chocolade fontein

10-12-2008 16:13 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag een chocolade fontein gekocht, maar nu stond er op de beschrijving dat je als chocola chocolade bolletjes moet gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik er ook gewoon gesmolten chocola in doen of moet ik echt op zoek naar chocolade bolletjes en waar kan ik die dan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik inderdaad boontjes / bolletjes wat je wilt. Gewoon bij Sligro te koop. Je hebt verschillende merken. Callebout vind ik erg lekker.

Je moet wel een beetje olie bij de chocolade doen, dan stroomt ie zo mooi.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Hihihi, gewoon bij de sligro te koop, daar kan je alleen kopen als je een eigen zaak hebt.



Die bolletjes zijn bij alle kookwinkels te koop. Weet niet waar je woont. Anders even googelen want het kan met gewone chocola en room. Ik kijk even bij de index, volgens mij was er al een topic over, moment.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
O ja, sorry. Niet aan gedacht. Heb net ook al zoiets gepost op een theetopic.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet Thais, maar moest lachen omdat je bij de macro, sligro, ven, hanos als particulier niet gewoon kan kopen.



Chocolaaaa, dit kon ik nog vinden bij de Index;



Chocoladefondue



Maar met googel heb je tientalle recepten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Maakt helemaal niet uit, wat je gebruikt, alleen kun je beter bij bijv. tabletten het even in een pannetje in het water voorsmelten

( ja dus, gesmolten chocola kan gewoon, eerst even de fontein aanzetten en dan de chocola er in schenken.)
inderdaad, olie erbij doen, anders gaat het klonteren in plaats van stromen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt zo ontzetend leuk, een chocoladefontijn! Weet niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen, maar het klinkt lekker!

Klinkt echt als zo'n Sjakie en de chocoladefabriekachtig iets.

Okee, echt een zinloos bericht, maar ja....
oh,heb jij er vorig jaar dan geen in je kerstpakket gekregen zoals 80% van nederland...
Alle reacties Link kopieren
ook te koop bij de cook & co
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 10 december 2008 @ 17:48:

ook te koop bij de cook & coJaaaaaaaaaaaaaaa, die ja. Kon er niet meer op komen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon chocoladereep en room gedaan.. Heeeeerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mmmm, ik wil ook! Maar, nee geen chocofondue in ons pakket Wie weet dit jaar!
...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook smeltchocolada gebruiken, te koop bij elke supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties!



Fijn te lezen dat het ook met gewoon gesmolten chocola kan. Dat van dat olie stond ook in de beschrijving, dus dat zal ik sowieso doen.

Maakt het qua smaak nog uit wat voor olie? Hier stond slaolie, maar dat klinkt niet zo lekker.



Nee, ik had hem dus niet vorig jaar gekregen in het kerstpakket(helaas) maar ik wilde hem wel al heel lang. Nu zag ik hem deze week voor 20¤ bij een groot bekend warenhuis (ik mag geen reclame maken) en kon hem dus niet laten staan.

Het is de bedoeling dat we dit doen als nagerecht met kerst, maar ik denk dat ik van te voren nog wel even een keer ga oefenen. (dat zei m'n zoon vanmiddag direct al "We gaan hem toch wel eerst even uitproberen?!")



@ syennaj: ik zal kijken of ik hier een foto kan plakken of link o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolaaa schreef op 10 december 2008 @ 23:42:

Het is de bedoeling dat we dit doen als nagerecht met kerst, maar ik denk dat ik van te voren nog wel even een keer ga oefenen. (dat zei m'n zoon vanmiddag direct al "We gaan hem toch wel eerst even uitproberen?!")

heel verstandig om kerst recepten / maaltijden en toetjes eerst uit te proberen, je moet toch wel weten wat je je gasten voorzet
Alle reacties Link kopieren
Bij de AH hebben ze nu ook van excellent smeltchocolade, speciaal voor de kerst... en volgens mij ook van dr oetker, hebben ze dat altijd. is officieel wel niet bedoelt voor een fondue, maar werkt vast prima!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb die chocoladeballetjes gezien bij de Intratuin. Tenminste die waar ze ook een kookafdeling hebben. Ze zijn er in melk, puur en wit (lijkt me toch zo lekker......)

Groetjes en smakelijk!!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolaaa schreef op 10 december 2008 @ 23:42:

Dankjewel voor de reacties!



Fijn te lezen dat het ook met gewoon gesmolten chocola kan. Dat van dat olie stond ook in de beschrijving, dus dat zal ik sowieso doen.

Maakt het qua smaak nog uit wat voor olie? Hier stond slaolie, maar dat klinkt niet zo lekker.



Nee, ik had hem dus niet vorig jaar gekregen in het kerstpakket(helaas) maar ik wilde hem wel al heel lang. Nu zag ik hem deze week voor 20¤ bij een groot bekend warenhuis (ik mag geen reclame maken) en kon hem dus niet laten staan.

Het is de bedoeling dat we dit doen als nagerecht met kerst, maar ik denk dat ik van te voren nog wel even een keer ga oefenen. (dat zei m'n zoon vanmiddag direct al "We gaan hem toch wel eerst even uitproberen?!")



@ syennaj: ik zal kijken of ik hier een foto kan plakken of link o.i.d.

Zooooo, dat ziet er lekker uit zeg! mmmmmmm.

Echt een leuk ding, ga maar eens even kijken, ik wil ook zo'n ding! Dat grote bekende warenhuis, is dat die met de & ertussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat Willy Wonka ding ook bij Blokker gezien



Maar je hoeft er toch niet alleen koekjes in te dopen hoop ik?
Viva naar de knoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 11 december 2008 @ 04:20:

[...]





heel verstandig om kerst recepten / maaltijden en toetjes eerst uit te proberen, je moet toch wel weten wat je je gasten voorzet



Doe ik nooit. Er zijn te veel dingen die ik wil proberen om eerst een keertje proef te draaien. Dus meestal bestaat het kerstdiner (of een ander diner) voor het grootste gedeelte uit dingen die ik nog niet eerder geprobeerd heb.

En dat gaat toch altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Arthemis schreef op 11 december 2008 @ 14:12:

Ik heb dat Willy Wonka ding ook bij Blokker gezien



Maar je hoeft er toch niet alleen koekjes in te dopen hoop ik?



Nee, natuurlijk niet!

Wat denk je van aarbeien, banaan of verzin eens een fruit (of wat voor voedsel dan ook) dat lekker is met chocola...
Alle reacties Link kopieren
ja top uitvinding is dat he,je kunt zowel korrels als tabletten nemen(70%cacao)je kunt ook de chocola in het apparaat laten smelten maar in een kom boven een pan kokend water gaat sneller
Alle reacties Link kopieren
Up!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven