Deeg uitrollen zonder bloem

donderdag 29 juli 2010 om 19:31
Ik ben 'ouderwetse' koekjes aan het bakken en ik heb de laatste tarwebloem door het deeg gedaan (aangevuld met zelfr. bakmeel). Normaal strooi ik ook bloem op het aanrecht zodat het deeg niet blijft plakken tijdens het uitrollen.
Hoe kan ik dit nu vervangen? Ik ben bang dat het deeg aan dat bruine bakpapier zal blijven plakken.
Hoe kan ik dit nu vervangen? Ik ben bang dat het deeg aan dat bruine bakpapier zal blijven plakken.

donderdag 29 juli 2010 om 19:43
quote:Vl43inder schreef op 29 juli 2010 @ 19:36:
[...]
Ja, is ook fijn als je nog wel bloem hebt Scheelt een hoop zooi en de plak deeg is makkelijker te pakken, nou maakt dat voor koekjes misschien niet zo veel uit. ik doe het vaak als ik appeltaart bak, ik krijg die grote lap deeg anders niet op een goede manier in de vorm. Over de deegroller vouwen, werkt bij mij op een of andere manier nooit
[...]
Ja, is ook fijn als je nog wel bloem hebt Scheelt een hoop zooi en de plak deeg is makkelijker te pakken, nou maakt dat voor koekjes misschien niet zo veel uit. ik doe het vaak als ik appeltaart bak, ik krijg die grote lap deeg anders niet op een goede manier in de vorm. Over de deegroller vouwen, werkt bij mij op een of andere manier nooit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best