Arretjescake met gewone suiker, etc?

10-06-2012 10:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is mijn debuut arretjescake maken. Op internet wordt je overspoeld met recepten dus ik ben een beetje het overzicht kwijt..

Mijn vragen zijn:

- Kan ik het ook met gewone suiker maken ipv (bruine) basterdsuiker? Ik heb ook wel vanillesuiker, poedersuiker en kaneel suiker in huis

- Laten opstijven in de vriezer of in de koelkast?

- Hoeveel biscuitjes of lange vingers moetn er nu door? Lange vingers heb ik sowieso genoeg, van biscuitjes denk ik max een half pak. Of is een combinatie van allebei ook lekker?

- Wat is lekkerder: ei of vanillevla? Of ook weer een combi (bijv 1 ei en 2 lepels vla?

- Hoe lang kan je het eigenlijk bewaren in de vriezer/koelkast?

Ps. Voor diegenen die meeschrijven in "Afallen juni/juli/augustus" : ik krijg vanmiddag visite en ik hb niks in huis.. moet dus wel iets maken
Ohwww lekker!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Met gewone suiker kan wel maar maakt het iets meer crunchy dan basterdsuiker, ik vind het minder lekker.

Vanillesuiker,poedersuiker,of kaneelsuiker lijken me geen succes

Afhankelijk van hoeveel tijd je hebt het laten opstijven in vriezer of koelkast. Bij vriezer wel goed in de gaten houden dat het niet bevriest.

Ei werkt beter, maar vla kan prima, vooral als je geen fan bent van rauw ei.

Ik denk daqt je wel een mix van biscuitjes en lange vingers kan gebruiken. De verhoudingen moeten gewoon allemaal gelijk zijn. Even veel gram suiker als boter en koekjes.

In de vriezer kun je het vrij lang bewaren, in de koelkast een paar dagen, als je geen rauw ei hebt gebruikt een week denk ik.

Succes
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hoe laat komt je bezoek?

Het is de vraag of je de cake nog op tijd "stijf" krijgt...

Dit is wat ik laatst gemaakt heb.

200 gr suiker (gewone witte)

250 gr ongezouten roomboter

50 gr cacao

2 eieren

200 gr mariekoekjes

Suiker en eieren opkloppen tot schuim, cacao toevoegen, boter smelten, toevoegen, koekjes breken en door t mengsel spatelen

In bakvorm, die bekleed is met folie, doen en 3 uur in diepvries.

Je kunt de hoeveelheid verdubbelen en dan heb je een hoeveelheid voor een grote rechthoekige bakvorm.

Maar je kunt natuurlijk elke vorm gebruiken, ook gewoon een kom.

Zolang t maar in de diepvries kan...
Hahaha Mamsks, ik heb vandaag ook een cake gebakken. Dit is ons familierecept, altijd een succes op verjaardagen.

2 eieren

300 g suiker

30 g cacao

8 g oploskoffie

375 g plantenvet

300 g droge biscuit

Klop de eieren met de suiker goed glad. Voeg lepel voor lepel de cacao en de oploskoffie toe. Smelt het plantenvet, laat het enigszins afkoelen en voeg het nog vloeibare vet bij deze massa. Blijf roeren tot alles een gelijkmatig geheel vormt. Breek de biscuits in stukjes en roer deze door het mengsel. Bekleed een cakevorm met vetvrij papier. Vul de vorm met het mengsel en zet deze koel weg om het stijf worden van de massa te bevorderen.
Het moet een nacht opstijven in de koelkast. Dus die krijg je niet meer klaar als er vandaag visite komt...

En gewone suiker kan ook.
Oei. Misschien toch even naar de dichtstbijzijnde benzinepomp rijden om koekjes te halen?

Of als je ook zelfrijzend bakmeel in huis hebt gewoon een cake bakken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:truffelmaffia schreef op 10 juni 2012 @ 11:27:

Het moet een nacht opstijven in de koelkast. Dus die krijg je niet meer klaar als er vandaag visite komt...

En gewone suiker kan ook.

Daar ben ik ook bang voor. En de smaken krijgen niet de tijd om lekker in te trekken.

Wat heb je nog in huis? Kunnen we meedenken.
Heb je chocolade in huis?

Smelten en dan de lange vinger voor de helft erin dopen?
Het staat in de vriezer, bijna 4 uur de tijd om op te stijven..hoop dat het lukt. Het is gelukkig maar familie dus als het mislukt is er nog weinig aan de hand..
Alvast een klein stukje geproefd...best lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven