Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi



Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.



ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:33:

[...]





Misschien. Maar in de OT van TO lees ik toch echt dat ze zijn uitgenodigd. En als het is gegaan, zoals jij zegt, dan zou ik op dat moment (in ieder geval vooraf) samen de beslissing hebben genomen, welk bedrag acceptabel voor iedereen zou zijn. En niet een bedrag, besloten door het stel die de organisatie op zich heeft genomen.Gaan we weer moeilijk doen? Dan zet ik vast een potje koffie om wakker te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:37:

[...]





Ik heb er ook speciaal voor haar een uitje bij gehakt en mayo en ketchup laten aanrukken van de Lidl, en ik heb er zelf ook eentje genomen. Je hebt wat over voor je gasten he . Was inderdaad heel lekker, maar ik ben dan ook de koningin van de vette bek.1-1 Enn vindt het niks. Ik ga het echt een keer proberen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dus hoezo redelijk: ga je er vanuit dat je genaaid wordt ofzo en dat ze aan jullie willen verdienen?



Sjongejonge, die mensen sloven zich uit voor iedereen en waar gaat het over? Een paar euro's.
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 21:39:

[...]





1-1 Enn vindt het niks. Ik ga het echt een keer proberen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 15 euro per volwassene beter vinden maar wie weet rekenen ze ruim en krijg je de week erna nog een 10tje terug van je 40 euro! Dat is beter dan achteraf bij moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iemand die een eigen restaurant heeft je net iets anders voorzet dan wat je " normaal " krijgt ( karbo, saté, speklap , aardappelsalade ) en dat je het tegen inkoopsprijs krijgt.

Dus dikke kans dat je veel meer kwijt geweest zou zijn als je het zelf had moeten kopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 21:39:

[...]





1-1 Enn vindt het niks. Ik ga het echt een keer proberen.O jee. Ik heb nou toch geen Groepjes-moeilijkheid aangezwengeld he?
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:33:

[...]





Misschien. Maar in de OT van TO lees ik toch echt dat ze zijn uitgenodigd. En als het is gegaan, zoals jij zegt, dan zou ik op dat moment (in ieder geval vooraf) samen de beslissing hebben genomen, welk bedrag acceptabel voor iedereen zou zijn. En niet een bedrag, besloten door het stel die de organisatie op zich heeft genomen.





Ongelofelijk dit.



Je doet je best om iets te organiseren, mobiliseert iedereen, regelt tafels en stoelen van een bekende, gaat de inkopen doen en weet ik het wat. Leuk toch?



De uitnodigingen hoeven alleen maar wat te betalen en dan is het nog niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de vraag uit de OP al is beantwoord, maar dat was precies wat ik zou gaan zeggen: 20 euro. Ik heb laatst een BBQ georganiseerd. Eten bij de de slager besteld, was 13 euro pp. Met een paar drankjes zit je dan toch zo op 20. En dan hebben de kinderen nog niets gehad. Heel normaal dus.
Alle reacties Link kopieren
Voor 40 Euro kun je tegenwoordig krap met je man en twee kinderen bij de MC Drive eten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nouschi schreef op 04 augustus 2012 @ 21:36:

[...]Le-zen.Dat zal best, maar welk detail heb ik over het hoofd gezien?
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 04 augustus 2012 @ 21:42:

[...]





Ongelofelijk dit.



Je doet je best om iets te organiseren, mobiliseert iedereen, regelt tafels en stoelen van een bekende, gaat de inkopen doen en weet ik het wat. Leuk toch?



De uitnodigingen hoeven alleen maar wat te betalen en dan is het nog niet goed?Inderdaad. Als het zo moest, zou ik de benzinekosten erbij rekenen, incluis afschrijving van de auto + banden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ontzettend veel zin hebben in een barbecue georganiseerd door een kok. Wordt vast heerlijk!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 augustus 2012 @ 21:41:

Ik denk dat iemand die een eigen restaurant heeft je net iets anders voorzet dan wat je " normaal " krijgt ( karbo, saté, speklap , aardappelsalade ) en dat je het tegen inkoopsprijs krijgt.

Dus dikke kans dat je veel meer kwijt geweest zou zijn als je het zelf had moeten kopen.Volgens mij gaat hij het bij de Makro halen. Vind ik wel bijzonder voor een restaurant eigenaar.
hihihi leuk toch om te zien hoe een normale vraag zo uit zijn verband gerukt wordt.



We gaan naar de bbq, en idd als ik het had moeten regelen was het nooit gebeurd. Heb er ook de tuin niet voor om zoveel mensen neer te zetten.



En ik ben niet ondankbaar want ik betaal het gewoon en vraag ik jullie mening ipv aan de buurvrouw te vragen of ze me kaviaar gaat voorzetten.



O en weet niet meer wie het zei maar idd ik ben een saaie bbq'er.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 augustus 2012 @ 21:44:

Voor 40 Euro kun je tegenwoordig krap met je man en twee kinderen bij de MC Drive eten.jawel hoor, was gisteren 28 euri kwijt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:39:

[...]





Gaan we weer moeilijk doen? Dan zet ik vast een potje koffie om wakker te blijven.Kan zo een uurtje of acht gaan duren ja...
quote:frizzy schreef op 04 augustus 2012 @ 21:45:

Ik zou ontzettend veel zin hebben in een barbecue georganiseerd door een kok. Wordt vast heerlijk!De vrouw van de kok . Hij zal denk ik later aanschuiven omdat hij moet werken.
quote:keetje_stippel schreef op 04 augustus 2012 @ 21:45:

[...]





Inderdaad. Als het zo moest, zou ik de benzinekosten erbij rekenen, incluis afschrijving van de auto + banden.En vergeet niet de kosten voor water en licht, schoonmaakkosten toilet, servies, bestek. En eventueel ook nog herstel grasmat.
Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:39:

[...]





Gaan we weer moeilijk doen? Dan zet ik vast een potje koffie om wakker te blijven.Wel een bonnetje schrijven he?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:42:

[...]





O jee. Ik heb nou toch geen Groepjes-moeilijkheid aangezwengeld he?Nog niet... Enn zit er nog niet bij hè. Het wachten is nog steeds op Tia
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:46:

hihihi leuk toch om te zien hoe een normale vraag zo uit zijn verband gerukt wordtJe liet zelf doorschemeren dat je het te duur vond. En niet eerlijk want jij drinkt geen alcohol en je man maar een beetje...
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dat zo bijzonder voor een restauranteigenaar, paloma?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:44:

[...]





Dat zal best, maar welk detail heb ik over het hoofd gezien?"Het was meteen duidelijk dat we zelf zouden betalen. "
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lemoos schreef op 04 augustus 2012 @ 21:49:

[...]





Je liet zelf doorschemeren dat je het te duur vond. En niet eerlijk want jij drinkt geen alcohol en je man maar een beetje...Ja vind het nog steeds een behoorlijk bedrag. Maar blijkbaar zie ik dat fout. Daarom vraag ik het toch ook hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven