Bewaaradvies gevraagd.
zaterdag 6 maart 2010 om 14:11
hallo,
ik heb even een vraagje, Ik wil vandaag voor mezelf ham/kaas croisants maken.
Alleen zit het deeg in een blik van danarol.
als ik het blik dus open dan moet ik dus 6 croisants bakken.
Maar ik ben maar alleen.
Hoe kan ik het beste het overige deeg bewaren.
Ik kan het niet invriezen staat op de verpakking.
Zou het mischien in een afsluitbaar bakje in de koelkast goed blijven? Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.
ik heb even een vraagje, Ik wil vandaag voor mezelf ham/kaas croisants maken.
Alleen zit het deeg in een blik van danarol.
als ik het blik dus open dan moet ik dus 6 croisants bakken.
Maar ik ben maar alleen.
Hoe kan ik het beste het overige deeg bewaren.
Ik kan het niet invriezen staat op de verpakking.
Zou het mischien in een afsluitbaar bakje in de koelkast goed blijven? Wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.

zaterdag 6 maart 2010 om 14:37
Het lekkerste is om ze pas op de dag zelf te maken. Tip van Vl43inder is hier veelvuldig toegepast: gewoon in huishoudfolie wikkelen, eventueel nog in een bakje doen en dan de volgende dag bakken. Langer dan twee, drie dagen zou ik het niet bewaren, want de smaak wordt er inderdaad niet beter op. Maar voor morgen gaat het nog helemaal prima hoor.

zaterdag 6 maart 2010 om 14:43
zaterdag 6 maart 2010 om 16:29
quote:boogje schreef op 06 maart 2010 @ 14:43:
[...]
Gewoon bij de LIDL van die roomboter croissants gaan halen die je nog even moet afbakken.. veel lekkerder dat dat geknutsel met danerol die nooit helemaal goed lukken en in de verste verte niet op croissants lijken maar meer van kleine hondedrolletjes..
Ik ben gek op mijn eigen gebrouwen "hondedrolletjes" . Lukken ze bij jou niet? Mijn god, dan ben ik echt mijn roeping misgelopen. Die van mij zijn heeeurlijk!
@TO ik zou idd het overgebleven deeg in folie wikkelen!
[...]
Gewoon bij de LIDL van die roomboter croissants gaan halen die je nog even moet afbakken.. veel lekkerder dat dat geknutsel met danerol die nooit helemaal goed lukken en in de verste verte niet op croissants lijken maar meer van kleine hondedrolletjes..
Ik ben gek op mijn eigen gebrouwen "hondedrolletjes" . Lukken ze bij jou niet? Mijn god, dan ben ik echt mijn roeping misgelopen. Die van mij zijn heeeurlijk!
@TO ik zou idd het overgebleven deeg in folie wikkelen!