Bewaaradvies gevraagd.

06-03-2010 14:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb even een vraagje, Ik wil vandaag voor mezelf ham/kaas croisants maken.

Alleen zit het deeg in een blik van danarol.

als ik het blik dus open dan moet ik dus 6 croisants bakken.

Maar ik ben maar alleen.

Hoe kan ik het beste het overige deeg bewaren.

Ik kan het niet invriezen staat op de verpakking.

Zou het mischien in een afsluitbaar bakje in de koelkast goed blijven? Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.
Ik zou ze gewoon allemaal bakken en dan morgen voor je de rest op eet ze weer even in de oven verwarmen....
Volgens mij kun je het het beste stevig in keukenfolie wikkelen. Zorg ervoor dat het zo min mogelijk uitdroogt. Ik denk dat je het dan wel zo'n dag of twee kunt bewaren in de koelkast.

Het wordt hoogstens minder lekker, je wordt er niet ziek van ofzo.
Ik zou de croissants allemaal bakken en wat je niet opeet invriezen.

je kunt het deeg niet invriezen, maar de croissants denk ik wel.
Bedankt voor jullie reactie's.

Ik denk inderdaad dat ik ze vandaag allemaal maar maak.

En de rest morgen op eet, of anders proberen in te vriezen.
Ja hoor kan je invriezen

en als je 6 croisants met ham/kaas teveel vindt, doe je de andere toch met jam of vruchtjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het lekkerste is om ze pas op de dag zelf te maken. Tip van Vl43inder is hier veelvuldig toegepast: gewoon in huishoudfolie wikkelen, eventueel nog in een bakje doen en dan de volgende dag bakken. Langer dan twee, drie dagen zou ik het niet bewaren, want de smaak wordt er inderdaad niet beter op. Maar voor morgen gaat het nog helemaal prima hoor.
quote:qwertu schreef op 06 maart 2010 @ 14:37:Gewoon bij de LIDL van die roomboter croissants gaan halen die je nog even moet afbakken.. veel lekkerder dat dat geknutsel met danerol die nooit helemaal goed lukken en in de verste verte niet op croissants lijken maar meer van kleine hondedrolletjes..
quote:boogje schreef op 06 maart 2010 @ 14:43:

[...]

Gewoon bij de LIDL van die roomboter croissants gaan halen die je nog even moet afbakken.. veel lekkerder dat dat geknutsel met danerol die nooit helemaal goed lukken en in de verste verte niet op croissants lijken maar meer van kleine hondedrolletjes..

Ik ben gek op mijn eigen gebrouwen "hondedrolletjes" . Lukken ze bij jou niet? Mijn god, dan ben ik echt mijn roeping misgelopen. Die van mij zijn heeeurlijk!

@TO ik zou idd het overgebleven deeg in folie wikkelen!
ik doe het overige deeg altijd in een plastic zakje en daarna in een tupperware doosje, en dan is het nog wel 2 dagen houdbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven