Broodbakmachine

13-02-2010 16:23 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er over te denken een broodbakmachine te kopen en vraag me af of het echt wat toevoegt of dat je het net zo makkelijk zelf maakt.

Iemand ervaring ermee?
Ik vind mijn machine ideaal! Makkelijk en ik gebruik hem erg vaak(met veel variatie in brood). Zelf maken vind ik met brood vaak ingewikkeld, machine is wat dat betreft echt super handig.

Maar: ik houd er van brood en maak allerlei varianten.
Ik heb 3 jaar geleden een goedkope broodbakmachine gekocht. Ik vind het ideaal, ik voeg de broodbakmix, wat water en boter erbij en drie uur later heb ik een heerlijk versgebakken brood. Of een lekkere kruidkoek. Het enige nadeel is, dat ik de deeghaken er uit moet pulken, maar oefening baart kunst..
Ik heb er een, maar hij staat al jaren niks te doen.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik heb zelf geen broodbakmachine. Toen ik het topic Gevuld brood pas ontdekte, zag ik hoe leuk en lekker zelf gemaakt brood was. En net ging die week ervoor een broodbakmachine aan mijn neus voorbij omdat ik toen dacht dat ik het nooit zou gebruiken. Spijt spijt spijt. Hoewel ik niet weet of je die gevulde broden ook met de broodbakmachine kan maken.

Dus heel veel heb je niet aan mijn posting.

Ik denk dat het afhangt hoevaak je brood zou maken. Hoeveel personen in huis en of je plek voor zo'n bakbeest hebt.

Ik woon maar alleen en ik denk dat 1 x per week zelf brood maken sneller is in de oven dan met zo'n machine en al dat schoonmaakwerk?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Geweldig dacht ik toen ik 'm kocht een jaar of 4 geleden.

Inmiddels istie toch wel al 3 x gebruikt en staat nu als ruimtevulling in de garage!
Ik zet mijn machine vaak savonds laat aan, sochtends warmig vers brood. Of juist overdag en dan savonds een speciaal broodje. Ik gooi vaak naast mix wat speciaals door het brood. Olijven, kaas, tomaat, ui en nog veel meer.
Ik heb er ook één. Hartstikke leuk en handig. er zit haast geen schoonmaakwerk aan trouwens. Ik maak het bakblik eigenlijk nooit schoon om de teflon laag zo lang mogelijk goed te houden.

Ik koop nooit broodbakmix. Vind het juist leuk om een "puur" brood te bakken.

Ik maak meestal gewoon volkoren brood:

500 gr volkoren meel

350 ml. water

Zakje gedroogde gist

7 gr. zout.

En dat is het... supersimpel maar daarom misschien juist zo lekker
quote:Hemera schreef op 13 februari 2010 @ 16:41:

Ik zet mijn machine vaak savonds laat aan, sochtends warmig vers brood. Of juist overdag en dan savonds een speciaal broodje. Ik gooi vaak naast mix wat speciaals door het brood. Olijven, kaas, tomaat, ui en nog veel meer.Nog meer spijt dat ik het aanbod destijds netjes heb afgewezen .
Ja je raadt nooit wat ik nu toevallig aan het maken ben. Gheghe.
Sorry! Tis wel een groot apparaat, misschien maak ik het zo goed? Ik zet het niet terug in de kast, dus neemt veel plek in. En het brood is niet heel lang houdbaar doordat je zo "puur" bakt zonder toevoegingen.
Heb je dr een lekker recept van?
Wij eten hier alleen nog maar zelfgebakken brood uit de broodbakmachine.

Mijn man maakt het altijd en het is iedere keer weer anders aangezien hij niet van de recepten is, maar vanuit de losse hand werkt. Soms vergeet hij wel eens gist toe te voegen. Dan eten we baksteen...

Ik vind het heerlijk als ik smorgens beneden kom en ik ruik de geur van vers gebakken brood. Dan ontbijt ik lekker met warm brood met roomboter en oude kaas...

Heel soms haal ik nog wel ns brood bij de bakker, maar dat voelt als spons.

Toen wij gingen samenwonen hadden we alletwee een broodbakmachine. Die van hem kawm van de Aldi voor 30 euro of zo en die gebruiken we nu al ruim 3 jaar. Die van mij heb ik aan mijnmoeder gegeven die hem ook regelmatig gebruikt.

Ze zijn helemaal niet zo duur en je hebt er een hoop plezier van.

MV ik denk niet dat je er een gevuld brood mee kan maken. Als dat ding gaat kneden, dan kneedt hij alles door elkaar. gehaktbrood ed. maak ik gewoon in de overn. cake heb ik ook wel ns geprobeerd, maar dat was geen succes.
Voor het kneden van het deeg en de 1e rijs kun je de BBM (broodbakmachine ) uiteraard wel gebruiken als je gevuld brood maakt.

Ik maak er ook pizzadeeg mee. Je schijnt er ook jam mee te kunnen maken maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Iemand?
Wat leuk!

Waar moet je op letten als je er een gaat kopen? En welke merken zijn goed?
Ik heb er 1 gekregen voor mijn verjaardag en vind het een topding! Ik gebruik hem niet erg vaak, maar 1 x per maand ofzo bak ik er een lekker brood mee. Ik vind het fijn om brood te bakken als ik 's avonds bijvoorbeeld soep eet, en de 'restjes' eten we dan de volgende ochtend. Dan is het nog wel redelijk vers.

Volgens mij maken merken e.d. niet zoveel uit. Let er wel op hoe groot je broden wil bakken, sommige machines hebben 2 deeghaken en andere 1 (ik heb er een met 1 deeghaak).
Ik heb er ook een, en gebruik hem met vlagen. Ik haal meel bij de molen, allerlei soorten, HEERLIJK!

Ik vries het brood in na afkoelen, gewoon in plakjes snijden, dan kan je het wel even bewaren.

Om het goed te laten rijzen kan je er 2 vitamine C tabletjes bij doen, of een ei. Dat maakt het brood ook wat smeuiger.
.
kan je zo'n ding overal neerzetten?

(ja, duh.. tuurlijk kan dat..)

ik bedoel dus, is het enige wat je nodig hebt een stopcontact?

elke keer als ik een broodbakmachine in een krantje zie staan twijfel ik of ik d'r 1 zal kopen... maar ben bang dat het met vele andere dingen op een plank in de kast belandt om er nooit meer vanaf te komen :-)

maar het lijkt me wel heerlijk hoor een eigen vers gebakken broodje :-)

krijg het brood ook een lekker knapperig korstje?
Wat zou je nog meer nodig moeten hebben voor een BBM? (Dank voor de afkorting!) Een stopcontact is genoeg.
Heb er een die stoffig staat te worden,past in geen enkele kast en is een sta in de weg,maarrrrr....heb hem wel veel gebruikt!Heerlijk,ga hem maar eens afstoffen denk.Kocht vaak meel bij de watermolen hier,hebben ze net iets andere(en zeker veel meer ) smaken als bij de super.én goedkoper ook.Variaties met uien,tomaten,noten,olijven,pijboompitten,ik gooide alles uit me keukenkastjes erdoor.Heerlijk!
Ik heb die van mij voor 10 euro via Marktplaats gescoord en ik gebruik hem hardstikke vaak. Niet alleen om lekker volkorenbrood te maken in het weekend (er gaat echt níets boven zelfgebakken brood) maar ook om deeg te maken waar ik dan andere lekkere dingen zoals gevulde broden en börek (pasteitjes) van maak. Kortom: een super apparaat! (maar je moet wel lol hebben in koken en bakken, da's wel een randvoorwaarde)
Wij hebben er jaren één gehad en ik vond het erg lekker!

Zo één:

Wij gebruikten wel speciale mix voor de BBM, van Soezie.

Zie hier. Een winkeltje in buurt verkocht die en dan kochten we 6 pakken per keer.

Wij gebruikten hem met 2 personen om de dag en zetten hem met de timer zo aan, dat we 's ochtends vers brood hadde.

Wat wel vervelend was, is dat de tweede dag het brood veel minder vers was (door het gebrek aan chemische middelen). Ik smeerde de bammetjes om mee te nemen naar het werk en soms was het brood dan echt erg droog...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Oh en het schoonmaakwerk is nihil. Bakblik zit een goede anti aanbaklaag op dus da's uitspoelen met een beetje warm water, afdrogen, klaar.
quote:daffyduck schreef op 13 februari 2010 @ 18:06:

Heb er een die stoffig staat te worden,past in geen enkele kast en is een sta in de weg,maarrrrr....heb hem wel veel gebruikt!Heerlijk,ga hem maar eens afstoffen denk.Kocht vaak meel bij de watermolen hier,hebben ze net iets andere(en zeker veel meer ) smaken als bij de super.én goedkoper ook.Variaties met uien,tomaten,noten,olijven,pijboompitten,ik gooide alles uit me keukenkastjes erdoor.Heerlijk!Misschien wil MV hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven