Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
quote:Pikkie22 schreef op 12 augustus 2016 @ 16:45:

[...]

Oh ik heb zo'n vermoeden dat het boekwerk en de papierhandel de volgende olympische spelen aanzienlijk dikker zal zijn.Ja dat vermoeden deel ik met je.
quote:Corona67 schreef op 12 augustus 2016 @ 16:45:

Volgens mij ging het niet zozeer over het bier.

Wel over het zonder toestemming weggaan en het missen van de trainingVolgens de rechter wel. Die zei dat in zijn 1 zin motivatie. Dat het om de alcohol consumptie ging, dat hij wist dat dit niet mocht.
Alle reacties Link kopieren
Ach hij heeft in ieder geval een feestje tegoed bij katja Schuurman en haar verloofde Freek, die hem uitnodigen voor een écht feestje. (twitter)
quote:VivaFleur schreef op 12 augustus 2016 @ 16:42:

[...]

Hoe wist Epke dit eigenlijk? Was hij daar ook?

Yuri heeft zelf aan Epke en twee andere turners (ik weet niet welke andere turners, misschien Bart van Deurloo?) verteld wat en hoeveel hij gedronken had en hoe laat hij uit bed kwam.
quote:Corona67 schreef op 12 augustus 2016 @ 16:45:

Volgens mij ging het niet zozeer over het bier.

Wel over het zonder toestemming weggaan en het missen van de training

Hij was gewoon de sponsor aan het promoten. Kennelijk gaan bier en top sport hand in hand...

(overigens wie is het ooit gelukt dronken te worden van 5 bier?)
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 16:42:

[...]

Ja dat is ook niet netjes. Maar een week voor de finale, dan had ik hem die nog wel laten turnen en hem er na gestraft. Die week kan er dan nog wel bij.Precies dit. Ik vind de straf niet in verhouding staan met wat er nou eigenlijk gebeurd is.
quote:vpktje schreef op 12 augustus 2016 @ 16:47:

[...]

Volgens de rechter wel. Die zei dat in zijn 1 zin motivatie. Dat het om de alcohol consumptie ging, dat hij wist dat dit niet mocht.

Oh...

Wat weet die rechter nou..
Dat vind ik ook, voor zover dan de hele waarheid nu naar buiten is gekomen. Ik kan het me helemaal voorstellen dat ze hem spuugzat zijn, maar had hem dan een boete gegeven, of weggestuurd uit het Olympisch dorp. Dat hij het zelf maar verder uit moest zoeken, weet ik veel. Maar hem die finaleplaats ontnemen en direct afschepen naar Nederland... ongelooflijk. En dat de rechter dit nu dan terecht vindt... Zwaar teleurstellend dit alles.
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 16:15:

[...]

Maar hoe veel invloed zou dit nu écht gehad hebben op de finale maandag? Die ene training missen? Die paar biertjes? Ik zeg niet dat dit slim was of zo, helemaal niet, maar geldt dan niks van de voorbereiding en zijn prestatie om zich te plaatsen voor de finale? Was er nou niets anders mogelijk dan dit qua maatregel?Dit had, denk ik, geen enkele invloed gehad, maar het toont dus eens te meer aan hoe verschrikkelijk klaar zijn trainer en team met deze gast zijn. Epke had hier wellicht wél mee weggekomen en Yuri niet en die inschatting had hij best kunnen maken. Het zal inderdaad een gevalletje druppels en emmers zijn.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 16:42:

[...]

Ja dat is ook niet netjes. Maar een week voor de finale, dan had ik hem die nog wel laten turnen en hem er na gestraft. Die week kan er dan nog wel bij.

Hij had binnen 48 uur al twee keer de regels aan zijn laars gelapt dat je ten allen tijde moet laten weten waar je uithangt.

Hem nog een week maar laten doen wat ie wil, zou een slecht signaal zijn aan de andere sporters die zich wel aan de regels houden. Het is geen vakantie dat je maar naar de training kunt gaan wanneer je daar zelf zin in hebt, kunt drinken en uitgaan zoveel je wil en dat je naar hartenlust in het holst van de nacht je Braziliaanse vriendin en gasten kunt entertainen in het HHH of een nachtclub.
quote:Corona67 schreef op 12 augustus 2016 @ 16:59:

[...]

Oh...

Wat weet die rechter nou..

Wellicht speelde de rest mee hoor, maar daarvoor moeten we de rest van de motivering afwachten.

quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 16:53:

[...]

Hij was gewoon de sponsor aan het promoten. Kennelijk gaan bier en top sport hand in hand...

(overigens wie is het ooit gelukt dronken te worden van 5 bier?)

Uhhhm nou... ehhh, oh nou...

Ik gok dat Yuri wel wat meer kan hebben dan ik.
quote:Yella41 schreef op 12 augustus 2016 @ 17:00:

Dat vind ik ook, voor zover dan de hele waarheid nu naar buiten is gekomen. Ik kan het me helemaal voorstellen dat ze hem spuugzat zijn, maar had hem dan een boete gegeven, of weggestuurd uit het Olympisch dorp. Dat hij het zelf maar verder uit moest zoeken, weet ik veel. Maar hem die finaleplaats ontnemen en direct afschepen naar Nederland... ongelooflijk. En dat de rechter dit nu dan terecht vindt... Zwaar teleurstellend dit alles.

Het gaatjes om of de rechter straf terrecht vind, maar of het rechtmatig is; oftewel, waren ze bevoegd om deze sanctie op te leggen?

En boete was inderdaad een alternatief geweest, maar het ging niet zozeer om de inhoud van de sanctie- althans, voor Yuri wel, als hij een boete had gekregen was er minder noodzaak geweest het aan te vechten- maar of het überhaupt opgelegd had mogen worden. En die bevoegdheid hebben ze. Ze mochten hem straffen voor de overtreding van de regels, en of deze straf te zwaar is of niet is persoonlijk en doet er verder weinig toe. Als in, al had de rechter het te zwaar gevonden, zolang het rechtmatig is, mogen ze het doen en kan hij het niet ongedaan maken. Dat proces had hij alleen in gang kunnen zetten als ze hun boekje te buiten gegaan waren en niet gemachtigd geweest waren deze straf op te leggen.
quote:Dormouse schreef op 12 augustus 2016 @ 17:14:

[...]

Het gaatjes om of de rechter straf terrecht vind, maar of het rechtmatig is; oftewel, waren ze bevoegd om deze sanctie op te leggen?

En boete was inderdaad een alternatief geweest, maar het ging niet zozeer om de inhoud van de sanctie- althans, voor Yuri wel, als hij een boete had gekregen was er minder noodzaak geweest het aan te vechten- maar of het überhaupt opgelegd had mogen worden. En die bevoegdheid hebben ze. Ze mochten hem straffen voor de overtreding van de regels, en of deze straf te zwaar is of niet is persoonlijk en doet er verder weinig toe. Als in, al had de rechter het te zwaar gevonden, zolang het rechtmatig is, mogen ze het doen en kan hij het niet ongedaan maken. Dat proces had hij alleen in gang kunnen zetten als ze hun boekje te buiten gegaan waren en niet gemachtigd geweest waren deze straf op te leggen.Als dat de crux is, of ze gerechtmatigd waren om te straffen, had Yuri dan niet beter meteen naar het CAS kunnen gaan? Zij kunnen toch ook inhoudelijk kijken naar de zaak, of de straf terecht of onterecht was?
Net goed voor die kwallebal. Ik voorspel nu al wat er gaat gebeuren. ...met zijn neus in de coke. En dan kan Yuri zeggen. ....dat Is hun schuld.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel sneu vind, voor alle, maar dan ook echt álle partijen. Verdomme! Zou hij kans maken om nog mee te met de Spelen op zijn 37ste? Gaat Nederland dit nog meemaken? Zo sneu!
quote:Chevron schreef op 12 augustus 2016 @ 17:25:

[...]

Als dat de crux is, of ze gerechtmatigd waren om te straffen, had Yuri dan niet beter meteen naar het CAS kunnen gaan? Zij kunnen toch ook inhoudelijk kijken naar de zaak, of de straf terecht of onterecht was?Dat had hij inderdaad ook kunnen doen, wat dat betreft had hij twee opties. Waarom hij hiervoor heeft gekozen heb ik niet meegekregen maar ga ervan uit dat hij en zijn advocaat dachten dat ze op deze manier zo snel mogelijk een goed resultaat konden behalen maar helaas.
quote:shalimara schreef op 12 augustus 2016 @ 17:30:

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel sneu vind, voor alle, maar dan ook echt álle partijen. Verdomme! Zou hij kans maken om nog mee te met de Spelen op zijn 37ste? Gaat Nederland dit nog meemaken? Zo sneu!In theorie zou hij het qua leeftijd nog moeten kunnen maar de kans is wel klein. Helemaal omdat het ook de vraag is wie hem nog zou willen trainen/begeleiden na deze hele toestand (en al helemaal in combinatie met alles van de jaren ervoor). Maar je weet maar nooit- Het zou een hele wijze les voor hem kunnen zijn geweest en als hij er nu echt lering uit trekt én heel veel mazzel heeft is er een hele kleine kans. Maar ik acht het niet waarschijnlijk. Niet dat dat veel zegt want veel verstand van turnen heb ik niet maar goed haha.
quote:Dormouse schreef op 12 augustus 2016 @ 17:30:

[...]

Dat had hij inderdaad ook kunnen doen, wat dat betreft had hij twee opties. Waarom hij hiervoor heeft gekozen heb ik niet meegekregen maar ga ervan uit dat hij en zijn advocaat dachten dat ze op deze manier zo snel mogelijk een goed resultaat konden behalen maar helaas.Een van de motivaties om het eerst zo te proberen was de taal van de overeenkomsten dacht ik te begrijpen van de advocaat van Van Gelder in het begin van de zaak vanmiddag.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel sneu vind, voor alle, maar dan ook echt álle partijen. Verdomme! Zou hij kans maken om nog mee te met de Spelen op zijn 37ste? Gaat Nederland dit nog meemaken? Zo sneu!Nou in Nederland komt ie niet meer aan de bak hoor, NOC*NSF gaat hem echt niet meer meenemen.
quote:Pikkie22 schreef op 12 augustus 2016 @ 17:34:

[...]

Nou in Nederland komt ie niet meer aan de bak hoor, NOC*NSF gaat hem echt niet meer meenemen.De turnbond wil hem ook niet meer hebben. Zij en de coach wilde hem niet meer.

Zou hij kans maken om nog mee te met de Spelen op zijn 37ste? Ik denk niet dat ze nog in hem gaan investeren.
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 17:34:

[...]

Een van de motivaties om het eerst zo te proberen was de taal van de overeenkomsten dacht ik te begrijpen van de advocaat van Van Gelder in het begin van de zaak vanmiddag.Dat kan, heb het begin helaas gemist
quote:Dormouse schreef op 12 augustus 2016 @ 17:33:

[...]

In theorie zou hij het qua leeftijd nog moeten kunnen maar de kans is wel klein. Helemaal omdat het ook de vraag is wie hem nog zou willen trainen/begeleiden na deze hele toestand (en al helemaal in combinatie met alles van de jaren ervoor). Maar je weet maar nooit- Het zou een hele wijze les voor hem kunnen zijn geweest en als hij er nu echt lering uit trekt én heel veel mazzel heeft is er een hele kleine kans. Maar ik acht het niet waarschijnlijk. Niet dat dat veel zegt want veel verstand van turnen heb ik niet maar goed haha.

Ja, zou kunnen, zou mooi zijn als hij zichtbaar zijn leven beterde, zich gedroeg als één van 's Neerlands meest talentvolle sporters.

Ik heb er een hard hoofd in zeg maar... Verdomme wat een fiasco! Zonde allemaal... Alles voor niets.
Jeetje, ik ben helemaal niet van de complottheorieën, maar je zou bijna denken dat het NOC van te voren al zeker wist dat ze gelijk zouden krijgen. Die advocaat was echt stuitend slecht. Hoop gestotter en geen enkel steekhoudend argument.

Ik ben totaal niet geinteresseerd in de OS en had ook niet echt een mening of voorkeur in deze zaak. Maar collega's volgden het en ik keek mee. Puur op basis van wat ik hoorde dacht ik dat het sowieso een gelopen koers voor van Gelder was. En dan deze uitspraak?

Nogmaals, deze zaak zelf doet me niet veel, maar geeft wel weer stof tot nadenken hoe sterk je als individu staat tegenover een grote, machtige organisatie.
Nou, hiephoi hoor, iemand waarvan zijn leven verpest is/zelf heeft verpest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven