Avecado, echt zo gezond ?

06-01-2012 19:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat een avocado echt zo gezond is ?
Wat zit er in avocado? (per 100 gram)

Kcal: 199

Vitamine C: 6 mg

Natrium: 3 mg

Kalium: 377 mg

Calcium: 11 mg

Fosfor: 39 mg
Ja, dat klopt.
Is fruit niet gezond dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
In avocado veel omega 3, net als in vette vis en dat is goed voor hart en bloedvaten.
Avocado’s zijn erg gezond. Dat komt omdat er veel onverzadigde vetten in zitten, die goed zijn voor hart- en bloedvaten en je cholesterol verlagen. Daarnaast is het mineralengehalte erg hoog, er zit drie keer meer in dan in ander vers fruit. Het hoge kaliumgehalte zorgt voor een verlaging van de bloeddruk. Bovendien bevat een avocado veel vitamine C en vitamine E. De vitamine E beschermt tegen vroegtijdige veroudering, aderverkalking en zelfs tegen sommige soorten kanker.
Wauw, ik stuur m'n vriend meteen op pad om 2 avocado's te scoren !!
Avocado's zijn niet alleen gezond maar ze zijn ook heel lekker, gewoon dunne schijfjes tussen een vers broodje met een plakje zalm, druppeltje citroensap, heel simpel maar ook heel lekker.
verba volant, scripta manent.
Wat leuk van jullie snelle reactie !
quote:MarianneDavids schreef op 06 januari 2012 @ 20:03:

Avocado's zijn niet alleen gezond maar ze zijn ook heel lekker, gewoon dunne schijfjes tussen een vers broodje met een plakje zalm, druppeltje citroensap, heel simpel maar ook heel lekker.Of opensnijden, besprenkelen met wat olijfolie en zeezout en leeglepelen...
jummie avocado's zijn idd heerlijk (als ze goed rijp zijn..) met een beetje vinaigrette....(olijfolie, azijn knoflook zout en peper) mmmmmmmmm
quote:Quinty schreef op 06 januari 2012 @ 20:14:

[...]

Of opensnijden, besprenkelen met wat olijfolie en zeezout en leeglepelen...Yep, niet goed voor de lijn maar daar maak ik me nooit druk over, Ook lekker met wat fijngehakte olijven of zongedroogde tomaatjes,
verba volant, scripta manent.
Zelfgemaakte guacemoledip: avocado prakken of pureren met wat zongedroogde tomaatjes, verse koriander, knof, drupje tabasco, wat olijfolie of mayo, beetje zout.

Met gerookte zalm is ook een heerlijke combi!
Volgends mij zitten daar veel goede vetten in zoals de onverzadigde b.v.en het smaakt nog lekker ook.Heb dit vaak als

voorgerecht bij de Argentijn gegeten.
Lekker met een klodder crème fraîche en wat nep-kaviaar.
Gezond en heerlijk, bij een wrap bijvoorbeeld.
quote:marcishier schreef op 06 januari 2012 @ 19:46:

Klopt het dat een avocado echt zo gezond is ?Ja en nog heerlijk ook.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Fame schreef op 06 januari 2012 @ 19:53:

Is fruit niet gezond dan?'Tuurlijk is fruit ook gezond en nog lekker ook.
quote:galadriel schreef op 06 januari 2012 @ 21:10:

Gezond en heerlijk, bij een wrap bijvoorbeeld.Ik kom nooit echt verder dan wat avocado op geroosterd brood, lekker belegen kaas en wat zout, maar in een wrap klinkt ook wel interessant! Wat doe je daar dan nog meer in? Zie vaak recepten met avocado en zalm of kipfilet oid maar eet geen vlees..
Avocado gaat ook in de guacamole, zoals in dit recept link

Guacamole is ook lekker om dorito chips in te dippen. Of op toastjes e.d. Jammie!
Ik eet graag Hüttenkäse geprakt met avocado, citroensap en dr vogel kruidenzout.

Op een zuurdesemboterham met tomaat.

Recept is geïnspireerd op een recept van Annemarie Postma.

Normaal ben ik helemaal niet van het hele gezonde, maar hier kun je me 's nachts wakker voor maken!
quote:MarianneDavids schreef op 06 januari 2012 @ 20:20:

[...]

Yep, niet goed voor de lijn maar daar maak ik me nooit druk over, Ook lekker met wat fijngehakte olijven of zongedroogde tomaatjes,Nog altijd beter dan een gortdroge eierkoek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven