bbq slecht?
maandag 28 mei 2012 om 18:04
Jeutje ik word echt een beetje onpasselijk als ik die hoeveelheden vlees hoor/zie. Eet normaal 1 a max 2 keer per week een stukje vlees van ongeveer een ons en met een BBQ dus ook niet meer. Lekker salades erbij, stukje brood, sausje, heerlijk!!
Zo'n lijstje van woepsie bijvoorbeeld daarvan zou ik dan 1 ding kiezen qua vlees. Maar goed, joh ieder zijn ding, en zoals al eerder gezegd zelfs al eet je een keer zoveel vlees dan doe je het toch niet elke dag...
Zo'n lijstje van woepsie bijvoorbeeld daarvan zou ik dan 1 ding kiezen qua vlees. Maar goed, joh ieder zijn ding, en zoals al eerder gezegd zelfs al eet je een keer zoveel vlees dan doe je het toch niet elke dag...
maandag 28 mei 2012 om 18:04
Jij gelukkig niet
Maar er worden zoveel topics in deze trant geopend de laatste tijd, dat het echt begint op te vallen. Persoonlijk denk ik dan: eet alles een beetje met mate, dan komt het wel goed. Maar dan komen er dus allemaal reacties binnen dat het inderdaad heel slecht is en dat je per sé linksdraaiende binnenstebuitengekeerde granen moet eten, want die zijn veeeel gezonder
Maar goed, dit is geheel offtopic
maandag 28 mei 2012 om 18:17
Ik ook achnein..
Linksomverkeerdgedraaide zooi komt er hier niet in,de mens is een alleseter en ik eet het liever rechtstreeks dan via toegevoegde pillen en/of andere suplementen..
Ik ga de keuken in,een lekkere pan bahmi maken ( jaja met satéh en saus )
@sartan..
Een doorsnee gehaktbal weegt hier minimaal 150 gram,vlees staat dagelijks op tafel en dan meestal ook in porties van minimaal 150 - 200 gram
Een beenhammetje van 450 - 500 gram gaat hier schoon op met 2 personen..
Linksomverkeerdgedraaide zooi komt er hier niet in,de mens is een alleseter en ik eet het liever rechtstreeks dan via toegevoegde pillen en/of andere suplementen..
Ik ga de keuken in,een lekkere pan bahmi maken ( jaja met satéh en saus )
@sartan..
Een doorsnee gehaktbal weegt hier minimaal 150 gram,vlees staat dagelijks op tafel en dan meestal ook in porties van minimaal 150 - 200 gram
Een beenhammetje van 450 - 500 gram gaat hier schoon op met 2 personen..
maandag 28 mei 2012 om 18:48
bij mij gaat het juist om het vlees! Daarvoor gaat juist de bbq aan!
Na dat lijstje wat ik opnoemde zit ik niet eens propvol.. we eten heel langzaam. Hebben in totaal denk ik zeker wel 2,5 uur gebarbecued. Dan ff uitbuiken en dan nog eens t toetje.
Ieder zn ding natuurlijk. Maar als ik ergens wordt uitgenodigd voor een bbq verwacht ik niet dat ik er maar 1 of 2 stukjes vlees krijg.
Na dat lijstje wat ik opnoemde zit ik niet eens propvol.. we eten heel langzaam. Hebben in totaal denk ik zeker wel 2,5 uur gebarbecued. Dan ff uitbuiken en dan nog eens t toetje.
Ieder zn ding natuurlijk. Maar als ik ergens wordt uitgenodigd voor een bbq verwacht ik niet dat ik er maar 1 of 2 stukjes vlees krijg.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
maandag 28 mei 2012 om 19:55
Wij bakken alles in 1 keer achter elkaar, houden het warm in diepe pannen en dan hup alles achter elkaar opeten.
We hebben eigenlijk altijd gehakt (kofte), meestal kippendijenvlees en stukken lam of rundvlees. Eventueel aan een spies.
En spiezen met tomaat en pepers.
Salade erbij, wraps erbij en eventueel nog wat brood, knoflooksaus em sambal en schuiven maar!
We hebben eigenlijk altijd gehakt (kofte), meestal kippendijenvlees en stukken lam of rundvlees. Eventueel aan een spies.
En spiezen met tomaat en pepers.
Salade erbij, wraps erbij en eventueel nog wat brood, knoflooksaus em sambal en schuiven maar!
maandag 28 mei 2012 om 19:55
Wij eten ook niet zo heel veel, ieder een drumstick, een chipolataworstje,gamba's,biefstuk en een spies varkenhaassate, en puntpaprika met zeezout en pijnboompitten op de bbq. Daarbij wat stokbrood met tapenade, rundvleessalade en tomaten met mozarella en dan hebben wij wel genoeg. (geen sauzen ofzo) En als we visite hebben dan is het een stuk uitgebreider met zalmpakketjes, sausjes etc
maandag 28 mei 2012 om 20:49
Ik vind het echt niet nodig om heel veel vlees te eten tijdens de BBQ.
Dat ding is gewoon een soortement van gasfornuis (jammer genoeg heb ik er geen plek voor op het balkon). Misschien dat ik een keer een extra stukje neem, maar daar houdt het wel mee op. Verder lekkere verse salades, en groentes, maïskolfjes en/of gepofte aardappelen van de bbq zijn ook heerlijk. Of het toetje, een banaan in zilverfolie met een flinke scheut rum erover... jum jum jum.
Je doet mij écht geen lol met 'heel veel vlees', en al helemaal niet van die typische barbecue meuk. Vette troep, boordevol eigenlijk niet zo eetbare dingen. Wat ik wel lust op de barbecue is 'gewoon' vlees en 'echte hamburgers'. En ja, het liefst biologisch: het kan geen kwaad een beetje te denken aan het dierenwelzijn.
Alsof je er trots op moet zijn dat je zeker 200gr vlees per dag wegkaant, vooral ook uit de bio-industrie, want hey, dan ben je tenminste geen geitewollensokkentype...
Dat ding is gewoon een soortement van gasfornuis (jammer genoeg heb ik er geen plek voor op het balkon). Misschien dat ik een keer een extra stukje neem, maar daar houdt het wel mee op. Verder lekkere verse salades, en groentes, maïskolfjes en/of gepofte aardappelen van de bbq zijn ook heerlijk. Of het toetje, een banaan in zilverfolie met een flinke scheut rum erover... jum jum jum.
Je doet mij écht geen lol met 'heel veel vlees', en al helemaal niet van die typische barbecue meuk. Vette troep, boordevol eigenlijk niet zo eetbare dingen. Wat ik wel lust op de barbecue is 'gewoon' vlees en 'echte hamburgers'. En ja, het liefst biologisch: het kan geen kwaad een beetje te denken aan het dierenwelzijn.
Alsof je er trots op moet zijn dat je zeker 200gr vlees per dag wegkaant, vooral ook uit de bio-industrie, want hey, dan ben je tenminste geen geitewollensokkentype...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson