bbq slecht?

28-05-2012 16:39 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ook maar is de bbq er bij gepakt met dit mooie weer. Ik zit zoals altijd weer bommetje vol en vraag mij af: is bbqen goed? Want normaal eet je maar 1 stuk vlees, en met een bbq eet je wel zeker 5 stukken. Kan toch nooit goed zijn?
Je kunt toch ook groente en vis op de BBQ doen?

Dan eet je ook minder vlees.
Je kan ook minder vlees eten maar meer groenten. Bovendien denk ik dat het niet veel kwaad kan als je het niet te vaak doet.

Eet smakelijk voor straks!
Vijf stukken vlees vind ik ook wel erg veel hoor. Gewoon meer salade eten. Sowieso is barbecuen niet echt gezond volgens mij.
Ja, maar je bbq't toch ook niet alle dagen?

Het is natuurlijk ook een feestje om met zulk mooi weer buiten te kokkerellen en het in de zon op te eten, dus dan geeft het ook niet.

Alle dagen friet is ook niet goed, alle dagen weliswaar gezonde, maar eenzijdige voeding is ook niet goed.

Ik zeg: trek die bbq te voorschijn, geniet ervan dat het eindelijk kan en voel je vooral niet schuldig als je vandaag het ene sateetje na het andere wegwerkt.

Eet smakelijk!
Het ligt eraan wat je erbij eet aan sauzen e.d.

By the way: het is bbc, met een c!
Je bent er toch zelf bij hoeveel je eet? Meestal zijn er ook salades en stokbrood.

Zou me eerder zorgen maken dat niet iedereen goed weet hoe je moet bbqen. Met vuur eronder, vlees rauw van binnen en verbrand van buiten. Goede tip is om het vlees al vooraf in de pan te garen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik BBQ hoofdzakelijk met vis, veelal spiesjes met gamba's, zalm en witvis. Harstikke gezond met een flinke salade.
ooijen1310 schreef op 28 mei 2012 @ 16:42:

Huh? The British Broadcasting Company is BBC, een barbeque is toch echt met een -q, dus BarBeQue :)
bbq = barbeque = barbecue op z'n Engels = leenafkorting.

Als dat niet mag, mag ' by the way' ook niet.
ooijen1310 schreef op 28 mei 2012 @ 16:42:

Nope, het werkwoord is met een c, de afkorting met een q.
Haha, mosterd (ook lekker bij je vlees).
je kunt toch ook normaal BBQ'en , en met normaal bedoel ik 1 of 2 stukjes vlees/vis..wat groente , gepofte aardappel..vol vreten is echt geen moeten ;-) dat doet iedereen zichzelf aan.
Jeetje, ik heb nog nooit iemand bbc zien schrijven tenzij het over een televisiekanaal gaat. Voluit is het inderdaad barbecue maar afgekort is het gewoon bbq hoor.

Gewoon lekker genieten en vis op de bbq is gezond en heel erg lekker!
Het is óf bbq óf barbecue

mosterd...........
En de bereidingswijze is dan weer wel mager.
O ja verrek: het volledige woord is met een -c. I stand corrected!

Gebruik ik nooit (maar ik barbecue dan ook zélden) :-$
5 stukken vlees? Is dat dan het enige dat je eet of eet je daarnaast ook nog brood, salades, groente?

Je kunt natuurlijk zo veel eten als je wilt en een keertje wat meer vlees is echt niet ongezond. Als je maar niet elke dag 5 stukken vlees gaat eten.

Ik heb gister een soort BBQ gedaan (Beetje nep gewoon in de pan gebakken, haha) en heb 1.5 stuk vlees op en verder paar stukjes brood en salade + gegrilde groente.

Voor mij is dat echt meer dan voldoende.

Dus ja ik eet dan wel iets meer vlees dan normaal maar niet heel erg veel...
5stukken vlees?

Ik hooguit 3,maar wel veel salade en stokbrood met kruidenboter.

waarom zoveel vlees?
Je eet toch ook niet elke dat gourmet schotel?
"quote: ooijen1310 schreef op 28 mei 2012 @ 16:42 :

By the way: het is bbc, met een c! Huh? The British Broadcasting Company is BBC, een barbeque is toch echt met een -q, dus BarBeQue"

Nee het is barbecue!!!
Ik zou met dit weer zowiezo meer salade eten als vlees denk ik :)
Dit weekend nog gebarbecuet (is dat goed gespeld?) en had gamba's, hamburger, worstje, brood & twee verschillende salades. Echt heel ongezond is dat niet toch... je kunt het zo ongezond maken als je zelf wil! Vijf stukken vlees red ik niet hoor.
 bar·be·cue·ën barbecuede, heeft gebarbecued
Jahaaaa barbecue met een C, maar de afkorting niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven