bbq slecht?

28-05-2012 16:39 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ook maar is de bbq er bij gepakt met dit mooie weer. Ik zit zoals altijd weer bommetje vol en vraag mij af: is bbqen goed? Want normaal eet je maar 1 stuk vlees, en met een bbq eet je wel zeker 5 stukken. Kan toch nooit goed zijn?
Jeutje ik word echt een beetje onpasselijk als ik die hoeveelheden vlees hoor/zie. Eet normaal 1 a max 2 keer per week een stukje vlees van ongeveer een ons en met een BBQ dus ook niet meer. Lekker salades erbij, stukje brood, sausje, heerlijk!!

Zo'n lijstje van woepsie bijvoorbeeld daarvan zou ik dan 1 ding kiezen qua vlees. Maar goed, joh ieder zijn ding, en zoals al eerder gezegd zelfs al eet je een keer zoveel vlees dan doe je het toch niet elke dag...
dunschiller schreef op 28 mei 2012 @ 17:59:

@achnein..

Als ik aan de bbq zit of een ander bord lekker eten denk ik echt niet bij elke hap na of het "gezond eten" is ..

Jij gelukkig niet :)

Maar er worden zoveel topics in deze trant geopend de laatste tijd, dat het echt begint op te vallen. Persoonlijk denk ik dan: eet alles een beetje met mate, dan komt het wel goed. Maar dan komen er dus allemaal reacties binnen dat het inderdaad heel slecht is en dat je per sé linksdraaiende binnenstebuitengekeerde granen moet eten, want die zijn veeeel gezonder :-P

Maar goed, dit is geheel offtopic X-D Heb nu wel heel erg zin in bbq gekregen.
Ik ook achnein..

Linksomverkeerdgedraaide zooi komt er hier niet in,de mens is een alleseter en ik eet het liever rechtstreeks dan via toegevoegde pillen en/of andere suplementen..

Ik ga de keuken in,een lekkere pan bahmi maken ( jaja met satéh en saus )

@sartan..

Een doorsnee gehaktbal weegt hier minimaal 150 gram,vlees staat dagelijks op tafel en dan meestal ook in porties van minimaal 150 - 200 gram

Een beenhammetje van 450 - 500 gram gaat hier schoon op met 2 personen..
Een normale portie vlees of seafood is bij mij ook ca. 200 gram. Snap niet dat mensen genoeg hebben aan zo'n flintertje van 100 gram. Eiwitten zijn goed voor je (B12) en verzadiged, beter dan die grote hoeveelheden koolhydraten die men weg werkt.
chocolol schreef op 28 mei 2012 @ 17:31:

Het is zo gezond zoals je het zelf maakt.

Je hoeft niet persee vlees op de barbecue te gooien, je kunt er ook groente spiesjes opgooien, of een lekkere maiskolf, gepofte aardappel, fruitspiesjes etc. En natuurlijk kun je daarnaast nog brood, sausjes, salade eten.
Zo doe ik het ook en dan is het vaak nog minder vet dan als het in de pan gaat. Als ik lees dat sommige 2 speklappen en nog andere zooi naar binnen werken dan vraag ik me af of je dagelijks ook zo eet. Moet er niet aan denken.
Het leuke van een BBQ is toch juist dat je jezelf eens fijn als een onbeschaafde holbewoner te buiten kunt gaan? Liefst met veel gekluif en zo X-D .

Dan kun je de volgende dag altijd nog gaan vasten of zo.
dan maakt het niet uit.
elninjoo schreef op 28 mei 2012 @ 18:20:

Een normale portie vlees of seafood is bij mij ook ca. 200 gram. Snap niet dat mensen genoeg hebben aan zo'n flintertje van 100 gram. Eiwitten zijn goed voor je (B12) en verzadiged, beter dan die grote hoeveelheden koolhydraten die men weg werkt.
Leven en laten leven EN (of in dit geval niet gheghe) ik vind vlees gewoon niet altijd lekker en zeker niet van die lappen. En vwb de koolhydraten die "men" - ik dus- weg werk: daar heb ik geen last van, ben niet te dik eerder te mager, dus nogmaals: ieder zijn meug.
bij mij gaat het juist om het vlees! Daarvoor gaat juist de bbq aan!

Na dat lijstje wat ik opnoemde zit ik niet eens propvol.. we eten heel langzaam. Hebben in totaal denk ik zeker wel 2,5 uur gebarbecued. Dan ff uitbuiken en dan nog eens t toetje.

Ieder zn ding natuurlijk. Maar als ik ergens wordt uitgenodigd voor een bbq verwacht ik niet dat ik er maar 1 of 2 stukjes vlees krijg.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
woepsie schreef op 28 mei 2012 @ 18:48:

Ieder zn ding natuurlijk. Maar als ik ergens wordt uitgenodigd voor een bbq verwacht ik niet dat ik er maar 1 of 2 stukjes vlees krijg.

Sterker nog .. als ik weet dat ik maar 1 of 2 stukjes vlees krijg ga ik niet..

Zoals groentesoep2 schreef.. een bbq is idd om als een holbewoner vlees te eten,het liefst tot de sappen achter je oren zitten.. alleen het vasten sla ik de dag erna over..

X-D
Ik eet steeds minder vlees bij de bbq. Ik ben dol op gepofte aardappel, mais en groentenspiezen. Ook knoflookgarnalen vind ik heerlijk. En dan 2 stukjes vlees.
lamystere1 schreef op 28 mei 2012 @ 16:43:

Ik BBQ hoofdzakelijk met vis, veelal spiesjes met gamba's, zalm en witvis. Harstikke gezond met een flinke salade.

Hier ook. Geen sausjes, geen brood. Wel een heerlijke dressing over de salade en vlees wat gekruid is met verse kruiden uit de tuin en knoflook.

Vlees wat op de bbq gaat is kipfilet, entrecote en lamsvlees dus dat is ook vrij mager.
dunschiller schreef op 28 mei 2012 @ 19:02:

[...]Sterker nog .. als ik weet dat ik maar 1 of 2 stukjes vlees krijg ga ik niet..

Meen je dat nou? Betekent dit dat je van tevoren bij een uitnodiging vraagt hoeveel vlees je gaat krijgen?

Je gaat toch bij iemand barbecuen voor de gezelligheid lijkt me...
Ik eet geen brood bij de BBQ als ik er meerdere achter elkaar heb. Dan eet ik er salade en verse annanas, watermeloen en mango bij, zoals gisteren.

En zalm op de grill.

Heerlijk.
Ik heb nog nooit een bbq gehad waar je zo weinig krijgt. Meestal is t eten tot je er bij neervalt en staat er zoveel, dat je de hele straat uit had kunnen uitnodigen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Wij bakken alles in 1 keer achter elkaar, houden het warm in diepe pannen en dan hup alles achter elkaar opeten.

We hebben eigenlijk altijd gehakt (kofte), meestal kippendijenvlees en stukken lam of rundvlees. Eventueel aan een spies.

En spiezen met tomaat en pepers.

Salade erbij, wraps erbij en eventueel nog wat brood, knoflooksaus em sambal en schuiven maar!
Wij eten ook niet zo heel veel, ieder een drumstick, een chipolataworstje,gamba's,biefstuk en een spies varkenhaassate, en puntpaprika met zeezout en pijnboompitten op de bbq. Daarbij wat stokbrood met tapenade, rundvleessalade en tomaten met mozarella en dan hebben wij wel genoeg. (geen sauzen ofzo) En als we visite hebben dan is het een stuk uitgebreider met zalmpakketjes, sausjes etc
woepsie schreef op 28 mei 2012 @ 19:46:

Ik heb nog nooit een bbq gehad waar je zo weinig krijgt. Meestal is t eten tot je er bij neervalt en staat er zoveel, dat je de hele straat uit had kunnen nodige.

Eh.... waar heb ik het over "weinig eten"?!

Als ik mijn bord volstapel met salades (versgemaakte dus niet uit een pakje of bakje, ieuw), wat brood en zelfgemaakte sausjes en fruit toe, dan heb ik echt niet weinig gegeten hoor. Alleen niet zoveel vlees!

X-D
dunschiller schreef op 28 mei 2012 @ 19:02:

[...]

Sterker nog .. als ik weet dat ik maar 1 of 2 stukjes vlees krijg ga ik niet..
Seriously?!
woepsie schreef op 28 mei 2012 @ 19:46:

Ik heb nog nooit een bbq gehad waar je zo weinig krijgt. Meestal is t eten tot je er bij neervalt en staat er zoveel, dat je de hele straat uit had kunnen nodige.
Dan is het wel logisch dat je speklappen eet. Als het er alleen om de hoeveelheid vlees en niet om de smaak en kwaliteit gaat dan is het goedkoopste en vetste idd hetgeen je het beste kan eten.
achnein schreef op 28 mei 2012 @ 18:04:

[...]

Jij gelukkig niet :)

Maar er worden zoveel topics in deze trant geopend de laatste tijd, dat het echt begint op te vallen. Persoonlijk denk ik dan: eet alles een beetje met mate, dan komt het wel goed. Maar dan komen er dus allemaal reacties binnen dat het inderdaad heel slecht is en dat je per sé linksdraaiende binnenstebuitengekeerde granen moet eten, want die zijn veeeel gezonder :-P

Maar goed, dit is geheel offtopic X-D Heb nu wel heel erg zin in bbq gekregen.

Haha en als er dan vlees in het rijtje staat dan wordt er altijd even bij vermeld (biologisch!!!!!)

X-D
sartan schreef op 28 mei 2012 @ 19:58:

[...]

Eh.... waar heb ik het over "weinig eten"?!

Als ik mijn bord volstapel met salades (versgemaakte dus niet uit een pakje of bakje, ieuw), wat brood en zelfgemaakte sausjes en fruit toe, dan heb ik echt niet weinig gegeten hoor. Alleen niet zoveel vlees!

X-D
Nah voor 1 of 2 stukjes vlees de bbq aansteken vind ik zonde dan zet ik wel zo'n elektrisch ding op tafel.
rodeui schreef op 28 mei 2012 @ 20:24:

[...]

Dan is het wel logisch dat je speklappen eet. Als het er alleen om de hoeveelheid vlees en niet om de smaak en kwaliteit gaat dan is het goedkoopste en vetste idd hetgeen je het beste kan eten.
Heerlijk zo'n lekkere speklap op de bbq.
Ik vind het echt niet nodig om heel veel vlees te eten tijdens de BBQ.

Dat ding is gewoon een soortement van gasfornuis (jammer genoeg heb ik er geen plek voor op het balkon). Misschien dat ik een keer een extra stukje neem, maar daar houdt het wel mee op. Verder lekkere verse salades, en groentes, maïskolfjes en/of gepofte aardappelen van de bbq zijn ook heerlijk. Of het toetje, een banaan in zilverfolie met een flinke scheut rum erover... jum jum jum.

Je doet mij écht geen lol met 'heel veel vlees', en al helemaal niet van die typische barbecue meuk. Vette troep, boordevol eigenlijk niet zo eetbare dingen. Wat ik wel lust op de barbecue is 'gewoon' vlees en 'echte hamburgers'. En ja, het liefst biologisch: het kan geen kwaad een beetje te denken aan het dierenwelzijn.

Alsof je er trots op moet zijn dat je zeker 200gr vlees per dag wegkaant, vooral ook uit de bio-industrie, want hey, dan ben je tenminste geen geitewollensokkentype...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Je hoeft sowieso niet trots te zijn dat je 200gr vlees per dag wegkaant ook niet als dat vlees biologisch is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven