Amerikaanse gerechten

06-06-2010 17:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie ook lekkere Amerikaanse gerechten?



Er zijn een aantal dingen waar ik naar op zoek ben, onder andere Green bean casserole en echt Amerikaanse meatloaf. Ik heb wel gegoogled voor die casserole, maar kom dan engels-talige recepten tegen en daar red ik het niet mee.



Andere recepten zijn ook welkom!
Jamie Oliver heeft toch een Amerikaans kookboek?



deze ja:

Alle reacties Link kopieren
Mc Donalds?
Ja, dat vind ik echt.
of kijk eens hier
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat Engels een probleem is? Anders zou ik zeggen http://www.allrecipes.com. Alle mogelijke Amerikaanse recepten op een handige site. Recepten kun je converteren naar metric, dus goed te doen in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kind in Amerika gewoond. Ik kan me de sloppy joe nog erg goed herinneren. Macaroni and cheese ook vind ik ook erg Amerikaans.

Lekkere sandwiches met erbij coleslaw, pickles ( de augurken zijn zout) en patat.

Hotdogs en burgers, tuna melt (soort tosti met tonijn)

Ik denk verder..
Alle reacties Link kopieren
Mijn Engels is op zich prima, maar een engels recept lezen is net weer een ander vak. Ik zit met die maten en ook met wat er doorheen moet.

Voor de green bean casserole wordt er bijvoorbeeld cream from mushroom soup genoemd....euh wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 06 juni 2010 @ 17:40:

of kijk eens hier

'

Die had ik ook al gezien. Meatloaf vind ik wel, maar geen casserole.
Alle reacties Link kopieren
Dat is gewoon champignoncremesoep, uit een blikje waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden heb ik bij de Aldi een boek gekocht met Amerikaanse gerechten. Zitten super lekkere en makkelijke gerechten bij.

Het boekje heet Heerlijk Amerikaans Koken.

Volgens mij nog geen 5 euro voor betaald. Maar weet niet of ze nog te koop zijn. Ze waren al afgeprijsd. Dus waarschijnlijk een op=op actie.



Edit: kan wel kijken of de recepten die jij zoekt in het boekje staat, en dat ik het aan je door mail?
quote:Tinkeldel schreef op 06 juni 2010 @ 18:35:

[...]



'

Die had ik ook al gezien. Meatloaf vind ik wel, maar geen casserole.ja ik had geen zin om 360 pagina;s door te zoeken
Tinkeldel, anders kijk je op een maat converter. Soms google ik gewoon "one cup of butter in grams" en dan komt er wel een pagina naar boven met hoeveel dat is.





Lekker: (New England) clam chowder, pecan pie, pumpkin pie, cornbread, sweet potatoe french fries, nacho chips met een 7 layer dip.
Alle reacties Link kopieren
coleslaaaaaaaaw mjam
Heb je een ikea-maatbeker? Kijk eens aan de andere kant van de liter-verdeling. Daar staan de cups
Die green bean casserole lijkt me helemaal niet lekker. Gekookte sperziebonen nog eens 45 min in de oven doen, met room en of kaas of (oh horror) onverdunde champignonsoep.



Als dat geen kleffige smuthap wordt weet ik het niet meer!
Ow wacht, green bean casserole heb ik pas ergens gehad. Is het niet een typisch thanksgiving bijgerecht? Dat zei een collega van me (die vond het al raar dat we kalkoen en mashed potatoes geserveerd kregen met dit er bij). Ik vond het erg lekker, lekkerder dan stuffing als bijrecht.
Have you ever eaten a whole donut hole?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeldel schreef op 06 juni 2010 @ 18:34:

Mijn Engels is op zich prima, maar een engels recept lezen is net weer een ander vak. Ik zit met die maten en ook met wat er doorheen moet.

Voor de green bean casserole wordt er bijvoorbeeld cream from mushroom soup genoemd....euh wat is dat?



Op allrecipes.com kun je voor de maten makkelijk converteren naar grammen. In het recept klik je bij servings op metric en dan calculate. Dan krijg je grammen. Als ik een ingrediënt niet kan vinden in Nederland probeer ik het te vervangen, of ik zoek door naar een recept wat hier wel kan.



Zoals hier boven al gezegd is cream from mushroom soup gewoon een blikje champignon soep die je moet aanlengen, Campbell's bijvoorbeeld:







Hier zou je daar dus een blikje van die unox soep voor nemen die je nog aan moet lengen. Deze bijvoorbeeld:



Alle reacties Link kopieren
Ow super, ik ga er mee aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Haha geweldig, ik zag niet dat dit topic op de eten-pijler staat (algemeen overzicht) en dacht even dat dit een discussie was of het Amerikaanse (VS?) rechtssysteem was my bad
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 06 juni 2010 @ 19:34:

Die green bean casserole lijkt me helemaal niet lekker. Gekookte sperziebonen nog eens 45 min in de oven doen, met room en of kaas of (oh horror) onverdunde champignonsoep.



Als dat geen kleffige smuthap wordt weet ik het niet meer!



Haha, mijn idee! Gatverdamme, een blik soep door je eten roeren doe je als je het eerste jaar op kamers woont. Maar vrijwillig....?



Ik zou het boek van Jamie Oliver kopen en daar inspiratie uit halen. Daar zitten wél smaakvolle recepten tussen...
idd Mips, de serie op tv was ook zo leuk.

Dan gaat Jamie koken bij iemand thuis. En dan gaat zo'n omaatje hem uitleggen wat hij moet doen. Jamie snijdt, roert en kruidt braaf alles wat mevrouw zegt. Dan kijkt ze een beetje wantrouwig naar wat hij doet: "Hm, dus je kan wel wat.

'Yes m'am, I have cooked before"

prachtig
Alle reacties Link kopieren
Amerika weken bij de lidl deze week
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is Canadees (oke oke Noord Amerikaans haha) en zij kan de perfecte meatlove maken...





Het is misschien veel maar wij eten er dan ook euhm.. veel van haha..



Anderhalf kilo gehakt.

Paneermeel.

gesnipperde ui.

2 eieren.

1 grote fles ECHTE ketchup..dus HEINZ..



meng alles lekker door mekaar..



gooi het in een glazen cake bak schaal



in de oven op 220 graden, geloof uur of anderhalf



snijden in plakjes als t klaar is.. lekker met maiskolf, frietjes of... op brood mmmmmmmmmmmmmm
Alle reacties Link kopieren
Ow wow, dank je wel!



Ik ga ook nog even bij de Lidl kijken.



Leuk leuk leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven