All you can eat, waarom wel of niet?

19-03-2019 17:46 229 berichten
Ik was gewoon benieuwd; wat vinden jullie van All-you-can-eat (AYCE) restaurants?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 17:47
Reden: Topic ingekort, naar eerste reactie verplaatst
90.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een voordeel va AYCE buffetrestaurants dat mijn kinderen eens dingen roeven die ze anders niet snel proeven, juist omdat je er een heel klein beetje van kan nemen en niet meteen met een bord vol zit, met het risico dat je het niet lekker vindt. Mijn jongens hebben hierdoor best veel dingen ontdekt die ze lekker vinden en die ze nu in gewone restaurants ook wel eens bestellen (schol, gamba's, hertenbiefstuk etc, maar ook dingen als papaya en dragonfruit)
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
21-03-2019 18:38
Sterker nog: ik was pas in zo'n vreetschuur en daar hadden ze sushi met frikandel !

Overigens kom ik best graag bij Shabu Shabu, weet niet of dit onder de AYCE valt die TO bedoelt.
Gatver, hoe verzinnen ze het.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
22-03-2019 10:36
Gatver, hoe verzinnen ze het.
Drempelverlagend?

Wij hadden een keer een vriendje van zoon (toen 9 jaar) mee. Megabult frietjes, halve frikadel (ze werden voor het kinderbuffet gehalveerd, zeer verstandig), een zee van mayonaise en hij lustte daarna niets meer. De ideale klant voor zo'n restaurant.

Zoon kiest meerdere keren vlees (kangoeroe lag er ook) en neemt juist geen frietjes of bami, dan heeft hij meer ruimte voor lekkere dingen, zoals zijn toetjescreaties.

Pandancake gecombineerd met Slushpuppy en Engelse drop is niet lekker. Leermomentje, gelukkig had hij weinig op zijn bord.
:rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
-Bladora- schreef:
22-03-2019 10:36
Gatver, hoe verzinnen ze het.
Je ziet soms de meest verschrikkelijke dingen in sushi, laatst had ik een gemengde vegetarische set afgehaald en daar zat sushi met banaan en mayonaise in, en dan dus ook nog rijst en nori.
Heb wel een hapje geproefd, want je moet je kunnen openstellen voor nieuwe smaken ;)
Maar echt heel vies.
De rest was wel lekker, dus volgende keer maar specifiek vragen of ze de banaan er uit kunnen laten :proud:
Alle reacties Link kopieren
wij lunchen in het weekend vaak bij een chinees buffetrestaurant. dat zit in duitsland in de buurt van de supermarkt.

zaterdagmiddag van 12 tot 15 uur dacht ik voor 8? euro.

boodschappen doen, hapje eten en weer door. ik vind het ideaal.

je gaat er niet heen op je eerste date of als je eens echt op sjiek wil gaan. maar ipv zelf koken of zoals wij als lekkere lunch? helemaal ok.

ik zal zelf nooit op zaterdag of zondagmiddag gaan omdat ik gillende kinderen niet trek en die zijn daar veel, maar verder vind ik het helemaal ok als nietzelfkokenalternatief.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
DingesEnzo schreef:
22-03-2019 11:34
Je ziet soms de meest verschrikkelijke dingen in sushi, laatst had ik een gemengde vegetarische set afgehaald en daar zat sushi met banaan en mayonaise in, en dan dus ook nog rijst en nori.
Heb wel een hapje geproefd, want je moet je kunnen openstellen voor nieuwe smaken ;)
Maar echt heel vies.
De rest was wel lekker, dus volgende keer maar specifiek vragen of ze de banaan er uit kunnen laten :proud:
Oh wauw het wordt steeds erger! Banaan en mayonaise! In sushi! Gatverdegatver. Ik had het terug gestuurd en m'n geld terug gevraagd. Dat verzin je toch niet?

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik sowieso geen sushi eet. Koude kleffe rijst die altijd in m'n gehemelte blijft plakken, droge nori, nee het kan mij niet bekoren. En dan heb ik het enkel bij goede Japanners geprobeerd. Dat wat die vreetschuren aanbieden lijkt me helemaal vreselijk. Ik weet dat heel veel mensen sushi juist een traktatie/heel erg lekker vinden, maar ik vind het dus echt vies. Verder vind ik Japans eten heerlijk, maar voor mij liever sashimi of Tepanyakki. Sorry voor de off topic :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
22-03-2019 09:59
Wij waren zoals ik al schreef met 22 personen van het barpersoneel van de voetbalkantine. De volgende keer willen we hier weer naar toe. De kosten waren 31,50 pp voor 3 uur met alcoholische drank erbij.
Als we uit gaan eten in een gewoon restaurant met voor, hoofd en nagerecht en drank dan kostte het altijd veel meer geld. We hoeven het niet zelf te betalen maar nu kunnen we eerder gaan wat de fooienpot betreft.

Wat all-inclusive betreft. Wij boeken 5 sterren hotels waar geen Russen komen en dan heb je geen last van tokkies.
Uiteraard is uit eten in een normaal restaurant duurder, daar betaal je ook voor de bediening die, hopelijk, wat kennis hebben en je leuk bedienen. Daar is in een AYCE geen sprake van. Het personeel dat zij moeten betalen kan iedereen zijn die twee handen heeft en tafels kan leegruimen. Of 'koks' die frikandellen in sushi stoppen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Voor een keertje met een groter gezelschap, prima. Maar als gezin vind ik het niet gezellig en ook te druk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wij gaan hier graag naar de sumo en shabu shabu maar de echte vreetschuren waarbij je elke keer heen en weer loopt met je bord eigenlijk niet.

Vind dat toch minder gezellig, enige wanneer wij daar heen gaan is wanneer het logeerkind mag kiezen. Die vind dat prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Groningen vrijwel alleen maar studenten in de bediening, die het naast de studie doen.

Reken maar niet op een wijnadvies bij je gerecht, dat gaat niet verder dan "Oh, ik geloof dat deze wel lekker is".

Gediplomeerd personeel is vrijwel niet aan te komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
22-03-2019 16:14
Hier in Groningen vrijwel alleen maar studenten in de bediening, die het naast de studie doen.

Reken maar niet op een wijnadvies bij je gerecht, dat gaat niet verder dan "Oh, ik geloof dat deze wel lekker is".

Gediplomeerd personeel is vrijwel niet aan te komen.
Ik kom vrijwel nergens gediplomeerd personeel tegen.

Of ik nu bij een AYCE ga eten of bij een Italiaan of bij een bistro.

Ik moet hier al echt bij een sterren-resto gaan eten wil ik bijvoorbeeld gefundeerd wijn-advies krijgen.
En dat geld heb ik toch écht niet zomaar liggen om bij zo'n dure keet te gaan eten.


Ik word standaard ofwel door de eigenaar, ofwel door een familie-lid daarvan ofwel door een student bediend.
Gelijk waar ik kom.

Ik maal er niet om overigens.
Ik drink sowieso meestal standaard huiswijn :-).
-Bladora- schreef:
22-03-2019 12:12
Uiteraard is uit eten in een normaal restaurant duurder, daar betaal je ook voor de bediening die, hopelijk, wat kennis hebben en je leuk bedienen. Daar is in een AYCE geen sprake van. Het personeel dat zij moeten betalen kan iedereen zijn die twee handen heeft en tafels kan leegruimen. Of 'koks' die frikandellen in sushi stoppen.
Ik ga regelmatig uit eten en dit AYCE restaurant vond ik echt goed. De bediening was super vriendelijk en ik heb daar de heerlijkste eendenborstfilet op en die was veel lekkerder dan die ik in bepaalde restaurants gegeten heb.
De horecabranche kent momenteel een groot gat waar het gediplomeerd, gemotiveerd en ervaren personeel betreft. Dus AYCE of brasserie of anderszins restaurant.........advisering, bediening en kennis/kunde niet per definitie aanwezig daar waar de rekening hoger is.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 07:31
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan een van de weinige maar ik vind het heerlijk. Ik ga zo’n twee keer per jaar naar de Wok. Heerlijk die garnalen op de bakplaat met een kilo knoflook. Of vis en groenten laten wokken in een lekker sausje. En daarna 50 verschillende toetjes. Heerlijk!

Ik ga ook wel eens tapas eten. Dat is eigenlijk ook All you can Eat. Ik geniet daar echt van. Ik doe zoiets liever dan a la Carte eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe beide weleens, "aan tafel ayce" en "lopend ayce". Lopend vooral met grotere groepen mensen. Vind ik dan ideaal, er is altijd wel iets lekkers voor iedereen. En door het lopen ga je ook nog wel eens ergens aan tafel zitten. Aan tafel ayce vaak met vrienden, vind dat heerlijk! Dan probeer ik toch vaker dingen uit dan wanneer ik a la carte eet. Dan ga ik juist vaak voor de veilige keus. Ik ga dan ook liever aan tafel ayce eten dan a la carte.
Alle reacties Link kopieren
In onze straat zit een aziaat wwar het middagbuffet 9,50 kost en echt goed is. Daar ga ik graag heen. Devkeuze is ook niet overdreveb, dus je kan alles proeven.
Alle reacties Link kopieren
En ik laat hoppeuter allen zoveek liezen, zodat ik het zelf nog op kan als hij het laayt staan. Dus een klein bordje, of hij eet van mij mee, dan loop ik wel een keer extra.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 keuzes. Sushi standaard, mexicaans en een wok+. Heerlijk om lekker zelf te kiezen wat je wil eten en als je goed doseert kun je dat 3 of 4 keer doen. Drinken is bij geen van deze inbegrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik raak gefascineerd door dit topic, ik ben nog nooit in een ayce-restaurant geweest. Weet iemand een leuke in Amsterdam? Waar je, als je een vegetariër meeneemt ook nog een beetje leuk terecht kan?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ook nog tips voor de omgeving van 's-Hertogenbosch?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ABC in Velp?
Alle reacties Link kopieren
daj schreef:
13-04-2019 14:41
ABC in Velp?
Bedankt voor de tip, ze komen er goed uit op Tripadvisor.

Moet je echt reserveren? Ik ga alleen en kom waarschijnlijk rond een uur of vijf.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
13-04-2019 15:15
Bedankt voor de tip, ze komen er goed uit op Tripadvisor.

Moet je echt reserveren? Ik ga alleen en kom waarschijnlijk rond een uur of vijf.
Vertel even hoe je het vond want we wonen er niet dichtbij maar we willen eens weer naar iets nieuws.
Morgen met 16 personen naar Wok Wamelink in Winterswijk. Al vaker geweest en beviel steeds goed.
hoppala schreef:
22-03-2019 21:18
In onze straat zit een aziaat wwar het middagbuffet 9,50 kost en echt goed is. Daar ga ik graag heen.
Dat is goedkoop. Is hij dat met de drankenkaart ook of verdient hij daar goede winst aan?
Ergens moeten ze aan verdienen toch.
Vorige maand naar Wok MyWereld geweest in Doetinchem. Die was ook prima.Die was niet zo massaal als de meeste wok restaurants.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven