All you can eat, waarom wel of niet?

19-03-2019 17:46 229 berichten
Ik was gewoon benieuwd; wat vinden jullie van All-you-can-eat (AYCE) restaurants?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 17:47
Reden: Topic ingekort, naar eerste reactie verplaatst
90.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
15-04-2019 14:36
Ziet er leuk uit! Hier zit 't Zusje, dat vind ik ook prima te doen. Gossimijne... hier zit er eentje die Potjandorie heet. :hihi:
Haha ja die namen! Zusje hebben wij hier ook maar daar moet je altijd een maand van te voren al reserveren. Kan je nooit spontaan heen.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
15-04-2019 14:55
Haha ja die namen! Zusje hebben wij hier ook maar daar moet je altijd een maand van te voren al reserveren. Kan je nooit spontaan heen.
Op maandag tot donderdag met zijn tweeën of drieën kan vaak wel. Maar inderdaad je moet op tijd reserveren, dat is wel irritant. Ik vind het eten daar echt prima.
Gelukkig genoeg andere restaurantjes waar je wel spontaan aan tafel kunt gaan zitten, maar toch...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-04-2019 12:15
Ik heb er nooit gegeten. Wel overwogen, maar na het lezen van de recensies toch maar niet.


Recensies heb ik ook gelezen, zitten ook veel goede tussen.
Foto’s zien er goed uit maar toch twijfel ik, denk dat ABC wel beter is dan.
Alle reacties Link kopieren
Iemand al eens gegeten bij foodexplore in Utrecht?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
13-04-2019 19:14
Hmmm, Velp ligt nog wel een half uur autorijden vanaf mijn vakantieadres. Beetje ver.

Sevenum bijna een uur.

Het derde restaurant van deze keten in Erbil ligt het verste weg. In Irak.
Het Wapen van Rosmalen in Rosmalen. Danny's Eeterij in Vinkel (tapas AYCE, aan tafel).
Ik snap niet waarom ‘t Zusje zo populair is. Toen ze net open gingen een paar jaar geleden, hadden mijn ouders ook steeds de behoefte om ons mee te nemen. Na twee keer heb ik bedankt.

Ja, er is voor ieder wat wils en ze houden heel goed rekening met allergieën etcetera, maar zelf koken we toch echt lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Nog erger als het ook nog All you can Zuip is. Tijdje geleden voor het eerst in zo'n megavreettent geweest, niet uit eigen keuze. Zitten daar duizend man of zo ergens in de Achterhoek zich compleet klem te zuipen, kinderen er schreeuwend tussendoor. Gezellig joh.


Het énige positieve van dit soort tenten is dat er inderdaad voor zelfs de zeikerigste eter wel wat wils is, en je in principe ook gezond kunt eten, als je het bij de wok met vis en veel groente houdt.


Maar voor de rest?
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
17-04-2019 10:34
Ik snap niet waarom ‘t Zusje zo populair is. Toen ze net open gingen een paar jaar geleden, hadden mijn ouders ook steeds de behoefte om ons mee te nemen. Na twee keer heb ik bedankt.

Ja, er is voor ieder wat wils en ze houden heel goed rekening met allergieën etcetera, maar zelf koken we toch echt lekkerder.
Dat zal best. Maar daar heb je niet altijd zin in. Zeker niet als je met een groter gezelschap bent.
Voordeel van AYCE is dat er voor iedereen wat wils is. Daar kun je nooit tegenop koken. Jij vindt jouw eigen stoofschotel misschien het toppunt van lekker, maar oma heeft liever een visje en nichtje liever een kipnugget of pasta.
.
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
17-04-2019 10:34
Ik snap niet waarom ‘t Zusje zo populair is. Toen ze net open gingen een paar jaar geleden, hadden mijn ouders ook steeds de behoefte om ons mee te nemen. Na twee keer heb ik bedankt.

Ja, er is voor ieder wat wils en ze houden heel goed rekening met allergieën etcetera, maar zelf koken we toch echt lekkerder.
Maar niet iedereen kan goed koken of wil er veel tijd aan besteden. Ik vind gewoon koken niet erg, maar ik vind uitgebreid koken gewoon niet leuk. Ik laat liever iemand voor mij koken, zodat ik tijd heb om bij te kletsen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens 1 keer aangenaam verrast met een All You Can Eat.

We gingen naar een Griek waar we al eens eerder waren geweest. Ik eet zelden of nooit Grieks want eet liever geen vlees en dat is doorgaans best lastig daar. Er bleek een nieuwe eigenaar te zijn en die had een All you can eat Griekse mezzes opgezet. En die waren écht goed en zelfgemaakt. Niet een heel grote kaart, maar wel aardig wat gegrilde visjes, gamba's, halloumi en gevulde aubergine en andere groente en smeerseltjes op zelfgebakken brood buiten de obligate gyros en souvlaki om (die volgens mijn man wel heel goed was). Twee keer geweest nu, dit was een aangename uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
17-04-2019 11:00
Ben trouwens 1 keer aangenaam verrast met een All You Can Eat.

We gingen naar een Griek waar we al eens eerder waren geweest. Ik eet zelden of nooit Grieks want eet liever geen vlees en dat is doorgaans best lastig daar. Er bleek een nieuwe eigenaar te zijn en die had een All you can eat Griekse mezzes opgezet. En die waren écht goed en zelfgemaakt. Niet een heel grote kaart, maar wel aardig wat gegrilde visjes, gamba's, halloumi en gevulde aubergine en andere groente en smeerseltjes op zelfgebakken brood buiten de obligate gyros en souvlaki om (die volgens mijn man wel heel goed was). Twee keer geweest nu, dit was een aangename uitzondering.
Ik ga zelf niet graag naar een Griek, omdat elke schotel alleen uit een berg vlees lijkt te bestaan. Een lekker stukje kan ik wel waarderen, maar niet in deze hoeveelheden. :sick:
Maar met kleine hapjes is het misschien wel weer eens te proberen! En ik zie dat hier een restaurant is dat het aanbiedt, dus...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-04-2019 10:48
Maar niet iedereen kan goed koken of wil er veel tijd aan besteden. Ik vind gewoon koken niet erg, maar ik vind uitgebreid koken gewoon niet leuk. Ik laat liever iemand voor mij koken, zodat ik tijd heb om bij te kletsen.
Ja, dat is natuurlijk zo. En voor sommige mensen draait uit eten gaan natuurlijk meer om de beleving en het samen zijn dan het eten.
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
17-04-2019 13:28
Ja, dat is natuurlijk zo. En voor sommige mensen draait uit eten gaan natuurlijk meer om de beleving en het samen zijn dan het eten.
Nou, ik vind lekker eten best belangrijk. Ik ben alleen geen bourgondiër of kenner of kok. Dus liflafjes of bijzondere wijnen (ik drink sowieso niet), doen mij niets. Of eten met een gedachte erachter, het moet gewoon lekker zijn, klaar. Ik vind het ook gewoon niet leuk om uitgebreid te koken, zeker niet voor bezoek. Je kunt niet alles van te voren klaar maken, dus je moet toch in de keuken staan terwijl ik liever met mijn gasten klets.
Dan is een restaurant gewoon ideaal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-04-2019 14:02
Nou, ik vind lekker eten best belangrijk. Ik ben alleen geen bourgondiër of kenner of kok. Dus liflafjes of bijzondere wijnen (ik drink sowieso niet), doen mij niets. Of eten met een gedachte erachter, het moet gewoon lekker zijn, klaar. Ik vind het ook gewoon niet leuk om uitgebreid te koken, zeker niet voor bezoek. Je kunt niet alles van te voren klaar maken, dus je moet toch in de keuken staan terwijl ik liever met mijn gasten klets.
Dan is een restaurant gewoon ideaal.
Oh, maar ik ga wel graag naar restaurants en ben ook echt niet van de liflafjes. Ik ben geen snob, al kom ik zo misschien wel over in dit topic ;) Wij gaan liever naar een Italiaan waar echt lekker Italiaans gekookt wordt, de Thai waar echt pittige Thaise gerechten worden klaargemaakt, de Surinamer etcetera. Mijn ervaring met zoiets als ‘t Zusje is toch al snel dat het het allemaal gewoon net niet is, juist omdat er van alles op de kaart staat. Ik vind het persoonlijk (voordat iemand hier over begint, dit is dus mijn mening) niet lekker. Maar mijn ouders gaan er graag heen, dus ik weet ook wel dat dat voor iedereen anders is. Maar ik ga graag uit eten om lekker te eten en dan kies ik dus niet voor een AYCE. Is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak.
Ik zit normaal ook echt niet in toprestaurants met allerlei liflafjes.

Maar ik ga niet uit eten om een of andere snel in elkaar geflanst wokgerecht te eten. Dat kan ik thuis ook. Het moet lekker zijn en toch wel een slag beter of bijzonderder dan ik thuis kook.
Ik verblijf momenteel in een hotel met een AYCE buffetrestaurant, maar dan een van hoog niveau. Ik heb echt nog nooit zo lekker Aziatisch gegeten. Ze hebben dan wel geen friet, maar allerlei noodle- en rijstgerechten, vlees, vis, kreeft, heerlijke wijn (keuze uit 8 soorten), een geweldig toetjesbuffet met versgemaakte tiramsu. Het is wel aan de prijs (55.000 Won), zeker in vergelijking met de restaurants in de buurt waar je voor 20.000 Won prima kunt eten.
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
17-04-2019 14:42
Oh, maar ik ga wel graag naar restaurants en ben ook echt niet van de liflafjes. Ik ben geen snob, al kom ik zo misschien wel over in dit topic ;) Wij gaan liever naar een Italiaan waar echt lekker Italiaans gekookt wordt, de Thai waar echt pittige Thaise gerechten worden klaargemaakt, de Surinamer etcetera. Mijn ervaring met zoiets als ‘t Zusje is toch al snel dat het het allemaal gewoon net niet is, juist omdat er van alles op de kaart staat. Ik vind het persoonlijk (voordat iemand hier over begint, dit is dus mijn mening) niet lekker. Maar mijn ouders gaan er graag heen, dus ik weet ook wel dat dat voor iedereen anders is. Maar ik ga graag uit eten om lekker te eten en dan kies ik dus niet voor een AYCE. Is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak.
Ach so, ja dat is duidelijk. Dan ben ik het met je eens. :thumbsup: Een AYCE is vaak toch net wat minder goed dan een gewoon restaurant. Maar volgens mij kan dat ook gewoon niet met zo'n concept. Het Zusje vind ik qua kwaliteit in de AYCE-groep wel erg goed, dus als ik naar zo'n concept ga, dan liever naar 't Zusje.
Maar mijn drie favoriete restaurants zijn geen van allen een AYCE. Dat zijn allemaal normale restaurants.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat de wisselkoers van een WON is, maar het menu klinkt prima.
:P

Zelf net terug van een bijna-all-in hotel in Duitsland.

Ontbijt was aardig, voor iedereen was er wel iets.

Lunch weet ik niet, ik maakte elke dag een lunchpakketje vanaf het ontbijtbuffet.

Avondeten was erg vroeg (twee groepen, ik zat in de eerste groep). De soep werd uitgeserveerd, daarna een schoteltje salade. Iedereen hetzelfde, overigens. Daarna keuze uit twee soorten vlees (en een keertje pangafilet), twee groentes en twee of drie soorten koolhydraten. De zoete-aardappelfrietjes vond ik het lekkerste, de bami zwom in ketjap en was niet te hachelen.

Geen vergelijk met een ayce-restaurant, maar vier nachten hotel inclusief voedsel en de meeste dranken voor nog geen 250 euro p.p. vond ik prima.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
16-04-2019 14:46
Het Wapen van Rosmalen in Rosmalen. Danny's Eeterij in Vinkel (tapas AYCE, aan tafel).
Danny's Eeterij is ons favoriete restaurant, gezellig, betaalbaar en vooral erg lekker. .
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van met een groep is dat je tevoren niet het gedoe hebt: ja maar ik lust geen vis/ italiaans/grieks of wat dan ook.En met afrekenen ook geen gedoe, iedereen betaalt vooruit. Laatste keer dat ik er was, was met een groep van een man of 20. Prima te doen dus, maar naast onze tafel was een tafeltje voor 2 personen, waar wij dus steeds langs moesten om ons eten te halen. En met 2 of iets meer personen zou ik er dus niet heen gaan, dan moet je toch wel iets kunnen vinden wat iedereen wil
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke AYCE op de grens van Spanje en Frankrijk in La Jonquera. El Gran Buffet Libre.

Twee uur voor € 18,50 of €19,50. Fris, wijn en bier inbegrepen.

Je zou hier een paar keer naartoe moeten om alles te proeven. Ik heb me uit kunnen leven op de schelpen en schaaldieren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Voordelen. Veel kant en klaar, voor ieder wat wils, ook voor vega's, voor kinderen. Ook wat dat gezellig tafelen en praten betreft prima met een grote groep.
Als je met 4 man bent is het wat anders al kun je dan ook tegelijk je bord vullen en bijna tegelijk aan tafel zitten. Maar vooral met grote groepen praat je in een gewoon restaurant ook niet met iedereen. Als ome Piet aan het ene einde zit en jij aan het andere wissel je ook geen woord. En nu kun je als ome Piet sushi gaat halen snel opstaan en gezellig samen met hem in de rij gaan staan.
Helaas is de kwaliteit niet overal even goed maar het concept op zich vind ik prima.
Ik vind het soms heerlijk heel veel kleine simpele hapjes bij elkaar te eten, en niet meerdere gangen. Net als een patatje, ook af en toe lekker.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
10-08-2019 15:37
En met 2 of iets meer personen zou ik er dus niet heen gaan, dan moet je toch wel iets kunnen vinden wat iedereen wil
De enige reden die ik kan bedenken waarom mensen dit doen is als ze veel voor weinig willen hebben. Anders kan je met z'n 2-en toch op iedere straathoek een leuk restaurant vinden?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook met zn 2-en naar een all you van eat. Meestal wel t zusje of merlijn waar je aan tafel kan blijven zitten(tapas) maar soms ook naar het ABC.
We zijn ook zo vaak naar gewone restaurants geweest maar vinden het niet veel beter dan ayce. En we houden ervan om van alles wat te kunnen proeven,i.p.v. een voorgerecht,hoofd gerecht en toetje waar je ook nog een meer voor betaald.
Enige restaurant waar we nu nog weleens komen is Broadway in Utrecht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven