D'as andere koffie!

08-03-2009 18:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week een koffiezetapparaat gekocht. Ik zette doorgaans koffie voor mij alleen, in een oude café-duo die steeds meer nadruppelde met als resultaat dan een kop lauwe koffie omdat het zo lang duurde voordat hij leeg was, óf een plas bruin water op mijn aanrecht als ik mijn mok er eerder onder weghaalde.

Tijd voor een grote-mensen koffiezetter dus.

De Lidl had een aanbieding en omdat ik altijd goede berichten hoor over de apparaten die daar vandaan komen heb ik hem gekocht.

Bij thuiskomst bleek dat er een permanent filter inzet in de vorm van een knijpermandje, je hebt geen papieren filter meer nodig.

De koffie die ik zet wordt slap als ik een schepje per kopje gebruik, maar geen nood, dan doe ik er meer koffie in.

Alleen de koffie ziet er niet uit zoals ik gewend ben, het is troebel, ondoorzichtig, en er blijft een soort van laagje over onderin het kopje na het drinken: dit is géén prut, het is fijner, meer smurrie-achtig. Dit komt volgens mij door het filter, dat toch iets meer koffie doorlaat dan papier zou doen.

Wie heeft ook dit apparaat, of een met een soortgelijk filtersysteem? Kun je uiteindelijk toch een papieren filter gebruiken?

Telkens het filter helemaal schoonmaken is ook geen leuk klusje, trouwens...

Ik hoop niet dat dit een miskoopje geweest is, want dan is het echt goedkoop = duurkoop.

Perel.
Ik zou er gewoon mee teruggaan! Dit is niet lekker koffie zetten zo, toch?

En dat filter lijkt mij persoonlijk ook niks...
Precies, terug ermee. Heb je de bon nog?
Meteen doos weggemikt....ja de bon heb ik nog wel, er zit drie jaar garantie op het apparaat.

Ik wil hem nog wel een kans geven, maar ik moet denk ik wel moeite doen voor een niet gangbaar model filters.

Op mijn vroegere werk hadden we dezelfde vorm metalen filter, met ronde papieren filters die bij een bedrijf besteld moesten worden. Ik denk dat ik dat soort nodig heb, maar dan wel kleiner.
Misschien moet er wel geen gewone snelfitermaling in, bedenk ik me nu, maar een grovere maling?
Nou Vinyl, dat zou ook wel eens de oplossing kunnen zijn.

Misschien zelf malen, in een koffiemolentje.
Nou, morgen dan maar op zoek naar een koffiemolentje...
Grovere maling koffie hebben ze ook bij de supermarkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven