Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi

Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.

ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
quote:_lupine_ schreef op 04 augustus 2012 @ 23:09:

Niet gepast hier.Leuke post in combinatie met de voorgaande .
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 04 augustus 2012 @ 23:05:

[...]

Allemaal winkels die hier op 20 km zitten. Mijn auto zuipt 1 op 10 in de stad en betaald parkeren a 3 euro per uur. Ik kost 40 euro per uur (mijn tijd is geld he...). Dat maakt het voordeel al snel een heel stuk minder.

Je vroeg waar je goedkoop kwaliteitsvlees en -vis kunt halen. Dat is mijn antwoord. En daar moet u het mee doen.

Jouw privéomstandigheden, je woonplaats, de prijs van het parkeren, hoeveel je auto verbruikt en wat jij per uur kost ( ) heb uiteraard ik niet ingecalculeerd. Ik ken je niet.
quote:_lupine_ schreef op 04 augustus 2012 @ 23:09:

Niet gepast hier.Jawel!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 23:09:

[...]

Welk gat is dat??

Das die grote stad op 20 km waar je al die winkels wel hebt...

Ik woon in een gat waar je alleen een blauwe schijf onder de ruit dient te parkeren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 23:12:

[...]

Leuke post in combinatie met de voorgaande .Tja...pick your battles.
quote:Twinkle1001 schreef op 04 augustus 2012 @ 23:12:

[...]

Je vroeg waar je goedkoop kwaliteitsvlees en -vis kunt halen. Dat is mijn antwoord.

Jouw privéomstandigheden, je woonplaats, de prijs van het parkeren, hoeveel je auto verbruikt en wat jij per uur kost ( ) heb uiteraard ik niet ingecalculeerd. Nee, je zei dat die 40 euro per gezin teveel was omdat het goedkoper kan dan voor 240 euro. Daarbij heb jij al die omstandigheden niet mee genomen. Je hebt dus geen idee of het goedkoper kan.
quote:Suze02 schreef op 04 augustus 2012 @ 23:16:

[...]

Nee, je zei dat die 40 euro per gezin teveel was omdat het goedkoper kan dan voor 240 euro. Daarbij heb jij al die omstandigheden niet mee genomen. Je hebt dus geen idee of het goedkoper kan.

Oh je bedoelt dat ik eerst naar woonplaats, autoverbruik, parkeerkosten, wat iemand rekent per uur enz. enz. had moeten vragen?

Bij een Turkse/Marokkaanse slager en visboer ben je zo goedkoop uit, dat het de moeite waard is om even heen te rijden voor zo'n groot gezelschap. Weet je meteen zeker dat je goede kwaliteit hebt. Halen de meesten (behalve jij dan ) er echt wel uit.
quote:Suze02 schreef op 04 augustus 2012 @ 23:00:

[...]

Lees anders het topic even: het was TO vanaf het begin af aan duidelijk dat er kosten aan zitten Sorry, te snel gelezen!
Mijn hemel!

Ik ben zo'n sukkel die hier ieder jaar (samen met een buuv) een straatBBQ organiseert en heb alle ervaring met buren die bonnetje vragen en vragen stellen.

In eerste instantie bestelden wij de gehele BBQ bij de de plaatselijke slager - dat vond men te duur.

Uiteraard kregen we erg veel moeilijkheden van de mensen die maar 1 colaatje dronken en andermans drankjes zaten te tellen.

Uiteindelijk moet iedereen hier zijn eigen drank meenemen (waarbij the usual suspects ook graag die rose van jou willen proeven) en halen we vlees bij de makro. Nog steeds zijn er mensen die hun (puber)kinderen 'vergeten' op te geven, die blijken dan op de avond van de BBQ toch thuis te zijn en nog even een sateetje mee te happen.

En dan heb ik het nog niet eens over het geleur om alle bijdragen vooraf binnen te krijgen en al die mensen die na hun ene colaatje naar bed gaan en dus al slapen als er opgeruimd moet worden (meestal in de regen).

Toch is het altijd reuze gezellig dankzij die zelf meegebrachte drank en gelukkig ook vele lieve, dankbare en behulpzame buren.

Vraag me wel af waarom niemand aanbiedt de organisatie eens van ons over te nemen?
Trouwens voor een echt straatfeest kun je tenminste hier in A'dam een bijdrage krijgen van de gemeente. Hoe het precies werkt weet ik niet want ik schuif gewoon aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 23:47:

Trouwens voor een echt straatfeest kun je tenminste hier in A'dam een bijdrage krijgen van de gemeente. Hoe het precies werkt weet ik niet want ik schuif gewoon aan.

Belachelijk! Belastinggeld over de balk smijten voor privéfeestjes.

