegt, ipv een half uur van mijn leven te hebben verspild om tot bovenstaand warrig verhaal te komen
dinsdag 20 februari 2018 om 09:32
Ik switch naar Jan als mol. Die lijkt een erg fanatieke kandidaat, neemt steeds de leiding maar doet ondertussen bijna niets.
Vind het ook nog steeds opvallend dat hij bij de eerste opdracht vroeg waar in Kiev iedereen was. Lijkt mij namelijk niet nodig als je er vanuit gaat dat iedereen in dezelfde stad zit.
Vind het ook nog steeds opvallend dat hij bij de eerste opdracht vroeg waar in Kiev iedereen was. Lijkt mij namelijk niet nodig als je er vanuit gaat dat iedereen in dezelfde stad zit.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
dinsdag 20 februari 2018 om 10:50
Dit vind ik een steengoede hint !Drackie schreef: ↑19-02-2018 20:18Ik zag deze hint voorbij komen: Elke aflevering staat Simone (bij de groepsfoto) op de plek van de vorige afvaller, en zelfs de kleding die ze draagt is vaak vergelijkbaar met de afvaller. Zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=zk48uN_ ... e=youtu.be
woensdag 21 februari 2018 om 10:42
Uit de reactie van Stine in haar laatste gesprek met Art maak ik op dat ze weet dat iedereen op dezelfde mol zit. Ik denk dat de hele groep Ruben verdenkt omdat;
- die reactie van Olcay in de trein dat ze naar Stine riep dat Ruben de dozen niet doorgaf ofzo (Ruben stond tussen hen in en hoorde dit dus ook gewoon), daaruit denk ik te merken dat zij al gesprekken hebben gehad over hem. Daarnaast die veelzeggende blik van Olcay naar Stine als Stine met Ruben op het balkon van het uitzicht staat te genieten zo van: onze mol heeft weer lekker gemold, hou m in de gaten.
- hij wordt regelmatig aangekeken door de groep wanneer een opdracht niet gelukt is, met name Jan kijkt hem dan heel wantrouwend aan.
- Olcay was er van overtuigd dat hij geld in zn zak had bij die opdracht sleutelpositie. De rest was hier ook bij en hebben deze verdenking ook bemerkt.
Verder vind ik zijn lichaamstaal en expressies echt boekdelen spreken. In dat gesprek met Olcay waarin zij verteld dat zij hem verdenkt zie je op het eind dat Olcay wegloopt. Daarna draait Ruben iets naar de camera, het lijkt alsof hij iets voor de camera wilt doen bijvoorbeeld 'pfoeh daar had ze me bijna' (dit soort fragmenten zie je vaak in de laatste afl) maar Olcay draait zich ineens weer om en hij draait snel weer weg.
- die reactie van Olcay in de trein dat ze naar Stine riep dat Ruben de dozen niet doorgaf ofzo (Ruben stond tussen hen in en hoorde dit dus ook gewoon), daaruit denk ik te merken dat zij al gesprekken hebben gehad over hem. Daarnaast die veelzeggende blik van Olcay naar Stine als Stine met Ruben op het balkon van het uitzicht staat te genieten zo van: onze mol heeft weer lekker gemold, hou m in de gaten.
- hij wordt regelmatig aangekeken door de groep wanneer een opdracht niet gelukt is, met name Jan kijkt hem dan heel wantrouwend aan.
- Olcay was er van overtuigd dat hij geld in zn zak had bij die opdracht sleutelpositie. De rest was hier ook bij en hebben deze verdenking ook bemerkt.
Verder vind ik zijn lichaamstaal en expressies echt boekdelen spreken. In dat gesprek met Olcay waarin zij verteld dat zij hem verdenkt zie je op het eind dat Olcay wegloopt. Daarna draait Ruben iets naar de camera, het lijkt alsof hij iets voor de camera wilt doen bijvoorbeeld 'pfoeh daar had ze me bijna' (dit soort fragmenten zie je vaak in de laatste afl) maar Olcay draait zich ineens weer om en hij draait snel weer weg.
woensdag 21 februari 2018 om 11:24
Ja ik weet niet, ik heb me niet verdiept in hoe dat berekend is heb daar toch mn vraagtekens bij.lollypopje schreef: ↑21-02-2018 11:05Voor mij valt Ruben af, omdat hij het meeste geld heeft verdient.
Als hij de mol zou zijn, zou het echt een hele slechte mol zijn dan.
Ik let vooral op lichaamstaal en dan denk ik dat Ruben de mol is, Simone verdenk ik ook nog wel.
woensdag 21 februari 2018 om 13:04
woensdag 21 februari 2018 om 13:50
Ik vond dat die ene hint dat Simone telkens bij de volgende groepsfoto op de plek van de afvaller staat met kleur shirt dat de afvaller droeg wel heel opvallend. Vind hem goed gevonden en daardoor ga ik bijna denken dat het Simone is. Maar ik denk dat ik voor Jan blijf gaan. Vind het geniaal als hij het is.
woensdag 21 februari 2018 om 14:36
woensdag 21 februari 2018 om 18:20
Dit inderdaad, vooral op het WIDM forumAnAppleADay schreef: ↑21-02-2018 14:46Ik moet ook wel lachen om al die mensen die zo zeker waren dat het Stine was dat het niet meer leuk was om te kijken enz.
Ik zat ook in een Stine tunnel maar zo zeker was ik nooit.
Ik vind de hint naar Simone ijzersterk en heb haar ook verdacht, maar ik kan niet plaatsen waarom zij met een joker in die auto opdracht als eerste afvalt. Daarbij vind ik haar niet echt op heel belangrijke posities zitten.
Heb ooit bedacht dat de mol bij de eerste opdracht de kluis zou openen, en bij de paraglide opdracht op de grond zou staan. Dat zouden Ruben, Olcay, of Stine kunnen zijn. Stine is afgevallen. Ruben verdenk ik niet. Dus ik ga voor Olcay nu. Zou ik bijna net zo briljant vinden als Jan als mol!
woensdag 21 februari 2018 om 19:01
Eh .... ik ga je nu niet blij maken, maar je kunt je punten nog tijdens de uitzending aanpassenMiss_Travel schreef: ↑21-02-2018 18:20Dit inderdaad, vooral op het WIDM forumIk dacht ook dat het Stine was, maar dat was vooral omdat ik de rest had afgeschreven. Stomme was dat ik halverwege de aflevering ineens dacht "neeee het is Stine niet!`. Maar toen was ik mijn punten kwijt
woensdag 21 februari 2018 om 21:50
Simone zei het zelf nog, dat ze geel aan had als eerbetoon aan Bella. Alleen jammer dat ze niet een wit shirt aanhad na Loes... Was toch makkelijk te regelen geweest.Falathiel schreef: ↑21-02-2018 13:50Ik vond dat die ene hint dat Simone telkens bij de volgende groepsfoto op de plek van de afvaller staat met kleur shirt dat de afvaller droeg wel heel opvallend. Vind hem goed gevonden en daardoor ga ik bijna denken dat het Simone is. Maar ik denk dat ik voor Jan blijf gaan. Vind het geniaal als hij het is.
woensdag 21 februari 2018 om 22:08
Als mol moet je wel eens liegen hé. En geel is nogal opvallend, dus om niet direct de verdenking op haar te schuiven.. Maar ik weet niet, vond hem slim bedacht. Het zou een hele goede hint kunnen zijn
woensdag 21 februari 2018 om 22:54
Zo bedoelde ik het ook niet