Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi

Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.

ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 04 augustus 2012 @ 22:15:

Ik heb een keer een bbq georganiseerd.

Voor 10 euro pp had ik alles, vlees, kolen, salade, stokbrood drinken en sauzenDat vind ik echt heel weinig. Ik zou zelf geen kiloknallers op de BBQ gooien, volgens mij kan dat voor dat geld niet anders. Ik zou het niet erg vinden om wwat meer te betalen voor goede kwaliteit eten.
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:46:

En ik ben niet ondankbaar want ik betaal het gewoon en vraag ik jullie mening ipv aan de buurvrouw te vragen of ze me kaviaar gaat voorzetten.

.De kaviaar opmerking kwam idd niet uit de lucht vallen.
Een bbq met drank voor 20 euro pp lijkt me helemaal niet overdreven en de kinderen dan gratis voorzien.

Je moet er ook van uitgaan dat er dan zeker 4 à 5 stukken vlees/vis liggen , stokbrood , salades, sausjes ( neem ik aan ).

De een eet wat meer als de ander en de ander drinkt weer wat meer.

Nu eet ik wel wat minder als dat aangebodene maar drink wel wat meer

En waarschijnlijk gaat ook niet alles op maar je wilt toch zorgen dat er genoeg is.

Wie weet hoe het verder loopt, krijg je nog restjes mee naar huis of geld later terug als er veel drank overblijft.

Zou me er niet zo druk over maken, vind het meer als normaal bedrag en niet zeuren als de een wat meer eet als de ander, het gaat toch ook om de gezelligheid.

Mijn kinderen ( nu pubers ) eten nog steeds wel frikandel van de bbq, smaakt goed hoor
quote:lilyrose2012 schreef op 04 augustus 2012 @ 20:52:

20 pff dan kun je beter luxe uit eten gaan...Bij de febo/ mac donalds eet je niet luxe...
Ik heb ook een keer een BBQ georganiseerd, denk dat het uitgelopen is op zeker 30 euro per persoon. Maar alles was dan ook zelfgemaakt en niet van Johma. Smaken en keuzes verschillen natuurlijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:_origami_ schreef op 04 augustus 2012 @ 22:10:

Waarom gaan mensen er toch altijd vanuit dat een restauranteigenaar ook meteen de kok is?Omdat TO zei: "De vrouw van de kok" ??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lemoos schreef op 04 augustus 2012 @ 22:20:

[...]

De kaviaar opmerking kwam idd niet uit de lucht vallen.Ah, die had ik nog geeneens gezien .
Ik vind een tientje per gezinslid een heel prima bedrag. Daar ga je echt geen winst op maken. En bij de Makro is echt heus eerlijk alles dat niet in de mega-klapper is net zo duur als bij AH.
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:15:

[...]

Die kaviaar was van mij, doch niet gericht tegen de buurvrouw maar naar iemand die meer hoogstaand voer verwachtte voor dat geld. Voor de rest helemaal eensch.

Nou, dan heb je haar op ideeën gebracht, want ze schreef dit toch echt zelf ook een pagina terug.

Maar goed, we zijn hier op de wereld gebracht om elkaar te helpen, denk ik altijd maar. Heb je nog meer suggesties over scherpe vragen voor TO?
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:21:

[...]

Ah, die had ik nog geeneens gezien .Moe-je-nie-zegguh!!
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 22:21:

[...]

Omdat TO zei: "De vrouw van de kok" ??Die had ik gemist. Thnx
Dacht TO gaat vertellen dat ze 50 euro pp zouden vragen, ja dan zou ik wel mijn vraagtekens zetten.
20 euro vind ik wel veel, maar meer omdat ik niet zo'n vleeseter ben

Ik had laatst iets genants. Met sommige vrienden is het ongeschreven regel dat je allemaal geld bijlegt. Andere nemen liever iets mee. Met weer anderen eten we om beurten bij elkaar thuis; zij verwachten dus geen geld of bijdrage.

Ik had hen allen tegelijk uitgenodigd en we kregen na verloop van de bbq een (gelukkig wel kortdurende) discussie. Is tien euro voldoende? Oh moesten we betalen dan? Wat.. betalen?!
Follow your dreams
quote:lemoos schreef op 04 augustus 2012 @ 22:23:

[...]

Moe-je-nie-zegguh!! Ik ben ook altijd veels te eerlijk he
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:27:

[...]

Ik ben ook altijd veels te eerlijk he
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 20:57:

Vroeg me gewoon af of ik de enige was die het een behoorlijk bedrag vind. Ga het ook gewoon betalen hoor en er een gezellige avond van maken maar wilde jullie mening eens horen.Begrijp ik nou goed dat ze voor ¤240,- (6 x ¤40,-) boodschappen gaan doen?
quote:Twinkle1001 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:31:

[...]

Begrijp ik nou goed dat ze voor ¤240,- (6 x ¤40,-) boodschappen gaan doen?Dat begrijp je goed.
Tsja dat kan echt wel voor minder hoor.

Het kan wel heel Hollands zijn om iets van het bedrag te vinden... maar het is ook heel Hollands om iedereen z'n eigen eten te laten dokken.
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 augustus 2012 @ 22:09:

Makro is zeker niet goedkoper dan de supermarkt, maar wel veel betere kwaliteit. Alleen mogen ze hun biologische aanbod onderhand weleens gaan opkrikken, dat is buitengewoon karig.Die kerel is kok. Die gaat echt niet naar de makro. Die heeft vast ook een pas van Hanos/ISPC..... Veul beter!
quote:Twinkle1001 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:41:

Tsja dat kan echt wel voor minder hoor.

Het kan wel heel Hollands zijn om iets van het bedrag te vinden... maar het is ook heel Hollands om iedereen z'n eigen eten te laten dokken.

Je bent niet uitgenodigd bij vrienden, maar een buurman neemt het op zich 'n buurt bbq te organiseren. Lijkt me vrij logisch dat dat niet gratis is. Als de buren het gezellig vinden hebben ze voor slechts 10 euro p/p een gezellige avond vol eten en drinken.

Knap als de buurman daar mee uit kan komen voor in totaal 24 personen!

Mensen die zo zeuren over 'n tientje de man, kunnen beter thuisblijven en zelf 'n aldiburger grillen met 'n aldibiertje erbij.
30 euro voor een gezin vind ik vrij normaal. 20 pp vind ik teveel. Maar misschien heeft de buurman allemaal erg luxe vlees ingekocht, stoelen, partytent en bbq gehuurd
Het verschilt ook nog wel of er verschillende verse salades zijn of een paar bakken kant en klare aardappelsalade. Verse gamba's tikt ook nogal aan.
quote:Twinkle1001 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:31:

[...]

Begrijp ik nou goed dat ze voor ¤240,- (6 x ¤40,-) boodschappen gaan doen?Dat is dus echt weinig voor 24 mensen...
quote:suuzepuus schreef op 04 augustus 2012 @ 22:44:

30 euro voor een gezin vind ik vrij normaal. 20 pp vind ik teveel. Maar misschien heeft de buurman allemaal erg luxe vlees ingekocht, stoelen, partytent en bbq gehuurd20 euro pp is alleen maar teveel als buurman alles bij de Aldi haalt en op koopjesjacht gaat (wat ook geld kost want bezine/auto-kosten endezo...).
quote:Suze02 schreef op 04 augustus 2012 @ 22:46:

[...]

Dat is dus echt weinig voor 24 mensen...12 Volwassenen en 12 kinderen. Kinderen eten nauwelijks iets op zo'n feest. Vooral als ze met veel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven