bbq slecht?
dinsdag 29 mei 2012 om 09:00
Dit is niet waar. Ten eerste hebben eiwitten niks te maken met B12. Daarnaast gaat het niet om de eiwitten die je binnen krijgt, maar de aminozuren waarvan je lichaam zelf eiwitten opbouwt. Dierlijke eiwitten zijn de slechtste eiwitten die je binnen kan krijgen. Ten eerste omdat ze heel complex zijn, je lichaam moet ze eerst afbreken om bij de aminozuren te komen, om vervolgens daarmee weer nieuwe eiwitten op te bouwen. Dit kost veel energie. Ten tweede zijn dierlijke eiwitten erg zuur, waardoor je lichaam dat moet stabiliseren, de makkelijkste manier om dit te doen is door calcium uit de botten e.d. te halen. Vandaar dat in landen waar veel dierlijke eiwitten worden gegeten ook veel osteoporose voorkomt.
Mensen stressen altijd om eiwitten, maar de gemiddelde persoon in de westerse wereld krijgt wel 3 tot 4 keer te veel eiwitten binnen (en dan vraagt men zich nog af waar al die ziektes toch vandaan komen?)
Tot slot zijn koolhydraten niet slecht voor je. Alle cellen in je lichaam werken op glucose, ze hebben glucose nodig om te functioneren. Het probleem is niet dat mensen te veel koolhydraten eten, maar dat ze te veel lege voedselproducten eten, dus waar wel veel koolhydraten inzitten maar weinig vitaminen en mineralen. Je moet je koolhydraten halen uit fruit, groenten en hele granen. Hoge bloedsuikerspiegels worden ook niet veroorzaakt door koolhydraten, maar door het combineren van koolhydraten en vetten. Vet zorgt ervoor dat de glucose minder snel naar de cellen kan worden getransporteerd.
Sorry, ik moest hier gewoon even op ingaan, omdat ik me stoor aan de onwetendheid die de meeste mensen hebben omdat deze informatie gewoon jarenlang verkeerd is geinformeerd. Je hebt geen vlees nodig voor eiwitten, en de eiwitten uit vlees zijn niet de beste die je kan krijgen.
dinsdag 29 mei 2012 om 09:07
Dierlijke eiwitten bevatten het essentiele B12 (daarom moeten vegetariers/veganisten ook kunstmatige B12 slikken) en bovendien werken eiwitten verzadigend terwijl je van koolhydraten uit graanproducten en fruit binnen no time weer trek krijgt. Van 'n eiwitrijk/koolhydraatarm dieet val je ook makkelijker af, misschien juist omdat je lichaam er meer voor moet werken?
Buiten dat is gebbqt vlees gewoon ontzettend lekker!
Buiten dat is gebbqt vlees gewoon ontzettend lekker!
dinsdag 29 mei 2012 om 09:10
dinsdag 29 mei 2012 om 09:11
Wij hebben gisteren ook de BBQ aangehad. Heerlijk. Normaal ben ik helemaal niet zo van de grote stukken vlees ( ik eet vaak maar 2x in de week vlees) , maar op een BBQ vind ik het heerlijk. Gebeurt misschien ook 2x per jaar dat ik me zo te buiten ga aan vlees. Wel al het vlees gehaald bij een biologische slager die zelf de dieren slacht en waarvan wij weten dat de dieren een waardig leven hebben gehad. Stokbrood en salade hebben we standaard op tafel staan. Vooral het brood gaat er snel doorheen.
Gisteren 2 kipfiletlapjes gehad, een runderlapje en 2 shaslick spiesjes.
Gisteren 2 kipfiletlapjes gehad, een runderlapje en 2 shaslick spiesjes.
dinsdag 29 mei 2012 om 09:36