Als mensen met elkaar iets willen organiseren kunnen ze dat onderling regelen en mensen die voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten, die blijven maar lekker thuis.
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 23:49:

[...]

Belachelijk! Belastinggeld over de balk smijten voor privéfeestjes.Straatfeest.
Daarvoor klop je aan bij buurtopbouwwerk en de bedoeling is dat het meerwaarde heeft voor de hele buurt.
Nou ja EN, zo'n straatfeest kan heel nuttig zijn om mensen bij elkaar te brengen en zo. Ik zie d'r wel wat in hoor.
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 23:08:

[...]

of woon je niet in Nederland?Woon zeker in Nederland, zo noemen wij dat nu eenmaal in onze straat oftewel voor de kinderen boven 1 jaar, rekenen wij een bedrag van 6 euro, omdat je immers voor kinderen toch kosten maakt, drinken, stokbrood, een kinderstokje vlees, sate en een ijsje.
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 23:47:

Trouwens voor een echt straatfeest kun je tenminste hier in A'dam een bijdrage krijgen van de gemeente. Hoe het precies werkt weet ik niet want ik schuif gewoon aan.Ha, ben jij ook al zo'n profiteur ?
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 23:49:

[...]

Belachelijk! Belastinggeld over de balk smijten voor privéfeestjes.

Als mensen met elkaar iets willen organiseren kunnen ze dat onderling regelen en mensen die voor 'n dubbeltje op de eerste rang willen zitten, die blijven maar lekker thuis.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik dit enkel en alleen in de discussie gooi om een reactie van jou uit te lokken en je stelt me niet teleur.

Ik snap dat het met eekhoorntjes wat ongezellig is,verder wat Frizz zegt.
quote:groentsoep2 schreef op 05 augustus 2012 @ 00:09:

[...]

Ha, ben jij ook al zo'n profiteur ?Egwel. Niks 20 euro
quote:Christiana schreef op 05 augustus 2012 @ 00:08:

[...]

Woon zeker in Nederland, zo noemen wij dat nu eenmaal in onze straat oftewel voor de kinderen boven 1 jaar, rekenen wij een bedrag van 6 euro, omdat je immers voor kinderen toch kosten maakt, drinken, stokbrood, een kinderstokje vlees, sate en een ijsje.Écht Bambino?? Grachtengordel dan?
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 21:39:

[...]

1-1 Enn vindt het niks. Ik ga het echt een keer proberen.

Frikandel van de bbq is heerlijk!

Deden wij als student heel vaak, maar als avondsnack niet als maaltijd. Wij hadden een kampvuurplaats in de tuin. Er was nog een (oud)studente die het lekker vond.
quote:pompedom schreef op 05 augustus 2012 @ 00:31:

[...]

Frikandel van de bbq is heerlijk!

Deden wij als student heel vaak, maar als avondsnack niet als maaltijd. Wij hadden een kampvuurplaats in de tuin. Er was nog een (oud)studente die het lekker vond.2-1 dus, gaat goed!! Echt nooit bedacht.
quote:nouschi schreef op 05 augustus 2012 @ 00:34:

[...]

2-1 dus, gaat goed!! Echt nooit bedacht.Nou, trap morgenavond die barbecue aan en probeer het uit. Kan jou het schelen wat Enn ervan vindt! Open je wel even een topic over je bevindingen?
Smé-rig! Zo'n schuimende frikandel van de BBQ. Never dat ik dat zou presenteren. Ook niet voor kinderen.

Verder vind ik 40 euro per gezin echt keurig. Ben benieuwd wat ze er, inclusief drank, voor op tafel gaan zetten.
Oh ja, en vergeet de gehakte uitjes niet.
quote:no___ schreef op 04 augustus 2012 @ 22:57:

[...]

Eens!

Echt vermoeiend hoor, zeuren over wat geld terwijl die mensen zich waarschijnlijk uit de naad werken om het iedereen naar de zin te maken.

Ondankbaar gedrag.Ik vroeg me al een tijdje af wat me nou zo 'dwars zat' aan dit topic, maar na deze post weet ik het. Dit dus. Die mensen zijn wrs uren en uren bezig om alles te regelen, zitten met alle zooi, stellen hun huis/tuin open voor de buurt en dan zit er één huis verder iemand te miepen over een paar euro. Als ik door de muur had kunnen kijken, had ik het direct afgeblazen. Ondankbaar gedrag inderdaad. Juist omdat je hoogst wrs toch echt alleen maar de gemaakte kosten dekt en niks van al hun inzet (logisch, maar dat mag dan wel gewaardeerd worden, anders doe je het gewoon lekker zelf voor 10 euro de man).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven