Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
Hutsefluts schreef:
17-02-2018 21:44
Oef, gelukkig net voor tijd vol ingezet op Simone i.p.v. Simone en Stine!

Maar toch, ik blijf twijfelen..
ik had het dus andersom :cry:
Drackie schreef:
17-02-2018 21:45
WTF! Ik was ervan overtuigd dat Stine de mol was! :woa:
Hier nog een. Ben echt compleet verbijsterd nu. Geen idee wie het dan wel is. Alles leek naar haar te wijzen, ook nu weer. Maar zal dan wel Simone zijn, al was Ruben ook erg aan het mollen en heeft dat al vaker gedaan afgelopen tijd, maar zat zo in mijn Stine tunnel dat ik daar blind voor was. Ga dan maar voor Ruben of Simone, of toch olcay? Ga nu zelfs aan Jan twijfelen. Wel saaie opdrachten weer.
MarindaH schreef:
17-02-2018 20:32
Die afsluiter van Simone in het Achtuurjournaal :cheer:
Wat gebeurde daar dan?
redbulletje schreef:
17-02-2018 22:11
Wat gebeurde daar dan?
Ze zei dat er om 10 uur iets te zien zou zijn op NPO 2, ‘maar u kunt het komende uur natuurlijk ook op deze zender blijven’.
Met een ;)
anoniem_232063 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 22:18
28.57% gewijzigd
Als je op Google zoekt op ‘mogul meaning’ dan krijg je de uitleg dat een mogul ‘ a very powerful and influential person in business/industry’ is..
Toch een verwijzing naar Olcay?

(Ik kwam hier achter omdat ik ben gaan googlen omdat in moltalk werd gesuggereerd dat mo gul stond voor mol gulsen. Ik wilde weten of het niet gewoon een naam was van waar de tonnen geproduceerd zijn. Ik heb overigens niet kunnen vinden dat er een fabrikant genaamd mogul in de tonnen handel zit.)

Ik dacht; ik meld het even ;-)
pippertjepepernoot wijzigde dit bericht op 17-02-2018 22:19
0.68% gewijzigd
Als je niet weet wat mogul betekent, moet je het googlen ja ;)
Ik zie nu dat Jan ook een steenbok is, zag vandaag weer een steenbok in beeld. Dus hoop dat het een hint is en dat hij de Mol is. Zou een enorme verrassing zijn. Rubens woorden lieten me wel nadenken, Jan is fanatiek naar verdiend inderdaad niet zoveel als je gaat tellen. Maar Ruben volgens mij ook niet. Olcay is de grootste verdiener dus die zal het niet zijn .
Dubbel... telefoon deed raar.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 22:21
90.33% gewijzigd
Madrid87 schreef:
17-02-2018 22:19
Ik zie nu dat Jan ook een steenbok is, zag vandaag weer een steenbok in beeld. Dus hoop dat het een hint is en dat hij de Mol is. Zou een enorme verrassing zijn. Rubens woorden lieten me wel nadenken, Jan is fanatiek naar verdiend inderdaad niet zoveel als je gaat tellen. Maar Ruben volgens mij ook niet. Olcay is de grootste verdiener dus die zal het niet zijn .
Volgens Moltalk is Ruben de grootste verdiener, daarna Olcay. Jan verdient het minste.
Drackie schreef:
17-02-2018 22:20
Volgens Moltalk is Ruben de grootste verdiener, daarna Olcay. Jan verdient het minste.
Oh top. Ga ik lekker in de Jan tunnel zitten. Ook omdat volgens het moldagboek de mol in de metro had gezeten en Ruben had dat niet gedaan, dus die zal het niet zijn.
girasole3 schreef:
17-02-2018 22:16
Ze zei dat er om 10 uur iets te zien zou zijn op NPO 2, ‘maar u kunt het komende uur natuurlijk ook op deze zender blijven’.
okee, maar dat wil niet zoveel zeggen natuurlijk aangezien zij als publieke omroep medewerker natuurlijk best reclame mag maken voor een programma waarin zij meespeelt toch?
Ik zag net in Moltalk dat Ruben de grootste verdiener is.
redbulletje schreef:
17-02-2018 22:23
okee, maar dat wil niet zoveel zeggen natuurlijk aangezien zij als publieke omroep medewerker natuurlijk best reclame mag maken voor een programma waarin zij meespeelt toch?

Nee, het was gewoon leuk, that's all.
MarindaH schreef:
17-02-2018 22:24
Ik zag net in Moltalk dat Ruben de grootste verdiener is.
Was dat over alle opdrachten heen vanaf het begin of alleen deze aflevering trouwens? Dat verbaast me echt trouwens, dacht dat Jan veel meer geld in het laatje bracht. Lijkt misschien zo omdat hij zo fanatiek is. En in de eerste aflevering belde hij enorm veel weg en kwam hij nergens. Maar ik ga geen maandsalaris meer inzetten haha.
Bij aflevering 1 dacht ik dat Jan de mol was, maar gaandeweg dacht ik die is veel te fanatiek, maar nu hij zo weinig geld blijkt binnen te brengen ga ik toch weer twijfelen.
Madrid87 schreef:
17-02-2018 22:28
Was dat over alle opdrachten heen vanaf het begin of alleen deze aflevering trouwens? Dat verbaast me echt trouwens, dacht dat Jan veel meer geld in het laatje bracht. Lijkt misschien zo omdat hij zo fanatiek is. En in de eerste aflevering belde hij enorm veel weg en kwam hij nergens. Maar ik ga geen maandsalaris meer inzetten haha.
Volgens mij over alle afleveringen. Ik weet niet meer exact de bedragen maar het laagste bedrag was 950 en het hoogte ergens in de 2000 dacht ik, dus moet wel over alle afleveringen zijn.
Olcay. Ik blijf in die tunnel zitten.
Jee, stine eruit! :cheer2:
Ik ga nu 100% voor Simone.

Ik zou trouwens als mol zijnde, een rode doos in een groene/gele/blauwe doos stoppen en ervoor zorgen dat die doos in de juiste coupe staat. Ergens hoog, stevig en duidelijk zichtbaar dat hij in de juiste coupe staat, anders gaat een ander er nog aan lopen trekken met de kans dat de rode doos opgemerkt wordt.
Het balkonnetje waar van die doos af viel wie zat in het ene wagonnetje en wie zat in het andere wagonnetje?

Weet iemand dat ? ik kan het even nergens meer terugvinden

? - Balkon - Olcay

Wie zat op ?
Drackie schreef:
17-02-2018 22:33
Volgens mij over alle afleveringen. Ik weet niet meer exact de bedragen maar het laagste bedrag was 950 en het hoogte ergens in de 2000 dacht ik, dus moet wel over alle afleveringen zijn.
Dat verandert de zaak. Dan ga ik vol op Jan zitten. Zou het prachtig vinden als hij het zou zijn. Heeft hij wel leren acteren sinds zijn Robinson dagen.
Er kwam toch ook een rode doos in beeld met het eerste station erop in Simone's coupé? Zij zei die is voor het laatste station, maar je zag duidelijk de eerste naam in beeld.
Ik zat op Stine, maar ben tijdens deze uitzending geswitcht naar Jan. Toen Stine eruit ging wist ik het zeker. Jan zou een geniale mol zijn, superfanatiek en sociaal, heeft het vertrouwen van de groep ondanks dat hij toch bijna niks inbrengt. Een soort Kees Tol mol. Bij de anderen ligt het er of te dik bovenop (Olcay met die wisseltruc van het duizendje e.d.) of het zouden vrij slome mollen zijn.

Tijdens de brug verven vond ik Jan verdacht omdat hij veel tijd spendeerde aan het allemaal gezellig maken van het geheel, terwijl dat helemaal niet nodig was want er waren zat mensen direct al bereid om mee te verven. En hij nam Olcay ook mee naar die winkels enzo, terwijl zij juist een meester is in het vragen van mensen of ze meedoen. Verder ging Jan bij mensen waarvan duidelijk was dat ze helemaal niet wilden (of weg konden, zoals die vrouw in de winkel) uitgebreid proberen om ze over te halen - en dan leek hij nog heel fanatiek ook - terwijl hij in die tijd ook 3 anderen had kunnen vragen.

In de trein maakte hij er een lekker theater van met die chaos van dozen. En natuurlijk zijn daar 'perongeluk' net een paar dozen met een andere kleur tussen terechtgekomen, inclusief de 2 dozen die niet op het perron gezet waren. De andere coupes hebben de kandidaten allemaal gecheckt bij elkaar, maar die van Jan werd niet gecheckt want was door de chaos niet te controleren. Heel slim, en omdat hij zoveel vertrouwen heeft opgebouwd in het spel komt hij er prima mee weg. Ik denk dat hij de laatste opdrachten nog even flink zal mollen en niet meer bijkomt straks hoe de anderen er allemaal ingestonken zijn.
redbulletje schreef:
17-02-2018 22:47
Er kwam toch ook een rode doos in beeld met het eerste station erop in Simone's coupé? Zij zei die is voor het laatste station, maar je zag duidelijk de eerste naam in beeld.
Dit zag ik ook inderdaad. Het was best duidelijk in beeld.
nicole123 schreef:
17-02-2018 23:05
Ik zat op Stine, maar ben tijdens deze uitzending geswitcht naar Jan. Toen Stine eruit ging wist ik het zeker. Jan zou een geniale mol zijn, superfanatiek en sociaal, heeft het vertrouwen van de groep ondanks dat hij toch bijna niks inbrengt. Een soort Kees Tol mol. Bij de anderen ligt het er of te dik bovenop (Olcay met die wisseltruc van het duizendje e.d.) of het zouden vrij slome mollen zijn.

Tijdens de brug verven vond ik Jan verdacht omdat hij veel tijd spendeerde aan het allemaal gezellig maken van het geheel, terwijl dat helemaal niet nodig was want er waren zat mensen direct al bereid om mee te verven. En hij nam Olcay ook mee naar die winkels enzo, terwijl zij juist een meester is in het vragen van mensen of ze meedoen. Verder ging Jan bij mensen waarvan duidelijk was dat ze helemaal niet wilden (of weg konden, zoals die vrouw in de winkel) uitgebreid proberen om ze over te halen - en dan leek hij nog heel fanatiek ook - terwijl hij in die tijd ook 3 anderen had kunnen vragen.

In de trein maakte hij er een lekker theater van met die chaos van dozen. En natuurlijk zijn daar 'perongeluk' net een paar dozen met een andere kleur tussen terechtgekomen, inclusief de 2 dozen die niet op het perron gezet waren. De andere coupes hebben de kandidaten allemaal gecheckt bij elkaar, maar die van Jan werd niet gecheckt want was door de chaos niet te controleren. Heel slim, en omdat hij zoveel vertrouwen heeft opgebouwd in het spel komt hij er prima mee weg. Ik denk dat hij de laatste opdrachten nog even flink zal mollen en niet meer bijkomt straks hoe de anderen er allemaal ingestonken zijn.
Nou ja dit dus. Jeetje zeg, had twee weken terug nooit gedacht dat Jan ooit als mijn hoofd verdachte op het toneel zou verschijnen. Ga de vorige afleveringen nog maar eens terug kijken nu ik uit de Stine tunnel geklommen ben. Vind het prima dat ze weg is hoor, vond haar saai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven