aardappelen maar dan anders?

06-04-2010 22:14 67 berichten
Ben mijn boodschappenlijstje aan het maken. Hier met 3 kinderen en zeer kieskeurige eters, kom ik al snel uit op broccoli, wortelen, stamppot en pasta.

Nu mijn aardappel probleem . Bij de broccoli, wortelen, sperziebonen wil ik eens wat anders dan gebakken aardappelen, gekookte aardappelen, aardappelbolletjes of aardappeltoefjes.

Wie heeft er een lekker recept voor aardappelen?

(en dan niet het potje aardappel-anders, liever helemaal geen potjes of zakjes)
Alle reacties Link kopieren
Ah, maar vind je het ook echt wat? Nazman vroeg of ik er een wou, heb toen nee gezegd haha.
Ook heel lekker: gebakken aardappeltjes (krieltjes evt) met spekjes, ui, rozemarijn, en na het opdienen geitenkaas erover brokkelen en een beetje honing erop gieten. Hmmm!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 april 2010 @ 22:21:

http://www.iensrecepten.n ... altjes-pancetta-tijm-oven

AardappeltimbaaltjesDeze is écht heerlijk!! Heb dit afgelopen weekend voor de paasbrunch gemaakt (overigens met bacon ipv pancetta en ging ook prima!).
Ontzettend bedankt allemaal!!

Ik heb weer even inspiratie!

Sal
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar heb het niet zien staan. Wel puree met ui en knoflook meegekookt.

Beetje mosterd en/of kaas door puree wil ook wel eens lekker zijn.

Of verse bieslook erdoor.
of olijventapenade
ah jeugd sentiment: aardappel/wortel puree met gesmolten kaas.
Aardappelsalade

Ingrediënten:

500 gr krieltjes (zak bv, Celavita, AH)

1 eetlepel suiker

1 eetlepel witte azijn

2 eetlepels mayonaise

3 eetlepels zure room (creme fraiche)

1 eetlepel fijngesnipperde (bos)uitjes

1 eetlepel fijngesnipperde bieslook

1 theelepel franse mosterd

1 eetlepel fijngesnipperde peterselie

zout, versgemalen peper

Bereidingswijze

Bereid de aardappelen volgens de verpakking (magnetron)

laat ze iets afkoelen

Vermeng de suiker met de azijn en begiet de aardappelen hiermee.

Maak een marinade van de mayonaise, zure room, (bos)ui, bieslook en mosterd en meng dit voorzichtig

met 2 lepels door de aardappelen.

Bestrooi met de peterselie en breng op smaak met zout en peper.

Laat de salade afkoelen
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Verse krielaardappeltjes in een mon chou-roomsaus

Ingrediënten voor 4 personen

•1 kilo geschrapte krielaardappeltjes

•1 dunne prei klein geneden

•1 dl melk

•100 gr Mon Chou

•peper en zout

•20 gr boter

•1 el fijngehakte bieslook.

Bereidingswijze

Kook de krieltjes in 15 minuten met wat zout gaar. Laat de boter smelten in een steelpan en laat hierin de prei zachtjes 5 minuten bakken. Schenk de melk erbij en over kruimel de Mon Chou erboven. Laat de Mon Chou al roerende smelten. Breng de saus op smaak met zout en peper, Giet de aardappeltjes af en stoom ze droog. Doe de aardappeltjes in een schaal en schep de saus erdoor, Strooi er tot slot de fijngehakte bieslook over.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Slowcooker, ja ik vind het wel wat. Tenminste als ik het niet op z'n Amerikaans gebruik, dwz met cambell soepblikjes als basis, bleh, dat vind ik dus echt helemaal niks. Maar ik heb wel een boel leuke recepten gevonden, vaak braad ik het vlees de avond ervoor even aan en dan flikker ik de heleboel in de pot voor de volgende ochtend. Dan de volgende ochtend dus de pot in de cooker en 's avonds is het eten klaar. Erg handig voor als je vaak hele dagen weg bent en geen tijd of zin meer hebt in koken.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
ook deze even uppen
Aardappelgratin, hasselbackaardappelen, aardappels uit de oven met schil, aardappelpuree en aardappelpannekoekjes, dat zijn de enige manieren waarop ik aardappels eet. En frietjes natuurlijk! Liefst zelfgemaakt.
Aardappelkoekjes zijn ook erg lekker: aardappels koken, raspen, mengen met ei en lekkere kruiden (b.v. verse koriander, knoflook, rood pepertje) en dan met een lepel bergjes in de koekenpan scheppen, die een beetje aandrukken en er een soort van koekjes van bakken. Lekker en net weer even anders.
Ik heb deze week sweet potato fries gemaakt. Ik vond ze nooit echt knapperig worden maar ik las ergens dat je een eiwit erdoor heen moet scheppen en dan bakken in een hete oven, 400 F (ben even te lui om fahrenheit om te rekenen in Celcius, sorry).

Zo'n 25 minuten. Prima resultaat. Lekker met een curry mayo sausje erbij, mayo met een beetje curry pasta erdoor (misschien wat citroensap erdoor).
Optimist tot in de kist!
Ik weet niet of het eerder al gezegd is maar vorige week zondag bij Life for You maakte Rudolph op een makkelijke manier aardappelkroketjes. Denk dat kinderen het wel lekker vinden. Nou ik iig wel .

Zie het recept op hun site. www.lifeforyou.nl
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik had dit gerecht even opgeslagen omdat ik veel broccoli had. Van de week eerst een andere quiche mee gemaakt maar als ik het volgende week weer heb dan maak ik dit recept, lijkt me wel lekker;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=387 ... ccolitaart
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 september 2011 @ 22:05:

Ik weet niet of het eerder al gezegd is maar vorige week zondag bij Life for You maakte Rudolph op een makkelijke manier aardappelkroketjes. Denk dat kinderen het wel lekker vinden. Nou ik iig wel .

Zie het recept op hun site. www.lifeforyou.nlwww.life4you.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven