Amerikaanse gerechten

06-06-2010 17:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie ook lekkere Amerikaanse gerechten?

Er zijn een aantal dingen waar ik naar op zoek ben, onder andere Green bean casserole en echt Amerikaanse meatloaf. Ik heb wel gegoogled voor die casserole, maar kom dan engels-talige recepten tegen en daar red ik het niet mee.

Andere recepten zijn ook welkom!
Van de week zag ik toevallig Nigella nog op tv, een aflevering over 'trahsy food'. Met onder andere een ham gekookt in cola, vervolgens bestreken met o.a. stroop en mosterdpoeder en in de oven gezet. Texaans recept volgens haar.

Nu eet ik sowieso geen vlees maar dit was helemaal... apart. Maar wel heel Amerikaans!

het recept

edit: het is in het Engels maar zonder ingewikkeld maatwerk of rare ingredienten (al weet ik niet of die stroop hier te krijgen is).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Dit móet ook wel vies zijn.

Yankee Red-Flanel Hash

1 1/2 cup corned beef, gehakt

3 cups fijngesneden aardappel

1 1/2 cup fijngesneden rode biet, uit pot bijv.

1/3 cup ui

1/3 cup melk

1 tsp zout

tabasco saus, enkele druppels

4 eetlepels "vet"

Hussel alles losjes door elkaar, smelt het vet in een grote braadpan, bak alles op medium temperatuur tot de onderzijde bruin is.
Chocolate Mayonaise Cake

1/2 cup Mayonaise

2 cup bloem

4 eetlepels cacao

1,1/2 bakpoeder

1 cup suiker

1 tsp. vanille extract

1 cup water

De oven verwarmen op 180 graden

De droge ingredienten mengen, vanille en watertoevoegen en mixen. Roer de mayonaise erdoor. Bak 30/35 minuten.

Eigenlijk niet eens zo achterlijk, mayonaise bevat natuurlijk haast alleen maar olie en eieren.
Ja en mosterd, die wil ik toch liever niet in mijn chocoladecake hebben hoor!

Zelfgemaakte mac 'n cheese vind ik heerlijk... Ik maak het ook wel eens als er visite komt, met roosjes broccoli erin en cherrytomaatjes. Als ik niet zeg dat het mac 'n cheese is vindt iedereen het lekker, een pasta ovenschotel met gesmolten kaas. Mac 'n cheese heeft een slechte naam door die knaloranje pakkenherrie uit Amerika (of mijn bezoek durft niet eerlijk te zeggen dat het niet te eten is als ik overduidelijk zit te smullen van mijn eigen baksel - kan ook )
Appelsientje, ik ook hoor! (<- eigengemaakte mac & cheese lekker vinden) Met veel vreschillende soorten kaas er in, heeeerlijk. Maar van die plastic kaas, die koop ik hier niet hoor. Gelukkig hebben ze in 'mijn' Amerikaanse supermarkt ook echt wel lekkere soorten.

In de regio waar ik woon zijn mensen (de mensen die ik ken) eignelijk best wel food snobs. Zelf brood bakken, en zelf bier brouwen en alles zo biologisch mogelijk. Niet het eerste waar je aan denkt bij Amerika, maar die kant is er ook zeker wel.
Kan iemand me helpen?

Ik heb een potje met (kip)madras kruiden + recept uit mexico gekregen en wil dit graag gaan maken. Maar.... ik begrijp niet helemaal wat er in het recept staat..

Wat zijn 4 green cardamom pods (lightly crushed) ?

En dan dus die een beetje kneuzen/crushen
Dankjewel, ik had ze via google ook al gevonden maar ik ken het niet. Weet je misschien de Nederlandse naam?
Kardemom klik
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Kardemompeulen volgens mij. Te krijgen bij de toko.
Ik krijg niet echt zin in de genoemde suggesties. *ril*
Vicky P en teigera heel erg bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven