Bloemkool?

12-02-2009 12:52 39 berichten
Weer een receptenvraagje.. (kon het weer niet vinden bij MV)

Bloemkool, erg lekker met een ham kaas sausje, of verwerkt in een ovenschotel, met aardappeltjes gehakt en veel kaas, maar wat kun je er nog meer mee doen? Heb al gegoogled, 476765786 recepten gevonden (sja, heeeeel veel dus) maar ik wil het van ervaringsdeskundigen horen, zo van: "was zo lekker, we vraten onze vingers erbij op!"

Snaak is gek op broccoli, maar dat hebben we nu wel eens gehad, en simpel standaard gekookte aardappels met bloemkool vind ik ook zo afgezaagd..
Alle reacties Link kopieren
Gebakken bloemkool! Haal de gewassen roosjes door met peper en zout gekruide bloem. (je kunt ook kerriepoeder of iets dergelijks er aan toevoegen). Dan bakken in een laagje hete olie. Kinderen vinden dit bijna allemaal super.(en ik eigenlijk ook)
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Net zoiets als gefrituurde bloemkool? Dat vind ik namelijk errug lekker!!
Ovenschotel is wel lekker (zeg ik die niet van bloemkool houd )

Ooit eens met zo'n kant en klaar mix pakje gedaan maar dat vond ik te chemisch smaken; zelf maken is dus beter. Aardappel schijfjes met daar tussen bloemkool (3 laagjes dus) daar over heen saus van crème fraise met kruiden (groene tuinkruiden bv maar nootmuskaat/kerrie en degelijke kan ook) gesmolten boter en bloem. geraspte kaas er over heen en in de oven.
roosjes roerbakken met ui en kerrie. liefst in dezelfde pan waar je eerst een worstje ofzo in hebt gebakken.

of gaar stomen, fijnwrijven met room, nootmuskaat, zout peper en verse basilicum, en de aldus onstane prut serveren over groene tagliatelle met verse parmezaan erover geraspt.
[quote]RosieRo schreef op 12 februari 2009 @ 13:04:

roosjes roerbakken met ui en kerrie. liefst in dezelfde pan waar je eerst een worstje ofzo in hebt gebakken.

En dan 'afblussen' met yoghurt of crème fraîche en serveren met rijst...
Indische bloemkool!
Wij eten thuis bloemkool met pindasaus. Misschien een gekke combinatie, maar ik vind het erg lekker.

Die roergebakken bloemkool klinkt trouwens erg lekker.
Neem een glazen magnetronschaal.

Doe er een laagje olie in en meng daar je favoriete currypaste doorheen. Ik hou van Thaise groene.

Doe de schaal een paar minuten in de magnetron.

Doe de bloemkook in roosjes er in en schep de olie er doorheen.

De boel in de magnetron tot gaar.

Wel een deksel er op doen, dat was ik vergeten.

Dit is ook lekker met spruitjes of boontjes.
Bloemkoolcurry? B.v. degene die op de ah-site genoemd wordt is erg lekker.

Oh, of een hartige taart met broccoli, bloemkool en cashewnoten?
Up want ik heb een bloemkool gekocht en nog geen inspiratie voor morgen...

Zal eens kijken naar bloemkoolcurry...
Vroeger maakte ik indische bloemkool met ananas, kerry, gember, paprika, tauge, vlees e.d.

Was erg lekker

Als iemand het recept wil, kan ik wel even opzoek. Kon het niet op internet vinden
In mijn eentje kan ik ook geen bloemkool op. Heb een lekker recept van een koud bloemkoolgerecht. Helaas kan ik de verhoudingen niet doorgeven want die staan op defecte pc (die hopelijk later deze week gered kan worden qua harde schijf).

Het is iets met net beetgare bloemkool (af laten koelen) en mayo/yoghert, ananas, kerriepoeder. Maar weet niet of er nog meer in zat.

Volgens mij heb ik het ooit van de site van Life&Cooking geplukt uit de tijd dat Rudolph daar nog kookte. Als je daar bij uitgebreid zoeken 'bloemkool' ingeeft, komt ie misschien nog wel boven water.

Vond het lekker en fris bij bijv. schnitsel en gebakken aardappels.

Zie hier wel lekkere varianten voorbij komen waarvan ik er zeker enkele ga proberen.
quote:Pilous schreef op 10 augustus 2009 @ 14:43:

Vroeger maakte ik indische bloemkool met ananas, kerry, gember, paprika, tauge, vlees e.d.

Was erg lekker

Als iemand het recept wil, kan ik wel even opzoek. Kon het niet op internet vindenKlinkt lekker Pilous! Mocht je het vinden, dan houd ik me aanbevolen voor het recept!
quote:thee schreef op 11 augustus 2009 @ 00:05:

In mijn eentje kan ik ook geen bloemkool op. Heb een lekker recept van een koud bloemkoolgerecht. Helaas kan ik de verhoudingen niet doorgeven want die staan op defecte pc (die hopelijk later deze week gered kan worden qua harde schijf).

Het is iets met net beetgare bloemkool (af laten koelen) en mayo/yoghert, ananas, kerriepoeder. Maar weet niet of er nog meer in zat.

Volgens mij heb ik het ooit van de site van Life&Cooking geplukt uit de tijd dat Rudolph daar nog kookte. Als je daar bij uitgebreid zoeken 'bloemkool' ingeeft, komt ie misschien nog wel boven water.

Vond het lekker en fris bij bijv. schnitsel en gebakken aardappels.

Zie hier wel lekkere varianten voorbij komen waarvan ik er zeker enkele ga proberen.

Wist je dat Rudolph terugkomt bij het nieuwe programma van Carlos & Irene?

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Nee Jas, dat wist ik niet. Ze hebben hier mee een plusPUNT !
quote:thee schreef op 11 augustus 2009 @ 00:42:

Nee Jas, dat wist ik niet. Ze hebben hier mee een plusPUNT !

Zeker weten!

Bron, nog wat wankel, telegraaf:

link naar artikel
Ah, gelezen. Benieuwd dan naar het nieuwe concept. Vond Rudolph al tijd het leukst. Vincent en Robert gingen wel, maar dan voor 1 seizoen. De passie die R. heeft/uitsprak inspireerde me meer (en keek toen ook vaker op de site dan tegenwoordig). Maar enfin, dit allemaal beetje off topic.

Sorry maroon
Helemaal eens met je. Rudolph steekt er met kop en schouders bovenuit.

Ook eens wat betreft sorry Maroon. Was mijn schuld, ik begon er over.
Rudolph Ik heb trouwens een kookboek van hem, leuke dingen staan erin

Thee, ik ga het voor je opzoeken.
quote:dolfje schreef op 10 augustus 2009 @ 14:37:

Up want ik heb een bloemkool gekocht en nog geen inspiratie voor morgen...

Zal eens kijken naar bloemkoolcurry...Ik heb een heerlijk recept van bloemkool met kalkoen en amandelen. Ik heb gister even gezocht in mijn kookschrift maar kon hem zo snel niet vinden. Nou ja, nu toch al te laat maar ik zal snel eens goed zoeken waar die is want het is wel een lekker en mager recept.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ga vanavond die bloemkoolcurry van ah proberen, aangevuld met aardappels en gehakt. Misschien mik ik hem ook nog wel evne in de oven. Ben benieuwd!
Nou ik gooi de bloemkool met kalkoen in de wok en dan met van die chapati's eens kijken of het wat wordt.
Hier maak ik ook altijd de bloemkoolcurry naar het recept van de AH. Manlief lustte nooit bloemkool, maar op deze manier is het wel heel lekker.
...
Oh, dat recept kun je trouwens ook de bloemkool vervangen door broccoli.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven