Amerikaanse gerechten

06-06-2010 17:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie ook lekkere Amerikaanse gerechten?

Er zijn een aantal dingen waar ik naar op zoek ben, onder andere Green bean casserole en echt Amerikaanse meatloaf. Ik heb wel gegoogled voor die casserole, maar kom dan engels-talige recepten tegen en daar red ik het niet mee.

Andere recepten zijn ook welkom!
quote:Starshine schreef op 07 juni 2010 @ 11:18:

idd Mips, de serie op tv was ook zo leuk.

Dan gaat Jamie koken bij iemand thuis. En dan gaat zo'n omaatje hem uitleggen wat hij moet doen. Jamie snijdt, roert en kruidt braaf alles wat mevrouw zegt. Dan kijkt ze een beetje wantrouwig naar wat hij doet: "Hm, dus je kan wel wat.

'Yes m'am, I have cooked before"

prachtig

Dat was inderdaad heel leuk

Sorry, ik heb helaas geen nuttige bijdrage aan dit topic.
quote:HeavenlyD schreef op 07 juni 2010 @ 16:43:

Mijn moeder is Canadees (oke oke Noord Amerikaans haha) en zij kan de perfecte meatlove maken...

Het is misschien veel maar wij eten er dan ook euhm.. veel van haha..

Anderhalf kilo gehakt.

Paneermeel.

gesnipperde ui.

2 eieren.

1 grote fles ECHTE ketchup..dus HEINZ..

meng alles lekker door mekaar..

gooi het in een glazen cake bak schaal

in de oven op 220 graden, geloof uur of anderhalf

snijden in plakjes als t klaar is.. lekker met maiskolf, frietjes of... op brood mmmmmmmmmmmmmm

De hele fles erdoor? De grote van de Appie? ( Wordt het dan niet te nat)?

Geen kruiden, peper, zout?

Ik ga m maken.
quote:HeavenlyD schreef op 07 juni 2010 @ 16:43:

Mijn moeder is Canadees (oke oke Noord Amerikaans haha) en zij kan de perfecte meatlove maken...

Het is misschien veel maar wij eten er dan ook euhm.. veel van haha..

Anderhalf kilo gehakt.

Paneermeel.

gesnipperde ui.

2 eieren.

1 grote fles ECHTE ketchup..dus HEINZ..

meng alles lekker door mekaar..

gooi het in een glazen cake bak schaal

in de oven op 220 graden, geloof uur of anderhalf

snijden in plakjes als t klaar is.. lekker met maiskolf, frietjes of... op brood mmmmmmmmmmmmmm

Meatloaf, maar goed.

Dat is toch heel erg zoet? Als in kindertjes boterhammenworst-zoet? Het lijkt mij echt niet lekker. Maar ja, die green bean casserole scoort ook al laag op de schaal van water-in-de-mond...
Het lastige is met meeste recepten dat alles in cups is. Dit is i.i.g. een klassieker, ik woon in Canada, de Amerikaanse en Canadeze keuken lijken erg op elkaar:

Mac and Cheese:

Ingredients:

* Kosher salt

* Vegetable oil

* 1 pound elbow macaroni or cavatappi

* 1 quart milk (1 liter)

* 8 tablespoons (110 g) unsalted butter, divided

* 1/2 cup all-purpose flour

* 12 ounces Gruyere, grated (4 cups) (een liter)

* 8 ounces extra-sharp Cheddar, grated (2 cups) (halve liter)

* 1/2 teaspoon freshly ground black pepper

* 1/2 teaspoon ground nutmeg

* 3/4 pound fresh tomatoes (4 small)

* 1 1/2 cups fresh white bread crumbs (5 slices, crusts removed)

Directions

Preheat the oven to 375 degrees F.

Drizzle oil into a large pot of boiling salted water. Add the macaroni and cook according to the directions on the package, 6 to 8 minutes. Drain well.

Meanwhile, heat the milk in a small saucepan, but don't boil it. Melt 6 tablespoons of butter in a large (4-quart) pot and add the flour. Cook over low heat for 2 minutes, stirring with a whisk. While whisking, add the hot milk and cook for a minute or two more, until thickened and smooth. Off the heat, add the Gruyere, Cheddar, 1 tablespoon salt, pepper, and nutmeg. Add the cooked macaroni and stir well. Pour into a 3-quart baking dish.

Slice the tomatoes and arrange on top. Melt the remaining 2 tablespoons of butter, combine them with the fresh bread crumbs, and sprinkle on the top. Bake for 30 to 35 minutes, or until the sauce is bubbly and the macaroni is browned on the top.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Cowboy choc. Chip. cookies

INGREDIENTS:

• 1 cup all-purpose flour (250 ml)

• 1/2 teaspoon baking powder

• 1/2 teaspoon baking soda

• 1/4 teaspoon salt

• 1/2 cup butter, softened (110 g)

• 1/2 cup white sugar 125 ml

• 1/2 cup packed brown sugar 125 ml

• 1 eggs

• 1/2 teaspoon vanilla extract

• 1 cup rolled oats 250 ml

• 1/2 cup semisweet chocolate chips 125 ml

DIRECTIONS:

1. Preheat oven to 350 degrees F (175 degrees C). Grease baking sheets. Sift together the flour, baking powder, baking soda, and salt. Set aside.

2. In a large bowl, cream together the butter, white sugar, and brown sugar until light and fluffy. Beat in the eggs one at a time, then stir in the vanilla. Gradually stir in the sifted ingredients. Stir in the rolled oats and chocolate chips. Drop by rounded teaspoonfuls onto the prepared baking sheets.

3. Bake for 8 to 10 minutes in the preheated oven. Allow cookies to cool on baking sheets for 5 minutes before removing.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Je kunt, als je geen cups hebt, het beste een maatbeker nemen voor het afmeten.

Een cup is 250 ml.

Een half cup (of in sommige recepten een stick) boter is 110 g.

Leuke websites:

canadianliving.com

robinhood.com

foodnetwork.com
Amerikaanser kan het haast niet, een recept van Amerika's professional "muts" Martha Stewart. Niet door mij aangepast, ik heb het recept v.e. site geplukt, heb hem ooit wel eens gemaakt ook zonder de piepers toen..

Title: Martha Stewart'S Meatloaf Recipe

Yield: 1 Servings

Ingredients

3 sl bread

1/2 c milk

2 tb olive oil

1 lg onion; chopped fine

1 rib celery; chopped fine

2 cloves garlic; minced

2 carrots; peeled and grated

1 lb ground beef

1/2 lb ground pork

2 lg eggs

1/4 chopped parsley

2 tb dijon mustard

1 tb salt

3 sl bacon; up to 4

1/2 tb ground pepper

Instructions

She also puts in 1 LB. fingerling potatoes, 4 leeks, and then makes a sauce

of 1/2 cup light brown sugar, 1 tbsp. yellow ground mustard, and 1 tsp..

tomato paste.

Heat the oven to 375. Cut the bread and soak in the milk, in a small bowl

for 5 minutes. In the meantime, heat the olive oil in a skillet and add the

onion, celery, and garlic. Cook them until soft and clear. Remove from heat

and cool.

Place carrots in a large mixing bowl. Add the milk and bread mix, ground

beef, ground pork, eggs, parsley, Dijon mustard, salt and pepper. Add the

onion mixture. Using your hands or a fork, mix it all.

Place this in a large ungreased baking dish or roasting pan. Place the

bacon slices on top of this.(One time I had bacon, the next time I did not)

Place the potatoes and leeks around the loaf. ( I did not do this, since I

did have those two items.) Season with salt and pepper.

In a small bowl, mix the brown sugar, ground mustard and 2 tbsp. of water.

Stir in the tomato paste. She used paste that comes in a tube, which would

be very handy and less waste. Brush this on the loaf.

Bake, and brush the glaze on every 15 minutes. Bake 1 - 1/4 hours. Let

stand

10 minutes before slicing.
Ik maak deze zonder de saus.

TONY'S FAMOUS BANANA CAKE

Yield:8

My dad is one of the few people that can bake without measuring and everything just seems to work for him. He makes this all in the pan he bakes the cake in – it goes against all baking science – he adds ingredient one by one and than uses a potato masher to stir everything in. This is my rendition of his cake.

• 3 x very ripe medium bananas

• 1 cup demerara (bruine) sugar, loosely packed (250 ml)

• 2 x eggs

• 3/4 cup grapeseed (kan ook met gewone) oil (175 ml)

• 1 1/2 cup all purpose flour (375 ml)

• 1 tsp baking powder (5 ml)

• 1/2 tsp baking soda (2 ml)

• 1/2 tsp salt (2 ml)

• 1 tbsp ground cinnamon (15 ml)

• Freshly grated nutmeg, to taste

• 1 cup coarsely chopped walnuts (250 ml)

Spiced Rum Creme Anglais

• 4 large egg yolks

• 3 tbsp white granulated sugar or brown sugar (45 ml)

• 1 cup homogenized milk, cold (250 ml)

• 1/2 vanilla bean, scraped

• 1 tbsp spiced rum (15 ml)

Directions:

1. Preheat oven to 350 degrees F.

. In a large bowl, mash bananas with a hand held potato masher, leaving them chunky. Add the demerara, eggs and grapeseed oil. Continue to mash and stir with the potato masher until ingredients are blended.

3. Sift dry ingredients onto a piece of parchment paper and pour into banana mixture. Using the potato masher blend gently until flour is worked through. Stir in the walnuts.

4. Pour into 9-inch cake pan lined with parchment paper. Bake 35 to 40 minutes, until golden and tester comes out clean. Let cool in the pan for 30 minutes. Flip on and wire rack and cool completely. Serve with Spiced Rum Crème Anglais.
Die meatloaf van AnnekeG (of eigenlijk Martha Stewart dus) lijkt nog enigzins eetbaar. Maar dat "gerecht" van HeavenlyD schoonmoeder vind ik om te kotsen.

Gatver, 1,5 kg gehakt mengen met een FLES ketchup (de meest overrated saus)... haha, ik denk dan aan iemand die echt nog nooit heeft gekookt en voor het eerst een pan vasthoudt in een poging te leren koken....

Begrijp de facinatie met dit type "Amerikaanse gerechten" echt niet. Boek van Jamie staan echt lekkere dingen in maar de voorbeelden die hier voorbij komen vind ik echt weinig aantrekkelijk...Doet me eerder overkomen als oorlogsvoer of laatste zaken uit de voorraadkast verwerken als je bent ingesneeuwd oid.
Mips, net als iedere keuken heeft ook de Amerikaanse echt hele vieze gerechten ophet menu. Vind zelf vooral al die Campbell gerechten of ander gemaksvoer echt vies. Er moet nog wel een beetje werk aanzitten

Wat ik wel vind is dat er hier juist ook een heel andere kant is, dat zijn de gerechten die je echt helemaal vd basis afmaakt (from scratch zoals ze het hier noemen). Ikzelf ben sinds ik hier ben veeeeel meer gaan koken zonder pakjes, verder ben ik al heel snel uitgekeken geraakt op de choc. chips koekjes in alle varianten dus ben ik ook flink aan het bakken geslagen, verder heb je hier de hele dag Food TV, hartstikke inspirerend. Ik koop tegenwoordig 10 kilo bloem elke 3 maand. Je kunt hier sowieso alles in mega groot verpakking kopen, wat dat betreft dus echt een walhalla voor kookgekken zoals ik.

Gut, wat een gewauwel eigenlijk, , hoezo verveling op het werk.
Voor de liefhebbers: Koken met een blikje
quote:annekeg schreef op 09 juni 2010 @ 09:23:

Mips, net als iedere keuken heeft ook de Amerikaanse echt hele vieze gerechten ophet menu. Vind zelf vooral al die Campbell gerechten of ander gemaksvoer echt vies. Er moet nog wel een beetje werk aanzitten

Wat ik wel vind is dat er hier juist ook een heel andere kant is, dat zijn de gerechten die je echt helemaal vd basis afmaakt (from scratch zoals ze het hier noemen). Ikzelf ben sinds ik hier ben veeeeel meer gaan koken zonder pakjes, verder ben ik al heel snel uitgekeken geraakt op de choc. chips koekjes in alle varianten dus ben ik ook flink aan het bakken geslagen, verder heb je hier de hele dag Food TV, hartstikke inspirerend. Ik koop tegenwoordig 10 kilo bloem elke 3 maand. Je kunt hier sowieso alles in mega groot verpakking kopen, wat dat betreft dus echt een walhalla voor kookgekken zoals ik.

Gut, wat een gewauwel eigenlijk, , hoezo verveling op het werk.haha, dat liggen we volledig op één lijn. Vervelen op t werk, aversie tegen pakjesvoer en veel bloem verbruiken in de keuken..
Voor Mips: bloem

haha, dank dank! Ben dol op bloem
Dus die hele fles moet er wél door???

* mmm, krabbelt terug om m te maken*
quote:heejhallo schreef op 06 juni 2010 @ 19:38:

Ow wacht, green bean casserole heb ik pas ergens gehad. Is het niet een typisch thanksgiving bijgerecht? Dat zei een collega van me (die vond het al raar dat we kalkoen en mashed potatoes geserveerd kregen met dit er bij). Ik vond het erg lekker, lekkerder dan stuffing als bijrecht.

Ja, ik word ook niet blij van stuffing.... juk.... en kalkoen ook al niet :')

Macaroni & Cheese, inderdaad erg noord amerikaans (vind ik OOK al niet te vreten hahaha)

Mijn vriend is canadees en hij maakt graag meat pie, maar daarvoor heb je eigenlijk kant en klare pie crust nodig anders ben je wel erg lang bezig....

Verder? hamburgers.......... en dan niet van die mora dingen of zo die voor meer dan de helft uit kip bestaan...
quote:madamemicmac schreef op 09 juni 2010 @ 12:44:

Dus die hele fles moet er wél door???

* mmm, krabbelt terug om m te maken* ah joh, smaakt vast heeeeelijk :puke: . Een hele fles tomaten-suikersaus door je gehakt. Dat wordt culinair klaarkomen voorspel ik... (lees: friet afhalen).
Pffff culinair klaarkomen, dat vraag ik altijd als mijn man te vaak mmmmm mmmmmmm mjjjjjmmmm zegt "kom je klaar" of vind je het gewoon lekker?
Toch is de Noord Amerikaanse keuken echt niet zo slecht hoor. En w.b.t. de mac and chesse, je kunt heel leuk afwisselen met verschllende soorten kaas, ik heb zelfs een keer een hele chique gemaakt met krab, mjummie, ik doe er altijd een lekkere frisse salade bij en knoflookstokbrood,

simpel knoflook in de oven poffen (knoflookbol het kapje afsnijden, beetje olie bovenop met wat basilicum, in folie pakken) voor een klein uurtje, beetje laten afkoelen ander brand je je vingers, dan uitpersen boven ong. 100 g. boter, verse peterselie erdoor met peper en zout, prakken, stokbrood over de lengte doorsnijden, beide kanten mee besmeren, kanten weer boven opelkaar, even in de oven op 180 celcius en klaar is klara.
Volgens mijn recept hoort de "saus" van meatloaf eroverheen voor je hem in de oven doet. Cups is ook niet zo heel lastig, dat is gewoon 238 ml.

Ik heb een heel dik boek dat heet "churchsuppers" er staan heel veel amerikaanse recepten in. Ik hou er wel van, een beetje fout/goor haha

Best Meat Loaf

2 snee geroosterd brood, verkruimeld

1 cup melk

1 pound gehakt

1 ei

1/4 cup ui

1 tsp. zout

1 tsp. peper

1 tsp basilicum

1 teen knoflook

Alles door elkaar , doe in een cakeblik, en bedek met de "Most delicious Sauce"

6 eetlepels bruine suiker

1/2 tsp. nootmuskaat

1/2 cup ketchup

2 tsp mosterd

dan een uur bakken op 180 graden

Ik zal even kijken of er nog leuke dingen in staan verder
Coca cola hotdogs

1 pond hotdogs in kleine stukjes, of cocktailworstjes

In een pan gooien , doe hierbij 1/2 coca cola, zachtjes opwarmen tot de worstjes warm zijn.

(niet uitgeprobeerd....)
Grapppig MissMojo, hier is een cup 250 ml, waar komt die 238 ml vandaan, is het per land nog verschillend, maakt niet veel uit maar ben toch verbaasd. Misschien is het in de loop der jaren naar boven afgerond?

Jouw recept klinkt ook al een stuk beter dan het ketchupbrood.
quote:MissMojo schreef op 09 juni 2010 @ 14:51:

Coca cola hotdogs

1 pond hotdogs in kleine stukjes, of cocktailworstjes

In een pan gooien , doe hierbij 1/2 coca cola, zachtjes opwarmen tot de worstjes warm zijn.

(niet uitgeprobeerd....)Getverrepilekes!
volgens Wiki is de Britse cup 284 ml, en de Amerikaanse 237 ml.

Als ik nog tijd heb vanavond zal ik nog wat recepten plaatsen, er staan ook echt leuke dingen in hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven