Apple crumble warm houden in oven
zondag 20 december 2009 om 18:44
Hallo mensen,
Ik heb jullie hulp nodig.
Voor anderen misschien een eitje, maar ik weet ff niet hoe
Tweede kerstdag eten we bij mijn schoonouders en ik heb gezegd voor het toetje te zorgen.
Nu heb ik bedacht Apple Crumble van Honig te maken en te serveren met een bolletje ijs. Nu zal het maken van die apple crumble niet zo'n probleem zijn, alleen het warm houden wel. Mijn schoonouders hebben namelijk geen oven en het toetje moet (volgens het pak) warm geserveerd worden.
Nou had ik het volgende bedacht: Ik maak de apple crumble 's middags en voordat we naar mijn schoonouders gaan schuif ik hem weer in de oven en dan kan ik na het eten langs mijn huis om het toetje (warm) op te halen.
Om een lang verhaal kort te maken : Op hoeveel graden moet ik mijn (gas)oven zetten om de crumble wel op te warmen maar niet aan te laten fikken? Of is het helemaal een slecht idee?
Ik heb jullie hulp nodig.
Voor anderen misschien een eitje, maar ik weet ff niet hoe
Tweede kerstdag eten we bij mijn schoonouders en ik heb gezegd voor het toetje te zorgen.
Nu heb ik bedacht Apple Crumble van Honig te maken en te serveren met een bolletje ijs. Nu zal het maken van die apple crumble niet zo'n probleem zijn, alleen het warm houden wel. Mijn schoonouders hebben namelijk geen oven en het toetje moet (volgens het pak) warm geserveerd worden.
Nou had ik het volgende bedacht: Ik maak de apple crumble 's middags en voordat we naar mijn schoonouders gaan schuif ik hem weer in de oven en dan kan ik na het eten langs mijn huis om het toetje (warm) op te halen.
Om een lang verhaal kort te maken : Op hoeveel graden moet ik mijn (gas)oven zetten om de crumble wel op te warmen maar niet aan te laten fikken? Of is het helemaal een slecht idee?
zondag 20 december 2009 om 18:46
zondag 20 december 2009 om 18:52
zondag 20 december 2009 om 19:08
zondag 20 december 2009 om 19:24
Gewoon 's middags in de oven zetten zoals je hem normaal maakt, graad of 180 met evt even de grill aan. Tien minuutjes korter dan normaal bakken. Voordat je naar je ouders weggaat, uit de oven halen.
En als je weer thuis komt om je apple crumble op te halen, zet je de oven aan (gasoven hoef jee toch niet voor te verwarmen)... tien minuutjes erin en klaar. Stuk veiliger en je familie redt het ook wel een kwartiertje zonder je.
Lang op lage temperatuur aanzetten droogt de appel erg uit en de crumble zal zompig zijn ipv licht knapperig.
Om van de veiligheid nog niet te spreken of het risico op een erg verneukt toetje.
En als je weer thuis komt om je apple crumble op te halen, zet je de oven aan (gasoven hoef jee toch niet voor te verwarmen)... tien minuutjes erin en klaar. Stuk veiliger en je familie redt het ook wel een kwartiertje zonder je.
Lang op lage temperatuur aanzetten droogt de appel erg uit en de crumble zal zompig zijn ipv licht knapperig.
Om van de veiligheid nog niet te spreken of het risico op een erg verneukt toetje.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 december 2009 om 19:25

zondag 20 december 2009 om 19:28
Ik zou gewoon 'n half uurtje terug naar huis gaan om 'm op te warmen en zeker niet de oven aan laten zolang je niet thuis bent. Bovendien zal het er vast niet lekkerder op worden als het de hele middag staat door te garen. Door het nog even 10 minuten terug op te warmen krijg je 'n veel verser/knapperiger resultaat.
zondag 20 december 2009 om 19:30
Maak een grand dessert ;
Gerechten - Grand dessert
Print dit recept
Benodigd:
1,5 blaadje witte gelatine, 1 blikje frambozen, 2 el suiker, 1/2 dl rode wijn, 75 gr. Toblerone, vanille ijs, 1 vanillestokje, 1 dl slagroom, 1 dl vanillevla, 1 kleine meloen, 250 gr. aardbeien, 4 el bosaarbeienlikeur, 1/8 l slagroom, 1/2 el poedersuiker, 2 el kersenlikeur, 12 mint chocolaatjes, zilverpillen.
Bereiding:
Wijngelei met frambozen
Week 1,5 blaadje witte gelatine in koud water. Laat 1 blikje frambozen uitlekken en van 1/2 dl van het sap op. Breng dit met 2 el suiker aan de kook. Neem de pan van het vuur en los de uitgeknepen gelatine op in het sap. Voeg 1/2 dl rode wijn en de frambozen toe, laat het mengsel in de koelkast afkoelen en schep het dan door. Vul 4 vormpjes met de gelei. Laat ze in 4 uur opstijven in de koelkast.
Toblerone-ijs
Smelt 75 gr. Toblerone au bain marie en laat het afkoelen maar niet opstijven. Laat 1/2 l vanille ijs zacht worden. Schep de chocolade erdoorheen en laat het mengsel in 1 a 2 uur weer bevriezen.
Vanille-roomsaus
Schraap het merg uit 1 vanillestokje. Roer het met 1 dl slagroom door 1 dl vanillevla.
Meloen met likeur
Verwijder de pitten uit 1 kleine meloen en snijd hem in parten. Maak 250 gr. aardbeien schoon, laat de kroontjes eraan zitten. Bedruppel alles met 4 el bosaardbeienlikeur.
Mintchocolade-taartje
Klop 1/8 l slagroom stijf en klop er 1/2 el poedersuiker en 2 el kersenlikeur door. Doe de room in een spuitzak met een grove spuitmond. Neem 12 mint chocolaatjes, spuit er een toefje room op, leg daar een chocolaatje op, spuit er room op en dek af met een chocolaatje. Garneer de 4 torentjes elk met een toefje room en een zilverpil.
Verdeel alles over vier bordjes en garneer met een mooie bol ijs en oublierolletjes.
Gerechten - Grand dessert
Print dit recept
Benodigd:
1,5 blaadje witte gelatine, 1 blikje frambozen, 2 el suiker, 1/2 dl rode wijn, 75 gr. Toblerone, vanille ijs, 1 vanillestokje, 1 dl slagroom, 1 dl vanillevla, 1 kleine meloen, 250 gr. aardbeien, 4 el bosaarbeienlikeur, 1/8 l slagroom, 1/2 el poedersuiker, 2 el kersenlikeur, 12 mint chocolaatjes, zilverpillen.
Bereiding:
Wijngelei met frambozen
Week 1,5 blaadje witte gelatine in koud water. Laat 1 blikje frambozen uitlekken en van 1/2 dl van het sap op. Breng dit met 2 el suiker aan de kook. Neem de pan van het vuur en los de uitgeknepen gelatine op in het sap. Voeg 1/2 dl rode wijn en de frambozen toe, laat het mengsel in de koelkast afkoelen en schep het dan door. Vul 4 vormpjes met de gelei. Laat ze in 4 uur opstijven in de koelkast.
Toblerone-ijs
Smelt 75 gr. Toblerone au bain marie en laat het afkoelen maar niet opstijven. Laat 1/2 l vanille ijs zacht worden. Schep de chocolade erdoorheen en laat het mengsel in 1 a 2 uur weer bevriezen.
Vanille-roomsaus
Schraap het merg uit 1 vanillestokje. Roer het met 1 dl slagroom door 1 dl vanillevla.
Meloen met likeur
Verwijder de pitten uit 1 kleine meloen en snijd hem in parten. Maak 250 gr. aardbeien schoon, laat de kroontjes eraan zitten. Bedruppel alles met 4 el bosaardbeienlikeur.
Mintchocolade-taartje
Klop 1/8 l slagroom stijf en klop er 1/2 el poedersuiker en 2 el kersenlikeur door. Doe de room in een spuitzak met een grove spuitmond. Neem 12 mint chocolaatjes, spuit er een toefje room op, leg daar een chocolaatje op, spuit er room op en dek af met een chocolaatje. Garneer de 4 torentjes elk met een toefje room en een zilverpil.
Verdeel alles over vier bordjes en garneer met een mooie bol ijs en oublierolletjes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 20 december 2009 om 19:31
Een grand dessert ziet er fantastisch uit. Iedereen kan kiezen wat hij wil en het maken van een keuze valt niet altijd mee. Eén ding staat vast het staat enorm feestelijk.
Is het mogelijk om een aparte tafel neer te zetten waarop u uw dessert kan uitstallen? Uw gasten kunnen dan zelf langs de tafel lopen om hun keuze te maken.
Hierbij enkele voorbeelden waaruit een ‘Grand dessert’ kan bestaan. Laat uw eigen fantasie werken. Om het de huisvrouw/man gemakkelijk te maken zijn er ook gerechten gekozen die u kant en klaar kunt kopen.
* Flensjes gevuld met jam, compote of ijs met een toefje slagroom als garnering
* IJstaart
* Mousse au chocolat
* Gevulde halve perziken uit blik met cranberries en slagroom
* Soesjes of feestelijk ‘croque-en bouche’taart'
* Vruchtensalade
* Bitterkoekjesbavarois
* Tiramisu
* Bonbons, petit fours, kletskoppen, schuimpjes, kleine tompoesjes, noten
1. Flensjes kunt u kant en klaar kopen of zelf maken.
* Verwarm de flensjes voor gebruik kort in de magnetron. Wel afdekken anders drogen ze uit.
* Voor het serveren de flensjes vullen met jam, compote of ijs en oprollen.
* Leg de flesjes in stervorm op een schaal.
* Een toefje slagroom als garnering maakt het extra feestelijk.
Benodigdheden: flensjes, naar keuze vanille ijs, jam of compote, 1/8 l slagroom
2. Uw favoriete ijstaart kunt u voorzien van koud vuur sterretjes die u aansteekt bij het naar binnen brengen van uw dessert. Zet eerst alle andere gerechten op tafel. Tot slot de ijstaart met de brandende sterretjes. Wel het licht even uit doen.
Benodigdheden: ijstaart, sterretjes
3. Gevulde halve perziken.
* Laat de perziken goed uitlekken.
* Snij aan de bolle kant van de perzik met een scherp mes een klein plakje af, zodat de halve perzik goed blijft staan.
* Vul de perzik met cranberries compote en garneer het desgewenst met slagroom.
Benodigdheden: 1 blik halve perziken, 1 potje cranberrie compote, 1/8 l slagroom.
4. Croque- en Bouche is een soesjestaart die in een piramide wordt opgebouwd. U kunt de soesjes ook los serveren, maar in taartvorm is het wel een ‘plaatje’. Wilt u een grote piramide maken, gebruik dan de dubbele hoeveelheden.
Voor het maken van soezenbeslag (20 stuks) heeft u nodig
· 50 gram boter
· 25 gram bloem
· 25 gram zelfrijzend bakmeel (de verhouding boter en bloem moet altijd gelijk zijn)
· 1 dl water
· 2 eieren
Voor de vulling:
· ½ liter geslagen room of banketbakkersroom
Voor de afwerking:
· 500 gram basterdsuiker
· 50 gram boter
· slagroom (versiering)
· zilverpillen (versiering)
Bereiding:
* Neem een steelpannetje en laat de boter hierin smelten.
* Doe het water erbij en breng dit aan de kook.
* Voeg in één keer alle meel toe en roer tot er een deegbal ontstaat
* Neem een ingevet bakblik en maak hierop 20 kleine bergjes deeg.
* Verwarm de oven op 200 graden en bak de soesjes lichtbruin en gaar in ongeveer 25 minuten.
* Laat de soesjes afkoelen en knip ze van onderen open.
* Vul de soesjes met de stijf geslagen slagroom.
* Maak een caramel door 500 gram basterdsuiker in 50 gram boter, in een pan met dikke bodem, te laten caramelliseren. Voeg hiertoe beetje bij beetje de basterdsuiker in de hete pan. Laat dit geheel smelten alvorens een nieuwe hoeveelheid wordt toegevoegd. Als alle suiker is toegevoegd blijf dan de pan verhitten totdat de caramel lichtbruin van kleur is.
* Dompel de gevulde soesjes met de bovenzijde in de caramel en drapeer ze in een piramidevorm op een schaal. De caramel kan de soesjes aan elkaar bevestigen.
* Versier de Croque-en-Bouche met wat slagroom en zilver pillen.
5. Vruchtensalade.
Maak naar eigen keuze een verse vruchtensalade. Schenk over de vruchtensalade citroensap, zodat de vruchten niet bruin worden. U kunt de salade een dag van tevoren klaarmaken.
Tip.:Snij pas vlak voor het opdienen de bananen in plakjes door de salade. Bananen worden gauw bruin. Gebruikt u kersen uit blik, laat deze dan goed uitlekken en vermeng ze pas op het laatste moment door de salade. Het witte vruchtvlees wordt dan niet rood.
Benodigdeden: naar keuze appels, peren, mandarijnen. bananen, meloen, kiwi's lychees uit blik, ananas, kersen
6. Bitterkoekjes bavarois:
Benodigdheden:
· 300 gram melk
· 200 gram spijs
· 15 gram gelatine
· ½ liter slagroom
· 300 dl melk
· 300 gram bitterkoekjes
· Amaretto
Bereiding:
* Week de gelatine in warm water.
* Verwarm de melk met de spijs totdat de spijs is opgelost.
* Los de geweekte gelatine hierin op en zet dit koud.
* Snij de bitterkoekjes in kleine stukjes en doe er een scheut Amaretto over.
* Klop de room dik en spatel dit door de melk met amandel.
* Voeg de bitterkoekjes toe.
* Vul een vorm en laat het geheel opstijven.
* Na het opstijven de vorm op een schaal omkeren.
* Garneer uw bitterkoekjesbavarois met slagroom en bitterkoekjes.
7. Tiramisu.
Wilt u de tiramisu zelf klaarmaken dan heeft u voor 6-8 peronen het volgende nodig:
· 125 gram suiker
· 6 eieren
· 500 gram mascarpone
· Amaretto of Marsala
· 20 lange vingers
· koffie
· cacao
- geraspte chocola of chocolade hulstblaadjes
Bereiding:
* Klop in een kom de suiker en 6 eierdooiers schuimig.
* Voeg de marscarpone er aan toe.
* Doe er een flinke scheut Marsala of Amaretto bij.
* Zet hele sterke koffie en haal de lange vingers er even doorheen.
* Leg de langevingers op de bodem van een schaal.
* Giet hierover de helft van het mascarpone-mengsel.
* Leg vervolgens weer lange vingers daarop en giet nogmaals een laag mascarpone mengsel erover.
* Zet de tiramisu een nacht in de koelkast.
* Strooi voor het serveren wat cacaopoeder over de tiramisu en eventueel wat stukjes geraspte chocola of garneer het ter gelegenheid van de Kerst met chocolade hulstblaadjes.
8. Kleine versnaperingen zoals kleine tompoesjes, petit fours en soesjes zijn ook in de supermarkt te verkrijgen. (diepvries). Ze staan gezellig bij uw grand dessert.
Ook kunt U een schaaltje bonbons, schuimpjes , kletskoppen en verschillende noten neerzetten.
Is het mogelijk om een aparte tafel neer te zetten waarop u uw dessert kan uitstallen? Uw gasten kunnen dan zelf langs de tafel lopen om hun keuze te maken.
Hierbij enkele voorbeelden waaruit een ‘Grand dessert’ kan bestaan. Laat uw eigen fantasie werken. Om het de huisvrouw/man gemakkelijk te maken zijn er ook gerechten gekozen die u kant en klaar kunt kopen.
* Flensjes gevuld met jam, compote of ijs met een toefje slagroom als garnering
* IJstaart
* Mousse au chocolat
* Gevulde halve perziken uit blik met cranberries en slagroom
* Soesjes of feestelijk ‘croque-en bouche’taart'
* Vruchtensalade
* Bitterkoekjesbavarois
* Tiramisu
* Bonbons, petit fours, kletskoppen, schuimpjes, kleine tompoesjes, noten
1. Flensjes kunt u kant en klaar kopen of zelf maken.
* Verwarm de flensjes voor gebruik kort in de magnetron. Wel afdekken anders drogen ze uit.
* Voor het serveren de flensjes vullen met jam, compote of ijs en oprollen.
* Leg de flesjes in stervorm op een schaal.
* Een toefje slagroom als garnering maakt het extra feestelijk.
Benodigdheden: flensjes, naar keuze vanille ijs, jam of compote, 1/8 l slagroom
2. Uw favoriete ijstaart kunt u voorzien van koud vuur sterretjes die u aansteekt bij het naar binnen brengen van uw dessert. Zet eerst alle andere gerechten op tafel. Tot slot de ijstaart met de brandende sterretjes. Wel het licht even uit doen.
Benodigdheden: ijstaart, sterretjes
3. Gevulde halve perziken.
* Laat de perziken goed uitlekken.
* Snij aan de bolle kant van de perzik met een scherp mes een klein plakje af, zodat de halve perzik goed blijft staan.
* Vul de perzik met cranberries compote en garneer het desgewenst met slagroom.
Benodigdheden: 1 blik halve perziken, 1 potje cranberrie compote, 1/8 l slagroom.
4. Croque- en Bouche is een soesjestaart die in een piramide wordt opgebouwd. U kunt de soesjes ook los serveren, maar in taartvorm is het wel een ‘plaatje’. Wilt u een grote piramide maken, gebruik dan de dubbele hoeveelheden.
Voor het maken van soezenbeslag (20 stuks) heeft u nodig
· 50 gram boter
· 25 gram bloem
· 25 gram zelfrijzend bakmeel (de verhouding boter en bloem moet altijd gelijk zijn)
· 1 dl water
· 2 eieren
Voor de vulling:
· ½ liter geslagen room of banketbakkersroom
Voor de afwerking:
· 500 gram basterdsuiker
· 50 gram boter
· slagroom (versiering)
· zilverpillen (versiering)
Bereiding:
* Neem een steelpannetje en laat de boter hierin smelten.
* Doe het water erbij en breng dit aan de kook.
* Voeg in één keer alle meel toe en roer tot er een deegbal ontstaat
* Neem een ingevet bakblik en maak hierop 20 kleine bergjes deeg.
* Verwarm de oven op 200 graden en bak de soesjes lichtbruin en gaar in ongeveer 25 minuten.
* Laat de soesjes afkoelen en knip ze van onderen open.
* Vul de soesjes met de stijf geslagen slagroom.
* Maak een caramel door 500 gram basterdsuiker in 50 gram boter, in een pan met dikke bodem, te laten caramelliseren. Voeg hiertoe beetje bij beetje de basterdsuiker in de hete pan. Laat dit geheel smelten alvorens een nieuwe hoeveelheid wordt toegevoegd. Als alle suiker is toegevoegd blijf dan de pan verhitten totdat de caramel lichtbruin van kleur is.
* Dompel de gevulde soesjes met de bovenzijde in de caramel en drapeer ze in een piramidevorm op een schaal. De caramel kan de soesjes aan elkaar bevestigen.
* Versier de Croque-en-Bouche met wat slagroom en zilver pillen.
5. Vruchtensalade.
Maak naar eigen keuze een verse vruchtensalade. Schenk over de vruchtensalade citroensap, zodat de vruchten niet bruin worden. U kunt de salade een dag van tevoren klaarmaken.
Tip.:Snij pas vlak voor het opdienen de bananen in plakjes door de salade. Bananen worden gauw bruin. Gebruikt u kersen uit blik, laat deze dan goed uitlekken en vermeng ze pas op het laatste moment door de salade. Het witte vruchtvlees wordt dan niet rood.
Benodigdeden: naar keuze appels, peren, mandarijnen. bananen, meloen, kiwi's lychees uit blik, ananas, kersen
6. Bitterkoekjes bavarois:
Benodigdheden:
· 300 gram melk
· 200 gram spijs
· 15 gram gelatine
· ½ liter slagroom
· 300 dl melk
· 300 gram bitterkoekjes
· Amaretto
Bereiding:
* Week de gelatine in warm water.
* Verwarm de melk met de spijs totdat de spijs is opgelost.
* Los de geweekte gelatine hierin op en zet dit koud.
* Snij de bitterkoekjes in kleine stukjes en doe er een scheut Amaretto over.
* Klop de room dik en spatel dit door de melk met amandel.
* Voeg de bitterkoekjes toe.
* Vul een vorm en laat het geheel opstijven.
* Na het opstijven de vorm op een schaal omkeren.
* Garneer uw bitterkoekjesbavarois met slagroom en bitterkoekjes.
7. Tiramisu.
Wilt u de tiramisu zelf klaarmaken dan heeft u voor 6-8 peronen het volgende nodig:
· 125 gram suiker
· 6 eieren
· 500 gram mascarpone
· Amaretto of Marsala
· 20 lange vingers
· koffie
· cacao
- geraspte chocola of chocolade hulstblaadjes
Bereiding:
* Klop in een kom de suiker en 6 eierdooiers schuimig.
* Voeg de marscarpone er aan toe.
* Doe er een flinke scheut Marsala of Amaretto bij.
* Zet hele sterke koffie en haal de lange vingers er even doorheen.
* Leg de langevingers op de bodem van een schaal.
* Giet hierover de helft van het mascarpone-mengsel.
* Leg vervolgens weer lange vingers daarop en giet nogmaals een laag mascarpone mengsel erover.
* Zet de tiramisu een nacht in de koelkast.
* Strooi voor het serveren wat cacaopoeder over de tiramisu en eventueel wat stukjes geraspte chocola of garneer het ter gelegenheid van de Kerst met chocolade hulstblaadjes.
8. Kleine versnaperingen zoals kleine tompoesjes, petit fours en soesjes zijn ook in de supermarkt te verkrijgen. (diepvries). Ze staan gezellig bij uw grand dessert.
Ook kunt U een schaaltje bonbons, schuimpjes , kletskoppen en verschillende noten neerzetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 20 december 2009 om 19:49
Nog een supersimpel alternatief ('geleend' van Appie:
Ingrediënten:
4 passievruchten
200 ml slagroom
2 eetlepels poedersuiker
4 eetlepels lemon curd (pot)
Bereiden:
Passievruchten met scherp mes halveren. Vruchtvlees (pitjes met aanhangend sap) met theelepel boven schaaltje uit halve passievruchten scheppen. In kom slagroom stijfkloppen met poedersuiker. Lemon curd erdoor mengen. Vier theelepels van vruchtvlees aparthouden voor garnering; rest van passievruchtpulp met spatel luchtig door slagroom scheppen, zodat gemarmerd effect onstaat. Slagroommengsel over vier hoge glazen coupes verdelen. Garneren met apart gehouden passievrucht.
Ingrediënten:
4 passievruchten
200 ml slagroom
2 eetlepels poedersuiker
4 eetlepels lemon curd (pot)
Bereiden:
Passievruchten met scherp mes halveren. Vruchtvlees (pitjes met aanhangend sap) met theelepel boven schaaltje uit halve passievruchten scheppen. In kom slagroom stijfkloppen met poedersuiker. Lemon curd erdoor mengen. Vier theelepels van vruchtvlees aparthouden voor garnering; rest van passievruchtpulp met spatel luchtig door slagroom scheppen, zodat gemarmerd effect onstaat. Slagroommengsel over vier hoge glazen coupes verdelen. Garneren met apart gehouden passievrucht.
zondag 20 december 2009 om 19:50
Het hooikisteffect onder dekens ed zou ik niet gebruiken bij een crumble, echt dat wordt zompig.
Even in de magnetron kan wel.
Even in de magnetron kan wel.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 december 2009 om 19:54
Na alle reacties gelezen te hebben is de apple crumble van de baan, tenzij mijn schoonouders een oven van de kerstman krijgen
Ga idd maar op zoek naar een koud toetje. Dan komen ze die crumble maar een keer bij mij eten.
BGB: klinkt erg lekker, dat grand desert, maar dat is niet echt aan hun besteed. Ik liet net al een soesjestoren aan mijn vriend zien en hij riep meteen dat dat niks was...
Denk dat het iets van taart wordt en dan ook met een bolletje ijs. Ze hebben gelukkig wel een diepvries voor mijn ijs
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ga idd maar op zoek naar een koud toetje. Dan komen ze die crumble maar een keer bij mij eten.
BGB: klinkt erg lekker, dat grand desert, maar dat is niet echt aan hun besteed. Ik liet net al een soesjestoren aan mijn vriend zien en hij riep meteen dat dat niks was...
Denk dat het iets van taart wordt en dan ook met een bolletje ijs. Ze hebben gelukkig wel een diepvries voor mijn ijs
Bedankt voor het meedenken allemaal!
zondag 20 december 2009 om 20:24
quote:singalala schreef op 20 december 2009 @ 19:24:
Gewoon 's middags in de oven zetten zoals je hem normaal maakt, graad of 180 met evt even de grill aan. Tien minuutjes korter dan normaal bakken. Voordat je naar je ouders weggaat, uit de oven halen.
Om van de veiligheid nog niet te spreken of het risico op een erg verneukt toetje.Dit is toch een goede optie?
Om van de veiligheid nog niet te spreken of het risico op een erg verneukt toetje.Dit is toch een goede optie?

zondag 20 december 2009 om 21:56