buffettips gevraagd

22-07-2008 22:14 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wie heeft er nog tips voor mij voor een buffet? Graag makkelijk te maken dingen. Ik heb al een aantal dingen zelf bedacht, maar heb eigenlijk nog geen echt lekkere makkelijke (en een beetje goedkope) recepten hiervoor. Zelf heb ik in mijn hoofd een pastasalade (pasta, zalm,kruidenkaas en bosui), maar wil nog een andere pastasalade maken iets met zongedroogde tomaatjes. Ook wil ik graag wraps maken, en heb al iets bedacht van gerookte zalm/paturain vulling. Maar deze heb ik nog nooit gemaakt. Heeft iemand nog een idee voor koude wraps? En dan wil ik ook nog (koude) couscoussalade maken. Maarja dat recept had ik wel, heb ik alleen weggegooid per ongeluk. En voorderest warme gehaktballetjes, wat fruit en natuurlijk veel stokbrood. Heeft iemand nog meer leuke en makkelijke ideeen? Oja, er zijn ook een aantal kinderen bij, voor hun broodje knakworst dan maar??
koude wraps kun je ook kleine rolletjes van maken, daar smeer je eerst wat kruidenboter op, sla of komkommer en eventueel kan je er ook nog zalm in doen.



eigelijk kan je er alles wel in doen wat je maar lekker vind..
Gevulde eieren. Tonijnsalade.
En voor de kinderen, die lusten volgens mij ook wel pasta, stokbrood, en gehaktballetjes hoor! of je maakt voor hun nog leuke fruitstokjes, leg kleine cherrytomaatjes neer of misschien nog satestokjes



Succes!
Alle reacties Link kopieren
ik zou roomkaas naturel doen ipv paturain, zalm is al erg zout van smaak en paturain heeft ook een sterke smaak (samen beetje teveel van het goede). Ook lekker: rucola, roomkaas en stukjes zongedroogde tomaat, pijnboompitjes. Of salami met rucola en plakjes olijf (allemaal in die wrap en kleine rolletjes van snijden).

Je wilde pastasalade maken met gedroogde tomaatjes, dit is ook lekker met kleine 'gewone' tomaatjes. Van tevoren even aanbakken/grillen in de olijfolie, pan van het vuur en wat basamicoazijn bij sprenkelen. Met geitenkaas door koude pasta scheppen, eventueel wat gebakken spekjes erbij. Garneren met rucola.



Wat deed je altijd in de couscous salade, daar kun je zoveel mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Hele lekkere aardappelsalade:

voor de salade meng je:

1 kilo kleine nieuwe aardappeltjes in de schil, of grotere nieuwe aardappels met schil in hapbare stukken gesneden: net aan gaar koken (zeker niet te lang)

25 gr roquefort of andere blauwe kaas, verkruimeld

1 snuf zout

4 sjallotjes, fijngehakt

2 stengels (bleek)selderij in kleine maantjes gesneden (halve cm max)

4 lenteuitjes, in kleine ringetjes



daar meng je dan deze dressing doorheen:

1 teen knoflook (fijngewreven met een snuf zout in de vijzel)

met daarbij toegevoegd

1 flinke theelepel mosterd met van die pitjes

1 eetlepel citroensap

40 gram roquefort

2 eetlepels balsamico azijn

2 eetlepels olijfolie

150 ml creme fraiche

2 eetlepels mayo

zwarte peper.

De 40 gram roquefort moet dus lekker worden geprakt en vermengd met de andere ingredienten van de dressing. Of je gooit alles in de blender, lekker makkelijk.



Heerlijk zomers, smaakvol en knapperig.
Alle reacties Link kopieren
geitenkaas in coburger ham en dan rolletjes maken...mmm heerlijk.



Hoeveel kinderen komen er en in welke leeftijdscategorie?
Alle reacties Link kopieren
En ik ben een enorme hartige taarten fan voor buffetten.

Mijn favoriet is prei-kerrie-kaastaart.
Alle reacties Link kopieren
voor de wrap: roomkaas met bieslook (is minder sterk van smaak), zalm, rucola sla, oprollen, huishoudfolie erom heen en in de koelkast.



wat ook kan:

roomkaas, plakjes geitenkaas, honing, pijnboompitjes.



of:

roomkaas, kipfilet, (klein beetje) tomatentapenade, rucola sla.



wat ook lekker is op stokbrood:

armeluiskaviaar. Ik zal eens kijken of ik het recept nog kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hartige taart is natuurlijk ook nog een hele goede lekkere optie. Ik denk dat ik inderdaad dat ook aan het lijstje ga toevoegen. En countessa, die aardappelsalade lijkt me echt heerlijk, denk dat ik die van de week even ga uitproberen. Couscous heb ik nog nooit zelf gemaakt, maar vind het zo lekker dat ik het gewoon een keer zelf wilde proberen (is het moeilijk te maken? Ben nl geen keukenprinses (to say the least). Nu stond een recept dat mij erg lekker leek in zo'n boodschappen blaadje. (geen allerhande), maar ben het dus kwijtgeraakt. Ga morgen meteen even kijken of zo nog dezelfde hebben liggen. Verder komen er zo'n 12 kinderen (waaronder twee van mijzelf en die eten dus heel slecht, vandaar die knakworsten haha). De leeftijd van de kinderen varieert van 4 tot 10 jaar. En zelf ben ik eigenlijk niet zo gek van rucola, dus vind het dan nog moeilijker om iets mee te maken, dus helaas Carlise die vallen af. Maar wel een goeie tip trouwens mbt de roomkaas.
Alle reacties Link kopieren
Oh en die wrap met kipfilet, lijkt me ook heerlijk. Behalve die rucola dan, maar gewone sla zal ook wel goed zijn denk ik?
Alle reacties Link kopieren
recept voor koude gehaktballetjes (heel eenvoudig)



1 kg gekruid gehakt

1 zakje boemboe nassi-kruiden

buisman

peper, nootmuskaat



nassi-kruiden in zo weinig mogelijk water weken.

peper en nootmuskaat erbij.

door gehakt mengen, balletjes draaien

pan met ruime hoeveelheid kokend water, 4 theelepels buisman erbij, gehaktballetjes erin.

koken tot ze boven komen drijven.

laten afkoelen, serveren met sweet chili sauce of zo iets dergelijks



door het koken wordt de buitenkant van de balletjes niet zo hard, maar wel heel mooi bruin door de buisman.
Alle reacties Link kopieren
grappige tip van die buisman.
Alle reacties Link kopieren
Denk je aan vegetariers? En mensen die misschien vanwege hun geloof een en ander niet mogen eten? Het klink wel allemaal heerlijk wat hier voorbij komt!
Alle reacties Link kopieren
countessa schreef op 22 juli 2008 @ 23:05:

grappige tip van die buisman.




ja, goed hè?

en die balletjes zijn altijd weer een groot succes. Wel de kruiden een beetje aanpassen aan je eigen smaak natuurlijk, de een houdt van pittig, de ander niet
FullHouse schreef op 22 juli 2008 @ 23:05:

Denk je aan vegetariers? En mensen die misschien vanwege hun geloof een en ander niet mogen eten? Het klink wel allemaal heerlijk wat hier voorbij komt!
Ik ben zelf vegetarier en bij dit soort dingen word er altijd rekening met me gehouden, zo is er altijd wel een vegetarische hartige taart bijvoorbeeld, salades meestal wel hetzelfde als de rest maar dan zonder vlees of vis. En soms worden er ook weleens appart vegetarische hapjes gemaakt. gevulde eitjes altijd lekker X-D of gevulde champions/tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Alle mensen die komen mogen en kunnen alles eten.Of ze het lusten is een tweede want mijn vader komt ook en vandaar de gehaktballen (zonder saus) en waarschijnlijk stukkie kaas en stukkie worst. Moeilijke eter vandaar. Gelukkig is de rest makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
couscous salade is supermakkelijk, ik maak altijd een soort tabouleh (maak je normaal met bulgur)

Couscous maak je door kokend water over de couscous te gooien, en dat afgedekt te laten staan (simpeler kan haast niet, alleen even de hoeveelheid water afmeten zoals op het pak staat aangegeven).



voor 1 pak couscous zou ik zeggen

6 tomaten, zonder de zaadjes, in kleine blokjes

twee sjalotjes, heel fijn gesnipperd

twee bosjes peterselie, fijngehakt

paar takken munt (half bosje?) de blaadjes fijngehakt

6 eetlepels citroensap

6 eetlepels olijfolie

zout en peper



mengen, klaar
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk kan er gewone sla in, ijsbergsla blijft lekker knisperig. Gebruik zo'n gerookt kipfiletje van de Appie, met mosterd en mayo. Mmm is het soms open huis? Het water loopt me nu al in de mond.

Couscous is heel simpel te maken, je neemt een pak couscous doet wat in een kom en giet er kokend water overheen tot ongeveer een centimeter boven de couscous. Bord of deksel op de kom, 5 minuten laten staan, deksel eraf en omscheppen. Je kunt er van alles in doen, stukjes komkommer, blokjes feta, olijven, of joghurt met munt en koriander eroverheen, rozijntjes in de couscous.

Wat voor wraps gebruik je voor je koude wraps, tortilla pannekoekjes dien je normaal voor de mexicaanse fajita's gebruikt? Ik weet nooit welk merk goed is voor koude wraps.
Alle reacties Link kopieren
Carlice schreef op 22 juli 2008 @ 23:14:



Wat voor wraps gebruik je voor je koude wraps, tortilla pannekoekjes dien je normaal voor de mexicaanse fajita's gebruikt? Ik weet nooit welk merk goed is voor koude wraps.
Voor de koude wraps gebruik ik tortilla wraps van Albert Heijn. Smaken prima.
Alle reacties Link kopieren
gewoon eigen merk van AH dus?
Alle reacties Link kopieren
Carlice schreef op 22 juli 2008 @ 23:25:

gewoon eigen merk van AH dus?
ja, vind ik prima smaken.
Koude kip met meloen en cocktailsaus.

Dat kun je op amuselepels doen of in kleine glaasjes met een vorkje of lepeltje.



1 kip

4 boullionblokjes

bouquet garni



Kook de kip tot het vlees van de botten valt (een uur ongeveer), haal al het vlees van de kip, vellen en botten weggooien, vlees fijnsnijden, wachten tot vlees afgekoeld is, dan is het steviger.



1 rijpe, grote honingmeloen in kleine blokjes



cocktailsaus maken van mayonaise (4 delen), ketchup (1 deel), cajennepeper (snuifje) en limoensap (scheutje) whisky (twee theelepeltjes)



De kip en meloen mengen, in de glaasjes doen, op de amuselepels leggen, lepeltje saus erover, garneren met olijfje op een paar kappertjes. Heerlijk!



In plaats van de meloen kun je ook rode grapefruit nemen en/of avocado. Ook erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Koude pastasalade. Het handigste op een buffet is om de ham of salami er niet in te doen maar een paar bakjes bij de salade zetten. Ham of salami, zalm blokjes, tonijn. Dan kan iedereen het eten, van vegetarier tot vleeseter. EN een dag van te voren al te maken!



http://www.mijnalbum.nl/Foto-C6DRDUAT.jpg

(koude) Pastasalade



Hoeveelheid ingredienten naar smaak toevoegen.



Omschrijving:

Aantal porties: 4



Ingredienten:



300 gram pasta fusilli,

1 potje ontpitte olijven in knoflook en kruiden,

1 zakje gedroogde zongerijpte tomaten,

1 klein doosje cherrytomaatjes,

1 rode paprika, 300 gram (harde) kruidenkaas of napolikaas (mosterdkaas is ook lekker),

1 zakje italiaanse saladmix van knorr (er zitten 3 kleine zakjes in een pakje),

eventueel salami of hamblokjes naar keuze/ kan ook tonijn of zalmblokjes.



Bereiding:

1. Pasta al dente gaar koken en afgieten.

2. Zakje saladmix volgens de gebruiksaanwijzing met drie eetlepels olijfolie en drie eetlepels water aanmaken.

3. Zongedroogde tomaatjes in heet water 2 minuten weken en dan in stukjes snijden.

4. De olijven, cherrytomaatjes, paprika en kaas in schijven en/of blokjes snijden.

5. De gesneden zongedroogde tomaatjes, olijven, cherrytomaatjes, paprika en kaas samen met de al dente gekookte fusilli door de aangemaakte saladmix scheppen.

6. Eventuele salami in blokjes snijden en in een eetlepel olijfolie met eventueel wat knoflook bakken.

7. De gebakken salami met het het pastasalademengsel vermengen.

8. Het geheel in de koelkast koud laten worden.

9. Opdienen met wat stokbrood, salade, boter en een glas lekkere wijn of rosé.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
en als toetje en paar bakken ijs, vruchtensalade en sausjes

wafeltjes en slagroom,

zorg wel voor een bakje water om de ijsschep nat te maken, dat schept makkelijker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven