Anijsmelk suikervrij?

29-08-2010 22:04 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek opanijsmelk, maar is er ook een suikervrije variant mogelijk?

Die blokjes van de Ruijter zijn gemaakt van suiker met anijsolie.

Ben benieuwd of er een suikervrije variant van is, of misschien een recept om het suikervrij zelf te maken?
http://books.google.nl/bo ... esnum=5&ved=0CC4Q6AEwBA#v=onepage&q&f=false

Misschien heb je hier iets aan? Rietsuiker/ahornsiroop weglaten?
Ja, dat is al leuk om mee te gaan experimenteren!
*rilllll* het kippenvel staat op mijn armen. Kip hoe krijg je het weg???
Hoop dat het experiment slaagt!
Oh ik vind het zó lekker Suze! Er komt een "met natte haartjes op de bank voor de tv" gevoel bij me boven als ik dat drink.

Of "zeiknatgeregend bijkomen na een schooldag"
Dank je Pelikaan!
Ik heb nog nooit anijsmelk gedronken, maar het klinkt lekker. Waar koop je dat?

Anijs ruikt zo lekker.
Ow heerlijk!

Ik kreeg dat vroeger bij mijn oma.

Met een boterhammetje met gestampte muisjes, en dan mocht ik inspector gadget kijken.

Nostalgie zeg!
Sam, dat zijn blokjes die je in de melk gooit van de Ruiter.

Volgens mij schrijf je het anders, maar goed.

Gele verpakking met 3 'staafjes' met blokjes.

Zó lekker! Maar ik wil weten of het ook suikervrij kan
Je kan anijsolie bestellen, misschien kan je dit aan je melk toevoegen. Geen ervaring trouwens dus weet niet hoe het smaakt.

http://wellnessbon.greenw ... solie-illicium-verum.html
hhhhmmm Anijs

Verder heb ik geen nuttige bijdrage hoor

Krijg spontaan zin in ouzo...
oeh lekker! Je hebt een tijdje van nescafe oplosanijsmelk gehad, daar was ik echt dol op, maar die is uit de handel volgens mij

sowwy Kippie, heb je niks aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Anijs olie is een lichtgele vloeistof met een warme, kruidige bijzonder zoete, op drop lijkende geur. Emotioneel gezien bestrijdt anijs olie angsten en biedt troost en geborgenheid. Het is een fijne geur die onopgeloste problemen helpt te verwerken waarna u gesterkt de draad weer op kunt pakken.

Inwendig helpt anijs olie tegen spijsverteringsstoornissen, inwendige kneuzingen en het stimuleert het zenuwstelsel.

Veiligheidsinformatie etherische anijs olie:

In hoge dosis is anijs olie een narcoticum (verdovend middel) en vertraagd de bloedsomloop. Dit kan leiden tot aandoeningen aan de hersenen. Matig gebruiken en niet tijdens de zwangerschap.

Vandaar de fijne associaties

En maar niet teveel gebruiken dus hahaha
Anijszaad fijnmalen en door de melk roeren?
Oh, met dit weer krijg ik daar helemaal zin in! Ik ken die blokjes ook van vroeger, ga meteen van de week in de supermarkt kijken of ze ze nog verkopen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Zou t overigens wel lekker zijn zonder suiker? Het hoort in mijn herinnering ook wel een beetje zoetig.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Kipstra schreef op 29 augustus 2010 @ 22:51:

Matig gebruiken en niet tijdens de zwangerschap.Huh?! Tijdens m'n eerste zwangerschap bleef de verloskundige maar drammen dat ik anijsmelk moest drinken want dat kalmeerde. Minstens elke avond voor het slapengaan maar liever nog wat vaker.
Jaaaa, lekker!!!! Ik krijg ook zin in anijsmelk, en nou zijn net mijn blokjes op. Maar: ik heb nog wel steranijs liggen!

Ik verzin nu ter plekke dat steranijs met de melk meekoken misschien een goede suikervrije variant is? Ik ga het meteen proberen. Verslag volgt
Anijsmelk is zoooooo lekker als het koud is buiten!
Experiment geslaagd! Ik vind het lekker!

1 beker melk

3 sterretjes steranijs

in pan aan de kook brengen en even blijven roeren.

Het ruikt vooral erg sterk naar anijs. Smaakt niet zo sterk als met een anijsblokje, ook minder zoet uiteraard. Misschien experimenteren met hoeveelheid sterretjes of de meekooktijd etc...

Maar ik vind het wel geslaagd! Vooral omdat het suikervrij is, en toch minstens net zo lekker!
Hahaha grappig dat jij ook het experimenteren bent geslagen Mozzarella! *schrijft ook steranijs op het lijstje*
Mmmmm, heerlijk! Anijsmelk! Voor iedereen die de blokjes wil proberen: ze liggen bij de houdbare melk en chocolademelk. Ik denk dat ik vanavond nog een beker neem. Met dit regenachtige weer is het zo gezellig, een beker warme anijsmelk.

Als je het zelf maakt met steranijs of op een andere manier zou je er een zoetje in kunnen doen ipv suiker, heb je toch de zoetige smaak een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven