bbq slecht?

28-05-2012 16:39 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ook maar is de bbq er bij gepakt met dit mooie weer. Ik zit zoals altijd weer bommetje vol en vraag mij af: is bbqen goed? Want normaal eet je maar 1 stuk vlees, en met een bbq eet je wel zeker 5 stukken. Kan toch nooit goed zijn?
^ The spelling barbeque is given in Merriam-Webster OnLine (barbeque) as a variant spelling. The Oxford English Dictionary ([1]) states that "barbecue is often misspelled as barbeque. This form arises understandably from the word’s pronunciation and from the informal abbreviations BBQ and Bar-B-Q."
Ff offtopic: mensen die een opgerookte peuk tussen de kolen gooien waar het vlees op ligt, vinnik wel nogal goor...
Het is pas echt slecht als je met flessen spiritus op de BBQ gaat spuiten.
Maar TO, bbq is slecht ja. Ik verkool mijn speklappen liever in een goeie Tefal
Nou k eet met n bbq toch zeker wel 5 stuks vlees hoor!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
ga je er na kotsen.
Als hier de bbq aangaat dan gaat er echt geen in de pan voorgegaard vlees op,dan bak ik het wel af in de pan.

De eventuele dikke stukken vlees gaan op een hoog rooster boven de houtskool zodat het tijd heeft om te garen,de hamburgers en spiezen gaan op een lager rooster.

Een van de belangrijkste dingen is een goed vuur maken,een goed vuur maak je als een kegel die van binnenuit brand,als de buitenkant van de kolen wit is ( van de as ) is het vuur goed heet en verspreid je de kolen over de bbq en kan het vlees er op.

Qua hoeveelheid eten..

Als je binnen eet is je eten vaak sneller op dan wanneer je buiten zit met een drankje en een bordje eten,dus dat je dan iets meer eet is niet zo vreemd.

Als ik me echt te buiten ga aan het bbq vlees en ik heb schaslick spiezen eet ik door tot het op is..

P.S

bbq en op een gasbbq vind ik echt nep .... maar dat is mijn mening :-P
woepsie schreef op 28 mei 2012 @ 17:21:

Nou k eet met n bbq toch zeker wel 5 stuks vlees hoor!
Ik ook,minstens,want dan kom ik pas op gang .. X-D
:sarcastis
Zaterdag bbq gehad en 4 stukken vlees op. Bbq gaat om vlees (of seafood) en daar hoort wat mij betreft niet veel anders bij dan sausjes en stokbrood zodat je goed veel vlees op kunt. Je bbqt niet elke dag en met 't Nederlandse klimaat sowieso niet vaak, dus die enkele keer dat je het doet kan het heus geen kwaad. Bovendien is het gegrilld ipv gebakken in olie en eet je misschien 500 gram vlees/vis ipv de normale 200.
Het is zo gezond zoals je het zelf maakt.

Je hoeft niet persee vlees op de barbecue te gooien, je kunt er ook groente spiesjes opgooien, of een lekkere maiskolf, gepofte aardappel, fruitspiesjes etc. En natuurlijk kun je daarnaast nog brood, sausjes, salade eten.
Bbq-en doen we met salades, gegrilde groenten, stokbrood, sausjes en hooguit 3 stukken vlees. Zoals Chocolol al zei: het is zo gezond als je het zelf maakt. Daarnaast: we bbq-en ook niet elke dag, en doorgaans eten we behoorlijk gezond. Mond open, ogen dicht en genieten. Zeker met dit mooie weer.
Héérlijk! Als het niet dagelijks is is er niks aan de hand toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Of gegrilde banaan met suiker, chocola en vanille
Och die paar keer per jaar dat je BBQ-t zal vast niet zo schadelijk zijn. Daarbij vind ik 5 stukjes vlees niet zo heel veel hoor. Meestal zijn de BBQ stukjes vlees toch wat kleiner dan de stukjes vlees die je anders eet (zoals mini hamburgertjes).

Eet smakelijk!
Stokbrood erbij okee,alleen eet ik niet meer dan 4 of 5 stukjes en de rest is echt alleen vlees en saus.

Natuurlijk heeft iedereen recht om het zo te eten zoals je het lekker vind,maar salade bij de bbq heb ik nooit begrepen.

Bbq-en is voor mij vlees eten en (bijna) niks anders,het weinige stokbrood fungeert zegmaar als "bodempje"als ik met mijn kop in de overheerlijke walmen sta en het vlees nog niet gaar is
Ligt eraan wat je eet als je bbq't, of het wel of niet gezond is...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
dunschiller schreef op 28 mei 2012 @ 17:37:

Stokbrood erbij okee,alleen eet ik niet meer dan 4 of 5 stukjes en de rest is echt alleen vlees en saus.

Natuurlijk heeft iedereen recht om het zo te eten zoals je het lekker vind,maar salade bij de bbq heb ik nooit begrepen.

Bbq-en is voor mij vlees eten en (bijna) niks anders,het weinige stokbrood fungeert zegmaar als "bodempje"als ik met mijn kop in de overheerlijke walmen sta en het vlees nog niet gaar is
Zo bbq ik idd ook!
dammit... nu heb ik zin in BBQ!! hahaha :-d
Ik bbq vanavond alweer voor de 4x in 1 week. Volgens mij is het juist gezonder want je kookt zonder vet. En ik eet geen 5 stukken vlees! Max 2. Gisteren een hamburger en een worstje, die hamburger kreeg ik niet helemaal op. Stokbroodje erbij, sausjes van yoghurt gemaakt, lekker aubergine op de bbq jum jum
itsssme schreef op 28 mei 2012 @ 16:39:

Want normaal eet je maar 1 stuk vlees, en met een bbq eet je wel zeker 5 stukken. Kan toch nooit goed zijn?

Zo lang je het niet elke dag doet (erg kleine kans in ons wisselvallige klimaat) en geen zwart gebakerd vlees eet (grotere kans op maagkanker) lijkt het me geen enkel probleem hoor.
Eén stukje vlees of een worstje, we hebben nog merguez, die gaan er straks op, eerst aan paar gamba's. Een spies met groenten vind ik net zo lekker, paprika, champignonnetje, sjalotje, stukje ananas. Manlief is wel een vleeseter, die maakt de "restjes" op.
verba volant, scripta manent.
Je doet het toch niet elke dag? 4 liter water drinken is ook niet goed, maar als je het niet elke dag doet is het niet zo'n ramp.

Vind het zo'n achterlijke trend dat iedereen bij elke hap na gaat denken of het wel gezond is. Want? Eet je het dan niet meer? En dan loop je op je 40ste onder een bus en dan heb je alleen maar sla geknauwd....
gister bbq gehad.

Heb toch echt op:

2 speklappen

kipfiletlapje

2 vleesspiezen

worstje

stokbrood kruidenboter

2 verschillende salades

vianetta ijs als toetje
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
@ MarianneDavids..

Om voor éen of 2 stukjes vlees de bbq aan te steken vind ik echt teveel moeite.. voor die goed brand ben je al minimaal 45 minuten verder..

Als er iemand mee eet die minder eet ( gebeurt hier nooit ! ) dan is het natuurlijk geen probleem..

@achnein..

Als ik aan de bbq zit of een ander bord lekker eten denk ik echt niet bij elke hap na of het "gezond eten" is ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven