180 gram dubbelkoolzure soda?
zondag 20 februari 2011 om 17:01
Onderstaande cake lijkt mij goddelijk, maar ik durf 'm niet te maken omdat er 180 gram dubbelkoolzure soda in gaat. Dit is toch enorm veel?
Ilona Chovancova - Cake met chocolade en sinaasappelschil
100 gram bittere chocolade
150 gram boter
150 gram geconfijte sinaasappelschil
3 eieren
170 gram suiker
1/2 dl halfvolle melk
2 eetlepels opgezoet cacaopoeder
180 gram dubbelkoolzure soda
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
2 eetlepels sesamzaadjes
Ilona Chovancova - Cake met chocolade en sinaasappelschil
100 gram bittere chocolade
150 gram boter
150 gram geconfijte sinaasappelschil
3 eieren
170 gram suiker
1/2 dl halfvolle melk
2 eetlepels opgezoet cacaopoeder
180 gram dubbelkoolzure soda
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
2 eetlepels sesamzaadjes
zondag 20 februari 2011 om 17:08
Ja, dat is veel en nee, dit recept klopt niet. Waar is de bloem bijvoorbeeld? Van boter, chocola en een beetje cacaopoeder maak je geen cake. En als je bakingsoda gebruikt is het altijd ten hoogste een theelepel. Anders wordt het heel vies en bitter.
Dus ik gok dat het bloem moet zijn, die 180 gram.
Dus ik gok dat het bloem moet zijn, die 180 gram.
zondag 20 februari 2011 om 17:18
De verhoudingen weet ik niet of het veel is of niet, wel weet ik dat dit in veel Engelse en Amerikaanse recepten wordt gebruikt en vroeger om een soda (drank met prik ) te maken. Het is een bestandmiddel van bakpoeder met een (fruit) zuur eraan toegevoegd en je kan het kopen bij een reformwinkel of een toko.
Ik heb het wel eens gebruikt voor een chinees vleesgerecht en daarbij werd het royaal ingesmeerd.
Ik heb het wel eens gebruikt voor een chinees vleesgerecht en daarbij werd het royaal ingesmeerd.
zondag 20 februari 2011 om 17:18
Chocoladetaart
Bram Bokkepoots chocoladecake uit het boek Mathilda van Roald Dahl. Errug lekker.....
Ingrediënten
Voor de chocoladecake: 6 eieren - 225 gram pure chocolade - 170 gram boter - 225 gram poedersuiker - 4 eetlepels bloem
Voor het chocoladeglazuur: 225 gram pure cholcolade - 225 gram creme fraiche
Bram Bokkepoots chocoladecake uit het boek Mathilda van Roald Dahl. Errug lekker.....
Ingrediënten
Voor de chocoladecake: 6 eieren - 225 gram pure chocolade - 170 gram boter - 225 gram poedersuiker - 4 eetlepels bloem
Voor het chocoladeglazuur: 225 gram pure cholcolade - 225 gram creme fraiche
zondag 20 februari 2011 om 17:36
quote:aspoes schreef op 20 februari 2011 @ 17:08:
Ja, dat is veel en nee, dit recept klopt niet. Waar is de bloem bijvoorbeeld? Van boter, chocola en een beetje cacaopoeder maak je geen cake. En als je bakingsoda gebruikt is het altijd ten hoogste een theelepel. Anders wordt het heel vies en bitter.
Dus ik gok dat het bloem moet zijn, die 180 gram.Dit dacht ik zelf eigenlijk ook; bloem of zelfrijzend bakmeel. Haha, ik gooi er gelijk een vervolgvraag in. Bloem of zelfrijzend bakmeel?
Dus ik gok dat het bloem moet zijn, die 180 gram.Dit dacht ik zelf eigenlijk ook; bloem of zelfrijzend bakmeel. Haha, ik gooi er gelijk een vervolgvraag in. Bloem of zelfrijzend bakmeel?
zondag 20 februari 2011 om 18:37
quote:aspoes schreef op 20 februari 2011 @ 17:08:
Dus ik gok dat het bloem moet zijn, die 180 gram.Helemaal met je eens.
Dus ik gok dat het bloem moet zijn, die 180 gram.Helemaal met je eens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 21 februari 2011 om 10:47