Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
Ik denk dat Jan de perfecte mol is....niets is wat het lijkt. Dat is Jan ten voeten uit.
ik zat tot gisteravond vol op Stine en had alle punten op haar staan. Tijdens de aflevering vond ik dat ze Stine zo verdacht in beeld brachten, en zo vaak... ik kreeg het gevoel dat het niet goed zat. En dus heb ik mijn punten halverwege de aflevering nog gewijzigd, vol op Simone.

Ruben en Jan vind ik zo fanatiek, die kunnen door de eerdere afleveringen niet de mol zijn. Alhoewel ik dat gebeuren bij de brug wel apart vond: je moet verven en er willen veel mensen zo al mee helpen, en dan gaat Jan zijn tijd stoppen in het vinden van drank en muziek?

ik vraag me ook nog steeds af wat er met de titel nu precies bedoeld is. Schijn werpen... ik vind de verklaring met de eerste letters (naar Simone) niet logisch klinken. en met de lampjes in de hotel-opdracht ook niet.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik ben het spoor inmiddels ook bijster. Zat ik eerst op Loes, daarna op Ruben, vervolgens toch in Stine gaan geloven...
Zou het dan toch Simone zijn? Jemig, dat zou echt de saaiste mol ooit zijn...vind ik...
Ik hoop eigenlijk op Jan of Olcay, ik vind hun zo leuk!
Na de laatste aflevering ben ik iets meer gaan geloven dat Jan de mol zou kúnnen zijn. Bij de opdracht in de control room blééf hij maar bezig met die lampjes. Dat ik dacht: er zijn nog meer opdrachten, kom op! Bij de brug-opdracht lag ik in een deuk om zijn totaal nutteloze actie om eten en muziek etc te scoren. En vervolgens geen kwast aan te raken!
En de treinopdracht sloeg alles: wat n chaos in zijn coupe. Gewoon de toegang blokkeren zodat niemand kan zien dat hij bv een pakketje uit het raam gooit, of wat dozen verstopt.
Door zijn enthousiasme valt hij eerder op als fanatieke speler maar ik zou het toch wel heel gaaf vinden als hij de mol is!
Ruben verdenk ik nog wel een beetje ivm zijn mimiek. Soms een beetje gespeeld...
Ach...hoe dan ook het is weer genieten!
Ik denk dat ''schijn werpen'' verwijst naar Jan en zijn gegooi met de dozen in zijn wagon.
Het ''schijnt'' dat hij alle dozen met andere kleuren eruit ''werpt'' en zijn eigen dozen naar achteren in zijn wagon ''werpt''.
inky12345 schreef:
18-02-2018 08:36
Ik denk dat ''schijn werpen'' verwijst naar Jan en zijn gegooi met de dozen in zijn wagon.
Het ''schijnt'' dat hij alle dozen met andere kleuren eruit ''werpt'' en zijn eigen dozen naar achteren in zijn wagon ''werpt''.
Dit! Ik zit op Jan!
inky12345 schreef:
18-02-2018 08:36
Dit! Ik zit op Jan!
Dubbel.
Madrid87 schreef:
17-02-2018 23:11
Nou ja dit dus. Jeetje zeg, had twee weken terug nooit gedacht dat Jan ooit als mijn hoofd verdachte op het toneel zou verschijnen. Ga de vorige afleveringen nog maar eens terug kijken nu ik uit de Stine tunnel geklommen ben. Vind het prima dat ze weg is hoor, vond haar saai.
Dit had ik kunnen schrijven. Ik zat zo op Loes en Stine, als ik nu kijk is Jan toch wel een goede verdachte.
Madrid87 schreef:
17-02-2018 23:11
Nou ja dit dus. Jeetje zeg, had twee weken terug nooit gedacht dat Jan ooit als mijn hoofd verdachte op het toneel zou verschijnen. Ga de vorige afleveringen nog maar eens terug kijken nu ik uit de Stine tunnel geklommen ben. Vind het prima dat ze weg is hoor, vond haar saai.
ik zit dus steeds op Simone, maar Jan kan het idd ook heel goed zijn. hij ging ook nog even met Olcay boodschappen doen (wodka, wijn, enz) en zo ging er dan ook weer geld uit de pot?
Ik zat eigenlijk op Ruben maar door alle hints had ik toch het meeste punten op Stine staan, tegen beter weten in...
Jan zit nu voor het eerst op mijn verdachtenlijstje...heel bizar hoe dat ineens zo kan veranderen. Ik zou het echt fantastisch vinden als hij het is.
Ruben ben ik minder verdacht gaan vinden deze week dus ik moet echt gaan nadenken waar mijn punten heen gaan.
friezinnetje2014 schreef:
18-02-2018 08:48
ik zit dus steeds op Simone, maar Jan kan het idd ook heel goed zijn. hij ging ook nog even met Olcay boodschappen doen (wodka, wijn, enz) en zo ging er dan ook weer geld uit de pot?
Nee dat geld hadden ze gekregen om mensen te lokken.

Ik bedenk me wel trouwens dat Jan altijd zo nerveus is/was tijdens executies. Dat kan toch bijna niet gespeeld zijn?
Ik zag trouwens een berekening qua geld. Dat vind ik altijd zo niet interessant. Daarin worden 2 dingen natuurlijk niet meegenomen:

- wie heeft door anderen te helpen (of randvoorwaarden te creëren) indirect veel geld verdiend?

- wie heeft het meeste geld uit de pot gehouden?
Zo, stond ik even met m’n mond vol tanden! Ik vraag me af of die woordspelletje echt was of dat dit slim in elkaar is gezet. Dat zou ook een goede grap zijn! Ik stonk er in ieder geval vol in.

Het “werpen” vonden wij hier inderdaad ook gericht op Jan. Ik zou het briljant vinden als de mol gewoon zo’n rode doos uit de coupe heeft gegooid, net zoals Margriet met dat geld toen. Hoop echt dat we dat terug gaan zien in de ontknoping
Dan hebben ze van het programma toch vorige week een mega montage fout gemaakt daar werd een scherm getoond met de vraag wie de mol is en daar stond Stine niet meer tussen en dat blijkt nu dus te kloppen.
Ik lees nu op twitter dat de vrouw van Jan hoogzwanger was tijdens de opnames van Wie is de Mol? In dat geval kan Jan eigenlijk de Mol niet zijn. Want stel dat de bevalling eerder inzet, de Mol gaat niet naar huis..
mjdlh schreef:
18-02-2018 09:47
Zo, stond ik even met m’n mond vol tanden! Ik vraag me af of die woordspelletje echt was of dat dit slim in elkaar is gezet. Dat zou ook een goede grap zijn! Ik stonk er in ieder geval vol in.
Welk woordspelletje bedoel je?
inky12345 schreef:
18-02-2018 10:16
Ik lees nu op twitter dat de vrouw van Jan hoogzwanger was tijdens de opnames van Wie is de Mol? In dat geval kan Jan eigenlijk de Mol niet zijn. Want stel dat de bevalling eerder inzet, de Mol gaat niet naar huis..
Volgens mij klopt dat niet. Zijn vrouw is in oktober bevallen en de opnames van De Mol waren in mei
mendy schreef:
18-02-2018 10:34
Volgens mij klopt dat niet. Zijn vrouw is in oktober bevallen en de opnames van De Mol waren in mei
O oke, mooi zo zou ik bijna zeggen want dan blijf ik toch op Jan ;-)
Ik zou het echt fantastisch vinden als het Jan blijkt te zijn. Hoe hij zich zo als kandidaat heeft neergezet en het vertrouwen heeft gewonnen van de rest is fantastisch! Ben dan ook benieuwd of een van de andere dat raden of dat we dan voor het eerst een finale hebben met geen winnaar omdat zij op elkaar zitten. Lijkt mij suuupergrappig
Geen winnaar zal niet gebeuren, want dan heb je altijd nog de wat meer algemene vragen zoals; Is de mol een man of vrouw?
Falathiel schreef:
18-02-2018 11:00
Ik zou het echt fantastisch vinden als het Jan blijkt te zijn. Hoe hij zich zo als kandidaat heeft neergezet en het vertrouwen heeft gewonnen van de rest is fantastisch! Ben dan ook benieuwd of een van de andere dat raden of dat we dan voor het eerst een finale hebben met geen winnaar omdat zij op elkaar zitten. Lijkt mij suuupergrappig
Er is altijd een winnaar, ook al raden ze de mol niet. Dan wordt gewoon gekeken wie de meeste vragen goed heeft.
Stomme bad gateway...
anoniem_361432 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 11:11
97.45% gewijzigd
Stomme bad gateway...
ElizabethThatcher schreef:
18-02-2018 11:10
Er is altijd een winnaar, ook al raden ze de mol niet. Dan wordt gewoon gekeken wie de meeste vragen goed heeft.
Das stom..
Het zou wel een unicum zijn als zelfs de winnaar op de verkeerde mol zit!

Wel grappig dat de kandidaten als ze een groen scherm hebben zich vaak helemaal bevestigd voelen in hun mol, zoals Simone nu. Terwijl ze alleen maar in het beantwoorden van de vragen net iets minder fout zat dan de anderen omdat ze bijv 'Is de mol een man of een vrouw?' of 'Zat de mol in groepje A of B?' toevallig goed beantwoord heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven