Anijsmelk suikervrij?
zondag 29 augustus 2010 om 22:04
zondag 29 augustus 2010 om 22:08
http://books.google.nl/bo ... esnum=5&ved=0CC4Q6AEwBA#v=onepage&q&f=false
Misschien heb je hier iets aan? Rietsuiker/ahornsiroop weglaten?
Misschien heb je hier iets aan? Rietsuiker/ahornsiroop weglaten?
zondag 29 augustus 2010 om 22:34
Je kan anijsolie bestellen, misschien kan je dit aan je melk toevoegen. Geen ervaring trouwens dus weet niet hoe het smaakt.
http://wellnessbon.greenw ... solie-illicium-verum.html
http://wellnessbon.greenw ... solie-illicium-verum.html
zondag 29 augustus 2010 om 22:51
Anijs olie is een lichtgele vloeistof met een warme, kruidige bijzonder zoete, op drop lijkende geur. Emotioneel gezien bestrijdt anijs olie angsten en biedt troost en geborgenheid. Het is een fijne geur die onopgeloste problemen helpt te verwerken waarna u gesterkt de draad weer op kunt pakken.
Inwendig helpt anijs olie tegen spijsverteringsstoornissen, inwendige kneuzingen en het stimuleert het zenuwstelsel.
Veiligheidsinformatie etherische anijs olie:
In hoge dosis is anijs olie een narcoticum (verdovend middel) en vertraagd de bloedsomloop. Dit kan leiden tot aandoeningen aan de hersenen. Matig gebruiken en niet tijdens de zwangerschap.
Vandaar de fijne associaties
En maar niet teveel gebruiken dus hahaha
Inwendig helpt anijs olie tegen spijsverteringsstoornissen, inwendige kneuzingen en het stimuleert het zenuwstelsel.
Veiligheidsinformatie etherische anijs olie:
In hoge dosis is anijs olie een narcoticum (verdovend middel) en vertraagd de bloedsomloop. Dit kan leiden tot aandoeningen aan de hersenen. Matig gebruiken en niet tijdens de zwangerschap.
Vandaar de fijne associaties
En maar niet teveel gebruiken dus hahaha
zondag 29 augustus 2010 om 23:22
maandag 30 augustus 2010 om 00:54
maandag 30 augustus 2010 om 01:06
Experiment geslaagd! Ik vind het lekker!
1 beker melk
3 sterretjes steranijs
in pan aan de kook brengen en even blijven roeren.
Het ruikt vooral erg sterk naar anijs. Smaakt niet zo sterk als met een anijsblokje, ook minder zoet uiteraard. Misschien experimenteren met hoeveelheid sterretjes of de meekooktijd etc...
Maar ik vind het wel geslaagd! Vooral omdat het suikervrij is, en toch minstens net zo lekker!
1 beker melk
3 sterretjes steranijs
in pan aan de kook brengen en even blijven roeren.
Het ruikt vooral erg sterk naar anijs. Smaakt niet zo sterk als met een anijsblokje, ook minder zoet uiteraard. Misschien experimenteren met hoeveelheid sterretjes of de meekooktijd etc...
Maar ik vind het wel geslaagd! Vooral omdat het suikervrij is, en toch minstens net zo lekker!
maandag 30 augustus 2010 om 08:13
Mmmmm, heerlijk! Anijsmelk! Voor iedereen die de blokjes wil proberen: ze liggen bij de houdbare melk en chocolademelk. Ik denk dat ik vanavond nog een beker neem. Met dit regenachtige weer is het zo gezellig, een beker warme anijsmelk.
Als je het zelf maakt met steranijs of op een andere manier zou je er een zoetje in kunnen doen ipv suiker, heb je toch de zoetige smaak een beetje.
Als je het zelf maakt met steranijs of op een andere manier zou je er een zoetje in kunnen doen ipv suiker, heb je toch de zoetige smaak een beetje.